![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() [quote=Supe®Staaf]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
#442 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Racisme is het gedrag van personen die vinden dat mensen met een bepaalde huidskleur of van een bepaalde afkomst meer waard zijn dan mensen met een andere kleur of een andere afkomst. Die mensen gebruiken dan bijvoorbeeld beledigingen, pesterijen of zelfs geweld om hun haat tegen deze mensen uit te werken. Dat heeft dus niets te maken met jouw voorkeur voor bepaalde vrouwtjes met een iets donkere huidskleur. Maar ... "Een moslim kan geen democraat zijn" (Filip Deman) =beledigend, kwetsend, discriminerend, zet aan tot haat 'Elke vrouw die een hoofddoek draagt, tekent meteen haar terugkeercontract.' (FDW) =beledigend, kwetsend, discriminerend, zet aan tot haat “Multicultureel betekent multicrimineel” (FDW) =beledigend, kwetsend, discriminerend, zet aan tot haat "Met de islam hebben we een paard van Troje binnengehaald dat we ook nog eens te eten geven." (FDW) =beledigend, kwetsend, zet aan tot haat “Alle alibaba's hand in hand terug naar eigen land” (FDW) =beledigend, kwetsend, discriminerend, zet aan tot haat “Waar de islam heerst, valt de verdraagzaamheid weg” (FVH) =beledigend, kwetsend, discriminerend, zet aan tot haat |
|
![]() |
![]() |
#443 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit gezegd of goedgekeurd dat vreemdelingen gepest of geminacht worden. Dus jij manipuleert mijn woorden! Jij zet dus aan tot haat, en dat is niet netjes. 2) Je doet me nu een beetje denken aan recente uitspraken van BDW over MRM, ook niet netjes! Ik vind dus niet dat wij meer waard zijn, maar ik vind het verkeerd dat onze maatschappij ontwricht wordt door een te grote toestroom van vreemdelingen van meer dan honderd nationaliteiten die niet meer kan geïntegreerd worden. De regering die zoiets organiseert en erger maakt door bv nationaliteit te verlenen zonder taalkennis en onze arbeiderswijken belast met de kwalijke aspekten van ongecontroleerde immigratie is zo rechtstreeks verantwoordelijk voor haat en echt racisme dat daardoor ontstaat. Dat betreur ik, maar daar zijn dus onze volksmensen niet verantwoordelijk voor. Ik persoonlijk sta positief tov vreemdelingen omdat ik er enkel goede ervaringen mee had, zoals wellicht vele welgestelde vooraanstaanden die enkel voordeel ervaren van de globalisatie en de multicultuur. Maar ik heb wel begrip voor onze mensen uit de 'seefhoek'. En ook voor de honderdduizenden die wereldwijd op den dool zijn en waar dringend iets moet voor gedaan worden. Ons OCMW kan dat jammer genoeg niet aan te meer dat we reeds de PS-staat moeten voeden met meer dan 10miljard euro per jaar. 3) Sommige van bovenstaande uitspraken werden ook gedaan door de huidige eerste minister, zij het een beetje meer bedekt. En denk je nu echt dat men in islamlanden verdraagzaam is? En is het niet zo dat een min of meer homogene maatschappij beter functioneert dan een multiculturele waar dan bijgevolg de gevangenissen overvol zitten? Of is dat inbeelding? Maar ik vind ook dat bepaalde uitspraken verkeerd of te scherp gesteld zijn (vooral ivm die hoofddoek). Zo zijn er ook uitspraken tegen VB-ers die verkeerd of te scherp gesteld zijn, en dat zet ook aan tot haat. Zoals bv als ze niet akkoord gaan dan moeten ze maar emigreren. Of , het zijn mestkevers en moeten met alle middellen bestreden worden. Dat zet ook aan tot haat. |
|
![]() |
![]() |
#444 |
Minister-President
|
![]() Of ze moeten uitgeroeid worden wat Dh Eyskens letterlijk zei... etc . Dewinter sprak over alibaba in de context van ABu JaJha. maar ja sommigen zoeken echt een excuus om het Vb uit te sluiten en zichzelf te ompoppen tot belgisch machtspoliticus. Het enige racitische voorstel en echt racistsiche uitspraken men betse johana die kwamen uit de hoek van ene danny smaghe en van jeanine leduc. Maar blijkbaar is dat dan géén enkel probleem. maar het is zoals Leterme zei: " wij regeren niet met een partij die de SZ wil splisten...", over het vreemdelingenstandpunt ze hij niets enkel dat er interessante zaken in stonden. Ofwel heeft leterme het N-Va programma niet gelezen ofwel en véél waarschijnlijker neemt hij de n-va niet serieus of weet hij dat de n_VA het toch niet hard speelt. Laat staan dat ze ergens een breekpunt van zouden maken.
|
![]() |
![]() |
#445 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het woord discriminatie daarentegen wel, daarom spreekt men ook wel dikwijls van positieve en negatieve discriminatie. Dit om verwarring te vermijden. Jij bent beginnen spelen met het woord “discriminatie” Jij legt mij woorden in de mond die ik nooit gezegd heb. Citaat:
Multicultureel is multicrimineel , aldus Filip Dewinter |
||
![]() |
![]() |
#446 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het beste voorbeeld hiervan zijn de haatcampagnes tegen N-VA, gestart door het VB van bij het ontstaan van N-VA. Er werd zelfs een cel opgericht om die haatcampagnes goed te organiseren: “De Welkomgroep” De welkomgroep hanteert slinkse praktijken om N-VA trachten kapot te maken en haar leden aan te zetten tot overlopen naar het VB. Dat zijn van die acties van het VB die het bloed van onder je nagels halen. Dan heb je dat zogezegd handjes reiken van het VB. Dat niet anders is dan de handen uitsteken om de andere te wurgen. |
|
![]() |
![]() |
#447 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 'newspeak' over 'positieve discriminatie' is gewoon een verhulling om jouw eigen geprefereerde discriminatie te proberen goedpraten. Als je iemand 'positief discrimineert' dan discrimineer je per definitie iemand anders negatief. Dus net zoals jij zegt:"Racisme is racisme", behoor je te zeggen: "Discriminatie is discriminatie" Tenzij je perse onozelheden wil schrijven.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 3 oktober 2005 om 09:02. |
|||||
![]() |
![]() |
#448 | |
|
![]() Citaat:
Een politieagent wil optreden tegen iemand (toevallig een vreemdeling) die 'overlast' veroorzaakt. Maar die verdedigt zich en roept 'racist!'. Omdat hij weet dat dit pakt. Ik hou van vogels en ging naar Gambia dat zeer veel te bieden heeft. Ik liep er alleen rond met mijn verrekijker. En groepje luidruchtige zwartjes liep me achteraan, en dat is niet de manier om naar vogels te kijken. Ik liet ze eens mijn verrekijker gebruiken en vroeg toen vriendelijk om me alleen te laten. Nadien moest ik het een beetje duidelijker zeggen. Toen was ik plots een 'racist'! |
|
![]() |
![]() |
#449 | |||||
|
![]() Citaat:
1) De andere is begonnen! Of de pot verwijt de ketel. 2) Tijdens de stichtingsvergadering van NVA werd Gino Decraemer (ex-VB die ik zeer goed ken) opgevoerd om aan te tonen dat NVA oud-VBers aantrekt uiteraard in de hoop dat dit navolging kent. SPA tracht Groen!-kiezers en mandatarissen aan te trekken. De VLD heeft mandatarissen van alle partijen aangetrokken. Als het VB hetzelfde doet veroorzaakt dat 'bloed van onder je nagels' en dat alles 'om de andere te wurgen'. Je hebt wel zin voor horror en drama, maar te weinig zin voor realiteit en wat humor![edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door luc broes : 3 oktober 2005 om 10:43. |
|||||
![]() |
![]() |
#450 |
Minister-President
|
![]() Dat is wel wat ik aleerder zei... Bourgois zei op VTm dat hij het VB ging bekampen en mandatraissen in grote drommen gingen overlopen. dat is wel eventjes anders uitgedraaid. Vandaar die frustratie?
|
![]() |
![]() |
#451 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De Welkomgroep is dus een groep die deze mensen vereningd, mensen die teleurgesteld zijn in hun ex-partij é. Wat de welkom groep oa. duidelijk wil maken, is waarom net deze mensen zo teleurgesteld zijn in hun ex-partij, en dat er voor deze groep maar één echte onafhankelijkheidspartij is, namenlijk het Vlaams Belang. En dat men bij hun argumentaties vooral bij de N-VA komt is logisch, omdat de N-VA: 1. De meest hypocriete partij in Vlaanderen is, 2. Een partij die voor onafhankelijkheid is, maar wel mee heult met de machthebbers die België in stant houden, 3. De partij met stoere taal (oa. ivm. BHV) maar die daar niets van terecht bracht), 4. De partij die wil regeren met de PS, 5. Die een staatshervorming schijnt te willen, maar die er vergeet bij te vertellen, welke eisen de Walen reeds op tafel legde voor iets dat een grondwettelijkrecht was (wat gaat het dan wel zijn bij een "echte" staatshervorming??)... 6. De partij die blijkbaar niets geleerd heeft uit de fouten van zijn voorganger, de Volksunie. 7. ...
![]() |
#452 | ||||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Pas dat eerst eens toe op jezelf, dan eerst zal het geloofwaardig klinken. Nu klinkt het hypocriet! Herlees maar eens al je reacties! Want wat jij op dit forum komt doen, is niet stoppen maar stimuleren en uitdagen![edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Johanna : 6 oktober 2005 om 22:14. |
||||||||
![]() |
![]() |
#453 | |
|
![]() Citaat:
elke minieme toenaderingspoging tussen de basis vd n-va en VBelang in de kiem te smoren. Proficiat.
![]() |
#454 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Maar goed, als ik jou begrijp zijn er de "feiten" en de "interpretatie van de feiten"
![]() |
#455 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#456 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Persoonlijk heb ik zelf de eerste stap gezet, om met iemand van de welkomgroep die ik nog kende vanuit N-VA van vroeger, te gaan spreken, dus een belangrijk detail, ik heb zelf de stap gezet, ik ben niet gestolen, niet verplicht, zelfs niet gelokt of gevraagt. groetjes,
![]() |
#457 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() FDW op de Blok-meeting gisteren :
Wij willen in Antwerpen geen tweede Manchester. [SIZE=3]Geen burgemeester van vreemde origine. Geen bruin, geen zwart en geen geel gekleurden in Antwerpen met een politieke functie.[/SIZE] Dus Leeuw, knoopt het goed in uw oren, FDW wil geen bruin gekleurden met een politieke verantwoordelijkheid. Snappi., wie het schoentje past trek het aan. |
![]() |
![]() |
#458 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wij willen in Antwerpen een tweede Manchester. [size=3]Een burgemeester van vreemde origine. Bruin, zwart en geel gekleurden in Antwerpen met een politieke functie.[/size] Snappi., wie het schoentje past trek het aan...
![]() |
#459 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Van een domme reactie gesproken. Het ging hier over Blokkertjes van vreemde origine die FDW reeds onmiddelijk de deur wijst. Of bent u ook van Bruine NIET-Vlaamse origine zoals een ander Blok-forumganger hier. |
|
![]() |
![]() |
#460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Morel is dus een gijzelaar van het VB en wordt 24/24 uur bewaakt zodat ze niet lopen gaat? Jou moeten ze ook maar vastbinden want anders halen ze jou ook nog weg via de Welkomstgroep? En Clemens... En Johanna... En Willy Eeckhout... Of maken die liever een omwegske via de welkomstgroepjes bub en NU? ![]() O