![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn handelsgeest had niets met zijn profeetschap te maken, daar hij op dat ogenblik geen handelaar meer was. Toen hij handel dreef, was hij nog heiden. Dus zijn eerlijke handelsgeest verbinden met de islam is al helemaal verkeerd. Was hij eerlijk? Kunt u mij eens een vindplaats geven? Ik heb daar immers geen weet van. Alleen dat hij succesvol was, en dat dankzij zijn eerste vrouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Denk jij echt dat jouw kerk nooit gedwaald heeft? Ze doet dat nog dagelijks...
![]() |
![]() |
#443 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 april 2007 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Over de H.Schrift en de H.Traditie kan Ze niet dwalen, vermits die geïnspireerd zijn door de H.Geest. -En waarom? -Dat is ons geloof hé slimmie!
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 30 april 2007 om 19:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afhalen van een bijbel? Prietpraat. Pure leugens. De Kerk verbood geenszins het lezen van de bijbel; anders zou ze er zelfs geen uitgeven in de volkstaal (tussen haakjes: de pastoors lazen de bijbel in het Latijn). En neen, "mijn" (sic) Kerk heeft nooit gedwaald. Wel hebben sommige gelovigen en geestelijken zich vergist, maar de Kerk als geheel niet. Daarvoor staat de bijstand van de H. Geest garant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mensen kunnen inderdaad dwalen, maar het geheel van het gelovige volk en geestelijken (d.i. de Kerk) dwaalt nooit daar God de Kerk bijstaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik bedoelde inderdaad de individuën van de Kerk, niet de Kerk in haar geheel.
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen richt ik mij liever naar een godsdienst met een stichter die ethisch, moreel en sociaal een lichtend voorbeeld is, dan naar een religie met een stichter die moordde, plunderde en brandstichtte om diens leer te verbreiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 30 april 2007 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Let wel: 'fundamentalistisch' wordt nu vaak pejoratief benoemd. Het heeft in de kranten (bijvoorbeeld) een pejoratieve connotatie gekregen. Maar dat hoeft het niet altijd te hebben. Laatst gewijzigd door system : 30 april 2007 om 20:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens, jij bent ook een mens, nietwaar. Het is niet omdat je geen lid bent van de Kerk dat je gevrijwaard bent van dwalingen. Je uitspraken aangaande je goedkeuring van abortus, euthanasie, homohuwelijk... is een dwaling van formaat: niks meer, niks minder. Kijk gerust eens in de spiegel die de zoekende, twijfelende (en bijwijlen ook dwalende) Kerk jou voorhoudt. Misschien herken je jezelf erin. Ik veroordeel abortus, ik neig naar een veroordeling van euthanasie, ik ben niet gewonnen voor het homohuwelijk en evenmin verlang ik van de Kerk dat zij haar standpunt dienaangaande zou wijzigen. Wel ben ik blij met het standpunt van diezelfde Kerk, die gelovigen ertoe oproept om wel de misstappen zélf te veroordelen, doch niet de bedrijvers ervan. En dit volledig conform het gebod van de Heer Zélf, Die volgende woorden sprak tot de overspelige vrouw wier leven Hij juist gered had: "Ga heen en zondig voortaan niet meer." (Johannes 8, 11) Zo veroordeel ik ten stelligste jouw dwaling, maar zal ik jou zélf nooit veroordelen. Daartoe geeft de Barmhartige me het recht niet. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#453 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De RKK is ALLESBEHALVE een stichtend voorbeeld voor de leer van Christus, met een zeer bloederige geschiedenis En was de huidige paus niet bij de Hitler jugend? ... Zeker lid van het Vlaams Belang
![]() |
![]() |
#454 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In tegenstelling tot mijn discussiepartner probeer ik de discussie niet om de haverklap te veranderen. Eerst ging het over bijbelvertalingen, toen ik daarop reageerde begon Eddy in half hysterische taal over wat anders, en zo ging het altijd maar door. De arme man vergaloppeert zich in grote mate en bijgevolg heeft het weinig zin in een discussie te treden waar de gesprekpartner na de opwerping van een element erna onmiddellijk over iets anders begint.
Voor we met de rest verder doen zou ik graag eens met Eddy het hebben over zijn bewering dat de RKK niet toeliet dat mensen de bijbel lazen en dat volgens hem de Kerk bijbels bij de mensen ging weghalen. Dan kunnen we stap voor stap de andere opwerpingen eens bekijken. Ik vrees evenwel dat Eddy niet zal aankunnen, daar hij zichzelf al vlug verliest en dan alles door elkaar begint te gooien. Bij hem ontbeer ik de nuchterheid en verstandelijkheid om een discussie goed te voeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Ik heb dit ook al herhaaldelijk gehoord. Maar ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik dit nog niet uitgepluisd heb en dus niet weet of dit op enige grond berust. Ik laat het dus maar (voorlopig weliswaar) in het midden. Laatst gewijzigd door system : 30 april 2007 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Beste Jan, Nu zit je er wel flink naast. De kerk heeft het lezen van de bijbel wel een tiental malen formeel verboden voor gelovigen. Men mocht enkel de latijnse teksten lezen onder toezicht. Ik heb hier een lijstje, maar ik kan er niet direct de hand op leggen. Dat komt wel. Ik meen trouwens dat deze discussie ruim afwijkt van het inderwerp. Zou het niet beter zijn een nieuwe draad op te starten? Groetjes, Gerard Golsteyn. ![]()
![]() |
![]() |
#459 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dit is voor mij een teken dat u niet geïnteresseerd bent in een eerlijke discussie maar eerder van kwade wil bent.
![]() |
![]() |
#460 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zou het graag met jou eens hebben over de begindraad , onbze begindiscussie. Dat je eindelijk eens antwoordt op MIJN vragen ,dat JIJ eens niet altijd de essentie ontwijkt, dat JIJ eens afkomt met degelijk bijbelteksten om mijn ongelijk te bewijzen. Tot hiertoe NOPPES... ls DAT niet ontwijkend is... en WEERAL een ander beschuldigen he? Jan Jan toch ![]()
![]() |