Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2007, 11:23   #441
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Het is makkelijk wat niet overeenstemt met uw meningen als onzin te bestempelen.T'is hier een discussieforum en dat gaat niet over oordelen en/of taxeren.Volgende keer bent u geselecteerd voor mijn negeerlijst.
Allez.. Guerinneke... Slecht geslapen?
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 11:32   #442
guerin
Minister

Standaard

Discussieren is argumenteren,niet taxeren noch oordelen.Je post,beste chipie, is taxeren dus ben je ook welkom in mijn negeerlijst.Tot nooit meer,BYE
Oud 25 juni 2007, 11:33   #443
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

wel een teken van zwakte ze guerin.
En Chipie is nog zo'n toffe
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 11:33   #444
Don Quichote
Banneling

Standaard

Dus de kraker is iemand die in de dag gaat werken.
Als na de dagtaak ook het huis en het huisgezin bestierd is , gaat hij in de nacht wat huizen kraken ...uit protest.
Met het gevaar voor boetes, want hij heeft geld.

Op den buiten heb ik dat nog zo niet gezien.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 11:37   #445
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Grappig hoe ze mensen die voor rechten opkomen afbreken gewoon omdat ze het niet volgens de regeltjes spelen. Die regeltjes zijn er gewoon om andere meningen de kop in te drukken, dat zien de mensen niet natuurlijk. Lekker kortzichtig en volks.
liefst gemaskerd en gewapend verzet, liefst zoveel mogelijk vernielingen aanrichten, tegen banken en andere symbolen, natuurlijk eigendom beschadigen van "rijke" burgers...

zo (her)kennen we links krapuul of "racaille" zoals Patriot ze beschrijft...

Remedie tegen dergelijk zinloos geweld ? waterkanon en de matrak !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 11:40   #446
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
mensen zoals u maken het pas cool om een oproerkraaier te zijn.
jullie zijn de helft van de fun.

fun ???

wanneer mogen we uw auto eens "bewerken" of "thuis" uw ruiten komen ingooien ???
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 25 juni 2007, 11:41   #447
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
Toch ff reageren, want hier doen een hele hoop misverstanden de ronde.

1) Krakers kraken niet noodzakelijk uit armoede, maar veeleer uit protest. een protest tegen leegstand die ervoor zorgt dat huizen onbetaalbaar worden. In leuven is dat een reeël probleem. Probeer maar eens een dak te vinden voor minder als 600€. Ga je goedkoper... dan zit je in een kruipkot met schimmel op de muren. Met koten is dat hetzelfde probleem: 250€ voor één kamer is meer regel dan uitzondering.
Dat is niet aan de particulier om daar iets aan te doen. Kraken is enkel in de kaart spelen van de eigenaars, die hun huizen leeg laten staan en de prijzen opdrijven. Zij kunnen perfect het slachtoffer spelen van een bende ontspoorde gekken, zoals sommige zich op TV laten kennen en zeggen dat ze zoveel moeten vragen, omdat ze anders zelf niet uit de kosten geraken.

En eerlijk gezegd is dat ook zo: een huurder is een risico. Als deze je huis niet onderhoudt, ben je de sigaar. Daarnaast is een huis kopen ook niet zo goedkoop. Als je 500 euro in de maand moet afbetalen voor een huis dat je verhuurt en je moet instaan voor de eventuele kosten die er aan zijn, is het logisch dat je 600 euro huur vraagt. Dat is de economische conjuntuur. Alles wordt nu eenmaal duurder, een brood kost ook meer dan 20 jaar geleden.

Enkel huisjesmelkers, die incasseren zonder iets terug te doen voor hun huurders en ze veel laten betalen voor een verkrotte kamer, moeten onherroeppelijk aangepakt worden.

Citaat:
2) In leuven is er wel wat leegstand. ik denk zo bijvoorbeeld aan het ST-Pietersziekenhuis in de Brusselsestraat. 30 jaar geleden hebben ze daar een volledig nieuwe kliniek neergepland. alles is in orde (sanitair, verwarming, geïsoleerd,...) maar dat gebouw heeft nooit een patiënt gezien. de stickers plakken nog tegen de ramen. met een simpele ingreep hadden ze daar sociale woningen of studentenkoten van kunnen maken. na 30 jaar heeft het stadsbestuur beslist om het te slopen. milioenen belastingsgeld recht de vuilbak in. normaal?? ik dacht het niet.
Juist. Tegenwoordig hebben gemeentebesturen de gekste verklaringen voor hun zaak. In het Nederlandse Sluys bv staat er een oud kloosterpand leeg, omdat het ze zou spoken.

Citaat:
3) in elke geëngageerde omgeving kom je extreemisten tegen die het geweld niet schuwen. Links heeft er last mee, het voetbal heeft er last mee, moslims hebben er last mee, maar ook rechts heeft dwazen die het niet zo nauw nemen met de algemene orde. de overgrote meederheid is hier absoluut geen voorstander van, maar hou op met de veralgemeening. Blood and Honour zijn ook terroristen, maar zijn die representatief voor de hele rechtse beweging? Ik hoop van niet.
Eindelijk eens iemand die zegt zoals het is. Anderzijds heb ik geen bewijzen dat Blood en Honour terroristen zijn. Tot nu toe hebben ze nog geen aanslag gepleegd. Krakers zijn in mijn ogen ook niet meteen terroristen, eerder oproerkraaiers. Van B&H kan men misschien hetzelfde zeggen, maar tot nu toe hebben ze in ons land nog geen gewelddaden gepleegd. Ze hebben enkel concerten georganiseerd.
Terroristen zijn in mijn ogen mensen die er helemaal over zijn en die met de bommen beginnen rond te lopen. Zijn we akkoord dat deze een minderheid zijn.

Citaat:
4) de politie was op z'n zachts gezegd provocerend. de meeste arrestaties zijn gebeurd nog voor de betoging. Vrienden van mij zijn opgepakt omdat ze op de bondgenotenlaan wandelden en lang haar hebben. 10uur in de cel met een bekertje water en een klontje suiker. Wat werd hun ten laste gelegd? niks, nul comma nul.
Ze gingen niet eens betogen, ze gingen gewoon een glas drinken met een vriend die al 4weken opgesloten zit op zijn kot wegens examens en er nu een paar uur tussenuit wou. Een mens zou voor minder pizzed worden.
zuivere klassenjusitie op basis van uiterlijke kenmerken. Als we daar naartoe willen? Dan moeten ze alle kaalhoofdigen met bombers oppakken wegens het misschien wel willen plegen van een staatsgreep. belachelijk
Op televisie heb ik gezien dat ze ook kaalhoofdigen oppakten. Ik geloof eerder dat het uiterlijk bedriegelijk is. Men heeft ook extreem linksen met kaalgeschoren hoofd en extreem rechtsen met lang haar.
Alles op de politie steken gaat wel ver. Het is ook de houding die meespeelt. Als een agent je benaderd en je reageert pissed, is het logisch dat hij je meeneemt, ook al ben je niet de geviseerde persoon.
Oud 25 juni 2007, 11:42   #448
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
wel een teken van zwakte ze guerin.
En Chipie is nog zo'n toffe
ken jij dan den chipie persoonlijk?Dit is het virtueel wereld,wordt wakker
Oud 25 juni 2007, 11:45   #449
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Nochtans zegt onze grondwet dat men ook recht heeft op wonen,dus als de overheid niet zorgt voor de dakloze hebben deze het recht om te kraken
"huizen kraken" staat niet in de grondwet
Oud 25 juni 2007, 11:48   #450
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Een goed en milieuvriendelijk idee lijkt mij dat, zo'n boete op leegstand.
Geen ratten-aantrekkende stofnesten.
over welk soort ratten heb je het hier

stadsratten of rioolratten ?

krakers kunnen ook al wat puin, stof, vuil, rotzooi achterlaten...
Oud 25 juni 2007, 11:55   #451
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
ken jij dan den chipie persoonlijk?Dit is het virtueel wereld,wordt wakker
*ironie*

Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 12:19   #452
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz Bekijk bericht
Toch ff reageren, want hier doen een hele hoop misverstanden de ronde.

1) Krakers kraken niet noodzakelijk uit armoede, maar veeleer uit protest. een protest tegen leegstand die ervoor zorgt dat huizen onbetaalbaar worden. In leuven is dat een reeël probleem. Probeer maar eens een dak te vinden voor minder als 600€. Ga je goedkoper... dan zit je in een kruipkot met schimmel op de muren. Met koten is dat hetzelfde probleem: 250€ voor één kamer is meer regel dan uitzondering.
Mag ik dan vragen waarom ze betogen omdat ze uit het pand gezet worden? Opus Dei wou al heel lang koten maken van dat pand, maar dit werd niet toegelaten door het stadsbestuur. Nu hebben ze die toelating wel en gaan ze dat ook doen. Het gebouw zal dus niet langer leeg staan en hoeft dus ook niet langer aangeklaagd worden. Actie geslaagd, op naar een nieuwe actie zou ik zo zeggen.

Citaat:
2) In leuven is er wel wat leegstand. ik denk zo bijvoorbeeld aan het ST-Pietersziekenhuis in de Brusselsestraat. 30 jaar geleden hebben ze daar een volledig nieuwe kliniek neergepland. alles is in orde (sanitair, verwarming, geïsoleerd,...) maar dat gebouw heeft nooit een patiënt gezien. de stickers plakken nog tegen de ramen. met een simpele ingreep hadden ze daar sociale woningen of studentenkoten van kunnen maken. na 30 jaar heeft het stadsbestuur beslist om het te slopen. milioenen belastingsgeld recht de vuilbak in. normaal?? ik dacht het niet.
Correct, miljoenen in de vuilbak doordat het gebouw vol asbest zit. Daardoor hebben ze er nooit patienten in onder gebracht. Ik denk dat ze nu eindelijk geld hebben kunnen vrijmaken om daar iets aan te doen.

Citaat:
3) in elke geëngageerde omgeving kom je extreemisten tegen die het geweld niet schuwen. Links heeft er last mee, het voetbal heeft er last mee, moslims hebben er last mee, maar ook rechts heeft dwazen die het niet zo nauw nemen met de algemene orde. de overgrote meederheid is hier absoluut geen voorstander van, maar hou op met de veralgemeening. Blood and Honour zijn ook terroristen, maar zijn die representatief voor de hele rechtse beweging? Ik hoop van niet.
Juist, maar daarom hoeven we het krapuleus gedrag van dat gespuis nog niet door de vingers te zien

Citaat:
4) de politie was op z'n zachts gezegd provocerend. de meeste arrestaties zijn gebeurd nog voor de betoging. Vrienden van mij zijn opgepakt omdat ze op de bondgenotenlaan wandelden en lang haar hebben. 10uur in de cel met een bekertje water en een klontje suiker. Wat werd hun ten laste gelegd? niks, nul comma nul.
Ze gingen niet eens betogen, ze gingen gewoon een glas drinken met een vriend die al 4weken opgesloten zit op zijn kot wegens examens en er nu een paar uur tussenuit wou. Een mens zou voor minder pizzed worden.
zuivere klassenjusitie op basis van uiterlijke kenmerken. Als we daar naartoe willen? Dan moeten ze alle kaalhoofdigen met bombers oppakken wegens het misschien wel willen plegen van een staatsgreep. belachelijk
De flikken provocerend? Ze wilden gewoon vermijden dat de ganse stad kort en klein zou geslagen worden. De hele week waren er al incidenten geweest met het in brand steken van wagens en kranen op bouwwerven. Als er iemand de boel geprovoceerd heeft, dan was het wel dat krapuleus anarchistisch werkschuw tuig! Wat had je dan verwacht, dat de stad de anarchisten zomaar ging laten doen op de grote markt met al die historisch waardevolle gebouwen?

Laatst gewijzigd door fox : 25 juni 2007 om 12:20.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 12:22   #453
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
liefst gemaskerd en gewapend verzet, liefst zoveel mogelijk vernielingen aanrichten, tegen banken en andere symbolen, natuurlijk eigendom beschadigen van "rijke" burgers...

zo (her)kennen we links krapuul of "racaille" zoals Patriot ze beschrijft...

Remedie tegen dergelijk zinloos geweld ? waterkanon en de matrak !
en rubberkogels, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 12:31   #454
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Even terzijde mensen.

Er zijn mensen opgepakt die niks maar dan ook niks met die betoging te maken hebben. In de (groeps)cel zat er iemand die is opgepakt omdat hij aan het lopen was naar zijn trein. Wat hij met de betoging te maken? Niks. Hij was verdacht omdat hij aan't lopen was. Dus: opgepakt.

Is dat ergerlijk: ja.
Is dat begrijpelij: wel, ook ergens een beetje.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 12:35   #455
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Even terzijde mensen.

Er zijn mensen opgepakt die niks maar dan ook niks met die betoging te maken hebben. In de (groeps)cel zat er iemand die is opgepakt omdat hij aan het lopen was naar zijn trein. Wat hij met de betoging te maken? Niks. Hij was verdacht omdat hij aan't lopen was. Dus: opgepakt.

Is dat ergerlijk: ja.
Is dat begrijpelij: wel, ook ergens een beetje.
Na alles wat er in de aanloop gebeurd is, is dat perfect te begrijpen. Men moet dus niet boos zijn op de flikken, maar op de mensen die het nodig vonden om in de aanloop de stad te gaan vandaliseren, terwijl Leuven door de band genomen heel rustig is, op de caféruzies na.

Moest ik opgepakt zijn dan zou ik natuurlijk behoorlijk pissed geweest zijn, maar dan enkel op het gespuis en niet op de flikken die geen enkel risico genomen hebben, wat zeer zeker te begrijpen is na wat er deze week gebeurd is en na wat ze op de vorige betoging hebben gedaan.

Laatst gewijzigd door fox : 25 juni 2007 om 12:36.
Oud 25 juni 2007, 12:38   #456
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Na alles wat er in de aanloop gebeurd is, is dat perfect te begrijpen. Men moet dus niet boos zijn op de flikken, maar op de mensen die het nodig vonden om in de aanloop de stad te gaan vandaliseren, terwijl Leuven door de band genomen heel rustig is, op de caféruzies na.

Moest ik opgepakt zijn dan zou ik natuurlijk behoorlijk pissed geweest zijn, maar dan enkel op het gespuis en niet op de flikken die geen enkel risico genomen hebben, wat zeer zeker te begrijpen is na wat er deze week gebeurd is en na wat ze op de vorige betoging hebben gedaan.
Dat zeg ik ook.
Ze hebben geen enkel risico genomen.

Langs de andere kant is het een schending van het rechtsprincipe: onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Natuurlijk niet radikaal, maar het neigt er toch naartoe.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 13:01   #457
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Allez.. Guerinneke... Slecht geslapen?
duidelijk...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 13:05   #458
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dat zeg ik ook.
Ze hebben geen enkel risico genomen.

Langs de andere kant is het een schending van het rechtsprincipe: onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Natuurlijk niet radikaal, maar het neigt er toch naartoe.
Bij racismeprocessen schendt men dat principe. Daar moet de beklaagde zijn onschuld wel bewijzen. Met andere woorden: er is geen enkel wetsprincipe in dit land geschonden, want de wet laat het in bepaalde gevallen toe dat het geschonden wordt.
In landen als de USA is men trouwens schuldig tot het tegendeel bewezen is.
Oud 25 juni 2007, 13:12   #459
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De flikken provocerend? Ze wilden gewoon vermijden dat de ganse stad kort en klein zou geslagen worden. De hele week waren er al incidenten geweest met het in brand steken van wagens en kranen op bouwwerven. Als er iemand de boel geprovoceerd heeft, dan was het wel dat krapuleus anarchistisch werkschuw tuig! Wat had je dan verwacht, dat de stad de anarchisten zomaar ging laten doen op de grote markt met al die historisch waardevolle gebouwen?
Mijn bescheiden mening is dat als er geen politie was geweest er ook geen geweld was geweest (aangezien het geweld voor het overgrote deel van de politie kwam), dan had er wat verf op het gebouw van opus dei geplakt en misschien nog wat op het politiebureau, dan hadden de cafés op de grote markt open kunnen blijven en misschien nog wat anarchisten over de vloer gehad die na de betoging iets kwamen drinken.

EDIT: toen er de vorige keer een inval kwam in hetzelfde kraakpand was er dezelfde avond een betoging van 150 mensen (anarchisten, krakers en sympathysanten) op de grote markt. Deze betoging was niet aangekondigd, er stond dus geen politie.
Raad nu eens wat? Er waren die avond geen rellen, er was een kleine optocht door de straten van leuven die eindigde met het herinnemen van het pand, de sfeer was goed, er was zelfs een mobiele geluidsinstallatie en er werd af en toe wat gedanst.
Een uur later zag de grote markt blauw van de oproerpolitie die veel te laat waren en gelukkig niets meer konden doen.

Laatst gewijzigd door An Arkos : 25 juni 2007 om 13:21.
An Arkos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2007, 13:19   #460
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Mijn bescheiden mening is dat als er geen politie was geweest er ook geweld was geweest (aangezien het geweld voor het overgrote deel van de politie kwam), dan had er wat verf op het gebouw van opus dei geplakt en misschien nog wat op het politiebureau, dan hadden de cafés op de grote markt open kunnen blijven en misschien nog wat anarchisten over de vloer gehad die na de betoging iets kwamen drinken.
Ik veronderstel dat u bedoelt dat er geen geweld zou geweest zijn zonder de flikken.

Right, eerst de ganse week autootje stook doen en op vrijdag gaan de anarchistjes braaf hun mars houden. U weet wel beter.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be