Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 1 februari 2010, 15:14   #4721
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tjiens, het is geen oneliner. Maar wel een pure Grievous posting.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht
Over de menselijke activiteit als hoofdoorzaak bestaat een wetenschappelijke consensus
Dat schrijf jij.

Citaat:
en wat we eraan moeten doen is naar een co2 arme economie overgaan
We moeten juist niks. Worst case scenario is dat binnen 2 miljoen jaar een andere intelligente levensvorm zich afvraagt waarom er zulke rare strukturen, en het uitsterven verscheidene soorten zich situeerd in een bepaalde era.

Citaat:
Door energie-efficïentie te maximaliseren en de overgang naar hernieuwbare energie te maken. Zijn we ook mee bezig alleen niet rap genoeg.
Ik houd U niet tegen dat voor Uwzelf te doen, maar ik ga niet betalen voor uw waanbeelden.

Citaat:
De marginale sceptici mogen aan de zijlijn staan kijken.Zonder hen kan ook.
Bedoeld U nu dat alleen marginale sceptici aan de zijlijn mogen blijven, of dat alle sceptici marginalen zijn?
Oud 2 februari 2010, 15:39   #4722
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Maddox,

Overgaan naar een arme co2 uitstoot is echter geen slecht streefdoel.
Onthoud U er ook echter aan dat wij de lucht ademen.
Smog op de weg, etc het kan voorkomen worden.

Ik vind een ecologischer beleid echt niet zo slecht? Waarom zou zorg voor onze gezondheid en de natuur zo'n tegenstrijd moet economie moeten zijn?

Het is dan ook niet alleen aan de gewone burger hier zijn leven op zijn kop te gooien. Het is ook de plicht van de regeringen in te grijpen.
Maar zie hoe kluchtig en ontevredenstellend het is afgerond in Kopenhagen...
Ach... wanneer gaan we handelen op dat wat we zien. En beter nog, wanneer gaan anderen het zien...

Ze rammelen gewoon met ons kloten en niets veranderd.. De kanker zaait verder uit.
Oud 2 februari 2010, 16:28   #4723
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Maddox,

En de planten op aarde hun voeding afnemen? Foei.
Citaat:
CO2 is geen smog.
Citaat:
Ik vind een ecologischer beleid echt niet zo slecht? Waarom zou zorg voor onze gezondheid en de natuur zo'n tegenstrijd moet economie moeten zijn?
Ik ook niet, op voorwaaarde dat het verantwoord is en geen excuus om miljarden door het venster te smijten.
Citaat:
Het is dan ook niet alleen aan de gewone burger hier zijn leven op zijn kop te gooien. Het is ook de plicht van de regeringen in te grijpen.
Ach... wanneer gaan we handelen op dat wat we zien. En beter nog, wanneer gaan anderen het zien...

Ze rammelen gewoon met ons kloten en niets veranderd.. De kanker zaait verder uit.
Tja, wie stemt er voor die idioten die in regeringen zitten?
Oud 2 februari 2010, 16:37   #4724
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter

420yeahbaby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
En de planten op aarde hun voeding afnemen? Foei.
Hoezo? Als we nu eens op het huidige koers blijven met wat kleine veranderingen? Hier en daar zuinigere energie voorzien.
Beeld U eens in, lange rijbanen zonder uitstoot.
Fabrieken die op energie draaien zonder uitstoot.
Citaat:
CO2 is geen smog.
Neen maar het ontstaat toch door co² uitstoot of vergis ik me?

Citaat:
Ik ook niet, op voorwaaarde dat het verantwoord is en geen excuus om miljarden door het venster te smijten.
We smijten nu al miljarden naar zinloze projecten.
Kijken naar duurzame energie, andere bronnen raadplegen dan olie en steenkool.
Ik bedoel, komaan!!!!!!!!!!!! 2010 en nog altijd olie?
Zien we het groter plaatje niet ? Projecten van losstaande energiebronnen krijgen gewoon de mogelijkheid niet uit te breken.

Citaat:
Tja, wie stemt er voor die idioten die in regeringen zitten?
Doordat er geen partij meer is naar mijn keuze, krijg ik zin om maar niet te gaan stemmen.
Ik wil zelfs niet blanco gaan stemmen.

Ik wil iet nieuw, iet dat nog niet bestaat of mag bestaan.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 2 februari 2010 om 16:38.
420yeahbaby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 16:50   #4725
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo? Als we nu eens op het huidige koers blijven met wat kleine veranderingen? Hier en daar zuinigere energie voorzien.
Dat proberen we ook. De ontwikkeling van wagens die op iets anders dan olie-brandstof rijden is al lang aan de gang, maar het wilt maar niet echt lukken om iets te vinden dat èn gemakkelijk en compact te vervoeren is èn olie-brandstof volledig kan vervangen.

Citaat:
Eventjes opgezocht op deze webstek:

Citaat:
Hoe ontstaat smog?

Er zijn twee soorten smog, namelijk winter- en zomersmog. Ze ontstaan beiden op een verschillende manier.
>> Wintersmog (so2)

De belangrijkste bestanddelen van wintersmog zijn zwaveldioxide so2 en stofdeeltjes. Zwaveldioxide ontstaat door de verbranding van zwavelhoudende brandstoffen zoals olie.
Bij langdurige vorst en stabiel weer ontstaat een scheiding tussen koude lucht boven het aardoppervlak en warme lucht op enkele honderden meters hoogte. De koude lucht, die zwaarder is, blijft hangen onder de warmere lucht erboven. Dat valt vooral voor tijdens periode van koude. Vandaar dus wintersmog. De zwaveldioxide en de stofdeeltjes krijgen geen kans om zich te verspreiden. Pas als het gaat regen of de windrichting verandert, verdwijnt de smog.

>> Zomersmog (o3) - Ozonsmog

Belangrijke componenten van zomersmog zijn stikstofoxiden en koolwaterstoffen, die afkomstig zijn uit het verkeer en de industrie. Een zwakke oostelijke of zuidelijke wind voert deze schadelijke stoffen meestal aan. Onder invloed van veel zonlicht reageren stikstofoxiden en koolwaterstoffen met elkaar. Hieruit ontstaat ozon (o3)

Normaal gesproken wordt de ozon verspreid door de wind, maar als het windstil is, blijft ozon op een bepaalde plek hangen. De combinatie van veel zon en stabiel weer komt vooral voor in de zomer. Omdat er licht aan de pas komt, spreekt men ook van fotochemische smog. Een andere term is troposferische ozon en dit omdat alles zich afspeelt in de troposfeer. Veranderende weersomstandigheden zoals regen of het draaien van de windrichting maken over het algemeen een einde aan de zomersmog.
Nergens een woord over CO2.

Citaat:
Zien we het groter plaatje niet ? Projecten van losstaande energiebronnen krijgen gewoon de mogelijkheid niet uit te breken.
Dat is omdat onze groene vrienden de verdere ontwikkeling van kernenergie al jaren tegen trachten te houden. Het is altijd weer het "niet-in-mijn-achtertuin" verhaal. En met de ontwikkeling van alternatieve energiebronnen zit het ook niet snor, ofwel vernielen we de habitat van palingen en zalm met energiewinnende dammen, ofwel vernielen we de regenwouden met soja- en palmplantages. Het laatste nieuwe is dat windmolens niet kunnen in de buurt van woningen omdat ze... geluidsoverlast veroorzaken.

Citaat:
Doordat er geen partij meer is naar mijn keuze, krijg ik zin om maar niet te gaan stemmen.

Willen we dat allemaal niet ? Helaas... we moeten roeien met de riemen die we hebben en de politiekers omkopen die we kunnen. Of zoiets...
Oud 2 februari 2010, 18:02   #4726
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maddox,

Schrijf ik ergens dat we dat niet mogen? We isoleren de woning steeds beter, onze volgende auto gaat zeker met verbruik in't achterhoofd gekozen worden, maar dat slechts op een secundaire plaats, want comfort en prijskaartje zijn net dat tikkeltje doorslaggevender. Een electrisch vervoermiddel voor korte afstanden is zeker een optie, en zonnepanelen staan op de winkellijst.
Maar wij kunnen dat omdat we "middelen kunnen besteden". En dan is het milieu nog niet eens onze bekommernis, maar meer middelen over houden om nog meer comfort in't leven te hebben.
Citaat:
Moet je net tegen een asthmalijder zeggen.
Citaat:
Jazeker, maar wat is de huidige kost? Zowel economisch als levensstandaardsgewijs.

Citaat:
Awel, een rijke Roeandaan kan zich een 4de handse landrover aanschaffen, en ermee rijden, maar die moet niet denken aan een Toyota Prius.

Citaat:
Aandoenlijk dat U heil verwacht van mensen die voornamelijk met eigen machtsgeilheid, geldwolverij en egotripperij bezig zijn.
Vogels en dikke volvo's, een "klimaatveranderaar" die openbaar vervoer aanprijst en zelfs verplicht wil maken, maar met dikke slee met chauffeur 1600 meter van huis naar werkplek gevoerd word. Al Goortje die een drama-sci-fi doemsdag filmpje in elkaar draait en stinkend rijk is aan't worden door zijn CO2 koehandel.

Citaat:
Goeie vraag. U hebt het redelijk goed, redelijk onbeperkt internetgebruik, wat wil zeggen dat U thuis een PC staan hebt, en een abonnement. Of dat U een job hebt waar U gemakkelijk op't net kan zonder dat Uw baas U daarvoor verketterd.
Oftewel U zit bij de top der mensheid qua levenscomfort.

Citaat:
En dat zijn dan de mensen waar U heil van verwacht. Om maar een vraag te stellen, hoeveel % van de hedendaagse milieutaksen word besteed aan het verbeteren van't milieu?
Oud 2 februari 2010, 18:51   #4727
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tjiens, het is geen oneliner. Maar wel een pure Grievous posting.

Dat schrijf jij.

We moeten juist niks. Worst case scenario is dat binnen 2 miljoen jaar een andere intelligente levensvorm zich afvraagt waarom er zulke rare strukturen, en het uitsterven verscheidene soorten zich situeerd in een bepaalde era.

Ik houd U niet tegen dat voor Uwzelf te doen, maar ik ga niet betalen voor uw waanbeelden.

Bedoeld U nu dat alleen marginale sceptici aan de zijlijn mogen blijven, of dat alle sceptici marginalen zijn?
Typische reactie.De oerconservatief en egoïst is gewoon tegen.
Ge gaat trouwens moeten betalen.Ge zult het gewoon allemaal moeten ondergaan.Ge hebt als politieke marginaal geen politieke invloed om het te stoppen.

Laatst gewijzigd door grievous : 2 februari 2010 om 18:57.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 19:09   #4728
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Ge moet het zo zien Grievous: als er veel smog is stikt Maddox.
Letterlijk.
Oud 2 februari 2010, 19:22   #4729
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge gaat trouwens moeten betalen.Ge zult het gewoon allemaal moeten ondergaan.Ge hebt als politieke marginaal geen politieke invloed om het te stoppen.
Toch niet. JIJ zal moeten betalen. Ik ga mijn pensioen ergens anders uitgeven.
Oud 2 februari 2010, 19:33   #4730
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Babeth en Maddox hebben er al op geantwoord, ik kan me daar alleen maar bij aansluiten.

Maar bedenk: als je de CO2 teveel vermindert dan kan cannabis niet meer groeien.

Stel dat er een zotte wetenschapper afkomt met een CO2-etende bacterie die zich razendsnel voortplant. Hoe lang zou er volgens jou nog leven zijn op aarde?
Volgens mij één jaar, volgens mijn vriendin 6 maanden. Wat denk jij?
Oud 2 februari 2010, 19:52   #4731
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet tegen, het kan me alleen aan mijn reet roesten.

Citaat:
Met mijn ervaring en kennis kan ik gerust emigreren. En als Uw typetje de baas wordt, dan is die kans wel zeer groot, trekt uwe plan dan met half Noord Afrika hier. Laat hen dan betalen voor jouw klimaat-plannen.

Maar voorlopig blijf ik hier, want onze politici hebben ook baat bij de status quo.
Oud 2 februari 2010, 21:06   #4732
corse
Banneling

Standaard

Cuba,

De natuur die moeder is van alle leven kan hier herademen en toont haar mooiste kant.

http://www.youtube.com/watch?v=aTrDE...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Wkqx-...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=tesgz...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=wmq2JAx9Vhs&NR=1
corse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 21:10   #4733
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door corse Bekijk bericht
Ocharme.
Oud 2 februari 2010, 22:55   #4734
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ocharme.
gepensioneerden zouden eigenlijk hun stemrecht afgenomen moeten worden wegens irrelevant

jaja, ik weet het, in Belgie is het stemplicht.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2010, 23:01   #4735
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
gepensioneerden zouden eigenlijk hun stemrecht afgenomen moeten worden wegens irrelevant

jaja, ik weet het, in Belgie is het stemplicht.
'k ben de laatste tien jaar maar één keer gaan stemmen. Maar als het verboden zou worden zou ik de stemcomputer hacken.
Oud 2 februari 2010, 23:42   #4736
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ocharme.
rikbe, ge zijt echt een grumpy old man.
Oud 2 februari 2010, 23:55   #4737
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar bedenk: als je de CO2 teveel vermindert dan kan cannabis niet meer groeien.

Stel dat er een zotte wetenschapper afkomt met een CO2-etende bacterie die zich razendsnel voortplant. Hoe lang zou er volgens jou nog leven zijn op aarde?
CO2 is idd een levenselixer voor planten. Het is eigenlijk verwonderlijk dat planten teren op een stofje dat maar 0.038% van de lucht uitmaakt. Een beetje meer van dat spul is gezond voor de plantjes. Meer plantjes is lekker voor de beestjes. Meer plantjes en meer beestjes, daar worden we van.

Citaat:
Buiten is de CO2-concentratie ongeveer 380 ppm. In de gesloten kas is 1000 ppm een algemeen nagestreefde concentratie.
Bron: http://edepot.wur.nl/23561

Laatst gewijzigd door Sjaax : 3 februari 2010 om 00:14.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 00:59   #4738
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
rikbe, ge zijt echt een grumpy old man.
Mijn vriendin vindt mij nog heel hip. En ze is mogelijk jonger dan jou.
Oud 3 februari 2010, 01:08   #4739
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
CO2 is idd een levenselixer voor planten. Het is eigenlijk verwonderlijk dat planten teren op een stofje dat maar 0.038% van de lucht uitmaakt. Een beetje meer van dat spul is gezond voor de plantjes. Meer plantjes is lekker voor de beestjes. Meer plantjes en meer beestjes, daar worden we van.

Bron: http://edepot.wur.nl/23561
Eerst was er CO2, dan planten die CO2 omzetten in C en O2. Dan pas werd dierlijk leven mogelijk.
Geen CO2 = geen planten, geen planten = geen planteneters, geen planteneters = geen vleeseters.
MAW geen CO2=niets.

Laatst gewijzigd door rikbe : 3 februari 2010 om 01:13.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2010, 09:08   #4740
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We vriezen dan allemaal dood. Gemiddelde wereld temperatuur rond de -18 graden of zo.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be