![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door obscure verwijzingen naar uitspraken van het EHRM die blijkbaar niet terug te vinden zijn, bedoel je?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergelijk het met de vrije keuze van school, van ziekenkas, van ziekenhuis... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat er gewoon om dat het botst met de ideologie van het Katholiek sportverbond. Identiek wat de kranten aanhalen om advertenties van het VB te weigeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() volgens mij Raf worden CAP'pers straks uit hun vakbond gezet, omwille van jullie verschil in ideologische lijn. Straks wordt je behandeld als JMD in VLD... een liberaal zonder partij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raf
jullie zitten met teveel incest in de vakbond: ik leg dit nader uit: Als alle sociale assistenten opgeleid binnen de familie als levensproject doorgroeien binnen de organisatie, dan heb je toch alleen maar ideologische incest... Waar halen jullie nog de kritiekbak die de organisatie op het juiste moment met zijn kritiek bijstuurt... Op den duur gaat die incest jullie dood zijn, dit is in de geschiendenis al voldoende bewezen. Deze bloedarmoede bewijst ook dat jullie omgetoverd zijn van progressieve naar conservatieve organisatie die probeert het onmogelijke te houden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
het europees hof stelde in haar vonnis over aslef dat de situatie anders ligt wanneer een organisatie publieke functies uitoefent. het is echter niet duidelijk hoe zij zal oordelen in het belgische geval. de vakbonden oefenen wel een publieke dienst uit, maar je kan daar ook gewoon voor terecht bij een overheidsinstantie. het is dus niet zo dat je niet kan doppen als je niet bij een vakbond zit. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet wat ik heb gelezen. Dat er mss komma's fout staan in wat ik heb begrepen, kan zijn. Maar als je niet eens moeite doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
verder maakt u nogal wat veronderstelling, gebaseerd op vooroordelen, die een rechter volgens mij nooit zal volgen. ten eerste gaat u er al van uit dat het katholicisme niet valt te verzoenen met enig andere godsdienst. dat lijkt mij een bizarre veronderstelling, zeker gezien de waarden die meestal met deze godsdienst geassocieerd worden. verder veronderstelt u simpelweg dat alle marokkanen een religie aanhangen die niet strookt met het katholicisme. een vooroordeel dat de toets met de praktijk niet zal doorstaan. uw redenering is duidelijk gebouwd op los zand. zolang de vereniging niet kan aantonen dat een (potentiële) speler de katholieke gedachten die relevant zijn voor het uitoefenen van de sport niet respecteert, is er geen sprake van rechtvaardiging en spreken we van discriminatie. obv geloof en nationaliteit dan nog wel. de rechter zal niet mals zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zelfs als jullie zouden winnen dan nog zou vermoedelijk 55% van de belgen vinden dat jullie dit niet kunnen. Dan hebben jullie gewoon op papier gewonnen , maar in de democratische gedachtengoed verloren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U toont hier wel duidelijk aan dat U niet weet wat het Koninklijk Katholiek Sportverbond juist inhoud. Ik denk dat er wel dagbladen zijn die heel content zouden zijn als ze zoveel lezers hadden als het sportverbond leden. Laatst gewijzigd door daiwa : 5 juni 2007 om 00:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je hebt het dus weer niet gesnapt... Wat is de ideologie van het katholiek sportverbond? Katholicisme promoten of sport promoten? Dat er geen "katholieke sporten" bestaan om te promoten, was (denk ik) al duidelijk...
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals Inge hierboven netjes aangetoond heeft, gebeurt het maar al te vaak dat mensen een arrest lezen en eigenlijk niet begrepen hebben wat er precies staat en wat de draagwijdte van zo'n arrest is. Ik wil best jouw arrest lezen hoor, maar probeer me dan ten minste de juiste verwijzingen te geven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een paar analogien voor dat geval
Zij (de kranten) hebben zich beroepen op hun ideologische lijn en de rechter heeft dat beschouwd als een objectieve rechtvaardigingsgrond om toch een discriminatie door te voeren ten opzichte van bepaalde consumenten - Ik ben groen, sta op de verkiezingslijst, en krijg electriciteit van Suez... Suez heet het recht mij af te sluiten. De ideologie van uw klant strookt niet met de diensten die uw bedrijf aanbiedt - ik ben CAP , sta op de verkiezinglijst, en en wil gratis geneeskunde. U wordt nergens behandeld, want uw ideologie strookt niet met de diensten - ik ben VB sta op de verkiezinglijst, en wil sociale zekerheid afbouwen, uw sociaal buro schrapt u van de dienstlijst, want hun ideologie stoorkt niet met hun diensten Jullie zijn echt uniek hoor in jullie interpretatie, probeer de analogien maar te vinden...Straks wordt Belgie een land met het meeste politieke vluchtelingen (emigratie) |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |