![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet eigenlijk niet hoeveel er geweest zijn. Wat waarschijnlijk juist is, is dat 1/5 van de GETESTE GEVALLEN DESTIJDS in het ziekenhuis terecht gekomen zijn, maar er was inderdaad een serieus ondertesten toen (nu nog altijd, maar minder denk ik). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4642 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#4643 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Verder ook nog:"het kan hersenschade veroorzaken", "het kan schade aan het hartweefsel veroorzaken". Als 1 patiënt op 10.000 deze symptomen vertoont dan zijn die uitspraken al correct. Ik kan ook overreden worden als ik straks naar de bakker fiets en ik kan daar blijvende letsels aan overhouden, ik kan er zelfs van dood gaan. Dus best die fiets maar zoveel mogelijk vermijden. Fredjes-modus:"Fietsen is definitief voorbij ![]()
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 3 augustus 2020 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ja, in Antwerpen zijn ze dan ook bijzonder voorzichtig he ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4645 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4646 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat we inderdaad eerst moeten wachten tot na de Amerikaanse verkiezingen. Eens Trump weg is, is het niet meer nodig om telkens het omgekeerde te doen van wat hij zegt. Tegen dan gaat de economische miserie echt zichtbaar worden. Als tegen dan het onderwijs ook op zijn gat ligt, maw, dan zijn er maar twee uitwegen he: een vaccin dat aangegrepen kan worden als excuus om er een einde aan te stellen, of direct vaststellen dat men in de stront zit. Ik dacht dat men dat nu al zou zien, en men begon dat te zien, maar de stijgende cijfers geven weer munitie aan de paniekzaaiers die wat wind uit de zeilen hadden en beteuterd begonnen te zijn over het einde van hun gloriemoment. Maar vroeg of laat gaat het zoveel zeer doen dat ik denk dat het onhoudbaar zal zijn. Men kan niet eeuwig zo idioot blijven doen - hoop ik toch. Het is een beetje zoals een Ponzi: de laatsten die onnozel doen, gaan het spel in hun bakkes zien ontploffen he. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4647 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4648 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4649 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het "goe poeier" argument gaat een tijdje werken, maar is niet vol te houden omdat er klein smeerlapkes van dissidentjes zijn zoals Zweden en zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4650 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 3 augustus 2020 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4651 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze het echter te bruin bakken, en er komt niet echt zo een bevrijdingsmoment, of onze geile machthebbers snappen niet dat de speeltijd voorbij is, en ze terug in hun hok moeten, dan vrees ik dat we oftewel in een Soviet achtige dictatuur blijven leven (we zitten daar nu eigenlijk in, maar we hebben nog de illusie dat het tijdelijk is) ; oftewel een totaal instorten van alle institutionele macht, om te vervangen door allerlei revolutionairen allerhande, een soort vage chaos die niet echt op een zeker moment begint, maar een totaal verloederen van alles wat gestructureerd is, en een groeien van allerlei subgroepen die hun eigen revolutietje langzaam doordrukken, waarbij de gewone burger totaal niet meer weet van welk hout pijlen maken. Maw, een zachtjes instellen van een anarchie zonder dat men het door heeft. Citaat:
Het is een prisoners' dilemma in het groot. Groupthink is ook niet iets dat door een paar samenzweerders gestuurd wordt ; het is een dynamisch fenomeen waar men nadien in gevangen zit. Ik gok, vooral in Europa, op een Sovietunie. Dat zit er allang aan te komen. Ik denk dat de USA een sprankeltje hoop heeft, dat men de waanzin met Trump kan begraven, ironisch genoeg, omdat hij niet mee wilde met die waanzin. Biden kan tegelijkertijd doen alsof hij het beter doet dan Trump, en die zijn initiele positie volgen, ook al zegt hij het omgekeerde. Hij kan zeggen dat puur zijn verkozen zijn, de epidemie heeft beeindigd die Trump veroorzaakt had, en dat dus alle maatregelen daartoe ook opgeheven kunnen worden. Hij is seniel genoeg om dat verkocht te krijgen hoop ik. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 19:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4652 |
Europees Commissaris
|
![]() Aan de andere kant heb je wel scenario's zoals het Lockstep-scenario van de Rockefellers (zo'n scenario kan naar gelang van de omstandigheden ingezet worden he, het punt is dat er wel geanticipeerd wordt). En is het 'toeval' dat deze crisis als vehikel voor een 'green deal' gebruikt kan worden etc. Vooral bij de Rockefellers valt op dat ze al sinds de jaren zeventig bezig zijn met het aansturen op een reconfiguratie van het politiek-economische stelsel (de reactionaire motivatie van de Trilaterale Commissie) en daarbij ook van de groene beweging gebruikt maakten (Club van Rome). Daarnaast heb je het Ponzi-karakter van de economie als zodanig dat in 2007/08 zichtbaar werd (maar nog ingedijkt of versluierd kon worden met onder andere het behoud van lage rentes etc.). Uiteindelijk zijn de echte machthebbers niet zo talrijk en veelvuldig vervlochten (denk nu aan Gates in de zorg ook). Het zou net raar zijn om te denken dat die geen scenario'tjes in hun hoofd hebben (tot en met het corona-scenario van Event201).
Wat tenslotte de meer modale economen betreft - De Grauwe, Noels, Van de Cloot - daarvan begrijp ik niet goed waarom ze zo meegaan in de paniek tenzij door hun vertrouwen op mathematische modellen, maar dan nog. Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 3 augustus 2020 om 19:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4653 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben wel 'blij' dat je "de Sovjet-Unie" meer verwacht dan anarchie want in het laatste geval worden mensen echt panisch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4654 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem met een soviet unie is dat niks nog zin heeft, dat "iets proberen te doen" totaal tegengewerkt wordt. Dat alles gewoon holle leugen is. Terwijl een anarchie juist aanzet om uw plan te trekken. Maar het is al voor 80% zo dat niks enige zin heeft, en dat alles leugen is in onze Europese maatschappij, he. Hier heeft "iets proberen te realiseren" nog maar heel weinig zin. Je moet liegen en praatjes verkopen, maar vooral niks proberen te doen. De corona affaire is dat, in het HEEL HEEL uitvergroot. Niks heeft daar zin, alles is praatjes verkopen, liegen, straffen omdat je even iets zinnigs wil doen. Kortom, de Soviet unie is de corona maatregelen die geuniversaliseerd worden. Niks werkt, niemand probeert iets doen te werken, geen enkele afspraak of regel heeft enige zin. Alles is fake. Je moet niet denken aan de gloriejaren van de soviet unie, want toen wilden ze nog iets bewijzen. Ik bedoel een "mature" soviet unie zonder koude oorlog. Het Chernobyl-soort Soviet unie ding. De corona soviet unie. De Kafkaiaanse en Orwelliaanse Soviet unie, zelfs zonder dat sprankeltje sadisme dat het nog een beetje pittig maakte. De perfecte non-sense, waarbij elke vorm van zingeving zwaar gestraft wordt. Kortom, corona bestuur. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 20:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4655 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4656 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het punt is natuurlijk dat wij daar niet op voorbereid zijn, en niet weten hoe ons eigen bestaan in handen te pakken. Wij zijn koeien die, eens vrij, niet eens weten hoe we moeten grazen als de boer het ons niet komt zeggen. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 20:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4657 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4658 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nee, zelfs wandelen is in maart een verloren vrijheid geworden. En als sommigen hun goesting krijgen, zou je zelfs een vermageringskuur opgelegd kunnen krijgen. En een boek, dat zou wel eens een niet-essentieel object kunnen worden. Citaat:
Je hebt duidelijk geen idee tot hoe ver tot op het bot uw "innerlijke ruimte" kapot is gegaan in maart he. Eens die heilige grens met de voeten is getreden, is er geen enkele reden dat doelloze regelneven en machtswellustelingen zich aan dat soort dingen te buiten blijven gaan. De Europese soviet unie waar ik over spreek, dat is die van vandaag he. Niet een ingebeelde in de toekomst. Gewoon het bestendigen van wat nu het geval is, maar waarvan men ten onrechte denkt dat het een "voorlopig" karakter heeft. Laatst gewijzigd door patrickve : 3 augustus 2020 om 20:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4659 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 3 augustus 2020 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4660 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks Laatst gewijzigd door Reverberation : 3 augustus 2020 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |