![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4581 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
negeer mij maar als ik iets serieus schrijf ! ![]() ![]() heb je bokes bij vandaag ? of werk je maar een halve op woensdag ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe men zoiets objectief zou kunnen meten is me echter niet duidelijk. Ik heb alvast de indruk dat ik vroeger hier meer posts las waar ik iets interessants uit leerde, nu is dat een zeldzaamheid.
![]() |
![]() |
#4583 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het moet polemisch zijn, anders reageert bijna niemand.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 30 november 2011 om 12:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4584 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, neen.
![]() |
#4585 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei, tweemaal "om" gebruikt in mijn opmerking. Ik draag weerom bij tot de verlaging van het niveau.
![]()
![]() |
![]() |
#4586 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een meer interessante vraag: heb je het gevoel dat dit ook komt omdat bepaalde forummers meer die stijl zijn gaan overnemen (uit noodzaak) of gewoonweg niet meer reageren als resultaat (jijzelf incluis?)?
![]() |
![]() |
![]() |
#4587 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij een aantal forumleden heb ik in de loop der jaren een (soms extreme) radicalisering vastgesteld. Met als resultaat dat daar waar ze vroeger leesbare posts pleegden, ze nu voornamelijk provoceren en/of onzin verkopen. En anderen, mezelf inderdaad incluis, werden het een beetje beu. Om een recent voorbeeld te geven: wanneer ik deze thread lees, kriebelt het om te reageren. Maar wat kan ik vertellen wat al niet 1000 keer verteld werd, en dat anderen niet zullen posten? Of de hatelijke posts van Nr.10 over Joden, vroeger zou ik daar wellicht op hebben gereageerd, nu vind ik dat volstrekt nutteloos.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 30 november 2011 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4588 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4589 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je wil me mijn eerste banpunten aansmeren!
![]()
![]() |
#4590 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
mss betert het als iedereen na een jaar of drie permanent geblockt wordt. Laatst gewijzigd door Anna List : 30 november 2011 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Yep, want dubbelnicks komen hier niet binnen!
![]() |
![]() |
#4592 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sinds 25 november 15u23 heb je niets meer gepost in de forumquiz-draad. Hoe komt dit?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4593 |
Banneling
|
![]() Met tweehonderd miljard op spaarboekjes kun je toch niet zeggen dat we echt zwak staan ?
Die staatsbons zijn de oplossing. Hoe groot zou 't sukses niet zijn van die staatsbons mét een ernstige regering er achter ipv geen, en mét oprechte communicatie met de burger ipv tutterfrutpap ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4594 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkele van mijn dubbelnicks spelen even in mijn plaats.
![]() |
#4595 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die tweehonderd miljard op spaarboekjes slapen echter niet in de kluizen van de banken. Ze worden door de banken gebruikt voor leningen aan bedrijven en particulieren (en voor de aankoop van Grieks staatspapier en derivaten op derivaten op derivaten ![]() ![]() Als de staat een te grote hap van dat spaargeld voor zijn eigen financiering opneemt, dan zal er minder beschikbaar zijn voor de bedrijven en de particulieren, niet meteen een recept voor economische groei. Over de huidige staatsbon werd nogal denigrerend gedaan, omdat het rendement te laag zou zijn. Dit was echter enkel zo omdat net toen de verkoop van de staatsbon startte de rente pijlsnel piekte. Inmiddels zit de OLO 5 jaar weer op 4.17 %, wat rekening houdend met de RV, minder dan de staatsbon op vijf jaar opbrengt. Als we de evolutie van de OLO 5 jaar over het laatste jaar beschouwen (http://www.bloomberg.com/quote/GBGB5YR:IND), blijkt ook dat 4% een eerlijk bruto rendement was (voor de rentepiek van vorige week dus). Als we iets uit de crisis hebben geleerd is het wel dat alles heel snel kan gaan. Die OLO 5 jaar kan vanavond evengoed op 3.5% of op 5% staan, wie zal het zeggen. Maar mocht hij in de komende maanden weer terugvallen naar gemiddeld 3.5%, dan zullen wellicht dezelfden die nu denigrerend deden over de "dief" Leterme, hem verwijten dat hij aan te dure intresten geleend heeft. Wat ik bedoel is dat er geen mirakeloplossingen bestaan. Voor een deel op de binnenlandse markt lenen is prima, zo vloeien de intresten tenminste terug naar de Belgische belegger. Maar die zal enkel toehappen als de rente vergelijkbaar is met marktprijs.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 1 december 2011 om 08:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4596 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maw belastingaftrek, een haalbaar alternatief, immers de kost ervan wordt gecompenseerd door lagere te betalen rente. dat zou een win/win kunnen zijn tussen spaarder en staat ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4597 | |
Banneling
|
![]() Haal ze maar weg bij de banken en laat het maar aan de burger om ze rechtstreeks te 'gebruiken', of voor staatsbons, of om te investeren in bedrijven, of om friends & family te helpen bij aankoop v vastgoed.
De staatsschuld is toch wat ze is ? ik denk niet dat n flow spaargeld > staatsbons de markten echt zou verstoren, het bedrag dat moet worden ontleend is identiek in beide scenario's. Interessante vraag : hoeveel miljard moet jaarlijks worden geherfinancieerd ? Tel daarbij dan het 'toegestane tekort'. Ik vermoed dat het totaal best meevalt, en mits n beetje 'propaganda', helemaal in de vorm v staatsbons kan worden opgehaald. Wat de speculanten toch wel een neus van jewelste zou zetten. Of het voor andere landen even haalbaar is ? is ook n interessante vraag. Citaat:
Laatst gewijzigd door Knipp : 1 december 2011 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4598 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In de oorspronkelijke formateursnota van Di Rupo stond over het pensioensparen (de opvolger van de wet Cooreman-Declerck) het volgende: Citaat:
Of deze maatregel de onderhandelingen heeft overleefd is me niet duidelijk, ik heb er in elk geval niks over gehoord. Maar ik ben akkoord, een fiscaal gunstig regime voor staatsbons is een win-win, en kan ook nuttig zijn mits men nijd uit de fiscaliteit haalt (de belastingen moeten progressief zijn, maar dan bleiten omdat een aftrek de "rijken" meer opbrengt ![]()
![]() |
![]() |
#4599 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n 30 miljard per jaar dus de komenden jaren. Mits een gunstig fiscaal regime (zie hierboven) kan daar inderdaad een beduidend deel van op de binnenlandse markt gevonden worden Citaat:
Citaat:
En dan nog betwijfel ik dat je voor aanzienlijke bedragen op de verantwoordelijkheidszin als burger zult kunnen rekenen.
![]() |
![]() |
#4600 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom ben je de forumvraag met UEBERduidelijke tips niet aan het oplossen?
![]()
![]() |