![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4621 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Nee serieus, je hebt gelijk. Die turkse film is in weze een "amerikaanse" film maar dan in de plaats van Amerika, Turkije als moreel superieure heldenland. Maar hoe dan ook, films waarin de ene de andere afranseld doen het altijd goed bij mij. Of het nu Turkije is, de VS of eender welk land, maakt niet. Action! |
|
|
|
|
|
|
#4622 |
|
Banneling
|
![]() Als je Shawn of the dead goed vond kan ik deze alleen maar aanraden. |
|
|
|
|
|
#4623 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Langste achtervolgingsscene ooit, Le Mans is er niks bij. En dan rennen ze er ondertussen ook nog even een jaguar uit. Stuur die mannen naar de olympische spelen. ![]() Koreaanse film, enigzins anders dan we met zijn allen gewend zijn. Een van de weinige films waarin de slechterik echt een sick fuck is, ook een van de weinige films waarin ik op den duur iets had van "I don't think I like this ending". Hulde. Het was hoog tijd dat ik weer eens een fatsoenlijke goede film zag. Wel jammer dat je een deel van het einde stiekem al best wel aan ziet komen. O, en zou ik bijna deze vergeten: ![]() Wonderfull days. Best mooie animatiefilm (ook al Koreaans trouwens). Als je er tegen kan dat je de hele tijd dat liedje van Charlie Lownois en Mental Theo door je hoofd zult hebben spoken puur vanwege de titel van de film is het best een leuke om te zien.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 27 augustus 2010 om 09:01. |
|
|
|
|
|
#4624 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4625 |
|
Banneling
|
Shutter Island : genietbaar, goed geacteerd, mooi gefilmd, ...
maar (*SPOILERS !*): Stel je dezelfde film voor maar dan in een concentratiekamp in Duitsland. Di Caprio blijkt psychotisch, het concentratiekamp bestaat niet, heeft nooit bestaan. Hij beeldt zich slechts in dat ze daar mensen vergassen, in feite willen ze hem helpen. Dat is eigenlijk de onderliggende verhaallijn lijkt mij. Die experimenten uit de jaren vijftig hebben namelijk net als de vergassingsruimten tijdens de Tweede Wereldoorlog wel plaats gevonden. Tal van wetenschappers en filosofen beschouwen ze zelfs als één van de hoofdoorzaken van ons huidige mensbeeld en de daaruit voortgesproten neo-conservatieve revolutie en ultra-liberale economie omdat uit die experimenten een mensbeeld is ontwikkeld dat lange tijd dominant is geweest. En dat werpt natuurlijk wel een heel ander licht op die film. Het kan toeval zijn natuurlijk. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 28 augustus 2010 om 16:19. |
|
|
|
|
|
#4626 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Un prophete (a profet), 2009, Franse gangsterfilm van Audiard. Geeft een goed idee van hoe gevangenissen kunnen functioneren als centra van criminaliteit. Het is wel fictie zegt Audiard. Een aanrader, zeker voor Europeanen.
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 augustus 2010 om 03:44. |
|
|
|
|
|
#4627 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 29 augustus 2010 om 09:20. |
|
|
|
|
|
|
#4628 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gevangenisfilms bebaseerd op het werkelijke leven misschien: 'Garandiru' dat in een bloedbad eindigt. Brazilaanse film. 'In the name of the father' is 'westersers' zou ik zeggen, want eindigt in vrijlating. Een tragedie met een happy ending...want we blijven the good guys niet. 'One flew over the cuckoo's nest' eindigt in lobotomie voor de held. Dat kan misschien tellen als geforceerde aftakeling, het welliswaar blijft gaan over de held die vecht tegen het systeem of voor zijn onschuld. Nu we toch bij het thema zijn wil ik niet nalaten het voor mij magistrale 'Shawshank Redemption' aan te raden. Andere meer originele gevangenisfilm is Leonera over een vrouw die een kind in de gevangenis krijgt en poogt groot te brengen. En toch is er ergens een die slechts gaat over 'aftakeling', zonder helden.... Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 29 augustus 2010 om 14:01. |
|
|
|
|
|
|
#4629 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Middelmatige film die nooit echt diep in gaat op Clyde en op de relatie tussen de 2. Het personage van Bonnie wordt echter wel genoeg uitgewerkt. Laatst gewijzigd door bgf324 : 31 augustus 2010 om 15:18. |
|
|
|
|
|
#4630 |
|
|
Deze kwam hier zo vaak voorbij, dus die ben ik ook maar gaan bekijken:
![]() En ik moet zeggen, goede film. [spoiler ahead] Aan het einde zitten misschien een beetje teveel haken en ogen om het echt hoopvol te noemen, maar hé, je moet iets.[/spoiler afgelopen] Wat me wel opviel is dat er welgeteld 1 hele korte scene ergens tegen het einde zit waar iemand een maanhuppeltje probeert na te doen, voor de rest is er de hele film door aardse zwaartekracht.
|
|
|
|
#4631 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4632 |
|
|
Zeer onlangs gezien:
Un prophète. Goed maar te lang, want zoveel gebeurt er nu eigenlijk ook niet. Het is ook moeilijk om sympathie te voelen voor om het even wie in de film, want op de keper beschouwd zijn het allemaal niets en niemand ontziende criminelen. Het verhaal vond ik zwakjes en vrij voorspelbaar. Los daarvan, goed geregisseerd en geacteerd. |
|
|
|
|
|
#4633 |
|
Partijlid
|
The Expendables.
Een groter cliché kan bijna niet. En Stallone heeft scheef bakkes.
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself” |
|
|
|
|
|
#4634 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#4635 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het staat niet in het script maar hij weet het wel te brengen, nietwaar? |
|
|
|
|
|
|
#4637 |
|
Banneling
|
Ben gisteren voor het eerst in 15 jaar nog eens een film gaan kijken in de cinema. (onder druk van mijn vrouw)
2 films dan nog. Omdat we niet eens werden welke we gingen zien. Ik wilde Inception zien, mijn vrouw Set Up 3 Van Set Up 3 kan ik mij niet zoveel meer herinneren. Dan Inception gezien. Ben toch onder de indruk. ![]() |
|
|
|
|
|
#4638 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Niks verloren..another chick movie.. |
|
|
|
|
|
|
#4639 |
|
Minister-President
|
![]() mooie actiefilm. alleen spijtig dat ze zo willen dramatiseren en de kijkers moraliteit en een geweten willen schoppen. Nergens voor nodig. Een begaan persoon is zo al begaan. En een onnozelaar moet je niet proberen te overhalen want die snapt het toch niet. die dramatisering begon me echt de spuigaten uit te lopen, en ik wou wegzappen maar mijn zus wou perse verderkijken. Dan heb ik maar meegekeken. |
|
|
|
|
|
#4640 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Micmacs ?* tire-larigot
Humor. De Amelie stijl begint een genre te worden lijkt het wel. Geen grote film maar best aangenaam. |
|
|
|