Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 3 januari 2024, 09:24   #47821
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
OMG dus zoals ik altijd al uitleg ze weten op geen kilometer waar hun raketten gaan landen, en hebben 100 raketten nodig om 1 doel te raken.

Dus een salvo van 600miljoen om 20 mensen te doden en mogelijks met een beetje geluk 1 militair doel te raken

lijkt mij dan toch een vreselijk inefficient oorlogssysteem dat die russen hebben.

Betekent als hij volledig oekraine wil platgooien dat hij nog veel meer wapens moet inzetten dan wat hij nu aan het doen is

nu volgens oppersmurf-comical-ali alias narcistisch opperhoofdje van RU ligt alles in UKR al plat, heeft hij UKR van de aardbodem geveegd, staat er niets meer recht om nog te verdidgen...

denk dat hij zijn rapportjes heel selectief toegespeeld krijgt
de leider leeft in een coccoon..
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/01/3/7435618/
Er zijn maar 20 burgers geraakt, wat nog maar eens aangeeft dat de Russen er veel aan doen om burgers te vermijden.
Uiteraard is de militaire schade voor de Oekraïners gigantisch. Daar communiceren ze niet over, net zomin als over hoeveel van hun eigen soldaten permanent gedemobiliseerd zijn. Maar het feit dat Zelensky nog eens 500000 troepen zoekt, onder meer door Europese landen aan te zetten om Oekraïense vluchtelingen uit te leveren, en vrouwen te verplichten om te gaan vechten, waarvoor hij door vriend en vijand belachelijk werd gemaakt, zegt alles dat je moet weten over het aantal gesneuvelde en verminkte Oekraïense troepen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 09:27   #47822
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Dat riedeltje horen we nu ook al 2 jaar. Rusland zou de westerse sancties niet overleven, Rusland heeft geen geld, Rusland heeft geen wapens meer, Poetin is terminaal ziek, etc. Alleen simpele zielen zoals U geloven dat nog.
dat is gewoon wiskunde

1/ per 1 UKR heeft hij 3 RU levens nodig;.. dus betekent dat ze gewoon in evenwicht zitten ruzie te maken, de vleesmolen kan daar nog een tijdje dragen

Vanaf de NATO eens bijspringt als grote broer China geen problemen maakt, is het spelletje gedaan

2/ per 1miljard steun aan UKR , heeft hij 10miljard wapens nodig om in evenwicht te blijven, dus economisch gezien is zijn economie 5% versus het Westen. Hij bokst dus compleet boven zijn gewichtsklasse, maar laat hem maar doen, hoe zotter hij doet hoe beter voor het verloop van de oorlog.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 09:30   #47823
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

https://www.pravda.com.ua/eng/column...11/23/7430107/

Zelfs het regime in Kiev geeft toe dat de meeste Russen Poetin steunen.
Oud 3 januari 2024, 09:34   #47824
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
dat is gewoon wiskunde

1/ per 1 UKR heeft hij 3 RU levens nodig;.. dus betekent dat ze gewoon in evenwicht zitten ruzie te maken, de vleesmolen kan daar nog een tijdje dragen

Vanaf de NATO eens bijspringt als grote broer China geen problemen maakt, is het spelletje gedaan

2/ per 1miljard steun aan UKR , heeft hij 10miljard wapens nodig om in evenwicht te blijven, dus economisch gezien is zijn economie 5% versus het Westen. Hij bokst dus compleet boven zijn gewichtsklasse, maar laat hem maar doen, hoe zotter hij doet hoe beter voor het verloop van de oorlog.
1) Die cijfers zijn bullshit verspreid door het regime in Kiev. Zoals ik al heb proberen uitleggen aan U, NAVO zal niet bijspringen, ze willen geen nucleaire oorlog. China heeft daar niets mee te maken, uiteraard helpt de handel van China om de westerse sancties te omzeilen, waartegen het Westen niets kan doen, maar militair spelen ze geen rol, de Russen hebben dat ook niet gevraagd.

2) Nogmaals conclusies op basis van foute cijfers. Het is het Westen en Oekraïne die niet genoeg wapens hebben, niet de Russen. De Russische wapenindustrie is in staat om sneller wapens te produceren dan de westerse. Daar bovenop komt nog dat er velen in het Westen, onder meer Wilders die de verkiezingen won in Nederland, geen zin meer hebben om nog vele miljarden te verspillen in de bodemloze Oekraïense put.

Laatst gewijzigd door tomm : 3 januari 2024 om 09:36.
Oud 3 januari 2024, 10:28   #47825
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
We zijn voor altijd de unipolaire wereld, waarin ALLEEN "WIJ" het voor het zeggen hadden, kwijt.
Ik weet niet waar je het haalt dat dat iets nieuws is. De ganse koude oorlog is toch een hindernis geweest ook ? Het is enkel het instorten van de Soviet unie dat twee decennia een overmacht heeft gegeven aan het westen, dat dat spijtig genoeg niet gebruikt heeft om de wereld weer helemaal onder de voeten te lopen met onze zotte conceptie van multiculturaliteit en mensenrechten.

De enige periode dat wij wel dominant waren, was voor WO II he toen we de wereld koloniaal overheersten.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 januari 2024 om 10:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 10:38   #47826
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Wat niet klopt is dat we 'in de broek deden': je kan al die wapenleveringen anders niet verklaren, alsmede al de economisch sancties. Dat doe je namelijk niet als een 'in de broek doende partij'.
We leverden die bij mondjesmaat, en altijd te laat om "de Russen niet te schofferen" he. We waren benauwd als wat dat er ergens iets op Russische bodem zou terechtkomen. Herinner U dat Polen de arm omgedraaid werd om geen Sukois te leveren die ze nog liggen hadden van in den tijd in 't begin.

Citaat:
Gedeeltelijk juist: dat Oekraïene er in geslaagd is om de blitzkrieg waar 150.000 man voor ingezet werd, is enigzinds wel straf te noemen, al kan je die situatie natuurlijk totaal niet meer vergelijken met de huidige, waar ongeveer 800.000 man aan Russische zijde gemobiliseerd is.
150 000 man om Kiev te nemen, en 800 000 man om een loopgraven oorlog in het Oosten kunnen in stand te houden.

Citaat:
Dat het extreem naïef is geweest dat Oekraïene een schijn van een kans zou hebben klopt wel. Dat heeft het namelijk niet.
Dat zou het uiteraard wel hebben mochten we er zelf invliegen, maar dat willen we niet, daar hebben we enkel maar kosten aan, en Oekraine kan ons in de grond niet echt schelen ook niet. Het had ook gekund hadden we in het begin volop wapens geleverd, en niet altijd 6 maanden nadat het strategisch te laat was.

Wij hebben er alles voor gedaan opdat Oekraine traag opsmoorde, en daarom denk ik dat het de bedoelde (of onbewuste) strategie ook was - de strategie die ik hier zelf ook voorsta sinds meer dan anderhalf jaar.

Citaat:
Hier ga je opnieuw de mist in. Jij blijft hameren op 'hun grootste plannen om Europa onder de voet te lopen', terwijl daar door Putin nooit gewag van is gemaakt.
Hij gaat het natuurlijk niet openlijk zeggen he. Zoals hij ook bij hoog en bij laag beweerde dat hij nooit Oekraine zou binnenvallen, nog 2 dagen voor hij het echt deed. Maar het is toch duidelijk denk ik, dat mocht Oekraine gevallen zijn als een kaartenhuisje, Polen en de Baltische staten de volgenden waren.

Citaat:
Bij mijn weten heeft hij het enkel over een neutraal en tandenloos Oekraïene zonder NAVO-lidmaatschap.
Hij heeft daar geen enkele objectieve reden toe als dat niet dient om Oekraine als uitvalsbasis te gebruiken. De NATO is immers op geen enkel moment een actieve bedreiging voor het Russische grondgebied, en alles wat handel is en zo kan hij altijd bekomen. De strikt enige reden om Oekraine "tandenloos" te hebben is om het kunnen te veroveren, en de strikt enige reden om Oekraine te veroveren is om het als uitvalsbasis te gebruiken.

Als het de bedoeling van de Russen zou zijn om binnen Rusland te blijven, en enkel met Oekraine economische voordelen te bekomen, dan is een NATO lidmaatschap van Oekraine geen enkel probleem. Niet meer dan dat Finland zijn NATO lidmaatschap een probleem is. Omdat de NATO op geen enkele manier het Russische territorium bedreigt als Rusland zelf militair binnen zijn eigen grenzen blijft.

Rusland heeft daarentegen bewezen zijn niet-NATO buren binnen te vallen, regimes te installeren en meer. Rusland is niet van plan "binnen zijn grenzen" te blijven, en daarom is een NATO lidmaatschap van een PROOI natuurlijk vervelend.

En die prooien zijn enkel maar zinvolle prooien omdat Rusland die dan kan gebruiken als uitvalsbasissen he.

Nog eens: het NATO lidmaatschap van buren die Rusland niet zou willen binnendoen is geen enkel probleem. En Rusland heeft enkel maar een reden om buren binnen te doen om niet-economische motieven he.
Oud 3 januari 2024, 10:42   #47827
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik weet niet waar je het haalt dat dat iets nieuws is. De ganse koude oorlog is toch een hindernis geweest ook ? Het is enkel het instorten van de Soviet unie dat twee decennia een overmacht heeft gegeven aan het westen, dat dat spijtig genoeg niet gebruikt heeft om de wereld weer helemaal onder de voeten te lopen met onze zotte conceptie van multiculturaliteit en mensenrechten.

De enige periode dat wij wel dominant waren, was voor WO II he toen we de wereld koloniaal overheersten.
Het is niets nieuws dat wereldrijken komen en gaan.

Met de inval van de russen in Oekraïne (maar de "voorbereiding" hiervan was al langer bezig, denk aan internationaal betalingsverkeer, de uitholling van de "petro-dollar etc) hebben we een boekdeel van de wereld-encyclopedie dicht gedaan, en een ander boek geopend. Er zijn er hier erg veel die dat concept niet begrijpen, en gewoon denken dat dat nieuw boek terug in de kast kan gestoken worden, door nog wat extra mensenlevens en kogels te verspillen.

Verbeter me niet als ik niets verkeerd schrijf.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 3 januari 2024 om 10:44.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 11:51   #47828
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niets nieuws dat wereldrijken komen en gaan.

Met de inval van de russen in Oekraïne (maar de "voorbereiding" hiervan was al langer bezig, denk aan internationaal betalingsverkeer, de uitholling van de "petro-dollar etc) hebben we een boekdeel van de wereld-encyclopedie dicht gedaan, en een ander boek geopend. Er zijn er hier erg veel die dat concept niet begrijpen, en gewoon denken dat dat nieuw boek terug in de kast kan gestoken worden, door nog wat extra mensenlevens en kogels te verspillen.

Verbeter me niet als ik niets verkeerd schrijf.
Je duldt geen tegenspraak. Als je denkt dat je de waarheid zegt moet de rest zijn mond houden.

En dat voor iemand die iedereen op het forum wijsmaakt dat hij achter vrijheid en democratie staat en zelf niet fascistisch denkt en dat anderen dat zijn.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 12:13   #47829
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R. Kipling Bekijk bericht
Hier ga je opnieuw de mist in. Jij blijft hameren op 'hun grootste plannen om Europa onder de voet te lopen', terwijl daar door Putin nooit gewag van is gemaakt. Bij mijn weten heeft hij het enkel over een neutraal en tandenloos Oekraïene zonder NAVO-lidmaatschap.
Het probleem is natuurlijk dat Putin's verklaringen niet meer geloofwaardig zijn. Ik kan een rits van verklaringen van Putin & Lavrov opsnorren, van kort voor 24/2/22 waarin ze de Westerse waarschuwingen voor een Russische inval in Oekraine afdoen als onnozele verzinseltjes, "Westerse oorlogspropaganda" e.d.

En toch, zo bleek kort erna, waren die waarschuwingen correct, want Rusland heeft daarna effectief Oekraine aangevallen.

Zo'n zaken zijn niet goed voor de geloofwaardigheid he. Geen enkele uitspraak of "garantie" van Kremlin heeft daarom nu nog enige waarde.

We kunnen Putin dus niet vertrouwen als hij zegt dat hij de Baltische staten of Polen niet zal aanvallen, zoals hij ook zei dat hij Oekraine niet zou aanvallen... voor 24/2/22. Dat maakt dat we er wel degelijk rekening moeten houden dat DAT zijn ambitie is.

Het enige waar je een beetje op kan afgaan, is de propaganda op de Russische staats-TV. Ik kan je een lange lijst van video's geven waar vooraanstaande TV-propagandisten, Solovyov op kop, allerlei onverhulde bedreigingen uit tav Duitsland, UK, Polen,... Het klassieke imperialisme druipt er vanaf.

Nee nee, we moeten er vanuit gaan dat Rusland niet van plan is te stoppen met Oekraine. Dat is een voorzichtige en veilige aanname.
Oud 3 januari 2024, 14:00   #47830
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Je duldt geen tegenspraak. Als je denkt dat je de waarheid zegt moet de rest zijn mond houden.

En dat voor iemand die iedereen op het forum wijsmaakt dat hij achter vrijheid en democratie staat en zelf niet fascistisch denkt en dat anderen dat zijn.
Uiteraard duld ik tegenspraak. Maar mijn positie sinds het begin van de inval van de russen in oekraïne is bekend, en sindsdien ongewijzigd. Oost-oekraïne is voor de russen de demarcatie tussen de unipolaire en de multi-polaire wereld.
Het heen-en-weer over het feit of de russen nu gelijk hebben, of door hun militair ingrijpen, gelijk krijgen is daarbij helemaal dode letter geworden.
Dus patrickve spreekt me niet tegen, maar wil me verbeteren door te zeggen dat DAT feit (de demarcatie in oekraïne dus) niets nieuws is.

Anders gezegd, try again, ijsboer, en zoek maar verder naar een puntje om me te beschuldigen van wat je zelf doet.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 3 januari 2024 om 14:05.
Oud 3 januari 2024, 14:02   #47831
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Het probleem is natuurlijk dat Putin's verklaringen niet meer geloofwaardig zijn. Ik kan een rits van verklaringen van Putin & Lavrov opsnorren, van kort voor 24/2/22 waarin ze de Westerse waarschuwingen voor een Russische inval in Oekraine afdoen als onnozele verzinseltjes, "Westerse oorlogspropaganda" e.d.

En toch, zo bleek kort erna, waren die waarschuwingen correct, want Rusland heeft daarna effectief Oekraine aangevallen.

Zo'n zaken zijn niet goed voor de geloofwaardigheid he. Geen enkele uitspraak of "garantie" van Kremlin heeft daarom nu nog enige waarde.

We kunnen Putin dus niet vertrouwen als hij zegt dat hij de Baltische staten of Polen niet zal aanvallen, zoals hij ook zei dat hij Oekraine niet zou aanvallen... voor 24/2/22. Dat maakt dat we er wel degelijk rekening moeten houden dat DAT zijn ambitie is.

Het enige waar je een beetje op kan afgaan, is de propaganda op de Russische staats-TV. Ik kan je een lange lijst van video's geven waar vooraanstaande TV-propagandisten, Solovyov op kop, allerlei onverhulde bedreigingen uit tav Duitsland, UK, Polen,... Het klassieke imperialisme druipt er vanaf.

Nee nee, we moeten er vanuit gaan dat Rusland niet van plan is te stoppen met Oekraine. Dat is een voorzichtige en veilige aanname.
mhh, 't is zoals een pokerspeler die de andere spelers om de tuin wil leiden.

Uiteraard kan je geen woord geloven wat uit de monden van de russen komt.

En zo werkt dat in oorlog, en poker hé.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 3 januari 2024 om 14:06.
Oud 3 januari 2024, 15:56   #47832
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De periode na WOII heeft het Westen zeker klappen gekregen, maar het Westen bleef wel steeds de numero uno in de wereld.
De Sovjet-Unie en China hadden samen het verschil kunnen maken, maar jammer genoeg zijn ze in ruzie gekomen, een probleem waar communisten wel vaker mee te kampen hebben.
Het verschil nu is dat de alliantie niet ideologisch is, ideologisch hebben China, Rusland, Iran, Indië, Brazilië, etc. weinig met elkaar te zien. Het is gewoon een coalitie die de westerse dominantie niet langer aanvaardt, en wil streven naar een echte multipolaire wereld. Men aanvaardt de eigenheid en onafhankelijkheid van elk land, en probeert via handel en nauwere bilaterale betrekkingen nauwer tot elkaar te komen. Er zijn wel gemeenschappelijke problemen die ze gemeenschappelijk oplossen, namelijk westerse dominantie, bemoeizucht en uitbuiting, terrorisme, climate change, etc.

Idealiter aanvaardt het Westen deze nieuwe multipolaire wereld en speelt ze daarin een rol. Gewoon aanvaarden dat het westen niet meer het centrum van de wereld is en haar wil kan opleggen, is dat zo moeilijk? Proberen door investeringen meer invloed te krijgen in plaats van door sancties en militair ingrijpen.
Oud 3 januari 2024, 16:25   #47833
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
mhh, 't is zoals een pokerspeler die de andere spelers om de tuin wil leiden.

Uiteraard kan je geen woord geloven wat uit de monden van de russen komt.

En zo werkt dat in oorlog, en poker hé.
kijk de russische geloofwaardigheid wordt op 2 grote manieren ondergraven:

1/ leven ze in een systeem waar ze moeten rapportjes maken die tonen dat ze de doelen halen zoals de baas ze geformuleerd heeft.
Dus als de baas zegt dat ze tegen morgen 100 tanks moeten vernield hebben,dan proberen ze dat te doen, en als er 70 vernietigd zijn, gaan ze een rapportje produceren voor de grote baas dat er 110 vernietigd zijn. Putin kontent en de kolonel zijn carriere is gered, anders vliegt hij naar syberie

Dus gans het russiche leger is gebaseerd op dergelijke leugen, met als gevolg dat alles wat ze publiceren van cijfers gewoonlijk met een korrel zout genomen moeten woren.

2/ hebben ze een leger trollen die systematisch een bibliotheek volschrijven met leugens... Die leugens dienen natuurlijk het doel binnen de oorlog om bvb UKR te demotiveren, of om via politieke beinvloeidng onze regeringsleiders te doen anders handelen, of via sociale media willen ze de westerse opinie beinvloeden.. in elk geval het is een eeuwig strijdtoneeltje en helemaal hilarisch om zo te zien wat ze allemaal verzinnen

IN elk geval als je zo in 2 jaar tijd 16.000 leugens bij elkaar schrijft die overal ter wereld zit te pushen om zo in de krant te geraken, zie je van hier dat je een serieus vertekend beeld hebt waarover de Ru dan oneens zijn met het westen.. Terwijl het weldegelijk eenvoudigweg op leugens gebaseerd is en uit de fanatasiebol van een troll komt die op eenof ander manier via de media de westerse burger wenst te beinvloeden. Maar denk dan eens na, wat heb je dan aan geloofwaardigheid ? Uw geloofwaardigheid zakt dus volledig onder nul.

Dus je verdient wat je zaait

https://euvsdisinfo.eu/disinformation-cases/

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 januari 2024 om 16:26.
Oud 3 januari 2024, 16:25   #47834
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

knip dubbel

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 januari 2024 om 16:27.
Oud 3 januari 2024, 16:32   #47835
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Speicaal voor Pandareus, Kelt en de bootjesliefhebbers, niemand minder dan president Biden ridiculiseert deze "strategie" die in feite helemaal geen strategie is, maar gewoon een rondje pesten zonder militair nut, uit frustratie omdat de zaken op het slagveld niet lopen zoals ze gewenst hadden.

Biden administration criticises Ukrainian strikes in Crimea as waste of resources – CNN
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/08/18/7416141/
Als je 'speciaal' moet afkomen met ouwe meuk van augustus 2023, dan kun je dat wat mij betreft beter achterwege laten. Dan moet je zeker geen lachsalvo ondergaan.

Als je een beetje bij de actualiteit blijft, dan weet je dat ondertussen sevastopol grotendeels verlaten is als militaire haven door de russen, dat de zwarte zee graancorridor terug operationeel is sinds UA de boortorens terug wist te heroveren. Dat een groot deel van de S400 installaties tussen sevastopol en het vasteland kaput zijn door drone aanvallen en stormshadow. Dat na Sevastopol men nu begonnen is om Feodosia te ontsmetten van russen.

Het is nu wachten tot er nog eens een flinke 'kaboom' te horen zal zijn op die kerch brug.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 18:28   #47836
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

U zegt zelf dat U, ondertussen bejaarde, , schatrijke zangers aanbidt...

Eh?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2024, 20:53   #47837
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Die cijfers zijn bullshit verspreid door het regime in Kiev. Zoals ik al heb proberen uitleggen aan U, NAVO zal niet bijspringen, ze willen geen nucleaire oorlog. China heeft daar niets mee te maken, uiteraard helpt de handel van China om de westerse sancties te omzeilen, waartegen het Westen niets kan doen, maar militair spelen ze geen rol, de Russen hebben dat ook niet gevraagd.

2) Nogmaals conclusies op basis van foute cijfers. Het is het Westen en Oekraïne die niet genoeg wapens hebben, niet de Russen. De Russische wapenindustrie is in staat om sneller wapens te produceren dan de westerse. Daar bovenop komt nog dat er velen in het Westen, onder meer Wilders die de verkiezingen won in Nederland, geen zin meer hebben om nog vele miljarden te verspillen in de bodemloze Oekraïense put.
en waarom zou de NATO niet eens mogen een tandwieltje bijsteken en zou er zogenaamd een nucleaire oorlog ontstaan ? Dat is allemaal trollenretoriek hoor, de trollen hebben het al ieder keer aangekondigd, en de nucleaire logica is nochthans kristalhelder: het wordt gebruikt als RU existentieel bedreigd wordt. Existentieel is de hoofdstad aanvallen. Aangezien we hier maar bezig zijn over het opruimen van RU die zijn buur wil oppeuzelen is dat niet existentieel, dat stopt aan de grens zo'n opruimaktie

Ah kijk volgens russische trollen zijn er niet genoeg wapens, ik constateer dat er stantepede 1000 patriots naar UKR verscheept worden via de NATO...
dus weet niet welke kabouters die zitten maken hebben, maar ze gaan er zijn hé

Net zoals die 155mm shells er zijn, etc

Laatst gewijzigd door brother paul : 3 januari 2024 om 20:54.
Oud 3 januari 2024, 21:12   #47838
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De periode na WOII heeft het Westen zeker klappen gekregen, maar het Westen bleef wel steeds de numero uno in de wereld.
De Sovjet-Unie en China hadden samen het verschil kunnen maken, maar jammer genoeg zijn ze in ruzie gekomen, een probleem waar communisten wel vaker mee te kampen hebben.
Jij bent echt wel een verrader van eigen volk he, je zit het te betreuren dat onze vijanden ons niet even van onze machtspositie hebben geholpen. Terwijl het streven van elk volk toch moet zijn om alle anderen te onderwerpen en wereld-dominant te worden waar wij dus min of meer in geslaagd waren. En jij zit te betreuren dat wij als westers volk daarin min of meer gelukt waren.

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 januari 2024 om 21:13.
Oud 3 januari 2024, 22:06   #47839
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent echt wel een verrader van eigen volk he, je zit het te betreuren dat onze vijanden ons niet even van onze machtspositie hebben geholpen. Terwijl het streven van elk volk toch moet zijn om alle anderen te onderwerpen en wereld-dominant te worden waar wij dus min of meer in geslaagd waren. En jij zit te betreuren dat wij als westers volk daarin min of meer gelukt waren.
Nieuwjaar is de tijd dat sommige mensen proberen na te denken over het jaar dat voorbij is. Uit navolgende tekst: "Op dit ogenblik zijn de Russen het enige echte Europese volk". Machine-vertaald uit het Engels naar het Nederlands.

LINK
1 jan 2024

Oorspronkelijke publicatie:

LINK
Rossiyskaya Gazeta
27 dec 2023

(...)

De elites van West-Europa - en vooral in Duitsland - bevinden zich in een staat
van historisch falen. De belangrijkste basis van hun 500-jarige overheersing [van
de wereld] was militaire superioriteit, waarop de economische, politieke en
culturele dominantie van het Westen was gebouwd. Maar dit is onder hun voeten
weggeslagen. Met behulp van dit voordeel manipuleerden ze de grondstoffen van
de wereld in hun voordeel. Eerst plunderden ze hun koloniën en later deden ze
hetzelfde, maar met meer verfijnde methoden.

De huidige westerse elites slagen er niet in om een reeks groeiende problemen in
hun samenlevingen aan te pakken. Deze omvatten een krimpende middenklasse
en toenemende ongelijkheid. Bijna al hun initiatieven mislukken. De Europese Unie
is, zoals iedereen weet, langzaam maar zeker aan het uitdijen. Daarom staat de
heersende klasse nu al zo'n 15 jaar vijandig tegenover Rusland. Ze hebben een
externe vijand nodig; Josep Borrell [de topambtenaar buitenlandse zaken van de
EU] noemde de wereld rond het blok vorig jaar een jungle. De Duitse
bondskanselier Angela Merkel zei in het verleden zelfs dat de sancties die de EU
[tegen Rusland] heeft aangenomen in de eerste plaats nodig waren om de
Europese Unie te verenigen en te voorkomen dat ze instort.

De Duitse en West-Europese elites hebben een minderwaardigheidscomplex in
een voor hen inmiddels monsterlijke situatie, waarin hun deel van de wereld door
iedereen wordt ingehaald. Niet alleen door de Chinezen en de Amerikanen, maar
ook door vele andere landen. Dankzij de bevrijding van de wereld van het
'westerse juk' door Rusland is West-Europa niet langer de baas over de staten
van het Mondiale Zuiden, of zoals ik ze noem, de landen van de
wereldmeerderheid.

De dreiging die West-Europa nu vormt, is dat de Oude Wereld zijn angst voor
gewapende conflicten is kwijtgeraakt. En dat is heel gevaarlijk. Tegelijkertijd is
het Westen van Europa de bron geweest van de ergste rampen in de
geschiedenis van de mensheid. Nu wordt er in Oekraïne niet alleen gestreden om
de belangen van Rusland, om zijn veiligheid, maar ook om het voorkomen van een
nieuwe wereldwijde confrontatie. De dreiging neemt toe. Dit komt ook door de
wanhopige pogingen van het Westen om in de tegenaanval te gaan om zijn
dominantie te behouden. De huidige West-Europese elites falen en verliezen veel
meer invloed in de wereld dan hun Amerikaanse tegenhangers.

Rusland voert zijn eigen strijd en met succes. We handelen zelfverzekerd genoeg
om deze Westerse elites te ontnuchteren, zodat ze niet uit wanhoop over hun
mislukkingen een nieuw wereldconflict ontketenen. We mogen niet vergeten dat
de voorgangers van deze mensen in de vorige eeuw binnen één generatie twee
wereldoorlogen hebben ontketend. Nu is de kwaliteit van deze elites nog lager
dan toen.

Heb je het over de geestelijke en politieke nederlaag van West-Europa als een
voldongen feit?

Ja, en dat is beangstigend. Wij maken tenslotte ook deel uit van de Europese
cultuur. Maar ik hoop dat, door een reeks crises, gezonde krachten zullen
zegevieren aan die kant van het continent over ongeveer 20 jaar, laten we
zeggen. En het zal een ontwaken zijn uit het falen, inclusief het morele falen.

(...)

we zullen de Europese cultuur behouden, die het Westen van ons continent
lijkt te willen opgeven. Maar ik hoop dat het zichzelf in dit opzicht niet volledig
zal vernietigen. Want West-Europa laat niet alleen de Russische cultuur in de
steek, het laat ook zijn eigen cultuur in de steek. Het schrapt een cultuur die
grotendeels gebaseerd is op liefde en christelijke waarden. Het schrapt zijn
geschiedenis, vernietigt zijn monumenten. We zullen onze Europese wortels
echter niet afwijzen.

(...)

We zijn een strijd begonnen om de wereld te redden. Misschien is het de missie
van Rusland om onze planeet te bevrijden van het 'westerse juk', om haar te
behoeden voor de moeilijkheden die zullen voortvloeien uit veranderingen die nu
al veel wrijving veroorzaken. De dreiging komt voor een niet onbelangrijk deel van
de wanhopige tegenaanval van het Westen, dat zich vastklampt aan zijn 500
jaar oude dominantie, waardoor het de wereld heeft kunnen plunderen.

We zien dat er in het Westen nieuwe waarden zijn ontstaan, waaronder de
ontkenning van alles wat menselijk en goddelijk is in de mens. Westerse elites
zijn begonnen deze anti-waarden te koesteren en normale waarden te
onderdrukken. We hebben dus een moeilijke periode voor de boeg, maar ik hoop
dat we onszelf zullen behouden en de wereld zullen helpen om de traditionele
mensheid te redden.

(...)

We moeten onze Europese wortels niet verloochenen; we moeten er voorzichtig
mee omgaan. Europa heeft ons tenslotte veel gegeven. Maar Rusland moet
vooruit. En voorwaarts betekent niet naar het Westen, maar naar het Oosten en
het Zuiden. Daar ligt de toekomst van de mensheid.

(...)

De VS profiteren van de confrontatie in Oekraïne. [Ondertussen is het voor de
West-Europese elites de enige manier om een morele ineenstorting te
voorkomen.

(...)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 3 januari 2024 om 22:11.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2024, 07:07   #47840
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Nieuwjaar is de tijd dat sommige mensen proberen na te denken over het jaar dat voorbij is. Uit navolgende tekst: "Op dit ogenblik zijn de Russen het enige echte Europese volk".
"op dit ogenblik zijn de Israeli's de enige echte Russen."

Even grappig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be