![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Europees Commissaris
|
![]() Wanneer er 100.000 mensen op 21 juli aanwezig zijn in Brussel en nog hetzelfde aantal in de rest van België spreken jullie van een reusachtig succes. We hebben het dan over 2 % van de Belgische bevolking. Ik denk niet dat dit aantal voldoende is om het behoud van België te verzekeren. Met jouw stelling kun je om het even wat bewijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch even mijn eigen nootje aan deze belgicistische kakpartij toevoegen.
Er werden, ondanks de slechte weersvoorspellingen, bijna 6000 inkomkaartjes verkocht. Het lag nu eenmaal in de lijn der verwachtingen dat dit aantal zou geminimaliseerd worden door de 'Vlaamse' media. Of er dat op de IJzerbedevaart 1500 of 100.000 waren (of zullen zijn) heeft geen enkel belang. Het zullen er voor de systeemslaven toch nooit genoeg zijn. Wat mij opviel in deze tijd van zwerf-en festivalvuil: er was nergens, noch op de weide, nog in de eettent, één papiertje of plastic bekertje op de grond te vinden. Er was niet één gewelddadig of ander incident. De ordedienst stond er werkloos bij. Dankzij het legertje vrijwilligers verliep alles vlekkeloos. Van die 'extreem rechtse variant van de IJzerbedevaart' kan de politiek correcte, zelfverklaarde 'betere' klasse, dus nog wat leren.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 augustus 2007 om 07:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, als het op uniformen, trommelkorpsen en vendelzwaaien aankomt, heb ik, zelf lid zijnde van een fanfare, wel heel wat betere opties. Ik denk dat er niet of nauwelijks mensen zijn die omwille van die redenen naar de IJzerwake komen. Slechts het VNJ is in uniform en veel vendelzwaaien komt er niet aan te pas. Ook het trommelkorps is niet prominent aanwezig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had het wel over het gegeven dat 5000, 10000 of 100000 mensen niet iets kunnen eisen wat +/- 6.000.000 of zelfs +/- 10.000.000 aangaat.
![]() |
![]() |
#448 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#450 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() P.S. Irma Laplasse wil ik nog wel het voordeel van de twijfel laten omdat ik haar dossier heb kunnen inkijken. Maar het is toch op het randje en het kantje. Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2007 om 11:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
Wim Verrecyken, Roeland Raes, Luc Vermeulen, Xavier Buisseret, Frieda Van Temsche, Francis Van den Eynde, Johan Vanslambrouck, Roeland van Walleghem, Johan Demol, Karel Dillen,... -------------------------------------------------- Een hoopje om als Vlaming echt trots op te zijn... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Geen Verschaeve, geen Jef Van De Wiele. De enige waar men vraagtekens kan plaatsen, zou eventueel nog De Clerq kunnen zijn.
![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Metternich : 20 augustus 2007 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Schepen
|
![]() zijn de mensen die zich consequent tegen de nazi's hebben verzet ook 'meegesleurd door de golf van de geschiedenis'? Of hebben die gewoon hun verstand gebruikt, zodat ze nu geen achterlijke uitvluchten moeten bedenken....?
Ik raad je aan 'Ik niet - herinneringen aan een jeugd' van Joachim Fest te lezen. Daarin leer je dat er genoeg mensen zijn geweest, ook in Duitsland zelf, die tegen alle druk in, trouw zijn gebleven aan hun democratische overtuigingen en die zich altijd tegen de fascistische misdadigers hebben verzet. En dat was dan in Duitsland, waar de fascisten rechstreeks aan de macht waren gekomen, niet via een door een bezettingsmacht gedekte 'greep naar de macht'. (Zoals hier met de bandieten van het vnv) Excuses zijn nergens voor nodig: volwassen mensen geven toe als ze de verkeerde heren hebben gediend. De Clerq heeft geen nood aan flauwe smoesjes, hij heeft zich wetens en willens ten dienste gesteld van de grootste misdadigerskliek die ooit over Vlaanderen heeft geregeerd, hij was daar bovendien fier op en hij heeft de jodenmoord die door deze misdadigers werd gepleegd, met groot enthousiasme toegejuichd. Voor dat soort mensen past minachting, geen eerbewijs. En zeker geen halfslachtige en tranerige mythen van ouwe mémés. De trawanten van Stalin worden vandaag toch ook niet meer op spandoeken gezet? En wie dat toch doet, plaatst zichzelf buiten de democratische discussie en wordt - terecht! - met spot en misprijzen beladen. Waarom willen jullie uiterst-rechtse flaminganten dan per se én de foute heren dienen én serieus genomen worden door beschaafde, democratische lieden? Het is het een of het ander - de keus ligt geheel bij jullie.
![]() |
#456 | ||||
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#457 |
Europees Commissaris
|
![]() Je bent ofwel verschrikkelijk naïef of een gepatenteerde leugenaar. Als je stemmers van VB, N-VA en een deel van de lijst DD samentelt kom je aan minstens 30 %, met de confederalisten van CD&V erbij aan meer dan 50 %. Je verwart de linkse meelopers met de bewuste kiezers van rechts tot uiterst-rechts.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Schepen
|
![]() hey Metternich, ik noteer dat in jouw wereld slechts respect wordt opgzebracht voor tirannen, voor de volgelingen van stalin evenveel als voor de volgelingen van hitler. Proficiat. Dat de Russen weer achter Stalin aanlopen, vlakt de misdaden van die slachter uit?
mij niet gelaten, maar verwacht dan ook niet dat je verder door bechaafde mensen nog serieus wordt genomen, noch dat er ook maar iemand nog op betrouwt dat je de democratische rechtsorde een warm hart toedraagt O ja, over de dietse weerstanders: er is geen enkel ernstig historicus die zal ontkennen dat weerstanders tijdens de Tweede Wereldoorlog in �*lle politieke families konden worden teruggevonden. rechtse leopoldisten zowel als communisten, katholieken zowel als, inderdaad, een aantal dinaso's. Dat doet alleen nog sterker de vraag rijzen waarom jullie flaminganten niet dié mensen, die ten minste niét de jodenmoord uit volle borst hebben toegejuicht, op jullie affiches zetten??? Als je zelf al de oplossing geeft voor je probleem, waarom zet je dan volgend jaar in godsnaam niet die dinaso-weerstanders op je vlag? Zodat het stuk crapuul van een de clerq kan worden opgeborgen? Zodat nette mensen op jullie weide niet meer op schurkentronies hoeven te kijken? En jullie zelf eindelijk als volwassen mensen aan discussies over collaboratie en verzet zullen kunnen deelnemen? Once again: de keuze is aan jullie hoor
![]() Laatst gewijzigd door E : 20 augustus 2007 om 14:24. |
![]() |
![]() |