Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2003, 17:06   #441
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Platte trommels, tamboers en trompetten. Allemaal netjes in uniform: grijs hemd met epauletten, zwarte das, zwarte broek, koppelriem met odalteken... alle weken repititie op de Grote Steenweg in Berchem (begin jaren zeventig)
Dat is geen muziekkapel, beste vriend. Dat heet een klaroenkorps, geen muziekkapel.

Het VNJ had en heeft nog steeds een muziekkapel: en daar u beweert Vlaamsnationale middens te kennen zou u dat toch moeten kunnen vergelijken.
klaroenen zijn dat geen muziekinstrumenten?
Oud 22 juni 2003, 17:09   #442
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
Als je hier wilt discussiëren moet je niet argumenteren met 'ik weet het wel, maar ik ga et nie zeggen'.
Ik wil ook niet discussiëren. Het enige wat ik vraag, is dat GC, of misschien "Piano" (die beweert immers heel wat "insider informatie" te bezitten over die tijd), de in het lijstje opgesomde feiten toeligt. Als hun commentaar fout is, zal ik dan wel mijn versie geven. Maar ik moet evenwel vaststellen dat het ijzig stil blijft: ze weten dan ook hoegenaamd niet waarover het gaat.

En het blijft een feit dat een misdaad die een VMO'er pleegt, niet in de schoenen van de VMO of de VMO-leiding moet worden geschoven wanneer die leiding en ook de groep er niets mee te maken heeft. Is de VLD soms verantwoordelijk voor het feit dat Chevalier in zijn advocatenberoep heeft gesjoemeld? Neen. Net zo min is de VMO verantwoordelijk voor wat individuele leden aan onregelmatige feiten zouden gepleegd hebben.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2003, 17:10   #443
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat een hoop zever dat jij daarrond weeft.
Helemaal niet, jongen. In tegenstelling tot ondergetekende weet u helemaal niet waarover het gaat. Maar niet als over Dillens uitspraak ga ik hier niet onmiddellijk de kaarten op tafel leggen. Het is eerst aan GC om het een en ander uit te leggen. Of misschien moet "Piano" dat maar even doen, want naar hij zelf beweert, bezit hij heel wat "vertrouwelijke informatie". Dan weet hij normaal ook waarover het bij die brandstichting ging. Ik ben weer eens benieuwd.
Moest Dutroux alle meisjes vermoord hebben, dan zou zijn verdediging er ongetwijfeld als volgt hebben uitgezien:

Aanklager: Meneer Dutroux, men heeft verschillende kinderlijkjes in Uw tuin gevonden. Wat heeft U daarop te zeggen?

Dutroux: Ik weiger hierop te antwoorden. U kent de feiten en de omstandigheden niet.

Aanklager: Jamaar, U heeft ze dan toch vermoord? Dat is toch gewoon strafbaar???

Dutroux: Nogmaals, U kent er niet genoeg van. Ik weiger hierop in te gaan alvorens U de hele situatie juist en volledig uitlegt.

Aanklager: Maar allé, ge hebt verschillende meisjes vermoord, moet ge U daarvoor dan niet verdedigen??? De feiten zijn er!

Dutroux: Pff, wie weet was het zelfverdediging. Dat weet U niet hé?

Aanklager: Zeg het ons dan. Hoe zit de vork aan de steel?

Dutroux: Nogmaals, ik weiger hierop te antwoorden. U kent de feiten en de omstandigheden niet.

Aanklager: Was het dan zelfverdediging. Wat is er dan juist gebeurd.

Dutroux: Nogmaals, ik weiger...

@ Jan: Moest dit een proces zijn, U kwam totaal ongeloofwaardig over en was al lang veroordeeld. Maar het is geen proces, het is een spelletje waarbij U baat hebt bij zoveel mogelijk onduidelijkheid.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2003, 17:10   #444
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hiermee toont u duidelijk aan dat u niet al te veel weet over de verschillende soorten "muzieken": een fanfare is geen brassband, en een showband is geen muziekkapel, en een muziekkapel is geen klaroenkorps. De woorden hebben een betekenis.
Oud 22 juni 2003, 17:11   #445
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
@ Jan: Moest dit een proces zijn, U kwam totaal ongeloofwaardig over en was al lang veroordeeld. Maar het is geen proces, het is een spelletje waar U baat hebt bij zoveel mogelijk onduidelijkheid.
Mocht dit een proces zijn dan was het aan GC, of zijn medestander-advocaat "Piano", om de beschuldigingen te staven. Tot nu toe merk ik dat zij geen enkel feit kunnen toelichten.
Oud 22 juni 2003, 17:14   #446
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hiermee toont u duidelijk aan dat u niet al te veel weet over de verschillende soorten "muzieken": een fanfare is geen brassband, en een showband is geen muziekkapel, en een muziekkapel is geen klaroenkorps. De woorden hebben een betekenis.
en hiermee toont u aan dat u een mierenneuker bent
Oud 22 juni 2003, 17:18   #447
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Platte trommels, tamboers en trompetten. Allemaal netjes in uniform: grijs hemd met epauletten, zwarte das, zwarte broek, koppelriem met odalteken... alle weken repititie op de Grote Steenweg in Berchem (begin jaren zeventig)
Dat is geen muziekkapel, beste vriend. Dat heet een klaroenkorps, geen muziekkapel.

Het VNJ had en heeft nog steeds een muziekkapel: en daar u beweert Vlaamsnationale middens te kennen zou u dat toch moeten kunnen vergelijken.
Belachelijke muggenzifterige opmerking. De VMO heeft nooit geen klaroenkorps gehad. Meestal waren die klaroenisten te zat of te laat op het appèl, en waren enkel de trommels en de tamboers op pad, vandaar VMO-muziekkapel.

De juiste 'Nederlandse' benaming laat ik graag geheel voor jouw rekening
Oud 22 juni 2003, 17:20   #448
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
@ Jan: Moest dit een proces zijn, U kwam totaal ongeloofwaardig over en was al lang veroordeeld. Maar het is geen proces, het is een spelletje waar U baat hebt bij zoveel mogelijk onduidelijkheid.
Mocht dit een proces zijn dan was het aan GC, of zijn medestander-advocaat "Piano", om de beschuldigingen te staven. Tot nu toe merk ik dat zij geen enkel feit kunnen toelichten.
Ik snap echt niet wat je probeert te bewijzen Jan. Er zijn zoveel veroordelingen, individuele veroordelingen, dat staat toch allemaal geregistreerd op de gerechtshoven? Denk jij nu echt dat wij hier allemaal hard bewijsmateriaal thuis klaar hebben liggen? Probeer toch eens een beetje faire discussie te houden zeg?
Oud 22 juni 2003, 17:29   #449
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
lol...S., Jan heeft het hier nog niet door hé Het punt van S. is juist dat de feiten er zijn, maar dat de schuldige en beklaagde zich verdedigt met het feit dat ze de omstandigheden niet kunnen bewijzen. Als de feiten er staan, dan is het aan de beschuldigde om verdere uitleg over de omstandigheden te verschaffen hé. Brand stichten op zich is illegaal, dus kun je je niet meer verdedigen met omstandigheden. Als er verzachtende omstandigheden zijn dan moet de advocaat van de verdediging dat bewijzen.
Oud 22 juni 2003, 17:44   #450
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Bert Eriksson, Ludo Haenen, Jef Gladiné: HELDEN van Vlaanderen!
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2003, 17:48   #451
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
De Helden van de Stamkroeg zou dichter bij de waarheid liggen

Ps: Interbrew heeft nog nooit klachten geformuleerd tegen de Vlaams Nationalisten en/of extreem-rechts

Oud 22 juni 2003, 17:53   #452
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Dankjewel voor je bijdrage Guderian, please come again.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2003, 17:53   #453
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Brand stichten op zich is illegaal, dus kun je je niet meer verdedigen met omstandigheden.
Dat doe ik ook niet. Wel worden hier bepaalde individuele daden van VMO'ers als een VMO-actie afgedaan. En dat klopt nu eenmaal niet. Ik haal nogmaals het voorbeeld van Chevalier aan: hij wordt immers verdacht van gesjoemel in zijn advocatenpraktijk. Gaat het dan om een misdrijf dat de VLD heeft begaan omdat Chevalier nu een VLD-politicus is? Gelijkaardig: is een misdrijf door een lid van de VMO begaan nu een overtreding van de VMO?

Het antwoord is vrij simpel: neen.

Daarom is het aan de tegenpartij te bewijzen dat de VMO in die daad weldegelijk een aandeel in had. Ik stel duidelijk dat het niet niet ging om een VMO-actie en tevens dat er geen enkele dekking of goedkeuring door de VMO-leiding hierover bestond. Bijgevolg hoort die zaak niet in het lijstje thuis als zijnde "VMO-misdaden".
Oud 22 juni 2003, 17:55   #454
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn zoveel veroordelingen, individuele veroordelingen, dat staat toch allemaal geregistreerd op de gerechtshoven?
Som ze dan eens op. En daarbij moet u dan vermelden of de misdaad in eigen naam werd gepleegd of in naam en in opdracht van de VMO.
Oud 22 juni 2003, 17:59   #455
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Er zijn zoveel veroordelingen, individuele veroordelingen, dat staat toch allemaal geregistreerd op de gerechtshoven?
Som ze dan eens op. En daarbij moet u dan vermelden of de misdaad in eigen naam werd gepleegd of in naam en in opdracht van de VMO.
'Operatie Brevier' bv. Waarbij het lijk van C. Verschaeve werd opgegraven en herbegraven.
Oud 22 juni 2003, 17:59   #456
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en hiermee toont u aan dat u een mierenneuker bent
Hahaha. Zeg dat dan maar eens aan een taptoe-organisator die een showband bijvoorbeeld aanvraagt, maar op het moment van de waarheid een muziekkapel ziet optreden. Die man slaat groen en blauw uit van woede. U bent als iemand die geen onderscheid weet te maken tussen een middeleeuws en een romantisch meerstemmig koor, of tussen de klassieke en barokopstelling van een orkest. Of iemand die een barokorgel hetzelfde vindt als het orgel waarop César Franck speelde.

"Mierenneukerij", ze zullen het graag horen in de muziekscholen, academies en conservatoria...
Oud 22 juni 2003, 18:01   #457
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Operatie Brevier' bv. Waarbij het lijk van C. Verschaeve werd opgegraven en herbegraven.
Eindelijk komen we eens tot de echte acties die de VMO op touw zette. Naast het optreden te Voeren hebben we al een tweede. U omschrijft dit als een misdaad, ik evenwel niet.
Oud 22 juni 2003, 18:06   #458
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Belachelijke muggenzifterige opmerking. De VMO heeft nooit geen klaroenkorps gehad. Meestal waren die klaroenisten te zat of te laat op het appèl, en waren enkel de trommels en de tamboers op pad, vandaar VMO-muziekkapel.
Menslief, er zitten hier blijkbaar een bende muzikaal ongeletterden.

Een muziekkapel die enkel uit trommelaars en roffelaars bestaat. Dat is dan helemaal geen muziekkapel, maar een drumband.

Blijft een feit dat de VMO een klaroenkorps had. En dat de rest allemaal ontsproten is aan uw ziekelijke verbeelding.
Oud 22 juni 2003, 18:11   #459
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Eindelijk komen we eens tot de echte acties die de VMO op touw zette. Naast het optreden te Voeren hebben we al een tweede. U omschrijft dit als een misdaad, ik evenwel niet.
Net zoals U ook revisionisme en negationisme niet als een misdaad beschouwt

Ps: ik hoop toch dat je weet wie Cyriel Verschaeve was?
Oud 22 juni 2003, 18:13   #460
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Menslief, er zitten hier blijkbaar een bende muzikaal ongeletterden.

Een muziekkapel die enkel uit trommelaars en roffelaars bestaat. Dat is dan helemaal geen muziekkapel, maar een drumband.

Blijft een feit dat de VMO een klaroenkorps had. En dat de rest allemaal ontsproten is aan uw ziekelijke verbeelding.
Lap, nu ben ik al 'ziekelijk'.

Neem het gerust van me aan Jan: het Vlaams Blok heette haar 'klaroenkorps' simpelweg 'muziekkapel', en of die benaming al dan niet correct Nederlands was, doet hier niks ter zake.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be