Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 14 juni 2014, 14:44   #4701
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miauw! Bekijk bericht
(hoe vervoeg je in 's hemelsnaam "quoten"? )
Zo
HRobin is offline  
Oud 14 juni 2014, 14:45   #4702
Miauw!
Europees Commissaris

Miauw!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Mocht ik beheerder van dit forum zijn, ik zou expliciet discussies over Israël en aanverwante onderwerpen verbieden.

Waarom?
De wet en daardoor blijkbaar ook de forumregels voorzien expliciet een bescherming voor het pro-Israëlische kamp, waardoor een faire discussie op voorhand uitgesloten is.

Het pro-Israël-kamp mag ongestoord zeggen wat ze wensen, terwijl de anti's met een arm op de rug vechten, want de pro's maken blijkbaar gretig gebruik van hun voordeel om via de moderatorische kliklijn te laten knippen wat hen niet aanstaat en te laten bannen wie hen niet aanstaat , steeds met dreiging van CGKR en juridische vervolging als stok achter de deur als ze hun zin niet krijgen.

Op een open eerlijke wijze discussiëren is dus onmogelijk wanneer dergelijke achterbakse en laffelijke taktieken, die los van de discussie staan, eenzijdig kunnen gebruikt worden om anderen te inciteren tot haat en ergernis maar tegelijkertijd het zwijgen op te leggen en ze zonder weerwoord te zetten.
Degoutant gewoon.
Dat kan wel kloppen: in 2009 heb ik, ten tijde van "Cast Lead", 3 x een Israël-kritische reactie geplaatst op het forum van HLN. Ik gebruikte geen beledigingen of scheldwoorden, laat staan antisemitische uitlatingen. Toch werd mijn account onmiddellijk geblokkeerd. Toen ik hier uitleg over vroeg, was het antwoord dat mijn reacties "te polariserend" waren en dat ik "discussies uitlokte".

Achteraf kwam ik te weten dat het Forum voor Joodse Organisaties bijna élke Israël-kritische reactie als "ongepast" meldde én dat ze die ook systematisch doorstuurden naar het CGKR. Hun goed recht, alleen jammer dat HLN blijkbaar plooide voor die druk.

Laatst gewijzigd door Miauw! : 14 juni 2014 om 14:47.
Miauw! is offline  
Oud 14 juni 2014, 14:48   #4703
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Alles en iedereen is verdacht... Zelfs de mods hebben dubbelnicks...
An sich maakt het niet uit of iemand nieuw is, of dat er een nieuwe nick is van Flanel, Chipie, Artisjok, Carlgustaaf of een verzameling van ex-forummers in één, zo lang het is om te praten over de onderwerpen is er geen probleem. Zodra het echter een vendetta-spel begint te worden gaan ze in de fout, of het nu een dubbel is of een echte...
Hoe bedoel je? Mengen de moderators zich in de discussies, onder een andere naam?
Miauw! is offline  
Oud 14 juni 2014, 14:49   #4704
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet.
Je zou zo eens een anti-Israël opmerking kunnen missen en ze laten staan...
Miauw! is offline  
Oud 14 juni 2014, 14:50   #4705
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Hihi, grappig! Bedankt!
Miauw! is offline  
Oud 14 juni 2014, 14:50   #4706
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen ik hier uitleg over vroeg, was het antwoord dat mijn reacties "te polariserend" waren en dat ik "discussies uitlokte".
moeten wij hier nu van verschieten?
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline  
Oud 14 juni 2014, 14:51   #4707
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gebruikte geen beledigingen of scheldwoorden
Iemand kan zeggen dat Joden christelijke kinderen ontvoeren om er broodjes van te bakken zonder beledigingen of scheldwoorden te gebruiken.

Van zo iemand kan je wel verwachten dat hij van een forum wordt geknikkerd.
Oud 14 juni 2014, 14:54   #4708
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Iemand kan zeggen dat Joden christelijke kinderen ontvoeren om er broodjes van te bakken zonder beledigingen of scheldwoorden te gebruiken.

Van zo iemand kan je wel verwachten dat hij van een forum wordt geknikkerd.
Zoiets is in mijn ogen nog érger dan een belediging of gescheld. Aan zo'n uitlatingen heb ik me dan ook nooit bezondigd. Leugens vertellen om mijn gelijk te halen ligt nu niet bepaald in mijn aard.

Nee, het probleem was blijkbaar dat mijn opmerkingen té "raak" waren en dat ze heel wat bijval oogstten. De reacties van bijval werden trouwens ook steeds weer systematisch verwijderd. Dat op zich is al een aanwijzing dat ze door HLN in eerste instantie niét als "aanstootgevend" werden beschouwd, maar dat ze pas na klachten en onder druk werden verwijderd.
Miauw! is offline  
Oud 14 juni 2014, 16:27   #4709
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar kan je de uitlatingen van een "genegeerde" nog wél zien als iemand anders ze quote?

(hoe vervoeg je in 's hemelsnaam "quoten"? )
Als je een tekst wist, maar er eerst een copie van neemt, en die copie dan in een andere tekst plakt, dan kan je die tekst inderdaad weer zien.....
Oud 14 juni 2014, 16:32   #4710
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Mocht ik beheerder van dit forum zijn, ik zou expliciet discussies over Israël en aanverwante onderwerpen verbieden.

Waarom?
De wet en daardoor blijkbaar ook de forumregels voorzien expliciet een bescherming voor het pro-Israëlische kamp, waardoor een faire discussie op voorhand uitgesloten is.

Het pro-Israël-kamp mag ongestoord zeggen wat ze wensen, terwijl de anti's met een arm op de rug vechten, want de pro's maken blijkbaar gretig gebruik van hun voordeel om via de moderatorische kliklijn te laten knippen wat hen niet aanstaat en te laten bannen wie hen niet aanstaat , steeds met dreiging van CGKR en juridische vervolging als stok achter de deur als ze hun zin niet krijgen.

Op een open eerlijke wijze discussiëren is dus onmogelijk wanneer dergelijke achterbakse en laffelijke taktieken, die los van de discussie staan, eenzijdig kunnen gebruikt worden om anderen te inciteren tot haat en ergernis maar tegelijkertijd het zwijgen op te leggen en ze zonder weerwoord te zetten.
Degoutant gewoon.
Ik vertoef niet in die oorden/discussies, maar wordt er geen verschil gemaakt tussen 'Joden' en 'Israëlische Joden' (kortweg 'Israeliërs)' ?
En over welke wet heb je het eigenlijk ?
Oud 14 juni 2014, 16:37   #4711
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Als je een tekst wist, maar er eerst een copie van neemt, en die copie dan in een andere tekst plakt, dan kan je die tekst inderdaad weer zien.....
Hoe bedoel je? Wat bedoel je met "je": in 't algemeen of ik?
Ik heb niets van dat alles gedaan, maar zie bv. in post 4696 en 4699 van Superstaaf in het citaat nog de reactie van een genegeerde staan.

Laatst gewijzigd door Miauw! : 14 juni 2014 om 16:44.
Miauw! is offline  
Oud 14 juni 2014, 16:40   #4712
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vertoef niet in die oorden/discussies, maar wordt er geen verschil gemaakt tussen 'Joden' en 'Israëlische Joden' (kortweg 'Israeliërs)' ?
En over welke wet heb je het eigenlijk ?
Ik denk dat hij de wet op het negationisme bedoelt. Die gaat dan wel specifiek over negationisme, maar vermits negationisme bijna automatisch ook antisemitisme inhoudt, zou men inderdaad wel kunnen concluderen dat voor de wetgever antisemitisme nog een graadje erger is dan "gewoon" racisme.

Waarom is ontkenning van de Armeense genocide bv. niét wettelijk strafbaar?

Wat dat verschil betreft tussen 'Joden' en 'Israëlische Joden': voor fanatieke Israël-verdedigers is er geen verschil, of tenminste: ze doen alsof er geen verschil is, zodat ze elke vorm van (terechte) kritiek op Israël kunnen afdoen als "antisemitisme".

Laatst gewijzigd door Miauw! : 14 juni 2014 om 16:43.
Miauw! is offline  
Oud 14 juni 2014, 16:49   #4713
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je? Wat bedoel je met "je": in 't algemeen of ik?
Ik heb niets van dat alles gedaan, maar zie bv. in post 4699 van Superstaaf in het citaat nog de reactie van een genegeerde staan.
'je' = zoals in de instructieboekjes 'je neemt een ei/men neme een ei'....
ik beantwoord je vraag met een vergelijking met een papieren versie....(dat jij een post niet kan zien wegens op de negeerlijst wil niet zeggen dat anderen die post niet meer kunnen zien, hé. Als zij die dan kwoten, dan zie jij dat wel omdat die copie in hun post staat....)
Oud 14 juni 2014, 16:51   #4714
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
'je' = zoals in de instructieboekjes 'je neemt een ei/men neme een ei'....
ik beantwoord je vraag met een vergelijking met een papieren versie....(dat jij een post niet kan zien wegens op de negeerlijst wil niet zeggen dat anderen die post niet meer kunnen zien, hé. Als zij die dan kwoten, dan zie jij dat wel omdat die copie in hun post staat....)
Ha, ja, zo dus! Ja, dat blijkt dus te kloppen. Zo verliest een negeerlijst natuurlijk wel al een groot deel van zijn nut.
Miauw! is offline  
Oud 14 juni 2014, 16:52   #4715
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hij de wet op het negationisme bedoelt. Die gaat dan wel specifiek over negationisme, maar vermits negationisme bijna automatisch ook antisemitisme inhoudt, zou men inderdaad wel kunnen concluderen dat voor de wetgever antisemitisme nog een graadje erger is dan "gewoon" racisme.
Waarom is ontkenning van de Armeense genocide bv. niét wettelijk strafbaar?
Wat dat verschil betreft tussen 'Joden' en 'Israëlische Joden': voor fanatieke Israël-verdedigers is er geen verschil, of tenminste: ze doen alsof er geen verschil is, zodat ze elke vorm van (terechte) kritiek op Israël kunnen afdoen als "antisemitisme".
Had ik wel gedacht, maar dan zou ik dat vermijden door iedere keer erbij te zetten dat het niet over antisemitisme/racisme/antizionisme gaat, maar wel over het neutrale inwoner van Israël of zoiets, en als 'ze ' het dan nog censureren, dan zou ik zelf klacht indienen wegens censuur...of zoiets.... Maar ik vertoef dus niet in die oorden/discussies....en het laat me dus eerder koud...
Oud 14 juni 2014, 16:53   #4716
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Had ik wel gedacht, maar dan zou ik dat vermijden door iedere keer erbij te zetten dat het niet over antisemitisme/racisme/antizionisme gaat, maar wel over het neutrale inwoner van Israël of zoiets, en als 'ze ' het dan nog censureren, dan zou ik zelf klacht indienen wegens censuur...of zoiets.... Maar ik vertoef dus niet in die oorden/discussies....en het laat me dus eerder koud...
Dat wordt wel vermoeiend, hé! En wordt trouwens meestal toch van tafel geveegd.
Miauw! is offline  
Oud 14 juni 2014, 16:54   #4717
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Ha, ja, zo dus! Ja, dat blijkt dus te kloppen. Zo verliest een negeerlijst natuurlijk wel al een groot deel van zijn nut.
Waarom ? Dat zijn al veel berichten die je kan overslaan, en die teksten welke je dan nog ziet moet je maar zelf negeren, hé..... Je mag er ook wel iets voor doen... (je : men )
Oud 14 juni 2014, 16:54   #4718
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Dat wordt wel vermoeiend, hé! En wordt trouwens meestal toch van tafel geveegd.
1 keer uittikken en ... copy/paste
Dat van tafel vegen....ik verkeer niet in die oorden/discussies enz...enz...

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 14 juni 2014 om 16:55.
Klojo eerste klas is offline  
Oud 14 juni 2014, 16:56   #4719
Miauw!
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waarom ? Dat zijn al veel berichten die je kan overslaan, en die teksten welke je dan nog ziet moet je maar zelf negeren, hé..... Je mag er ook wel iets voor doen... (je : men )
Hmmm, ja! Oefenen op "selectief lezen" dus!
Miauw! is offline  
Oud 14 juni 2014, 16:57   #4720
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Hmmm, ja! Oefenen op "selectief lezen" dus!
Zoals in 't echte leven
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be