Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2007, 02:26   #441
VVouter
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Het gaat niet om de vrijheid van geloof.
Islamisering van Europa houdt een gevaar in voor iedereen die zich niet wil schikken naar bepaalde radicale islamitische opvattingen om met sociaal onacceptabel gedrag (zachtjes uitgedrukt) te maken te krijgen. Vroeger hadden sommige Europese kolonisten in Amerika de opvatting: 'Een goede indiaan is een dode indiaan.' Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. En een aantal gasten zijn inderdaad niet te vertrouwen.
Volgens mij zijn de moslims nog steeds geen kolonisten? En volgens mij zijn het de Europeanen die de indianen hebben afgeslacht en zijn het de Europeanen die voor de wanorde in Afrika hebben gezorgd. En zet daar nu tegenover eens de "gevaarlijke islamisering". Als er een "volk" niet betrouwbaar is dan zijn het wel de westerlingen.

En waarom scheer jij alle moslims over een kam? En nog een vraag, hoeveel moslims ken jij?

Laatst gewijzigd door VVouter : 13 augustus 2007 om 02:27.
VVouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 02:28   #442
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VVouter Bekijk bericht
". Als er een "volk" niet betrouwbaar is dan zijn het wel de westerlingen.
spreek voor uzelf.

danku
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 02:35   #443
VVouter
Vreemdeling

Standaard

U weet wel wat ik bedoel. En heb ik geen gelijk mss?

Laatst gewijzigd door VVouter : 13 augustus 2007 om 02:35.
VVouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 03:31   #444
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U weet wel wat ik bedoel. En heb ik geen gelijk mss?
Het gaat hier niet over wat er 100 of 200 jaar geleden is gebeurd in een ander continent, maar wat er vandaag gebeurt in Europa. Het feit dat Thielemans uit schrik voor geweld de betoging verbiedt, zegt genoeg. Jullie zitten nu al met de poepers voor de reaktie uit moslim-hoek. Blijf uw kopke in 't zand steken en 't zal wel vanzelf verbeteren.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 07:12   #445
koolvis
Lokaal Raadslid

koolvis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Goed, van mij mag godsdienstvrijheid, dat behelst niet dat je uw goesting moet opdringen aan een ander omdat het moet van je godsdienst, (bv hoofdoeken op werk en openbare instellingen), ik vind ook niet dat godsdienst moet gesponserd worden door de overheid, dat ze zichzelf bedruipen.

Als je de godsdienstvrijheid wil behouden, stop dan de islam want in moslimstaten IS GEEN godsdienstvrijheid!
Noch vrije meningsuiting.
Hier zelfs niet meer; hier mag je ook niet meer de waarheid over de islam zeggen in het openbaar!

Ik hoorde onlangs van een jonge priester dat een kort morgengebed in de klas van een katholieke school niet meer kan
... omdat er in iedere klas
wel een moslim zit...
Waar kunnen onze kinderen het nog leren?
En dan verwonderd zijn dat er veel jongeren meeheulen (of colaboreren) met de islam?!
http://weeswaakzaam.punt.nl/index.ph...chief=0#266005
Ik ben het niet met alles eens van die site, vooral de letterlijke interpretatie; maar met die pagina wel

Google naar "het interview met Wafa Sultan:" Ik geloof dat onverdraagzame mensen het interview hebben laten verwijderen.
koolvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 07:14   #446
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
U vraagt wij draaien: (ik léés tenminste de posten : zie ergens hiervoor)

Massoed werd vermoord door twee zelfontploffers die zich uitgaven voor journalisten en die zich tijdens een interview met Massoud lieten.... ontploffen!

Moeilijk te snappen of zo?
en wat heeft de samenwonende vriend van "dat madammeke" te maken met de moordenaars op Massoud?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 07:24   #447
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
en wat heeft de samenwonende vriend van "dat madammeke" te maken met de moordenaars op Massoud?
Leer eens lezen jongen!

Abdessatar Dahmane, een Tunesiër die in Brussel studeerde en één van de moordenaars was van de Afghaanse oppositieleider Ahmed Shah Massoed, liet zich in 1999 door sjeik Bassam in het CIB trouwen met de Brusselse Marokkaanse Malika El Aroud. Kort na het huwelijk vertrokken Dahmane en El Aroud naar Afghanistan om er te gaan leven in de ,,ideale moslimstaat'' die de Taliban hadden gecreëerd. Op 9 september 2001 blies Dahmane daar zichzelf en Ahmed Shah Massoed op. Vermoedelijk deed hij dat op bevel van Osama bin Laden zelf. Twee dagen na de moord op Massoed volgden de aanslagen op de WTC-torens in New York.

Malika El Aroud werd op 30 september 2003 in Brussel vrijgesproken van betrokkenheid bij de moord. Volgens de veiligheidsdiensten blijft ze echter actief in de beweging rond sjeik Bassam.

post 389!
Probeer eens eerst gewoon met de rode letterkes te begrijpen misschien.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 13 augustus 2007 om 07:29.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 08:35   #448
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Ottoman Bekijk bericht
Haha, beste belgen toch, vroeger stuurden jullie 'europeanen' misionarissen naar onbekende landen om de 'ongelovigen' te bekeren naar het christendom. Nu zitten jullie te klagen over de 'zogezegde' islamisering van europa, de Moslims die jullie zelf hebben uitgenodigd om als gastarbeiders hier te komen werken omdat jullie zelf te lui waren. Het is toch lachwekkend in de geschiedenis een ergere vorm uit oefenen en nu zitten te zeggen dat europa islamiseert. Kom op toch en open jullie ogen, mogen de Moslims nog niet eens hun geloof uitoefenen.
Nogmaals een reactie op Ottoman. Mijn vorige reactie bleek niet zo duidelijk.

Het gaat niet om de vrijheid van godsdienst. Een ieder is vrij om zijn religie te belijden binnen grenzen van algemeen aanvaarde opvattingen (universele mensenrechten).

Maar waar ging de demonstratie over:

Citaat:
De organisatie heeft het vooral gemunt op de islamitische wet, die de democratie en de gelijkheid schendt.
'Die wet staat voor ongelijkheid van jongens en meisjes in onderwijs. In onze samenleving is iedereen gelijk voor de wet, maar islamieten maken een onderscheid tussen geprivilegieerden en buitenstaanders. Dat is een fundamenteel verschil met de democratische grondwetten in heel Europa.'
Ik ben het niet eens met de opvatting dat alle Islamieten éénzelfde opvatting zouden aanhangen. Maar er is een groep Islamieten die de fundamentele waarden van de democratische samenleving onderuit wil halen. Daar moet tegen worden geprotesteerd, ook door Islamieten die er anders over denken.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 08:50   #449
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Ja, ik heb de beelden gezien, en dan?
Een groepje geschifte marginalen die samen komen om lekker radikaal te zijn, maar eens buiten hun vier muren nougabollen invloed hebben. De kans dat GAIA erin slaagt om gans Vlaanderen vegetarisch te maken is pakken groter dat dat dit soort gekken ook maar één wet erdoor krijgen.
geschifte marginalen ??? het zijn de imams die prediken in de moskees en niet ergens in de woestijn !

Die hebben veel meer te zeggen dan eenpaar nougabollen !

Binnenkort komen ze op straat, gaan de parlementen inpalmen, gaan ze de shariawetten invoeren... of heb je dat niet gehoord !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 08:56   #450
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ja uiteraard is die ultra rechts.
Ik vind het behoorlijk gegrond omdat die rechtsen (de "onzen" dus) behoorlijk paranoya zijn. Gewoon een behoefte om massaal dingen met elkaar gemeen te hebben. Zoals massahysterie.
massahisterie is mij onbekend in Vlaamse en rechtse kringen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 13 augustus 2007, 08:56   #451
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
geschifte marginalen ??? het zijn de imams die prediken in de moskees en niet ergens in de woestijn !

Binnenkort komen ze op straat, gaan de parlementen inpalmen, gaan ze de shariawetten invoeren... of heb je dat niet gehoord !
Wat als het nu EN imams EN extreemrechtsen zijn die even "dreigend" en belachelijk zijn? Of moet het echt één van de twee zijn?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 09:20   #452
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Zo zie je toch maar weer hoe slecht roken is; je riskeert er moslim van te worden.
Oeps, zeggen ze niet: roken als een Turk? En is Turkije geen moslimland?
Oud 13 augustus 2007, 09:31   #453
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij zijn de moslims nog steeds geen kolonisten? En volgens mij zijn het de Europeanen die de indianen hebben afgeslacht en zijn het de Europeanen die voor de wanorde in Afrika hebben gezorgd. En zet daar nu tegenover eens de "gevaarlijke islamisering". Als er een "volk" niet betrouwbaar is dan zijn het wel de westerlingen.

En waarom scheer jij alle moslims over een kam? En nog een vraag, hoeveel moslims ken jij?
Je zal vermoedelijk weinig mensen op dit forum vinden die iets tegen "de moslim" als mens hebben. Zij zijn ook maar het slachtoffer van een totalitaire en intolerante ideologie.

Over dat kolonialisme hieronder twee citaten.

V.S. NAIPAUL, Among the Believers: An Islamic Journey, New York, 1981, ISBN 0-394-71195-5
It runs out now that the Arabs were the most successful imperialists of all time, since to be conquered by them (and then to be like them) is still, in the minds of the faithful, to be saved.

Walter KRAEMER, Goetz TRENKLER, Lexicon van hardnekkige misverstanden, 500 kapitale blunders, vooroordelen en denkfouten, van avondrood tot zeppelin, Uitgeverij Bert Bakker, Amsterdam, 1997 (oorspronkelijke titel Lexikon der populären Irrtümer, 500 kapitale Missverständnisse)
Kolonialisme 1

Alleen Europa heeft kolonies gehad

Kolonies zijn er altijd geweest. Landen en regio’s die tegen hun wil door andere mensen waren onderworpen, zijn zo oud als de mensheid zelf. Maar Europa is noch wat duur betreft, noch wat omvang aangaat, de recordhouder in dezen.

Veel langer dan de Europeanen, namelijk vijf eeuwen lang, van de zestiende tot de elfde eeuw voor Christus, hielden de oude Egyptenaren vele vreemde volken onder de knoet. Ook het Perzische Rijk had drie eeuwen lang kolonies en het Romeinse had ze vier eeuwen lang, zodat zij veel langer koloniale machten waren dan de meeste moderne landen in Europa is gelukt.

Ook wat betreft de omvang van de bevolking van het moederland waren de Europese koloniale staten niet uitzonderlijk. Zelfs op het hoogtepunt van het Europese imperialisme, dus in de jaren rond de Eerste Wereldoorlog, woonden er in de Europese kolonies maar ongeveer anderhalf maal zoveel mensen als in de respectievelijke moederlanden bij elkaar, terwijl de Turken bijvoorbeeld in hun beste tijd over driemaal zoveel mensen heersten als er in hun eigen land woonden. Om maar te zwijgen van de Romeinen, die in dit licht bezien het grootste koloniale rijk aller tijden bezaten.

Dat de koloniale machten buiten Europa nooit de ruimtelijke omvang bereikenten van bijvoorbeeld het Britse Empire, had minder te maken met willen dan met kunnen. Zonder wegen en weerbestendige handelsvloten stootten de Perzen, Maya’s, Inca’s en Chinezen al snel op de grenzen van hun expansiedrift – je kunt ver verwijderde volken slecht overheersen als een brief er met de ‘muildier-expres’ vier jaar over doet om van het centrum naar de periferie te komen.
Oud 13 augustus 2007, 09:44   #454
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht

Ik ken nog geen radicale moslims die verkozen zijn. Wel een paar mensen die in hun jeugd bij extreem rechtse milities zaten en naar SS herdenkingen gingen.
Oud 13 augustus 2007, 09:56   #455
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Ik ken nog geen radicale moslims die verkozen zijn. Wel een paar mensen die in hun jeugd bij extreem rechtse milities zaten en naar SS herdenkingen gingen.
ik raad je dan aan je beter te informeren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2007, 10:07   #456
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En grote namen in de politiek die vroeger extreem links waren en misschien nog zijn? Voor wat "links" en "rechts" waard zijn. Zij waren in elk geval voorstander van een totalitair systeem, links, maar totalitair.

Radicale volgelingen van Mohammed zullen niet deelnemen aan het democratisch proces, omdat dit des duivels is. Tenzij zij erdoor de mogelijkheid zouden krijgen de democratie uit de wereld te helpen.
http://www.missionislam.com/knowledge/Democracy.htm
Therefore, whoever helps to establish these parliaments - either by taking part in them, as the MPs do, or electing the MPs, as the voters do, or beautifying them to the people - is a Kafir.
Tegengestelde meningen zullen argumenteren dat het goed kan zijn deel te nemen aan het democratische proces om het mohammedaanse ideaal (tussen haakjes: de sharia) in te voeren.
Oud 13 augustus 2007, 10:17   #457
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik raad je dan aan je beter te informeren.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet veel heb opgezocht over wie waar verkozen is, ik vermoed dat jij dat wel hebt gedaan?
Verlicht me!
Oud 13 augustus 2007, 11:37   #458
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

wouter bekijk ook eerst de filmpjes eens van Channel 4 hé !

Het gevaar is de radicalisering van de islam ! steeds meer hoofddoeken, sluiers, aanslagen, zelfmoordcommando's, bekijk Indonesië, Afghanistan, preken in kleinere of oncontroleerbare moskees, de dagelijkse oproepen tot dood of geweld...

En niet Fatima en Mohammed met kinderen die uw buur of mijn buur is ook niet... Neen, dat dachten ze van die dokters in London en Glasgow ook niet !
Oud 13 augustus 2007, 11:39   #459
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bekijk de filmpjes en luister op Channel 4 !!

Het is wel in het Engels... met ondertitels...
Oud 13 augustus 2007, 11:40   #460
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wat als het nu EN imams EN extreemrechtsen zijn die even "dreigend" en belachelijk zijn? Of moet het echt één van de twee zijn?
"De mening van een moslim heet geloofsovertuiging... de mening van een Vlaming heet racisme ?!"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be