Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 augustus 2016, 08:27   #4601
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bedrijven docter Bekijk bericht
middenklassers die plots failliet gaan en al hun hebben en houden verliezen, worden uitgesloten door vrienden, kennissen en familie, dakloos en zonder werk , omdat ze te depressief zijn om hun moed er terug bij te nemen. Aan de alcohol geraken van miserie ,echtscheiding en dan eindelijk ervan af door zelfmoord.
Er zijn er ook die hebben en houden verliezen door bedriegers die bij de overheid werken. Die worden ook uitgesloten door vrienden, kennissen en familie gewoon omdat bij veel mensen nog het idee leeft dat men bij de overheid 'wel weet wat men doet'. Niks is minder waar.
Het klokje tikt bij de overheid zo traag dat je een heel forum kan volschrijven tussen twee slagen in.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 00:03   #4602
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Owja en den beste, echt arm zijn is geen vijftig cent in uw karreke kunnen steken omdat ge anders niet toekomt....
Ja, van zo'n toestanden heb ik ook nog meegemaakt. Erger nog, zelfs geen stuk van 50 cent meer hebben en met je rooie centjes naar de Aldi trekken om daar een pak ijsjes te kopen omdat het zo heet buiten is en je de verleiding simpelweg niet kan weerstaan. En iedereen in de rij achter je maar zuchten en je aankijken als het vuil van de straat. Van een afgang gesproken.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 00:18   #4603
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
echt arm zijn is weten wat de kleine dingen zijn.
echt arm zijn is leren koken met weinig en nog iet lekker in elkaar flansen
echt arm zijn is overstappen naar freeway ipv de echte merken.
Maar hoort mij klagen, ooit sliep ik in de wagen en panden vol met vieze insecten en wellicht nog kakkerlakken ook. En zelfs dat is niet arm vergeleken met de straatzwerver die eten uit de vuilbak vist.
Blij te zien dat het beter met je gaat. Zelfde hier...
Ja op de rand van dakloos zijn is inderdaad zwaar. Men focust op het materiële maar echte armoede slaat ook diepe psychische wonden.

Ik zal het me waarschijnlijk beklagen voor de rest van m'n leven want het heeft me geen windeieren gelegd, namelijk dat ik eens zo diep zat dat de enige uitweg me occasioneel prostitueren was.

Yep, nu ben ik voorgoed de kop van jut voor bepaalden van dit forum hier. But i don't care. Het mag gezegd worden: echte armoede is van geen hout pijlen weten te maken en jezelf de verdommenis in werken.

Mede daarom ik voorstander ben van een basisinkomen voor iedereen. Zo vallen er geen mensen tussen de mazen van het net. Moeten zij niet aan winkeldiefstal doen of erger: zich prostitueren. Diefstal is fout maar ik heb dat nog liever dan de hoer spelen want dat is pas echt mensonterend. Ik denk dat m'n visie op mannen er voorgoed door veranderd is en wou dat ik nooit zo dom was geweest. Het is ook een van de redenen waarom mijn moeder me verloochend heeft. Zij had dat op een bepaald moment door en noemde me een "hoerenjong." Ja, echte armoede is verstoten worden door je familie. Dat is nog het ergste volgens mij.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 06:30   #4604
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja, van zo'n toestanden heb ik ook nog meegemaakt. Erger nog, zelfs geen stuk van 50 cent meer hebben en met je rooie centjes naar de Aldi trekken om daar een pak ijsjes te kopen omdat het zo heet buiten is en je de verleiding simpelweg niet kan weerstaan. En iedereen in de rij achter je maar zuchten en je aankijken als het vuil van de straat. Van een afgang gesproken.
Zo ver is het niet gekomen Amai.
Weet je wat armoede is? Een goede motivatie. Ik kom uit de goot en ga nu toch eens een kostuum aantrekken en paar gebouwen binnenstappen.
Ik zou mijn armoede eigenlijk in mijn boek moeten verwerken, dat is ook een "spoor" he.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 06:36   #4605
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja, van zo'n toestanden heb ik ook nog meegemaakt. Erger nog, zelfs geen stuk van 50 cent meer hebben en met je rooie centjes naar de Aldi trekken om daar een pak ijsjes te kopen omdat het zo heet buiten is en je de verleiding simpelweg niet kan weerstaan. En iedereen in de rij achter je maar zuchten en je aankijken als het vuil van de straat. Van een afgang gesproken.
Je krijgt hier nog een uitkering en een woning van het OCMW.
In ELK islamitisch land zouden ze je gewoon op straat laten creperen.
Er is daar volk genoeg en de kweek is enorm, eentje meer of minder maakt daar niets uit.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 07:06   #4606
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Blij te zien dat het beter met je gaat. Zelfde hier...
Ja op de rand van dakloos zijn is inderdaad zwaar. Men focust op het materiële maar echte armoede slaat ook diepe psychische wonden.
Ik zat niet op de rand, ik was dat ook.
Ik heb letterlijk al op parkings geslapen, plaatskes gezocht waar niemand ons zou zien. Bij mensen op bezoek gaan voor een douch te nemen en daar te eten. Ik was een dakloze die nog luxe kon raadplegen nu en dan.

Als ik dat niet had was ik geestelijk eronder door gegaan. Wat een tas koffie, warme maaltijd en een warme douch kan doen.
Maar vooral, ik had een engel naast mij die mij bleef porren niet op te geven en de kop recht te trekken.

Ik ben heel die periode dankbaar. Mijn lief heeft mij altijd bijgestaan en daar geweest als een vrouw, in de meest donkere tijden. Ik heb nooit zoveel gehad als nu en ik heb niet eens veel. Maar ik heb liefde. Ik heb een dak boven mijn kop, een bed, warm water en een koffiemachine. Het is hier proper en afgewerkt. Ik kan meer bereiken met minder.

Ik was voor mijn dakloze periode gewoon met geld te smijten, ik verdiende 2500 netto per maand plus maaltijdcheques plus mijn ex die tegen de 1200 verdiende met weinig uren te presteren. Ik heb verschillende fases in mijn leven gehad, nu nog de rijkdom Maar ik neem genoegen met middenstand.

Citaat:
Ik zal het me waarschijnlijk beklagen voor de rest van m'n leven want het heeft me geen windeieren gelegd, namelijk dat ik eens zo diep zat dat de enige uitweg me occasioneel prostitueren was.
Dat is wel heavy.

Citaat:
Yep, nu ben ik voorgoed de kop van jut voor bepaalden van dit forum hier. But i don't care. Het mag gezegd worden: echte armoede is van geen hout pijlen weten te maken en jezelf de verdommenis in werken.
Dit forum is maar een board waar mensen hun gal komen spuwen. Je moet dat hier nooit te serieus nemen als ze persoonlijk gaan aanvallen.

Citaat:
Mede daarom ik voorstander ben van een basisinkomen voor iedereen. Zo vallen er geen mensen tussen de mazen van het net. Moeten zij niet aan winkeldiefstal doen of erger: zich prostitueren. Diefstal is fout maar ik heb dat nog liever dan de hoer spelen want dat is pas echt mensonterend. Ik denk dat m'n visie op mannen er voorgoed door veranderd is en wou dat ik nooit zo dom was geweest. Het is ook een van de redenen waarom mijn moeder me verloochend heeft. Zij had dat op een bepaald moment door en noemde me een "hoerenjong." Ja, echte armoede is verstoten worden door je familie. Dat is nog het ergste volgens mij.
Ja ik ook. Kraamgeld, kindergeld, uitkeringen afschaffen en een basisinkomen invoeren. Fins model ongeveer.
Maar vergis U niet Bem, er zal altijd armoede zijn. Ook met een basisinkomen. Om armoede te bestrijden moet je aan geboortebeperking doen en mensen bewustzijn meegeven. Ze een vislijn geven in plaats van de vis al kant en klaar op het bord te leggen.
Een basisinkomen van bv. 700 euro per maand zou de alleenstaande al serieus ontlasten. Die is het gewoon de helft van zijn pree af te geven waarvan nog eens 11% tot 30% bij hem wordt afgetrokken. Om daarna belastingen te betalen terwijl het grote gezin waarin niemand werkt terug trekt.
Dat moet veranderen. En zoals ik het voor ogen heb, zal de armoede net aanwoekeren in bepaalde gebieden. Maar laat dat nu net de bedoeling zijn zodat het over de lange termijn kan uitdoven.
Een basisinkomen kan je draaien naar waar je wil, aan iedere medaille is een tegenzijde.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 07:15   #4607
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Je krijgt hier nog een uitkering en een woning van het OCMW.
In ELK islamitisch land zouden ze je gewoon op straat laten creperen.
Er is daar volk genoeg en de kweek is enorm, eentje meer of minder maakt daar niets uit.
Straks binnen enkele jaren is het OCMW verleden tijd .. ... zo zie je maar , ge denkt toch niet dat Sinterklaas gaat blijven bestaan O wee
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 07:48   #4608
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Je krijgt hier nog een uitkering en een woning van het OCMW..
Ge krijgt 800 en een woning van 600
als ge dan niet rondkomt zijt ge ne gokkende luie profiteur en zatlap
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 07:55   #4609
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Ge krijgt 800 en een woning van 600
als ge dan niet rondkomt zijt ge ne gokkende luie profiteur en zatlap
Dat zal wel.
Met dat inkomen huur je aan 150 euro.
Eeen alleenstaande moeder die werkt kan huren aan 700 euro, voor hetzelfde.
Die houdt minder over dan de steuntrekker.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 08:40   #4610
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Blij te zien dat het beter met je gaat. Zelfde hier...
Ja op de rand van dakloos zijn is inderdaad zwaar. Men focust op het materiële maar echte armoede slaat ook diepe psychische wonden.

Ik zal het me waarschijnlijk beklagen voor de rest van m'n leven want het heeft me geen windeieren gelegd, namelijk dat ik eens zo diep zat dat de enige uitweg me occasioneel prostitueren was.

Yep, nu ben ik voorgoed de kop van jut voor bepaalden van dit forum hier. But i don't care. Het mag gezegd worden: echte armoede is van geen hout pijlen weten te maken en jezelf de verdommenis in werken.

Mede daarom ik voorstander ben van een basisinkomen voor iedereen. Zo vallen er geen mensen tussen de mazen van het net. Moeten zij niet aan winkeldiefstal doen of erger: zich prostitueren. Diefstal is fout maar ik heb dat nog liever dan de hoer spelen want dat is pas echt mensonterend. Ik denk dat m'n visie op mannen er voorgoed door veranderd is en wou dat ik nooit zo dom was geweest. Het is ook een van de redenen waarom mijn moeder me verloochend heeft. Zij had dat op een bepaald moment door en noemde me een "hoerenjong." Ja, echte armoede is verstoten worden door je familie. Dat is nog het ergste volgens mij.
En gij denkt dat we dat geloven ?

Volgens mij is het alweer een tijdje geleden dat je nog eens goed aandacht hebt gekregen op dit forum.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 08:48   #4611
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En gij denkt dat we dat geloven ?

Volgens mij is het alweer een tijdje geleden dat je nog eens goed aandacht hebt gekregen op dit forum.
Pas op he Tavek, ze nam de Lance mee tot achter het atheneum in Antwerpen. Dat is toch teken dat ze daar de weg kent mijn gedacht. De jonge heeft achteraf zelfmoord willen plegen als ik me goed herinner.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 29 augustus 2016 om 08:49.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 08:49   #4612
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Pas op he Tavek, ze nam de Lance mee achter het atheneum in Antwerpen hé. Dat is toch teken dat ze daar de weg kent mijn gedacht. De jonge heeft achteraf zelfmoord willen plegen als ik me goed herinner.
He has seen things that cannot be unseen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 08:52   #4613
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
He has seen things that cannot be unseen ?
Ik weet alleen dat de jongen nooit meer dezelfde geworden is achteraf.
Hij werd gewogen en te klein bevonden.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 09:06   #4614
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

De vraag is dan wel, wie heeft wie gebruikt ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 09:28   #4615
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Pas op he Tavek, ze nam de Lance mee tot achter het atheneum in Antwerpen. Dat is toch teken dat ze daar de weg kent mijn gedacht. De jonge heeft achteraf zelfmoord willen plegen als ik me goed herinner.
Wees ten allen tijden op uw hoede voor constructen en geloof niet alles wat hier gezegd wordt.
Die kerel was de waanzin voorbij, als daar nog maar de helft van waar was tenminste.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 09:30   #4616
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
En gij denkt dat we dat geloven ?

Volgens mij is het alweer een tijdje geleden dat je nog eens goed aandacht hebt gekregen op dit forum.
Dan geloof je het maar niet, het is in ieder geval iets dat in deze maatschappij leeft: namelijk uitbuiting van arme vrouwen die de weg wijt zijn. Want er lopen nare mannen rond en ook bizarre gevallen die daar misbruik van maken. Ik had het geluk van op tijd het licht te hebben gezien. Dat ik fysiek niet in de smaak viel zal ook meegespeeld hebben en is uiteindelijk m'n redding geweest. Ja ik heb geluk gehad.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 09:34   #4617
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wees ten allen tijden op uw hoede voor constructen en geloof niet alles wat hier gezegd wordt.
Die kerel was de waanzin voorbij, als daar nog maar de helft van waar was tenminste.
Construct, nee nee niks van, vermits uw vriendinnetje, ons aller bemmeke, er een date mee gehad heeft in RL. Of zou ik toch gelijk hebben in verband met dat jullie allemaal constructen zijn.

Laatst gewijzigd door Hoomer : 29 augustus 2016 om 09:36.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 09:40   #4618
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik zat niet op de rand, ik was dat ook.
Ik heb letterlijk al op parkings geslapen, plaatskes gezocht waar niemand ons zou zien. Bij mensen op bezoek gaan voor een douch te nemen en daar te eten. Ik was een dakloze die nog luxe kon raadplegen nu en dan.

Als ik dat niet had was ik geestelijk eronder door gegaan. Wat een tas koffie, warme maaltijd en een warme douch kan doen.
Maar vooral, ik had een engel naast mij die mij bleef porren niet op te geven en de kop recht te trekken.

Ik ben heel die periode dankbaar. Mijn lief heeft mij altijd bijgestaan en daar geweest als een vrouw, in de meest donkere tijden. Ik heb nooit zoveel gehad als nu en ik heb niet eens veel. Maar ik heb liefde. Ik heb een dak boven mijn kop, een bed, warm water en een koffiemachine. Het is hier proper en afgewerkt. Ik kan meer bereiken met minder.

Ik was voor mijn dakloze periode gewoon met geld te smijten, ik verdiende 2500 netto per maand plus maaltijdcheques plus mijn ex die tegen de 1200 verdiende met weinig uren te presteren. Ik heb verschillende fases in mijn leven gehad, nu nog de rijkdom Maar ik neem genoegen met middenstand.
Ja geestelijk er niet onderdoor gaan is het belangrijkste. Daar heb ik ook veel moed uit geput.... Mijn psychiater zegt het ook: jij hebt veel moed. Want ik zit intussen in special care, maar dat wist je waarschijnlijk al.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 09:42   #4619
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Construct, nee nee niks van, vermits uw vriendinnetje, ons aller bemmeke, er een date mee gehad heeft in RL. Of zou ik toch gelijk hebben in verband met dat jullie allemaal constructen zijn.
Stop eens met dat leedvermaak, dit is serieus hoor.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2016, 09:43   #4620
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Dit is de tijd van misleiding en bedrog Hoomer.
Niets is wat het lijkt en men loopt er met beide ogen in.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be