![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Moet er een confederatie Nederland-Vlaanderen komen? | |||
Ja, ik wil een confederatie Nederland-Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
46 | 52,87% |
Nee, Vlaanderen moet een deel worden van het unitaire Nederland |
![]() ![]() ![]() |
14 | 16,09% |
Nee, Vlaanderen blijft bij België |
![]() ![]() ![]() |
16 | 18,39% |
Nee, Vlaanderen moet na zijn onafhankelijkheid geen staatkundige toenadering zoeken tot Nederland |
![]() ![]() ![]() |
11 | 12,64% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dat heeft te maken met 2 zaken: -sommige zaken zijn goedkoper over de grens en -over de grens is er vaak een andere keuze Ik ga ook shoppen in Nederland maar ik koop daar niet alles wat ik nodig heb in mijn huishouden. Er zijn Belgische producten die ik echt beter vind. Ik koop praktisch nooit vlees in Nederland en anderszijds weet ik van Nederlanders dat zij nog het liefst van al een Belgisch brood eten. Norbert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...n-eu~bbb015d4/ Zo lang is het dus allemaal nog niet geleden. Norbert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederlanders, de ellende van deze aardbol. Tot zover de apocalyps van Strandkruier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat uiteindelijk weinig te maken heeft met België versus Nederland, maar alles met industrieel versus "warme bakker"-brood. Koop maar eens een tijgerbrood uit de Lidl België. Niet onmiddellijk top. Wattenbrood. Ik vind wel heerlijk ambtelijk brood bij de warme bakker in Sluis (veel soorten die je bij ons niet eens vindt). Nederland, weet u wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Dat u zo diep in het zuiden van Vlaanderen woont zal wel verschil uitmaken voor het aantal Nederlandse deur-aan-deurverkopers dat u aan uw voordeur kunt krijgen. Nu, als u er zo af en toe eens één aan de deur krijgt zult u, net als ik, gauw vooroordelen ontwikkelen. Bij mij thuis hangt er een etiket aan de deur waarop staat:"Geen verkoop aan de deur! STOP!" Als ze u zo al een paar keren in 't zak gestoken hebben dan leert ge snel bij. En 't is typisch dat het altijd Nederlanders zijn. De laatste keer ben ik voor zo ene met het opschrift van de kentekenplaat van zijn auto naar de politie gegaan en ze wisten mij daar te vertellen dat hij nog op drie andere plaatsen in Vlaanderen geseind stond. Norbert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Norbert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#449 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 15 september 2018 om 10:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw discours vertoont trouwens een heel opvallend element: eerder beweerde u dat de Zeeuws-Vlamingen dezelfde mentaliteit hebben als de Belgisch-Vlamingen, maar nu zwaait u met "ik woon in Assenede, dus weet ik dat Nederlanders gierig en vraatzuchtig zijn". Hoezo? Daar in de grensstreek hebben ze toch aan beide kanten van de grens dezelfde mentaliteit? Ik zie in u slechts een ouderwetse Ollanderhater, verstrikt in het belgicistisch moeras van "wij tegenover zij". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger kwam dat in België heel veel voor. U zou dat toch moeten weten, uw leeftijd indachtig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Norbert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Norbert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil trouwens heus niet de Belgen te eten geven die voor oplichting veroordeeld zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er dus meer ervaring mee dan u in uw vooroordelen kunt bedenken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moeilijke vraag?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De reactie van Strandkruier gaat trouwens niet verder dan de uiterlijkheden. Net zoals mensen hier bij ons soms verontwaardigd reageren op het uitdunnen van een bos en het verwijderen van exoten. Dat gebeurt vanuit een bepaalde visie en met een bepaald doel. En met toelating van de overheid. Alleen: mensen vinden dat het bos er plotseling lelijk uitziet en dan grijpen ze naar de pen. Emotioneel. Meer niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |