![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wilt U liever een belgische staat, een onafhankelijk vlaanderen of een hereniging met Nederland? | |||
onafhankelijk vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
234 | 34,41% |
de huidige belgische staat |
![]() ![]() ![]() |
190 | 27,94% |
een hereniging met Nederland |
![]() ![]() ![]() |
256 | 37,65% |
Aantal stemmers: 680. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#442 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() wat een onzin , in talrijke landen is er een communauté Française , maar of die allemaal Frankrijk als hun vaderland zien ? Nog iets , de communauté française , verening van franstalige landen en degelijke meer , hebben misschien wel een binding met Frankrijk (ex-kolonie of wat dan ook) dat wil niet zeggen dat Frankrijk a) hun vaderland is , b) ze dat als hun vaderland aanzien , c) ze bij Frankrijk zouden willen . gewoon terzijde : <<<gewoon kijken naar de taal eindigd gewoonlijk in iets kortzichtigs zoals taalracisme . >>>
EENDRACHT MAAKT MACHT * EINIGKEIT MACHT STARK * L'UNION FAIT LA FORCE - Sport, Opium van en voor het Volk - Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100. Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk eens aan wat een wijsheid! Wel even vergeten dat dit land BEGON met zoiets kortzichtigs als taalracisme zeker? Gooi liever met dat soort bloemetjes naar degenen die het verdienen. Zelfs vandaag nog!
![]() |
![]() |
#446 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb problemen met de Carrefour in mijn ex.gemeente in Limburg.
Nog vorige week maakte zich daar een Limburger dik omdat hij de eentalig Franse teksten niet verstond op de produkten. (Ik hoor je al afkomen! Wij willen België, dus ook Limburg, tweetalig maken dan is dat probleem opgelost. In Brussel hoeft het echter niet. Hans van de Cauter en den Albert en zijn gevolg spreken immers liever Frans.) ![]() Ik ga allang geen boodschappen meer doen in de Carrefour maar ik hoorde het van een vriend die ik regelmatig op bezoek krijg. Hij is Nederlander en stond erbij toen het gebeurde. Toevallig toch dat Knuppel weer zoiets te horen krijgt... Voor jou zal dat geen belang hebben maar voor elke bewuste Vlaming is het een dolk in een niet genezen wonde. Vooral voor de Vlamingen die nooit vergaten hoe zij, en hun voorouders ooit behandeld werden. Ik ken er zo nogal wat. Als jij dus denkt dat je iets ten goede kunt keren door de onrechten te ontkennen of te bagatelliseren waarvan ook vandaag nog overal de resten opduiken, dan ben je aarsdom. Hoe kan jij trouwens iets voelen van wat er in dit land allemaal gebeurde? Jij zit vanaf je geboorte allicht in een heel andere invloedssfeer. Ik weet wat het is als Vlaams kind van Waalse opperhoofden afhankelijk te zijn. Wat het is in een Brusselse kliniek afhankelijk te zijn van krengen van Franstalige verpleegsters als je niet de kracht hebt je te verweren. Wat het voor mijn vrienden is om in de Vlaamse rand te wonen. De Vlaamse rand die jij enkel smalend de ' Vlaamse rand' noemt! ![]() We moesten vandaag maar eens hetzelfde proberen dat ze eens met ons deden! Het BUB-kot zou te klein zijn! Jij laat natuurlijk even goedgunstig toe dat het vaderland van een ouder van je ingepalmd wordt door volk dat er zich niet wil aanpassen... Ik weet ook allang wie het gelag zal betalen voor het prangende geldgebrek in dit kloteland. Neen, neen, er zal niemand solidair zijn met Vlaanderen maar de transferten moeten wel naar omhoog voor onze Waalse broeders! En nog geen klein beetje ook als het van de BUBBelblazers afhangt. ![]() Maar je hebt gelijk, hoor! Zoals ze in het leger en bij de politie gelijk hebben. Daar hebben ze zelfs gelijk als ze vierkant ongelijk hebben! Schreeuw het dus maar over de daken samen met Guyke Verhofstadt en zijn ritselende reclamemaker totdat al die vervuilde Vlaamse lucht uit je BUB-longen is geperst: God bless Belgium'! Het land dat eeuwig en één dag zal blijven draaien op het gekronkel van paradijselijke Slangen, Bourgondische Belgen en BUBbelblazers.
![]() |
#448 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Banneling
|
![]() quote]Ik weet wat het is als Vlaams kind van Waalse opperhoofden afhankelijk te zijn. Wat het is in een Brusselse kliniek afhankelijk te zijn van krengen van Franstalige verpleegsters als je niet de kracht hebt je te verweren. Wat het voor mijn vrienden is om in de Vlaamse rand te wonen. De Vlaamse rand die jij enkel smalend de ' Vlaamse rand' noemt!
[/quote] Ik noem hem smalend de Vlaamse Rand, omdat hij niet Vlaams is. Hoe kan je nu als 'kind... van opperhoofden' afhankelijk zijn? Bovendien is ook in een onafhankelijk Vl. Brussel nog steeds Brussel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je kreeg een gemotiveerd antwoord. Woon jij dan toch in Brussel? Limburg is eentalig Nederlands. Punt! Carrefour heeft zich daaraan aan te passen indien het geen Vlaamsbewuste klanten wil verliezen.
![]() |
![]() |
#451 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Banneling
|
![]() u schreef: [quote]Tacitus wrote:
Quote: Ik hoor je al afkomen! Wij willen België, dus ook Limburg, tweetalig maken dan is dat probleem opgelost. [quote] hoezo? |
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Misschien een idee voor Albert Heijn om eens actief te worden in Vlaanderen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij mag dan verfranst zijn dankzij jouw soort, Vlaams IS hij en Vlaams blijft hij! Wij gaan nooit verdere inpalming van Vlaams gebied toestaan! De faciliteiten voor Franstaligen hebben al teveel onheil aangericht! Een kind dat niet meer onder de bescherming van zijn eigen ouders is, is nu eenmaal afhankelijk van andere, en minder welwillende gezagsdragers. ![]() Natuurlijk is in een onafhankelijk Vlaanderen Brussel nog altijd Brussel! Wat heeft d�*t er nu mee te maken? Ben jij misschien bang dat Knuppel Brussel opnieuw eentalig Nederlands gaat maken? ![]()
![]() |
![]() |
#456 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Carrefour Hasselt beloofde al vóór zijn officiële opening dat de samenstelling van de inhoud op de verpakking zou aangebracht worden in het Nederlands omdat ze goed wisten de wet te overtreden. Wat dus nog altijd niet consequent gebeurt. Dat bewijst de klacht van de man die zijn aankopen deed in de Carrefour van Heusden-Zolder. De man kloeg trouwens ook over het feit dat hij er zijn vertrouwde zeep (Vinolia, dus geen GB-merk)niet meer vond. Carrefour kiest ervoor de klanten zijn eigen merken op te dringen en neemt de produkten, waar sommige klanten aan gehecht zijn, gewoon uit de handel.
![]() |
![]() |
#460 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Van regelneverij gesproken!! |
|||
![]() |
![]() |