Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2023, 17:08   #46601
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

...

Moraal van het verhaal: het Westen heeft nul comma nul morele lessen te geven aan welk land dan ook...
Me dunkt dat NIEMAND 'morele lessen' te geven heeft aan wie dan ook, behalve misschien aan zichzelf (en eventueel zijn/haar kinderen, en dan nog).

Leren lezen en schrijven vind ik alleszins véél belangrijker.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 17:10   #46602
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Het Westen beschuldigt Rusland er van een "anti-western narrative" te verspreiden (meestal gewoon de waarheid).

Deze westerse zakenman in Hong Kong zegt dat het Westen zelf "poisonous narratives" verspreidt, en de samenleving probeerde te ondermijnen. Als de Russen al "narratives" verspreiden, dan hebben ze dat geleerd van de pro's op dat vlak.

Underlying all these developments have been the actions of some Western governments, principally the United States and Britain, to undermine and restrain China. Hong Kong is a useful stick with which to beat the whole nation. Moves by Washington on the economic and trade fronts have been well-publicised. More subtle have been other moves.

https://www.scmp.com/news/world/arti...paid-vacations
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 17:14   #46603
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Me dunkt dat NIEMAND 'morele lessen' te geven heeft aan wie dan ook, behalve misschien aan zichzelf (en eventueel zijn/haar kinderen, en dan nog).

Leren lezen en schrijven vind ik alleszins véél belangrijker.
Het Westen doet niets anders dan morele lesjes geven aan China(Oeigoeren, etc.), Rusland, de Arabische wereld, Turkije, etc.

Veroordeelt U dit of niet?

De Russen zouden bijzonder dom zijn om dit te negeren en niet ook op dit vlak in de tegenaanval te gaan.
Oud 13 oktober 2023, 20:12   #46604
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

... ik probeer het hier van binnenuit te veranderen, ...
^^

Blijft u niet vooral hier voor het aardig 'pensioen' waarmee u dan in Rusland van een comfortabele oude dag zou kunnen genieten?

Wees toch maar voorzichtig met dat 'van binnenuit veranderen': voor u het goed en wel beseft kan 'hier' uw pensioen niet meer betalen, en wat gaat u dan doen?

Bovendien ziet het er niet onmiddellijk naar uit dat een meerderheid van de bevolking 'hier' uw 'verandering' op applaus gaat onthalen.

Wellicht zit er dus niks anders op dan een 'speciale politieke operatie' op touw te zetten, of de frustraties op te blijven stapelen.

Bent u daar klaar voor?

Laatst gewijzigd door djimi : 13 oktober 2023 om 20:17.
Oud 13 oktober 2023, 20:15   #46605
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Veroordeelt U dit of niet?

...

Ik heb tot nu toe niet bepaald de indruk gekregen dat u belang hecht aan de mening van een 'extreem hypocriete' West-Vlaamse boerenpummel.

Wat kan het u eigenlijk schelen?

Oud 13 oktober 2023, 21:54   #46606
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

"The truth doesn't mind being questioned. A lie hates being confronted."

"The truth is like a caged lion. When you let it out, you don't need to defend it. It will defend itself."

Laatst gewijzigd door djimi : 13 oktober 2023 om 21:54.
Oud 13 oktober 2023, 23:14   #46607
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Over de zwarte markt voor wapens geleverd aan Kiev.

Over dit onderwerp is verre van het laatste woord gezegd en geschreven. Hoeveel wapens zouden er in totaal getransporteerd zijn naar Kiev? Waar zijn die wapens terechtgekomen? Op deze vraag kan kort geantwoord worden: er is geen enkele audit beschikbaar over waar die wapens zijn. In sommige gevallen werden wapens simpelweg gedumpt en meegenomen door iedereen die over voldoende lijf en ledematen beschikte om ze mee te nemen. En als die straks weer vrijkomen? Het niveau van corruptie kennende, welke weg gaan die wapens vinden?

En als dat voor sommigen een geruststelling mag zijn. Het is niet dat de Angelsaksen enorm betrouwbaar zijn wanneer het aankomt op trouw aan hun zogenaamde "bondgenoten". Er kan verwezen worden naar wat er gebeurde met Nord Stream.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 13 oktober 2023 om 23:21.
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2023, 23:33   #46608
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Maar goed, het voordeel van al die onnozele dictaturen is dat die elkaar ook niet kunnen rieken, het volstaat dus van die subversief tegen elkaar op te zetten en ze lappen elkaar af, zoals de Russen en de nep Russen, of zoals in den tijd de Iraniers en Irak.
Ja, dat is de strategie van het Westen.
Maar het probleem is dat de rest van de wereld die strategie doorheeft, want niet veranderd sinds de jaren 80. Poetin heeft dat al heel lang door maar pas vanaf begin jaren 2000, toen hij aan de macht kwam, kon hij er iets tegen doen. Toen was het kwaad al geschiet. Maar hij heeft het wel kunnen beperken. En nu is hij, met grove middelen want andere zijn er niet, de negatieve gevolgen daarvan aan het inperken in de ex-Sovjet-Unie. En daarbuiten.
Maar op dat vlak staan de Russen nog in de kinderschoenen. Ze leren echter vlug bij, en hebben niet de terughoudendheid van de Sovjets.
De oorlog in Oekraïne is cruciaal op vele vlakken. Het heeft de Russen geleerd dat het Westen de totale uitroeiing van de Russische samenleving wil. Zoals ze eigenlijk al hadden kunnen weten als ze de geschiedenis hadden bestudeerd. (Napoleon, Hitler, etc. allemaal westerse leiders)
De Russen hebben geleerd van de gebreken van de Sovjet-aanpak en van hoe het Westen de koude oorlog gewonnen heeft.
Je moet namelijk nooit beloften van westerlingen geloven, en terwijl je aan het onderhandelen bent met hen hen toch nog ondermijnen. Dit gaat volledig in tegen de Russische psyche, maar het is noodzakelijk in de nieuwe vorm van oorlogsvoering. Het Westen zal je van alles beloven, en vooral de mensen die er toe doen proberen om te kopen, zodat ze hun volk verraden. Dit zit blijkbaar genetisch ingebakken in de westerse elite, want dit is de modus operandi sinds vele eeuwen.

Laatst gewijzigd door tomm : 13 oktober 2023 om 23:50.
Oud 13 oktober 2023, 23:48   #46609
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
(fig.)
Sorry, Mr. 10, dit vind ik anti-Semitisch en echt niet OK.
Ik apprecieer uw bijdragen over het algemeen maar ga niet akkoord met antisemitisme. Zulke zaken dragen net bij tot de propaganda tegen de Russische, Arabische, etc. bevolkingen.
Oud 13 oktober 2023, 23:54   #46610
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb tot nu toe niet bepaald de indruk gekregen dat u belang hecht aan de mening van een 'extreem hypocriete' West-Vlaamse boerenpummel.

Wat kan het u eigenlijk schelen?

Het kan mij echt wel schelen, als ik U een intellectuele nul had gevonden dat was ik zelfs niet met U in discussie getreden want energie verspilling.

Maar ik herhaal dus mijn vraag, veroordeely U de morele lesjes die het Westen geeft aan de Russen, Chinezen, Turken, etc. ?

Ik denk het niet, volgens mij bent U een ultra-hypocriet, en weet U heel goed dat het wereldbeeld waar U voor staat niets te zien heeft met menselijke waarden, gelijkheid, eerlijkheid, etc.

Laatst gewijzigd door tomm : 14 oktober 2023 om 00:06.
Oud 14 oktober 2023, 00:03   #46611
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
^^

Blijft u niet vooral hier voor het aardig 'pensioen' waarmee u dan in Rusland van een comfortabele oude dag zou kunnen genieten?

Wees toch maar voorzichtig met dat 'van binnenuit veranderen': voor u het goed en wel beseft kan 'hier' uw pensioen niet meer betalen, en wat gaat u dan doen?

Bovendien ziet het er niet onmiddellijk naar uit dat een meerderheid van de bevolking 'hier' uw 'verandering' op applaus gaat onthalen.

Wellicht zit er dus niks anders op dan een 'speciale politieke operatie' op touw te zetten, of de frustraties op te blijven stapelen.

Bent u daar klaar voor?

U probeert persoonlijke informatie die ik vertrekt heb tegen mij te gebruiken.

U probeert mijn broodwinning en mijn verworven rechten af te pakken omdat ik het politiek niet eens ben met U. Dat geeft blood dat U mij zozeer haat dat U bereid bent mijn leven en dat van mijn familie kapot te maken. Tot dusver "humanisme" en "verdraagzaamheid".
De meerderheid van de bevolking hier is aan het veranderen. Om te beginnen zou het met niet verwonderen dat tegen 2050 rond de 50 % van de bevolking islamitisch zal zijn.
Oud 14 oktober 2023, 00:10   #46612
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

In conclusie zou ik zeggen: lang leve Poetin, hij had het bij het rechte eind, en verdient het respect van de wereld voor zijn zeer belangrijke bijdrage in de strijd tegen de westerse wererlorde.
Oud 14 oktober 2023, 01:09   #46613
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U probeert persoonlijke informatie die ik vertrekt heb tegen mij te gebruiken.

U probeert mijn broodwinning en mijn verworven rechten af te pakken omdat ik het politiek niet eens ben met U. Dat geeft blood dat U mij zozeer haat dat U bereid bent mijn leven en dat van mijn familie kapot te maken. Tot dusver "humanisme" en "verdraagzaamheid".
De meerderheid van de bevolking hier is aan het veranderen. Om te beginnen zou het met niet verwonderen dat tegen 2050 rond de 50 % van de bevolking islamitisch zal zijn.
Dan kan de omvolkte bevolking genieten in het natuurlijke nieuw paradijselijk milieu voor uitschot EN als goede buur van Russisch ongedierte.
Toemaatje voor jou als adept van dat soort, toch?

Toch dit nog, geen mens die jouw instelling 'haat'.
De meer correcte omschrijving is, naar mijn aanvoelen, eerder 'veracht'. Just is just.
Oud 14 oktober 2023, 01:41   #46614
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, Mr. 10, dit vind ik anti-Semitisch en echt niet OK.
Ik apprecieer uw bijdragen over het algemeen maar ga niet akkoord met antisemitisme. Zulke zaken dragen net bij tot de propaganda tegen de Russische, Arabische, etc. bevolkingen.
Ik ga er eens over nadenken. Ik vond de tekening grappig en ook wel een kernachtige samenvatting van de wending die zich momenteel voltrekt m.b.t. de shift in de focus van Washington, weg van Kiev, in de richting van Tel Aviv.

De link met de propaganda tegen de Russische, Arabische, etc. bevolkingen had ik niet meteen gelegd.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 14 oktober 2023 om 01:43.
Oud 14 oktober 2023, 02:29   #46615
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

In verband met het gevoelige thema van het antisemitisme. Elon, de Muskoviet, post vandaag iets over dit onderwerp.

VIDEO

Een fragment uit 'The Daily Show', van 9 jaar geleden.

Het oorsponkelijk bericht is van een andere account: LINK

Als het over Israël gaat ontspoort de zaak nogal snel, wat de ruimte wegneemt om tot een argumentatie te komen.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 14 oktober 2023 om 02:30.
Oud 14 oktober 2023, 07:19   #46616
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De derde dag van de poging van de russen om Adiivka te omsingelen eindigde al even desastreus als de vorige twee dagen.
https://www.youtube.com/watch?v=rjqmUZaF5JU
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2023, 07:30   #46617
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan mij echt wel schelen, als ik U een intellectuele nul had gevonden dan was ik zelfs niet met U in discussie getreden want energie verspilling.

Maar ik herhaal dus mijn vraag, veroordeelt U de morele lesjes die het Westen geeft aan de Russen, Chinezen, Turken, etc. ?

Ik denk het niet, volgens mij bent U een ultra-hypocriet, en weet U heel goed dat het wereldbeeld waar U voor staat niets te zien heeft met menselijke waarden, gelijkheid, eerlijkheid, etc.
Mocht ik u voldoende vertrouwen, dan zou ik u uitnodigen voor een (lang) gesprek in het gezelschap van enkele flesjes frisdrank - zéker géén 'thee' - om van gedachten te wisselen.

Maar ik vertrouw geen 'communisten' meer; ik heb er inmiddels te véél slechte ervaringen mee gehad.

Ik zou om te beginnen al een onderscheid willen maken tussen "Het Westen" - als ultra-simplistische benoeming van een politiek-culturele & socio-economische 'realiteit op de grond' - enerzijds en 'westerlingen' - als veel te veralgemenende term voor een al bij al vrij grote verzameling individuen van allerlei aard en pluimage - anderzijds.

Om het héél kort & bondig te houden: ik vind (vond?) dat Amnesty International ondanks alles vrij goed werk levert, ik vind daarnaast ook dat pretentieuze '(wereld-)leiders' zichzelf steeds weer oeverloos belachelijk maken, en dat niet alleen omwille van wat ze zeggen of (pretenderen te) doen.

Wat mijn 'wereldbeeld' betreft:

daarin speelt het 'vraagteken' "?" en véél - oneindig véél - grotere rol dan het 'uitroepteken' "!"

Hopelijk hoef ik u daar geen verdere uitleg bij te geven.

Ter 'regulering' van m'n eigen leven volg ik min of meer en alleszins zo véél mogelijk de 'basisprincipes' van het 'nihilisme' zoals een goede vriend dat ooit verwoordde:

a) ik verplicht mijzelf er niet toe in welke 'utopie' dan ook te geloven

&

b) ik verplicht mijzelf er niet toe wat dan ook te doen om wat voor 'utopie' dan ook verwezenlijkt te krijgen.

En daar voeg ik - uit oprechte 'bewondering' voor de Turks-Nederlandse schrijfster Lale Gül - nog aan toe dat ik mezelf niettemin het recht toeken ALLES WAT VALS IS genadeloos te (blijven) verraden.

In mijn onmiddellijke omgeving probeer ik zo veel mogelijk 'good vibrations' (en vooral géén leugens) te verspreiden.

Mijn vriend(inn)en zullen u dat graag bevestigen maar aangezien ik hun levens niet in gevaar wil brengen, zult u mij op mijn woord - doorgaans en bij voorkeur in een West-Vlaams boerentaaltje - dienen te geloven.

Oud 14 oktober 2023, 07:44   #46618
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

1) U probeert mijn broodwinning en mijn verworven rechten af te pakken ...

2) De meerderheid van de bevolking hier is aan het veranderen. Om te beginnen zou het me niet verwonderen dat tegen 2050 rond de 50 % van de bevolking islamitisch zal zijn.

1) Ik probeer(de) u er enkel op te wijzen dat het 'einde van de westerse wereldorde' hoogstwaarschijnlijk ook voor u persoonlijk toch minstens op financieel vlak erg nadelige gevolgen kan (zal?) hebben.

"Be careful what you wish for !", zou ik zeggen.

2) Tegen 2050 ben ik allang dood en opgerot (ik wil in geen geval begraven worden, en zelfs niet 'gememoreerd').

Ik kan voor het nageslacht van mijn vriend(inn)en alleen maar hopen dat ondermeer uw dystopie nooit verwezenlijkt wordt.

Zolang ik nog leef zal ik alleszins graag een bijdrage blijven leveren aan het saboteren van uw vorm van 'wereldverbetering'; dat doe ik ondermeer door mensen te leren lezen (mijn job) en luisteren (mijn 'hobby').

Oud 14 oktober 2023, 11:15   #46619
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Volgens de westerse pers lijdt Poetin al meer dan een jaar aan vergevorderde pancreas kanker en Parkinson. Vermits de westerse pers nooit liegt kunnen we hier dus echt spreken van een mirakel dat hij nog leeft. Hallelulja!
https://www.dailymail.co.uk/news/art...nts-claim.html
Oud 14 oktober 2023, 11:29   #46620
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mocht ik u voldoende vertrouwen, dan zou ik u uitnodigen voor een (lang) gesprek in het gezelschap van enkele flesjes frisdrank - zéker géén 'thee' - om van gedachten te wisselen.

Maar ik vertrouw geen 'communisten' meer; ik heb er inmiddels te véél slechte ervaringen mee gehad.

Ik zou om te beginnen al een onderscheid willen maken tussen "Het Westen" - als ultra-simplistische benoeming van een politiek-culturele & socio-economische 'realiteit op de grond' - enerzijds en 'westerlingen' - als veel te veralgemenende term voor een al bij al vrij grote verzameling individuen van allerlei aard en pluimage - anderzijds.

Om het héél kort & bondig te houden: ik vind (vond?) dat Amnesty International ondanks alles vrij goed werk levert, ik vind daarnaast ook dat pretentieuze '(wereld-)leiders' zichzelf steeds weer oeverloos belachelijk maken, en dat niet alleen omwille van wat ze zeggen of (pretenderen te) doen.

Wat mijn 'wereldbeeld' betreft:

daarin speelt het 'vraagteken' "?" en véél - oneindig véél - grotere rol dan het 'uitroepteken' "!"

Hopelijk hoef ik u daar geen verdere uitleg bij te geven.

Ter 'regulering' van m'n eigen leven volg ik min of meer en alleszins zo véél mogelijk de 'basisprincipes' van het 'nihilisme' zoals een goede vriend dat ooit verwoordde:

a) ik verplicht mijzelf er niet toe in welke 'utopie' dan ook te geloven

&

b) ik verplicht mijzelf er niet toe wat dan ook te doen om wat voor 'utopie' dan ook verwezenlijkt te krijgen.

En daar voeg ik - uit oprechte 'bewondering' voor de Turks-Nederlandse schrijfster Lale Gül - nog aan toe dat ik mezelf niettemin het recht toeken ALLES WAT VALS IS genadeloos te (blijven) verraden.

In mijn onmiddellijke omgeving probeer ik zo veel mogelijk 'good vibrations' (en vooral géén leugens) te verspreiden.

Mijn vriend(inn)en zullen u dat graag bevestigen maar aangezien ik hun levens niet in gevaar wil brengen, zult u mij op mijn woord - doorgaans en bij voorkeur in een West-Vlaams boerentaaltje - dienen te geloven.
Sta mij toe daar toch enige vraagtekens bij te plaatsen, gerelateerd aan het onderwerp van deze draad.

U beweert bij alles vraagtekens te plaatsen en niet in autoriteit te geloven en toch lijkt U de verhaaltjes van de westerse elite over Oekraine en Poetin als zoete broodjes te slikken. Ook het verhaal dat ze brengen over "vrijheid en democratie" lijkt U kritiekloos te slikken.
West-Vlaams is een mooie taal, AN vind ik een boerentaal dat terzijde.

Als ik het over het Westen heb heb ik het uiteraard over de 1 % financiele elite die hier onrechtstreeks alles te zeggen heeft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be