![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4701 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat betekent dat OFWEL ge niks gedaan hebt, OFWEL uw papierwerk goed in orde had.
![]() |
![]() |
#4702 | |
|
![]() Citaat:
Niks nieuws dus. Ik veronderstel dat je daarmee bedoeld dat ik had moeten voorzien dat de fiscus hun werk niet naar behoren zou uitvoeren. Graag had ik van jou geweten hoe ik had moeten te weten komen dat er een btw-probleem was opgedoken tussen de fiscus en de vennootschap. Ik noch mijn vrouw zijn door de fiscus gecontacteerd wat ook normaal is. Het is een dispuut tussen de fiscus en een vennootschap van Patrick Coumans. en als er na een eventueel gerechtelijk onderzoek onregelmatigheden zijn vastgesteld kunnen de verantwoordelijken worden vervolgd. Dat de fiscus van Brussel en Namen verkiezen om reeds in 2009 de kar voor de paarden te spannen dan is dat hun verantwoordelijkheid. Het fiscaal onderzoek (2008 – 2010) en het navolgend strafrechtelijk onderzoek (2011 – 2023) bepalen wie verantwoordelijk is, niet hun onbekwaamheid en/of nalatigheid. Je hebt dezelfde problemen met de zaken gescheiden te houden. U hanteert dezelfde logica dan uw fiscus. UW papierwerk ? Het is mogelijk (met nadruk op mogelijk!) het papierwerk van de vennootschap dat niet in orde is. Het is ook de vennootschap die opdraaft voor boetes als het ‘papierwerk’ niet in orde is. Heb je ondertussen al een antwoord op volgende vraag? (al 5 keer gesteld .... ) https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=4565 Zo eentje waar de groep die jij hier vertegenwoordigd blijkbaar niet op wil antwoorden. Mogelijk versta je geen Frans, indien niet zeg het dan ,ik zal dan ales eerst vertalen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 augustus 2025 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4703 | |
|
![]() Citaat:
Als de fiscus niet kan bewijzen dat er in het zwart geld terug is gegeven, dan heeft die man volgens jou "niks gedaan" ?
![]() |
![]() |
#4704 | |
|
![]() Citaat:
Op die wijze kan je iedereen die een factuur uitschrijft beschuldigen - toch? Is dat een aangenomen en aanvaarde werkwijze binnen de fiscus ???? U heeft het over de vennootschap APM&ed bvba (2006 - 2010) met zaakvoerder Patrick Coumans dus. Kan je dan nu even uitleggen wat dat met het door de fiscus aanduiden (2009) van een verkeerde zaakvoerder te maken heeft? En dat is dan nog maar de beginfase van de nu gemakkelijk te bewijzen heksenjacht. Heb je ondertussen al een antwoord op volgende vraag? (al 6 keer gesteld .... en bewijzen van bedrog van de fiscus zwart op wit neergeschreven ... ) https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=4565 Zo eentje waar de groep die jij hier vertegenwoordigd blijkbaar niet op wil antwoorden. Mogelijk versta je geen Frans, indien niet zeg het dan ,ik zal dan ales eerst vertalen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 augustus 2025 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4705 | |
|
![]() Citaat:
Zo werkt objectieve realiteit niet.
![]() |
![]() |
#4706 | |
|
![]() Citaat:
dat er in mijn dossier tegen de fiscus veel meer aan de hand is dan enkele domme ambtenaren. Er zijn zoveel niet verklaarbare fouten gebeurd dat we echt wel moeten aannemen dat die hele opzet van bovenaf is gestuurd. Een doorlichting is dus wel absoluut nodig.
![]() |
![]() |
#4707 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is een en-en verhaal, waar de fiscus een eigen idee over had, en dat idee doordrukte met leugens, bedrog en soortgelijke politieke geplogenheden.
![]() |
#4708 |
|
![]() Ik ben steeds bereid om bij te leren.
'Objectieve realiteit ' .. Wat is het en hoe werkt het?
![]() |
#4709 | |
|
![]() Citaat:
Mogelijk twijfelt er nog een minderheid, we gaan daar verandering in brengen.
![]() |
![]() |
#4710 | |
|
![]() Citaat:
En op simpele eenvoudige vragen ter verheldering, zoals voor hoeveel hebt ge uw bedrijf verkocht, en toon eens de jaarrekeningen van de jaren voorafgaand aan de verkoop is het antwoord nougabollen.'
![]() |
![]() |
#4711 | |
|
![]() Citaat:
Alleen heb je dat niet door. Ik heb gevraagd waarom die info belangrijk is en jij blijft het antwoord schuldig. Ik weet dat uw antwoord een schande is voor de fiscus en dat wil ik eerst op papier zien. Je liet doorschemeren dat mijn dossier een terugvordering was voor de teruggestortte btw gedurende mijn 'tijd'. Wat later krabbel je terug ... Met uw vorige post ga je weer die richting uit , je beseft dat toch? Waarom?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 augustus 2025 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4712 | |
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat niemand U het heeft zien doen dat ge het niet gedaan hebt.
![]() |
![]() |
#4713 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb ook zo ééntje. Als je iets niet gedaan hebt, dan heb je het niet gedaan. Het is niet omdat iedereen bij de fiscus zegt dat je het gedaan hebt dat je het gedaan hebt. Gelukkig ben ik op het strafonderzoek gestoten. Weg gespartel en gezever fiscus. Waarheid op papier. Mooi toch?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 augustus 2025 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4714 | |
|
![]() Citaat:
Het is het onderwerp van volgende vraag:... (al 7 keer gesteld nu ... en bewijzen van bedrog van de fiscus zwart op wit neergeschreven ... ) https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=4565 Zo eentje waar de groep die jij hier vertegenwoordigd blijkbaar niet op wil antwoorden. Mogelijk versta je geen Frans, indien niet zeg het dan ,ik zal dan ales eerst vertalen.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 augustus 2025 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4715 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het 2de, die jaarrapporten, daarvoor betaalde "JD" een boekhouder.
![]() |
![]() |
#4716 | |
|
![]() Citaat:
btw-controle over boekjaar 2004 en 2005 en had een regularisatie tot gevolg van enkele honderden euro's. Nu, onze Karel heeft wat licht laten schijnen op wat binnen de fiscus als aanvaarde methode kan worden gebruikt om wat centen te vangen. Het gaat als volgt. Vermoed een ambtenaar dat je onterecht btw hebt teruggekregen dan mag hij, zelfs na een overname, je laten doorgaan als zaakvoerder en je vervolgens via investeringen van de nieuwe eigenaar je personenbelasting herbekijken. Dat het 'vermoeden' van de ambtenaar is gebasseerd gebrek aan inzicht maakt helemaal niet uit. Vermits de ware toedracht van de herziening nooit naar de geviseerde personen zal worden bekend gemaakt hoeft de fiscus zich ook geen zorgen te maken dat het 'systeem' wordt ondekt. Alles gaat wel erg duidelijk gemaakt worden tijdens de doorlichting van het hele dossier.
![]() |
![]() |
#4717 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan zou ik moeten betalen voor de boetes van die nieuwe eigenaar?? Een paar vragen (zonder dat ik de indruk wil wekken dat ik u niet geloof ofzo, ik ken te weinig van zo'n zaken): 1) Als dat inderdaad een risico is bij de verkoop van je bedrijf (je wordt 'belast' op basis van de portemonnee van de nieuwe eigenaar) verkoopt toch niemand nog een bedrijf? Dat risico is toch gewoon veel te groot en aanvaardbaar? Zoiets is toch een bom onder de economie? 2) Als dat inderdaad een gangbare manier van werken bij de fiscus is zonder dat hij zich zorgen moet maken dat dat systeem ontdekt wordt: gebeurt zoiets dan niet veel vaker? 3) Als de fiscus zich geen zorgen moet maken dat zijn systeem ooit ontdekt wordt, hoe heb jij het dan ontdekt? 4) Als het echt zo simpel is ("Mijn personenbelasting werd berekend op basis van de gegevens van iemand anders.") is dat dan niet via een simpele rechtszaak recht te zetten? Of; zijn er situaties waarbij ik moet opdraaien voor de boetes van degene die mijn auto heeft gekocht? Ik stel deze vragen maar omdat ik me niet van de indruk kan ontdoen dat er meer aan de hand moet zijn. Nogmaals; ik beticht u nergens van maar als ik uw uitleg hier zo links en rechts lees denk ik steeds: "Die Johan heeft nu eens totaal niets fout gedaan en toch duurt dit al jaren." Want blijkbaar werkt het dan echt zo dat het uiteindelijk heel de wereld tegen u is. Elke belastingsambtenaar zit mee in het complot maar ook elke rechter die de zaak al voor zijn neus heeft gehad zit er mee in. En dat dan voor een zaak van (laat ons eerlijk zijn) een paar euro. Voor u gaat het over veel geld maar voor de fiscus is een zaak als de uwe toch niet veel meer dan wat klein geld eh? Wordt er voor zo'n 'beperkte' zaak echt zo'n mallemolen in gang gezet waar werkelijk iedereen zich corrupt gaat gedragen? En als dat echt zo is: dan bent u vast niet de enige die dat al heeft meegemaakt. Hoeveel vergelijkbare zaken kent u zo nog?
![]() |
![]() |
#4718 | |
|
![]() Citaat:
Stel, je verkoopt je auto. De nieuwe eigenaar verzamelt een hoop boetes maar die boetes worden per ongeluk naar de vorige eigenaar .. jij dus … gestuurd. Jij stapt met je verkoopfactuur en gegevens van de nieuwe eigenaar naar de politie en die hebben volgende uitleg: ‘wij hechten geen geloof aan je factuur, achter de schermen ben je nog steeds eigenaar en bent de bestuurder van de wagen die je zogezegd hebt verkocht. Je vraagt de politie vervolgens waarom ze dat standpunt innemen en daar hebben ze geen antwoord op en nog minder bewijs. 13 jaar later gaat men bij de politie het standpunt wel bijstellen en moet je de boetes niet meer betalen. Men houdt je wel verantwoordelijk voor de vergissing van de politie, indien je je wagen niet had verkocht kon de nieuwe eigenaar er geen verkeersovertredingen mee begaan. Je had moeten zien dat het geen correcte chauffeur was en je hebt je dus niet als ‘goede huisvader’ gedragen. Belachelijk? Realiteit bij de Belgische fiscus.
![]() |
![]() |
#4719 | |
|
![]() Citaat:
Stel dat je in het geval van je verkochte wagen met je bewijzen naar de rechtbank stapt en merkt dat die allemaal in de vuilbak zijn beland - dan pas heb je een bom onder de economie. In mijn dossier zijn de documenten aanwezig die bewijzen dat de fiscus al op de hoogte was van de carrousel en al over een lijst van verdachten beschikte nog voordat de bewuste herziening personenbelasting naar ons is opgestuurd. In die lijst (BBI) komt mijn naam niet voor maar wel die van Patrick Coumans - zoals aangegeven in de publicaties van het staatsblad. Burgers moeten zich afvragen ... wat bezielt de fiscus om bewust een foute herziening op te sturen ten bedrage van ... 230000€ ? En dit vervolgens 13 jaar vol te houden.
![]() |
![]() |
#4720 | |
|
![]() Citaat:
We kennen nog gevallen, die mensen zijn gewoon kapot gemaakt. We hebben gevraagd om gezamelijk een standpunt in te nemen en de rotzooi aan te kaarten, niks .. die mensen hebben geen kracht meer.
![]() |