![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Minister
|
![]() Het verwonderd me eigenlijk wel dat sommige katholieken zich op dit moment bezig houden met vitten op anderen. Ik dacht dat ze op dit moment wel iets belangrijkers te doen hadden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
I surrender |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
2. Wie zegt dat diegenen die niet de 'homo-hype' niet gunstig gezind , katholiek zijn? 3. De katholieken hebben wel meer te doen dan 24/24 naar het nieuws te kijken, denk ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ja, sorry, een mens kan zich vergissen. De eerste 'niet' moet uiteraard weg. 24/24? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#449 |
Burger
|
![]() En ook nu weer staat een "religieuze viering" op het programma van 7 mei...ook nu weer tonen de 'strijdende' holebi's dat ze al even discriminerend zijn als de gemiddelde hetero door een deel van het programma voor te bestemmen voor een select groepje...nu ja, select? Je moet weinig eergevoel hebben om als holebi wat dan ook maar te willen maken hebben met godsdienst gezien de meer dan duizendjarige oefening in anti-holebiterreur die de meesten achter de rug hebben. Al even bedenkelijk als homo's die voor het VB stemmen.
Maar ach, de gemiddelde holebi heeft helemaal geen boodschap aan de Roze Zaterdag-zotternijen. P
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op welke basis kan jij oordelen waaraan de "gemiddelde holebi) (whatever that is) een boodschap heeft en waaraan niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Vreemdeling
|
![]() religieus staat toch helemaal niet voor katholiek? trouwens, je kan wel alle andere waarden respecteren waar een bepaalde religie voor staat? Als mijn beste vriendin zeer gelovig is, maar niks heeft aan het "kerkpersoneel" waarom zou zij zich dan niet gelovig mogen noemen?
Citaat:
En of die mensen nu al dan niet naar dat "religieus" moment gaan kunnen ze toch volledig zelf bepalen? het wordt aangeboden, het is er, wie wil die gaat, wie niet wil gaat simpelweg niet? klinkt logisch dacht ik...
![]() ![]() Laatst gewijzigd door :::Sylvia::: : 3 april 2005 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#453 | |
Burger
|
![]() Citaat:
2. Roze Zaterdag presenteert zich als sprekende voor 'de' holebi's en daar zitten meer ongelovigen onder dan gelovigen. 3. Uw vergelijking met Chiro-jongeren raakt kant nog wal gezien zij zich niet voorstellen als spreekbuis van alle jongeren en al evenmin een formele gesprekspartner van de overheid zijn, zoals de organisatoren van Roze Zaterdag dat wel zijn. 4. Roze Zaterdag wordt o.a. gesponsord door overheidssubsidie (op meerdere niveaus) om de holebi-emancipatie te bewerkstelligen. Je zou minstens mogen verwachten dat alle holebi's daaronder vallen, maar blijkbaar moet het programma zo geschreven worden dat alleen gelovigen (van welke denominatie dan ook) volledig bediend moeten worden. Als u het dan toch over logica heeft...
![]() |
![]() |
#454 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik ben een gemiddelde (geoute) homo en ik ken veel gemiddelde (geoute) homo's en ik hoor wel wat.Het lijkt mij (en niet mij alleen) dat er andere manieren zijn om je vraag naar gelijke behandeling te stellen dan door het aanstootgevende geparadeer van sommige deelnemers aan Roze Zaterdag. Het is trouwens tot nadere orde de vraag wat de homozaak het meest vooruithelpt (geholpen heeft): een dagje in Brussel gaan paraderen of gewoon dagelijks te zijn wie je bent en duidelijk te maken dat er tussen hetero's en holebi's geen wezenlijk verschil bestaat, de bewoners van hun hart en hun bed daargelaten.
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben toevallig ook een gemiddelde geoute homo, stelt u zich voor, en ik ken ook wel wat gemiddelde geoute homo's. Niemand van hen zou het in zijn hoofd halen om mensen te beoordelen op hun uiterlijk en hun gedrag gedurende één namiddag per jaar. Veel aanstootgevend is daar overigens niet aan, iets wat u ook zou weten indien u al eens zo'n parade zou meegemaakt hebben, maar zelfs als hun gedrag wèl aanstootgevend zou zijn, dan nog geeft dat u allerminst het recht om over andere mensen te oordelen. Niemand verplicht u om eraan deel te nemen als gemiddelde geoute homo. Méér nog: niemand verplicht u zelfs maar om er naar te kijken. U bent klaarblijkelijk niet erg op de hoogte van de verwezenlijkingen van de mensen die zich de laatste decennia ingezet hebben om te bereiken dat u gewoon dagelijks kan zijn wie u bent en dat er inderdaad tussen hetero's en holebi's geen wezenlijk verschil bestaat. U ben niet te beroerd om de vruchten te plukken van de intensieve strijd die velen voor u gestreden hebben en daarom vind ik het ronduit cynisch dat u de gore moed heeft om u zo laatdunkend uit te laten over een feestelijk evenement dat één maal per jaar de mensen erop wil wijzen dat wij er ook nog zijn en dat we ons niet zonder slag of stoot in een hoekje laten drummen. Wenst u daar niet aan deel te nemen? Dat is uw volste recht, maar heb dan tenminste het fatsoen om uw eigen nest niet te bevuilen. Dat staat allesbehalve netjes, weet u wel...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Persoonlijk denk ik dat nog nooit iemand meer schade aan de holebi-beweging heeft aangebracht als U... Citaat:
![]() --------------------------------------------------------------------- [size=1]Punt 14 van de eisenbundel van de holebi-beweging: solidariteit met andere groepen Elke vorm van discriminatie moet worden bestreden. Daarom ondersteunen holebi’s de strijd tegen elke vorm van discriminatie, onder meer op basis van het geslacht, een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst, de nationale of etnische afstamming, de seksuele geaardheid, de burgerlijke staat, de geboorte, het fortuin, de leeftijd, het geloof of de levensbeschouwing, de huidige of toekomstige gezondheidstoestand, een handicap of een fysieke eigenschap.[/size] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Burger
|
![]() Citaat:
2. Blijkbaar heeft u toch wel enige begripsproblemen: "aanstootgevende geparadeer van sommige deelnemers" vertaalt u maar direct, niet gehinderd door enige gêne als "mensen beoordelen op hun uiterlijk en hun gedrag gedurende één namiddag per jaar". Uw frasering geeft trouwens aan dat het blijkbaar voor velen inderdaad een éénmalig geparadeer is (waar ik trouwens al lang van overtuigd ben). 3. Een selectie van ander dwaasheden: - "méér nog: niemand verplicht u zelfs maar om er naar te kijken": het publieke domein is van en voor iedereen en het getuigt van mateloze arrogantie te durven zeggen 'je moet je ogen maar sluiten' (en dat gaat op voor hetero's en holebi's en voor alle situaties)...er zijn in deze wereld trouwens al veel te veel mensen die voortdurend hun ogen sluiten om dingen niet te moeten zien. - "U bent klaarblijkelijk niet erg op de hoogte" en "U ben niet te beroerd om de vruchten te plukken van de intensieve strijd die velen voor u gestreden hebben": gratuite opmerkingen, pure veronderstellingen en bovendien volkomen foute veronderstellingen: ik heb mijn sporen (ook in de holebibeweging) al lang verdiend en ken bovendien voldoende beleidsmakers om te weten door wat/wie zij gestuurd worden in hun werkzaamheden. Misschien kan u overwegen dat een discussie ook zonder ad hominem-scheldpartijen gevoerd kan worden? - "Dat is uw volste recht, maar heb dan tenminste het fatsoen om uw eigen nest niet te bevuilen. Dat staat allesbehalve netjes, weet u wel..." Ik bevuil mijn nest niet. Ik probeer het koekoeksjong er uit te gooien. Herlees de geschiedenis: fundamentalisme van welke aard dan ook is moreel verwerpelijk en bovendien strategisch zeer onverstandig. Had u rustig gelezen dan had u zich gerealiseerd dat ik de vraag stelde naar de bijdrage in de holebi-emancipatie van twee verschillende houdingen omdat ik weet dat de lijn niet scherp te trekken is. U weet het natuurlijk allemaal veel beter... Ik blijf er trouwens bij dat het ongehoord is dat een religieuze viering geagendeerd is op een door de overheid gesponsord gebeuren dat voor iedereen betekenis moet kunen hebben.
![]() |
![]() |
#458 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Minister
|
![]() Gelieve deze thread on topic te houden en niet op de man te beginnen spelen. Wie zich tot dat laatste wel genoodzaakt ziet, zal kunnen rekenen op een ban.
Arnold. |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | ||||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
- premisse 1: ik vind bepaalde zaken bedenkelijk - premisse 2: ik wijs er op dat een argument als 'wie iets niet kan zien moet maar zijn ogen sluiten' m.i. getuigt van een nogal arrogant opeisen van de publieke ruimte - conclusie: ik eis dat alles maar uit het straatbeeld moet geweerd worden. Ik daag u uit mij aan te tonen waar ik zoiets gezegd zou hebben. Uw loffelijke gewoonte volgend zal ik u een paar keer aan deze uitdaging herinneren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De conclusie is hoe dan ook duidelijk: het is ten strengste verboden een andere mening dan de uwe te hebben en om dat duidelijk te maken schuwt u scheldpartijen en bewuste foute afleidingen niet. Het wezenskenmerk van fundamentalisme, m.a.w.
![]() |