![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dan nog dat een meerderheid bij BROV pro België stemt, hebt u daar als zogezegde democraat een probleem mee? Waarschijnlijk wel: een N-VA'er wil liever de partijverzuchtingen realiseren dan de wens van de 'onderdanen'. ![]()
![]() |
![]() |
#443 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Of vallen de maskers?? |
||
![]() |
![]() |
#444 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfs al gebeurt het nu al! |
||
![]() |
![]() |
#445 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Moet ik het écht nóg eens herhalen? Goed dan. De N-VA propageert:
Dit is ondemocratisch:
De N-VA steunt de Belgische grondwet waarin de macht gegeven wordt komende vanuit de natie aan de politieke elite van vertegenwoordigers. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ik lees de thread mee en steun het standpunt van Jos en Staaf voor 200%. Mij ontbreekt de courage om tegen zoveel onbegrip vanwege N-VA'ers in te gaan. Al heel lang pleit ik om het woord 'democratie' te herdefiniëren. Dat hoeft niet langer want Jos en Staaf geven er de juiste invulling aan. En last but not least. Door JULLIE manier van handelen zal België alvast NIET afkolven. Jullie zijn er immers een identiek, antidemocratisch aanhangsel van.
![]() |
#447 | |||||||||||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
U stelt hier trouwens letterlijk dat u (de N-VA?) tegen het BROV a fortiori volkssoevereiniteit a fortiori democratie bent. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
2) What the fuck are you saying? Ongelijkmatige verdeling van de gestemde uitslagen? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
#448 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Wij herdefiniëren absoluut niks. We kijken naar de oorspronkelijke betekenis van het woord, en ontmaskeren de dictators in spe, die proberen de betekenis van democratie geweld aan te doen, door het op regeervormen plakken die er niks mee te maken hebben.
![]() |
![]() |
#449 |
Banneling
|
![]() Het bindende referendum op volks initiatief is ONDEMOKRATISCH en de mensen een rat voor de ogen draaien omdat:
1 als iemand een wet of standpunt er wil door duwen dan moet er door de bevolking rechtstreeks worden gestemd. - mijn vraag: Wie zal bepalen uit wat men kan kiezen???? Waarschijnlijk een klein clubje, dat de touwtjes en macht in handen hebben. En als men kan kiezen tussen A,B of C maar ik wil A+B of zelfs D. Dus u VERPLICHT mij te kiezen uit een van de vooropgestelde keuzemogelijkheden. U ontneemt mij mijn RECHT om te kiezen voor A+B of D. Dat is pure schending van het mijn recht als individu en zelfs dictoriaal! 2 Een wet is zogezegd democratisch Goedgekeurd??!!?? door de bevolking. Wie zal mij tegen houden om een ander wetsvoorstel in te dienen om het vorige te vernietigen? Wie zal bepalen of er daar een bindend referendum over komt of niet? Weer dat zelfde elitair clubje? En als mijn voorstel wordt geweigerd om over te stemmen waar is dan uw “volks initiatief”?? Over democratie gesproken!!! Met het BROV zouden we 30 keer per week mogen gaan stemmen. Nogmaals, wat u voorstelt is een VALSE DEMOKRATIE en de mensen een rat voor de ogen draaien. Om nog maar te gaan zwijgen van dezen die zullen inspelen op de emotie van de bevolking om die te misbruiken. Vandaar dat nogal wat koning en vaderland fans voorstander zijn van het BROV |
![]() |
![]() |
#450 |
Banneling
|
![]() D�*t is democratie
‘Democratie’ komt van het Grieks ‘demos’: ‘volk’ en ‘kratos’: ‘macht’ of ‘bestuur’. Democratie is het bestuur van het volk, door het volk, voor het volk. ‘Volk’ betekent ‘iedereen’. ‘Bestuur’ mag betekenen: ‘goed leiden’ (‘be-’ versterkt de betekenis van sturen; daarom nemen we aan dat een ‘bestuur’ niet ‘in de war stuurt’, maar goed weet ‘waar het heen moet’). Daar is de N-VA voorstander van. De N-VA is voor: - volksraadplegingen - alle wetsvoorstellen moeten terug gekoppeld worden naar de basis (de leden van de partijen voor inspraak) - Iedere partij of groepering moet de kans krijgen om zich te ontplooien hoe klein die partij ook is. - Iedereen heeft het recht om een amendement ter discutie aan te voeren in ons programma. - De rechten van de minderheden MOETEN gerespecteerd worden. - De bevolking moet de kans krijgen om te zetelen in adviesorganen en beleidsorganen. - De bevolking heeft het RECHT om een partij af te straffen als zij hun programma niet respecteert. - Een vrije meningsuiting als hoogste gebod! Trouwens de N-VA die jullie zo verachtelijk vinden: - Wij zijn de enige partij die het oprecht opnemen voor de allerzwaksten in de maatschappij! - De enige partij die het opnemen voor gratis en een vrije keuze van onderwijs om zo de sociaal zwakkeren ook alle kansen te bieden om zich ontplooien. (Superstaaf daar veegt uw toekomstige kartel partner van VIVANT zijn voeten aan!) - Een rechtvaardiger herverdeling van de belastingsdruk op basis van het aantal gezinsleden en niet op basis van het inkomen. - De enige partij die oprecht drukt op fatsoenlijke waarden in de maatschappij. Superstaaf al die voorgaande punten trappelen de VLD met de voeten. En een partij die zogezegd het BROV verdedigd zal daar in meestappen?? Democratie bestaat voor ons uit rechten en plichten tov de maatschappij en het recht van inbreng van de bevolking (degene die zich wil engageren in partijen of nieuwe partijen of drukking groepen) in het beleid. Waarover gestemd wordt door de vertegenwoordigers die de stem van de bevolking gaan vertolken in het parlement! Als bepaalde partijen of volks vertegenwoorders hun kiezers verloochenen heeft niks te maken met het systeem die zogezegd niet democratisch zou zijn! Dat heeft te maken met een lakse bevolking die zich NIET ENGAGEERT om dergelijke partijen of personen af te straffen tijdens de verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#451 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() En nog steeds is het blijkbaar allemaal niet zo heel duidelijk:
Citaat:
Citaat:
Maar ik verwijs je met plezier door naar de website van Bece waar al uw vragen beantwoord worden: http://users.pandora.be/brov Wat is trouwens het verschil volgens u met de werking van het parlement nu? Daar is er ook 'iemand' die de vraag opstelt en daar beperkt de keuzemogelijkheid zich tot akkoord, niet akkoord en onthouding. Citaat:
- niet te stemmen - te panacheren - een nieuw referendum te organiseren (waarin mogelijkheid D en/of A+B in opgenomen zijn) Maar kom, eigenlijk zijt ge dus - net als ik - gewoon een enorme fan van het recht op individueel zelfbeschikkingsrecht, of is dat toch maar weer een brug te ver? Citaat:
Ten andere, van zodra een voldoende aantal mensen (dat aantal kan eveneens via BROV worden bepaald) een referendum wenst dan zal dit er ook komen, what's your point? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Indien u trouwens van mening bent dat emotie en dergelijke meer geen factor mag zijn in de besluitvorming dat pleit u tegen alle vormen van democratie! Emotie speelt namelijk altijd, dat zou u als aanhanger van de N-VA toch moeten weten.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||||||||
![]() |
![]() |
#452 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||||
![]() |
![]() |
#453 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Bart De Wever verkoopt zoveel truut niet. Op de discussies kan je zien dat er zelfs bij de N-VA tweespalt heerste i.v.m. het opnemen van echte democratie in het programma, maar voorlopig haalde de autoritaire groep het. Ik verdenk er die toppers van een soort frustratie uit te leven op het gedachtengoed i.v.m. referenda van de opgestapte SPIRIT-vleugel. Blijkbaar moet er koste wat koste vermeden worden dat er gelijklopende programmapunten komen bovendrijven. Beschouw dit laatste wel als 'speculaasie'. Hoewel.... ik ga er toch een balonnetje over oplaten. ![]()
![]() |
![]() |
#454 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat het niets met Spirit te maken heeft maar het wantrouwen tegenover....het hele Belgische, politieke systeem.
Dit blijkt immers duidelijk uit wat Bart de Wever hier zegt: Citaat:
ZIJ maakten het systeem immers zoals het is en ONS wordt daarom geen BROV toevertrouwd. Maar desalniettemin verwachten dezelfde vertegenwoordigers van ons dat wij hen ons onvoorwaardelijke vertrouwen blijven geven. Voorwaar een intelligente denkwijze van ons vertegenwoordigend elitecorps... Ze zouden begot beter beginnen met de stemplicht af te schaffen en alle voorwaarden te scheppen waaraan de Zwitsers ook voldoen! Maar om aan zo'n 'diepe democratische traditie' het startsein te geven moet er natuurlijk politieke wil bestaan. Moeilijk in het land van de 'halve democratie' en de 'hele particratie', en waarvan zelfs een machteloos partijtje niets anders wil dan het aloude regime bestendigen...
![]() |
#455 | ||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed opgezocht. Citaat:
N-VA is hoegenaamd geen voorstander van democratie. Lees de N-VA congresteksten maar eens door. Of lees Jos' commentaren erop. Constateer dan met mij dat de N-VA enkel beweert democratisch te zijn, maar in werkelijkheid een auroritair-elitaire bestuursvorm aanhangt: particratie in een louter vertegenwoordigend systeem zonder zeggingschap van dat zelfde (fout geïnformeerde) volk. Citaat:
We wensen op eigen initiatief, los van partijprogramma's te kunnen beslissen over zaken waar een meerderheid van de burgers voor te vinden is. Citaat:
Niet enkel de zelfverklaarde elite van partaaigenossen. Citaat:
Citaat:
Wat me wel stoort is dat ze de burger het recht op bindende inspraak wenst te ontzeggen om in hun mini-staatje Vlaanderen even autoritair te regeren als de huidige machthebbers....... Citaat:
Citaat:
Wat er op dergelijke adviesraden uit de bus komt, kan de partij probleemloos naast zich neerleggen, daar deze raden geen bindend adviesrecht krijgen........ Met dergelijke nep-inspraak is de burger dus geen stap verder op democratisch vlak. In een echte democratie beslist de burger wat er gebeurt, en moeten politici deze wil respecteren. Citaat:
Die zogezegde stemhok-afstraffing lappen de politici stevig aan hun laars. Via trading, opvolgersmanoeuvers, coöptatie, dubbele opkomst etc. bepaalt de particratie wie er aan de bak komt. Inspraak van de burger: quasi nihil. Om dit systeem te doorbreken, dient een echte democratische partij onvoorwaardelijk te pleiten voor volkssouvereiniteit (eventueel via BROV) Citaat:
De N-VA is een ondemocratische partij, die alvorens ze nog maar aan de macht komt, deze macht reeds wenst te bestendigen, door misprijzend de souvereiniteit van de burger te verwerpen. Citaat:
Gratis koffie-bedeling op de N-VA-'adiesraden' ![]() ![]() Uiteraard toch enkel voor wie braaf en slaafs het "Maul halten!' respecteert ![]() ![]() (Eigenlijk begrijp ik niet echt goed hoe liefdadigheid als doekje voor het bloeden kan dienen om ondemocratisch gedachtengoed te camoefleren, maar jij mag gerust niets terzake doende argumenten opdiepen...... ![]() Citaat:
Pas maar op dat de mensen niet téveel gratis onderwezen worden, of er zouden er nog een pak méér de ondemocratische betrachtingen van uw Nieuw-Vlaams Geallieerde partij in de smiezen krijgen ![]() Citaat:
Dit goede voornemen uit de N-VA-nieuwjaarsbrief valt een beetje buiten het plaatje van democratie. Het grootste deel van bestuurlijke opvatting N-VA bevindt zich evenmin op dat prentje. ![]() Citaat:
Ik stel echter voor om als fatsoenlijke waarde eens de democratie onder ogenschouw te nemen, en die concreet in het N-VA programma te verwerken. Dat zou pas een vooruitgang betekenen. Citaat:
Citaat:
Ik vraag, om de uitwassen van de particratie en het louter vertegenwoordigend systeem te kunnen corrigeren, een bijkomend democratisch instrument. Jammer dat eltair-autoritaire partijen de democratie niet wensen in te voeren. Citaat:
Ik herhaal dus eveneens: Citaat:
![]() |
![]() |
#456 |
Banneling
|
![]() Superstaaf, mijn vermoeden tot welke categorie gij behoort is bij deze nog eens bevestigt.
- Deze van de eeuwige zagers. - Goed kunnen uitleggen wat bij anderen mis is maar die in hun leven nog niets gepresteerd hebben. - Mensen die voor geen enkele reden vatbaar zijn. - Demagogie ten top gedreven, (want mensen die afkomen met splinter in het oog van de VLD en balk in het oog van N-VA zegt meer dan genoeg) waarschijnlijk omdat het uw toekomstige broodheren zijn?? - Antwoorden met de meest platvloerse zaken die dan nog naast de kwestie zijn. Omdat u ons programma nog niet eens gelezen heeft. Er is niemand, buiten uw andere extremistische BROV aanhangers die na deze quote u zullen ernstig nemen. BROV is gewoon een andere benadering van democratie dan de vertegenwoordigde democratie. Niet beter of slechter! Maar als je iedereen die een andere benadering heeft voor democratie die daarom NIET minder democratie of ondemocraties is maar die wel in het belang van de gemeenschap het beste voor heeft,streeft voor de rechten van zwakste, per definitie ondemocratisch zult noemen zult ge NOOIT tot enig overleg of respectabele discutie kunnen komen. |
![]() |
![]() |
#457 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit aantonen was me een waar genoegen. ![]() Citaat:
![]() Ontsla snel je orakel. ![]() ![]() Citaat:
Persoonlijke aanvallen daarentegen laten me koud of wekken mijn lachlust op. Ze wijzen er tevens op, dat mijn discussiepartner op zijn tandvlees zit, en zonder argumenten valt..... ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Ik haalde net de N-VA congresteksten aan om mijn stelling te onderbouwen. En platvloers? You ain't seen nothing yet ![]() Citaat:
Citaat:
BROV is een aanvulling om het louter vertegenwoordigende systeem democratische legitimiteit te verlenen. Maar dat zou je stilaan moeten beseffen. Al eens gekeken op Bart De Wevers forumsessie? Die is heel wat minder anti. Dat pleit voor de N-VA. Jammer genoeg haalde de autoritaire strekking haar slag thuis. PS Als je graag eens lekker scheldt, dan mag je me via PB contacteren. Ik wil je immers niet publiekelijk schandaliseren, zie je. 8)
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#459 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
![]() |
![]() |
#460 | |||||||||
Banneling
|
![]() Kort op de bal spelen het is maar een woord.
Citaat:
‘Democratie’ komt van het Grieks ‘demos’: ‘volk’ en ‘kratos’: ‘macht’ of ‘bestuur’. Democratie is het bestuur van het volk, door het volk, voor het volk. ‘Volk’ betekent ‘iedereen’. ‘Bestuur’ mag betekenen: ‘goed leiden’ (‘be-’ versterkt de betekenis van sturen; daarom nemen we aan dat een ‘bestuur’ niet ‘in de war stuurt’, [size=6]maar goed weet ‘waar het heen moet’[/size]). Daar is de N-VA voorstander van. Laten we maar zeggen, mensen die in staat zijn om op bepaalde tereinen de verantwoordelijkheid te nemen door hun kennis en deskundigheid zodanig dat ze zich niet laten leiden door emotie. Om kortzichtige en ondoordachte beslissingen te vermijden. [quote] Voor mij kan een bindend referendum op bepaalde terreinen nuttig zijn als aanvulling op de vertegenwoordigde democratie. Voorbeeld voor de aanpassing van de grondwet zou een bindend referendum verplicht moeten zijn Maar zeker niet het een of het anderen![size=6][/size] |
|||||||||
![]() |