Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2012, 14:16   #4741
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als je lid bent van een partij, betaal je lidgeld, steun je die partij.
Dan moet je toch niet afkomen :"ik wist niet wat er in hun programma staat" of "ik ga eigenlijk niet akkoord met wat ze zeggen".

Kan je me die zinvolle boodschap vertellen?

Ja, het staat vast dat er problemen zijn, ook in verband met migranten en migratie.
Maar ik zie nog niet in waarom je dan racistisch moet zijn/worden.
Zou het kunnen dat de lakse houding van al wat links is veel racisten heeft opgeleverd?
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 14:20   #4742
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Zou het kunnen dat de lakse houding van al wat links is veel racisten heeft opgeleverd?
Welke lakse houding van "al wat links" is.
Welke logica volg je om tot deze hypothese te komen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 14:23   #4743
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Inderdaad.

Een Antwerpse vrouw zei eens op TV, vlak na de verkiezingen, dat ze lid is van het Vlaams Blok omdat ze een signaal wou geven, dat ze niet akkoord is met het huidige vreemdelingenbeleid. Ook al vond ze dat het vreemdelingenbeleid dat het Vlaams Blok voorstelde, iets te streng was. En ook al stond ze niet achter de Vlaamse onafhankelijkheid.

Maar het was voor haar de enige mogelijkheid om te laten weten aan de traditionele partijen, dat ze niet goed bezig zijn, volgens haar. Van een andere partij lid worden of ervoor stemmen zou hen doen denken dat ze wél goed bezig zijn en dat wou ze niet.

Ik kan dat begrijpen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 maart 2012 om 14:25.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 14:32   #4744
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
U geeft inderdaad eerst een hele uitleg over racisme. Maar daarna zegt u woordelijk:
"maar het gaat niet zozeer daarover".
Klopt, ge probeerde de discussie terug over het etnische te verplaatsen, iets waar ge al eerder uw fout hebt toegegeven, en dan terug over wilde beginnen.
Ik had daar geen zin in en wilde terug keren naar het gegeven 'godsdienst' of 'islam'

Citaat:
Dat ik uw oorden in de mond zou leggen als ik zeg dat u met etniciteit ook religie bedoeld? Neen, want zegt u weldegelijk. Kijk maar:
QED.

Doe maar verder met uw stropoppen en leugens gelijk een paling in een emmer snot, Paulus.
Oud 11 maart 2012, 14:39   #4745
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Klopt, ge probeerde de discussie terug over het etnische te verplaatsen, iets waar ge al eerder uw fout hebt toegegeven, en dan terug over wilde beginnen.
Ik had daar geen zin in en wilde terug keren naar het gegeven 'godsdienst' of 'islam'
En dat doe je door te stellen:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Maar het gaat niet zozeer daarover.
Het is het feit dat ge elk lid van een groep eigenschappen gaat toeschrijven die ge zelf arbitrair gaat toeschrijven aan die groep en daarop beoordelen.
En dat is fout en racistisch.
Wil je nu zeggen dat je eigenlijk religieuse groepen bedoelde en daar eigenlijk had moeten staan:
Het is het feit dat ge elk lid van een religieuse groep eigenschappen gaat toeschrijven die ge zelf arbitrair gaat toeschrijven aan die religieuse groep en daarop beoordelen.

En dat is fout en racistisch
???

Citaat:
QED.

Doe maar verder met uw stropoppen en leugens gelijk een paling in een emmer snot, Paulus.
Ik zal u hetzelfde antwoorden, zoals ik al maandenlang doe:

Geef eens een linkje naar die leugens en stropoppen zodat het forum kan zien wat je bedoelt.

Eén linkje maar naar een leugen of stropop van mij,...

... dat moet je toch kunnen?

Tot vanavond.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 11 maart 2012 om 14:43.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 15:36   #4746
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Eén linkje maar naar een leugen of stropop van mij,...

... dat moet je toch kunnen?

Tot vanavond.

Paulus.
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=3311
Oud 11 maart 2012, 16:16   #4747
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je lid bent van een partij, betaal je lidgeld, steun je die partij.
Dan moet je toch niet afkomen :"ik wist niet wat er in hun programma staat" of "ik ga eigenlijk niet akkoord met wat ze zeggen".

Kan je me die zinvolle boodschap vertellen?

Ja, het staat vast dat er problemen zijn, ook in verband met migranten en migratie.
Maar ik zie nog niet in waarom je dan racistisch moet zijn/worden.
Dat heeft u zelf al gedaan, aangezien u ze apart gequote heeft.
Het punt is dat racisme gebaseerd is op een verkeerde conclusie van de racist in kwestie. Als ze bijvoorbeeld over de kriminaliteit beginnen van migranten dan is de oplossing niet om die migranten te deporteren maar zoals ik al eerder aanhaalde om hen deftig nederlands te leren en te zorgen dat ze evenveel kans maken op een job zoals u en ik.

Natuurlijk als iemand een racist is omdat hij gewoon alles wat anders is dan hemzelf als slecht beschouwt, tja daar is weinig tegen opgewassen. Maar zo iemand heeft meestal weinig zinvolle argumenten.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 11 maart 2012 om 16:19.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 16:33   #4748
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat heeft u zelf al gedaan, aangezien u ze apart gequote heeft.
Het punt is dat racisme gebaseerd is op een verkeerde conclusie van de racist in kwestie.
Die zinvolle boodschap heeft dan niets te maken met racisme.
Citaat:
Als ze bijvoorbeeld over de kriminaliteit beginnen van migranten dan is de oplossing niet om die migranten te deporteren maar zoals ik al eerder aanhaalde om hen deftig nederlands te leren en te zorgen dat ze evenveel kans maken op een job zoals u en ik.

Natuurlijk als iemand een racist is omdat hij gewoon alles wat anders is dan hemzelf als slecht beschouwt, tja daar is weinig tegen opgewassen. Maar zo iemand heeft meestal weinig zinvolle argumenten.
Als iemand een allochtoon be- of veroordeeld op basis van die criminaliteit van andere allochtonen, is dat toch ook een racist.

Laatst gewijzigd door artisjok : 11 maart 2012 om 16:34.
Oud 11 maart 2012, 17:11   #4749
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Die zinvolle boodschap heeft dan niets te maken met racisme.

Als iemand een allochtoon be- of veroordeeld op basis van die criminaliteit van andere allochtonen, is dat toch ook een racist.
U wil veel te snel iedereen in een hokje duwen en maakt in mijn ogen dezelfde fout als die vermaledijde racisten. Wat is er eerst, die kriminaliteit of die racist ? Als die kriminaliteit daalt zal er ook veel minder racisme zijn.
Oud 11 maart 2012, 17:40   #4750
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U wil veel te snel iedereen in een hokje duwen
Hoezo, te snel?
Citaat:
en maakt in mijn ogen dezelfde fout als die vermaledijde racisten.
Die racisten maken de fout iemand te be- of veroordelen op basis van feiten waar die persoon niets mee te maken heeft. Die persoon wordt in dezelfde groep ingedeeld.
Welke fout maak ik?
Citaat:
Wat is er eerst, die kriminaliteit of die racist ? Als die kriminaliteit daalt zal er ook veel minder racisme zijn.
Jij denkt dus dat de criminaliteit er eerst was.

In de beginjaren van het VB was het van "alle vreemdelingen moeten buiten, want ze pakken ons werk af"
Erna was het van "Alle vreemdelingen moeten buiten want het zijn allemaal sociale hangmatters"
Nu zijn het allemaal criminelen.
Racisten vinden altijd wel iets. Het hoeft niet eens de waarheid te zijn. Ik herinner me nog een folder van het VB waarin ze beweerden dat de schuld van al die files de schuld is van al die vreemdelingen, want die hebben allemaal een mercedes!

Laatst gewijzigd door artisjok : 11 maart 2012 om 17:46.
Oud 11 maart 2012, 18:42   #4751
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoezo, te snel?

Die racisten maken de fout iemand te be- of veroordelen op basis van feiten waar die persoon niets mee te maken heeft. Die persoon wordt in dezelfde groep ingedeeld.
Welke fout maak ik?

Jij denkt dus dat de criminaliteit er eerst was.

In de beginjaren van het VB was het van "alle vreemdelingen moeten buiten, want ze pakken ons werk af"
Erna was het van "Alle vreemdelingen moeten buiten want het zijn allemaal sociale hangmatters"
Racisten vinden altijd wel iets. Het hoeft niet eens de waarheid te zijn. Ik herinner me nog een folder van het VB waarin ze beweerden dat de schuld van al die files de schuld is van al die vreemdelingen, want die hebben allemaal een mercedes!
U hoeft mij geen woorden in de mond te leggen. Ik heb nergens beweerd dat er eerst die criminaliteit was. Ik stelde die vraag aan u. U bent met open ogen in de val getrapt want u trekt blijkbaar inderdaad nogal snel conclusies en bent in staat mijn gedachten te lezen en u heeft mij ook al in een vakje ingedeeld. Punt is, dat als die criminaliteit daar is, mensen nogal gemakkelijk eenvoudige conclusies gaan trekken, net zoals u dat doet en waarschijnlijk iedereen als men niet oplet, en gaan veralgemenen. Als die criminaliteit wordt aangepakt, en dan bedoel ik aan de oorsprong door te zorgen voor scholing en werk, dan zal dat racisme dat zonder die aanpak gevoed wordt, en tegenstelling geen voedingsbodem krijgen. Dan heb je op den duur enkel nog de extreme racisten waarover ik eerder al sprak. Die mensen hebben inderdaad niet veel aanleiding nodig om vreemdelingen te stigmatiseren. Ik ga ervan uit dat dit soort extremen niet zo groot is. Racisme zal dus nooit helemaal verdwijnen maar je kan het wel onder controle houden.
En dat is dan nog maar een deel van het probleem, want minderheidsgroepen kunnen zelf ook racistisch zijn of homofoob en weet ik veel wat nog allemaal. Dat maakt het verhaal verschrikkelijk complex.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 11 maart 2012 om 18:45.
Oud 11 maart 2012, 19:01   #4752
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hoeft mij geen woorden in de mond te leggen. Ik heb nergens beweerd dat er eerst die criminaliteit was. Ik stelde die vraag aan u. U bent met open ogen in de val getrapt want u trekt blijkbaar inderdaad nogal snel conclusies en bent in staat mijn gedachten te lezen en u heeft mij ook al in een vakje ingedeeld. Punt is, dat als die criminaliteit daar is, mensen nogal gemakkelijk eenvoudige conclusies gaan trekken, net zoals u dat doet en waarschijnlijk iedereen als men niet oplet, en gaan veralgemenen. Als die criminaliteit wordt aangepakt, en dan bedoel ik aan de oorsprong door te zorgen voor scholing en werk, dan zal dat racisme dat zonder die aanpak gevoed wordt, en tegenstelling geen voedingsbodem krijgen. Dan heb je op den duur enkel nog de extreme racisten waarover ik eerder al sprak. Die mensen hebben inderdaad niet veel aanleiding nodig om vreemdelingen te stigmatiseren. Ik ga ervan uit dat dit soort extremen niet zo groot is. Racisme zal dus nooit helemaal verdwijnen maar je kan het wel onder controle houden.
En dat is dan nog maar een deel van het probleem, want minderheidsgroepen kunnen zelf ook racistisch zijn of homofoob en weet ik veel wat nog allemaal. Dat maakt het verhaal verschrikkelijk complex.
Arti hanteert dan ook strenge criteria wat racisme betreft : iedereen is racist behalve zijzelf , of toch ongeveer.
Alboreto doet nog straffer , die is zelfs volgens zijn eigen definitie een racist.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2012, 19:15   #4753
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U hoeft mij geen woorden in de mond te leggen. Ik heb nergens beweerd dat er eerst die criminaliteit was. Ik stelde die vraag aan u. U bent met open ogen in de val getrapt want u trekt blijkbaar inderdaad nogal snel conclusies
Ik baseerde me op je "Als die kriminaliteit daalt zal er ook veel minder racisme zijn."
En, wat is er eerst, die kriminaliteit of die racist ?

Citaat:
en bent in staat mijn gedachten te lezen en u heeft mij ook al in een vakje ingedeeld.
Kan jij mijn gedachten lezen dat je stelt dat ik je ook al in een vakje indeelde?

Citaat:
Punt is, dat als die criminaliteit daar is, mensen nogal gemakkelijk eenvoudige conclusies gaan trekken,
Wat is er verkeerd aan conclusies trekken?
Citaat:
net zoals u dat doet en waarschijnlijk iedereen als men niet oplet, en gaan veralgemenen.
Daar zit de fout. Dat veralgemenen.
Citaat:
Als die criminaliteit wordt aangepakt, en dan bedoel ik aan de oorsprong door te zorgen voor scholing en werk, dan zal dat racisme dat zonder die aanpak gevoed wordt, en tegenstelling geen voedingsbodem krijgen. Dan heb je op den duur enkel nog de extreme racisten waarover ik eerder al sprak. Die mensen hebben inderdaad niet veel aanleiding nodig om vreemdelingen te stigmatiseren. Ik ga ervan uit dat dit soort extremen niet zo groot is. Racisme zal dus nooit helemaal verdwijnen maar je kan het wel onder controle houden.
Racisten vinden altijd wel iets. Het hoeft niet eens de waarheid te zijn. Ik herinner me nog een folder van het VB waarin ze beweerden dat de al die files de schuld is van al die vreemdelingen, want die hebben allemaal een mercedes!
Citaat:
Ja, bij die minderheidsgroepen zitten er ook racisten.

Mag ik nog weten waarom je denkt dat ik te snel iedereen in een hokje duw?
Welke fout maak ik?
Oud 11 maart 2012, 19:16   #4754
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Arti hanteert dan ook strenge criteria wat racisme betreft : iedereen is racist behalve zijzelf , of toch ongeveer.
Citaat met link graag.
Oud 11 maart 2012, 19:18   #4755
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat met link graag.
Uw ganse Oeuvre.
Oud 11 maart 2012, 19:38   #4756
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw ganse Oeuvre.
Nog een bewering die je niet kan aantonen.
Nog één die we mogen klasseren onder "larie en apekool".
Oud 11 maart 2012, 19:41   #4757
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog een bewering die je niet kan aantonen.
Nog één die we mogen klasseren onder "larie en apekool".
Plegen Cynara , Elbow , Paulus , Andev SDX , mezelf enz... dan plots geen daden van niet strafbaar racisme meer ?

Laatst gewijzigd door Pericles : 11 maart 2012 om 19:42.
Oud 11 maart 2012, 19:52   #4758
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Plegen Cynara , Elbow , Paulus , Andev SDX , mezelf enz... dan plots geen daden van niet strafbaar racisme meer ?
Ik weet niet welke daden jullie plegen.
Ik kan me alleen uitspreken over wat er geschreven wordt; (behalve voor Elbow, want die lees ik niet meer)
Ik heb nog nooit een forummer racist genoemd.
Ik heb wel al uitspraken racistisch genoemd.

Het komt wel wat hoogmoedig over te schrijven alsof de 6 genoemden iedereen (of ongeveer) is.

Laatst gewijzigd door artisjok : 11 maart 2012 om 19:52.
Oud 11 maart 2012, 19:53   #4759
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet welke daden jullie plegen.
Ik kan me alleen uitspreken over wat er geschreven wordt; (behalve voor Elbow, want die lees ik niet meer)
Ik heb nog nooit een forummer racist genoemd.
Ik heb wel al uitspraken racistisch genoemd.

Het komt wel wat hoogmoedig over te schrijven alsof de 6 genoemden iedereen (of ongeveer) is.
Daar stond enz...
Oud 11 maart 2012, 20:03   #4760
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar stond enz...
Lach je nu met jezelf?

Het is in elk geval duidelijk dat je je zoveelste bewering niet kan aantonen.
Nog een om te klasseren onder "larie en apekool".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be