Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2010, 20:39   #4621
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik bedoel eigenlijk een film met een volwassen kijk op de mens, geen zwart-wit, wij-goed zij-slecht gezever. Ik kan daar niet zo meer goed tegen beseffend hoe hier een oorlogsmentaliteit door in stand gehouden wordt waar ik niet aan wil meewerken door dat soort van produkten te bekijken. Ik hou wel van actie, maar ook van een realististische psychologie van de karakters ook al is het SF. Karakterloze slechterikken die slechts het slechte willen, laten afschieten daar is niet veel aan. Maar stel dat het mensen van vlees en bloed zijn zoals wij allen dan wordt de 'held' een heel wat interessanter personage, dan wordt de problematiek 'menselijk', dan komt vrede en rechtvaardigheid misschien een beetje dicterbij in plaats van verder af.

P.S. Turken zijn erg nationalistisch. Ik kan me al voorstellen wat voor heldenvereering die Turkse film is. Dat bedoel ik dus niet.
ja maar de Amerikanen krijgen wel slaag in die film. Dat is ook eens iets anders dan de Hollywood films waarin de VS de rest van de wereld afranseld. Beetje variatie mag hé.

Nee serieus, je hebt gelijk. Die turkse film is in weze een "amerikaanse" film maar dan in de plaats van Amerika, Turkije als moreel superieure heldenland.

Maar hoe dan ook, films waarin de ene de andere afranseld doen het altijd goed bij mij. Of het nu Turkije is, de VS of eender welk land, maakt niet.

Action!
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2010, 21:29   #4622
Wisord
Banneling

Standaard

Als je Shawn of the dead goed vond kan ik deze alleen maar aanraden.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 08:45   #4623
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Langste achtervolgingsscene ooit, Le Mans is er niks bij. En dan rennen ze er ondertussen ook nog even een jaguar uit. Stuur die mannen naar de olympische spelen.

Koreaanse film, enigzins anders dan we met zijn allen gewend zijn. Een van de weinige films waarin de slechterik echt een sick fuck is, ook een van de weinige films waarin ik op den duur iets had van "I don't think I like this ending". Hulde. Het was hoog tijd dat ik weer eens een fatsoenlijke goede film zag. Wel jammer dat je een deel van het einde stiekem al best wel aan ziet komen.

O, en zou ik bijna deze vergeten:

Wonderfull days. Best mooie animatiefilm (ook al Koreaans trouwens). Als je er tegen kan dat je de hele tijd dat liedje van Charlie Lownois en Mental Theo door je hoofd zult hebben spoken puur vanwege de titel van de film is het best een leuke om te zien.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 27 augustus 2010 om 09:01.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2010, 09:06   #4624
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht

O, en zou ik bijna deze vergeten:

Wonderfull days. Best mooie animatiefilm (ook al Koreaans trouwens). Als je er tegen kan dat je de hele tijd dat liedje van Charlie Lownois en Mental Theo door je hoofd zult hebben spoken puur vanwege de titel van de film is het best een leuke om te zien.
Thanx for the tip
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2010, 16:19   #4625
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Shutter Island : genietbaar, goed geacteerd, mooi gefilmd, ...

maar (*SPOILERS !*):
Stel je dezelfde film voor maar dan in een concentratiekamp in Duitsland. Di Caprio blijkt psychotisch, het concentratiekamp bestaat niet, heeft nooit bestaan. Hij beeldt zich slechts in dat ze daar mensen vergassen, in feite willen ze hem helpen.

Dat is eigenlijk de onderliggende verhaallijn lijkt mij. Die experimenten uit de jaren vijftig hebben namelijk net als de vergassingsruimten tijdens de Tweede Wereldoorlog wel plaats gevonden. Tal van wetenschappers en filosofen beschouwen ze zelfs als één van de hoofdoorzaken van ons huidige mensbeeld en de daaruit voortgesproten neo-conservatieve revolutie en ultra-liberale economie omdat uit die experimenten een mensbeeld is ontwikkeld dat lange tijd dominant is geweest. En dat werpt natuurlijk wel een heel ander licht op die film. Het kan toeval zijn natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 28 augustus 2010 om 16:19.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 03:40   #4626
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Un prophete (a profet), 2009, Franse gangsterfilm van Audiard. Geeft een goed idee van hoe gevangenissen kunnen functioneren als centra van criminaliteit. Het is wel fictie zegt Audiard. Een aanrader, zeker voor Europeanen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 augustus 2010 om 03:44.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2010, 09:12   #4627
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Un prophete (a profet), 2009, Franse gangsterfilm van Audiard. Geeft een goed idee van hoe gevangenissen kunnen functioneren als centra van criminaliteit. Het is wel fictie zegt Audiard. Een aanrader, zeker voor Europeanen.
Ik vond die ook niet slecht. Maar gezien het aantal zelfmoorden in de gevangenis denk ik dat het verhaal zich meestal andersom afspeelt in werkelijkheid. Maar ik denk niet dat een film over een groot misdadiger die in de gevangenis terecht komt en daar wegkwijnt veel kijkers mag verwachten. Daarom dat zo goed als alle films gaan over grote misdadigers net voor ze de cel ingaan (of de dieperik in gaan alleszins) of over misdadigers die in de cel groeien tot grote (helden) misdadigers. Als je weet hebt van een goede andersom film mag je me er altijd op wijzen. Ik wil dat wel eens zien een film waar de held in aftakelt tot hij niets meer is.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 29 augustus 2010 om 09:20.
Oud 29 augustus 2010, 13:59   #4628
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik vond die ook niet slecht. Maar gezien het aantal zelfmoorden in de gevangenis denk ik dat het verhaal zich meestal andersom afspeelt in werkelijkheid. Maar ik denk niet dat een film over een groot misdadiger die in de gevangenis terecht komt en daar wegkwijnt veel kijkers mag verwachten. Daarom dat zo goed als alle films gaan over grote misdadigers net voor ze de cel ingaan (of de dieperik in gaan alleszins) of over misdadigers die in de cel groeien tot grote (helden) misdadigers. Als je weet hebt van een goede andersom film mag je me er altijd op wijzen. Ik wil dat wel eens zien een film waar de held in aftakelt tot hij niets meer is.
In Amerikaanse fims wordt dat moeilijk. Je hebt natuurlijk de concentratiekampfilms waar je tussen kan gaan zoeken. Aftakeling is er ook in gewone gevangenisfilms, maar dan dikwijls om de ontsnapping achteraf meer glans bij te zetten (Midnight express /Papillon). Echte aftakeling is dat dus niet, meer afzien zodat je sympathie krijgt voor de held. Het goed guy bad guy complex blijft in VS films subtiel steeds aanwezig, zelfs als de held uiteindelijk op de electrische stoel beland (Dead man walking), of bv. als de bewakers de slechterikken zijn (Brubaker).

Gevangenisfilms bebaseerd op het werkelijke leven misschien: 'Garandiru' dat in een bloedbad eindigt. Brazilaanse film. 'In the name of the father' is 'westersers' zou ik zeggen, want eindigt in vrijlating. Een tragedie met een happy ending...want we blijven the good guys niet.

'One flew over the cuckoo's nest' eindigt in lobotomie voor de held. Dat kan misschien tellen als geforceerde aftakeling, het welliswaar blijft gaan over de held die vecht tegen het systeem of voor zijn onschuld.

Nu we toch bij het thema zijn wil ik niet nalaten het voor mij magistrale 'Shawshank Redemption' aan te raden. Andere meer originele gevangenisfilm is Leonera over een vrouw die een kind in de gevangenis krijgt en poogt groot te brengen.

En toch is er ergens een die slechts gaat over 'aftakeling', zonder helden....

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 augustus 2010 om 14:01.
Oud 31 augustus 2010, 15:17   #4629
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Middelmatige film die nooit echt diep in gaat op Clyde en op de relatie tussen de 2. Het personage van Bonnie wordt echter wel genoeg uitgewerkt.

Laatst gewijzigd door bgf324 : 31 augustus 2010 om 15:18.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 17:15   #4630
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Deze kwam hier zo vaak voorbij, dus die ben ik ook maar gaan bekijken:

En ik moet zeggen, goede film.
[spoiler ahead] Aan het einde zitten misschien een beetje teveel haken en ogen om het echt hoopvol te noemen, maar hé, je moet iets.[/spoiler afgelopen]
Wat me wel opviel is dat er welgeteld 1 hele korte scene ergens tegen het einde zit waar iemand een maanhuppeltje probeert na te doen, voor de rest is er de hele film door aardse zwaartekracht.
Oud 31 augustus 2010, 19:03   #4631
kiko

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Deze kwam hier zo vaak voorbij, dus die ben ik ook maar gaan bekijken:

En ik moet zeggen, goede film.
[spoiler ahead] Aan het einde zitten misschien een beetje teveel haken en ogen om het echt hoopvol te noemen, maar hé, je moet iets.[/spoiler afgelopen]
Wat me wel opviel is dat er welgeteld 1 hele korte scene ergens tegen het einde zit waar iemand een maanhuppeltje probeert na te doen, voor de rest is er de hele film door aardse zwaartekracht.
Moon was goed, maar inderdaad, het verhaal berust op één trouvaille, en die is eigenlijk maar klungelachtig uitgewerkt.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 19:07   #4632
kiko

Standaard

Zeer onlangs gezien:

Un prophète.

Goed maar te lang, want zoveel gebeurt er nu eigenlijk ook niet. Het is ook moeilijk om sympathie te voelen voor om het even wie in de film, want op de keper beschouwd zijn het allemaal niets en niemand ontziende criminelen.

Het verhaal vond ik zwakjes en vrij voorspelbaar. Los daarvan, goed geregisseerd en geacteerd.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  un-prophete-affiche.jpg‎
Bekeken: 83
Grootte:  47,8 KB
ID: 72234  

kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 20:52   #4633
Antman
Partijlid

Antman's schermafbeelding

Standaard

The Expendables.

Een groter cliché kan bijna niet. En Stallone heeft scheef bakkes.
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself”
Antman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 21:20   #4634
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antman Bekijk bericht
The Expendables.

en de deur stond open ...LOL
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 22:19   #4635
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antman Bekijk bericht
The Expendables.

"Ashmoodeh... braaaah... uuuuuuuuuuurgh. Smoodeh!"

Het staat niet in het script maar hij weet het wel te brengen, nietwaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 06:11   #4636
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
2801, aanrader!
Pfff meen je dat nu ? Zo'n goedkoop ééndimensioneel prulletje ? Dat wordt bij mij geklasseerd bij een Fitna enzo.
Oud 3 september 2010, 08:19   #4637
giserke
Banneling

Standaard

Ben gisteren voor het eerst in 15 jaar nog eens een film gaan kijken in de cinema. (onder druk van mijn vrouw)
2 films dan nog. Omdat we niet eens werden welke we gingen zien. Ik wilde Inception zien, mijn vrouw Set Up 3

Van Set Up 3 kan ik mij niet zoveel meer herinneren.

Dan Inception gezien. Ben toch onder de indruk.

giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 10:00   #4638
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ben gisteren voor het eerst in 15 jaar nog eens een film gaan kijken in de cinema. (onder druk van mijn vrouw)
2 films dan nog. Omdat we niet eens werden welke we gingen zien. Ik wilde Inception zien, mijn vrouw Set Up 3

Van Set Up 3 kan ik mij niet zoveel meer herinneren.

Dan Inception gezien. Ben toch onder de indruk.
zelfs de juiste titel niet blijkbaar..het is Step up 3
Niks verloren..another chick movie..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 13:33   #4639
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

mooie actiefilm. alleen spijtig dat ze zo willen dramatiseren en de kijkers moraliteit en een geweten willen schoppen.

Nergens voor nodig. Een begaan persoon is zo al begaan. En een onnozelaar moet je niet proberen te overhalen want die snapt het toch niet.

die dramatisering begon me echt de spuigaten uit te lopen, en ik wou wegzappen maar mijn zus wou perse verderkijken. Dan heb ik maar meegekeken.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 13:51   #4640
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Micmacs ?* tire-larigot

Humor. De Amelie stijl begint een genre te worden lijkt het wel. Geen grote film maar best aangenaam.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  micmacs_a_tire-larigot.jpg‎
Bekeken: 83
Grootte:  170,5 KB
ID: 72395  

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be