Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 11 september 2011, 19:52   #461
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Stel jezelf eens de volgende vraag : Hoeveel % zou NVA hebben zonder Bart? En zou er dan hier zoveel over gepalaverd worden? Wat als Bart een overtuigde Belg was geweest? Mensen zijn voor 90% slaafse volgers, dus ja, eigenlijk moeten we spreken van leiderveraad.
Wat alleszins een feit is... dat is dat 90% van de belgicisten lege koekendozen zijn..
freelancer is offline  
Oud 11 september 2011, 19:56   #462
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Stel jezelf eens de volgende vraag : Hoeveel % zou NVA hebben zonder Bart? En zou er dan hier zoveel over gepalaverd worden? Wat als Bart een overtuigde Belg was geweest? Mensen zijn voor 90% slaafse volgers, dus ja, eigenlijk moeten we spreken van leiderveraad.
Dan was er wel iemand anders geweest. Iedere partij heeft stemmenkanonnen. Hoeveel zou cd&v in 2007 gehaald hebben zonder leterme? Hoeveel zou ps halen zonder di rupo.

Belachelijke vraag.

Laatst gewijzigd door Effect : 11 september 2011 om 19:56.
Effect is offline  
Oud 11 september 2011, 20:42   #463
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
Stel jezelf eens de volgende vraag : Hoeveel % zou NVA hebben zonder Bart? En zou er dan hier zoveel over gepalaverd worden? Wat als Bart een overtuigde Belg was geweest? Mensen zijn voor 90% slaafse volgers, dus ja, eigenlijk moeten we spreken van leiderveraad.
Warempel, dat dit mij tot nu toe ontgaan was. Nu we het hierover eens zijn, welke leider pleegt er verraad?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 11 september 2011 om 20:43.
4x10E6 is offline  
Oud 11 september 2011, 20:48   #464
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Warempel, dat dit mij tot nu toe ontgaan was. Nu we het hierover eens zijn, welke leider pleegt er verraad?
Hij bedoelt toch die kabouter op dat paard niet?
freelancer is offline  
Oud 12 september 2011, 18:32   #465
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Tijd om de joker in te zetten.

De discussies binnen deze thread brachten aan het licht dat het onduidelijk is of er zoiets als een volk bestaat. In elk geval was het zonneklaar dat niemand een duidelijke definitie kon leveren wat verraad jegens een volk dan wel mag inhouden.

Gegeven dit alles, ben ik geneigd aan te nemen dat het vlaams-nationalistische adagium "van verraad over verraad gaan we naar de vlaamse staat" een onzinnige gedachte verwoordt; en dat bij uitbreiding het op politics.be populaire idee van de vlaamse staat, niets anders dan een geloofsartikel is, gelijkaardig aan de gouden paplepels, de onbevlekte ontvangenis en de veertig gewillige opengesperde maagden.

Ok?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 12 september 2011 om 18:33.
4x10E6 is offline  
Oud 12 september 2011, 18:45   #466
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Tijd om de joker in te zetten.

De discussies binnen deze thread brachten aan het licht dat het onduidelijk is of er zoiets als een volk bestaat. In elk geval was het zonneklaar dat niemand een duidelijke definitie kon leveren wat verraad jegens een volk dan wel mag inhouden.

Gegeven dit alles, ben ik geneigd aan te nemen dat het vlaams-nationalistische adagium "van verraad over verraad gaan we naar de vlaamse staat" een onzinnige gedachte verwoordt; en dat bij uitbreiding het op politics.be populaire idee van de vlaamse staat, niets anders dan een geloofsartikel is, gelijkaardig aan de gouden paplepels, de onbevlekte ontvangenis en de veertig gewillige opengesperde maagden.

Ok?
Neen, laat uw joker maar zitten.
Dit is trouwens de meest nonsensikale draad op het forum.
Van de meest nonsensikale draad starter.
Die goed genoeg weet wat een volk is,
die goed genoeg weet wat dat volk met verraad bedoelt.

En als hij dat niet weet dan is hij onsterfelijk dom.
stuyckp is offline  
Oud 12 september 2011, 19:13   #467
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Neen, laat uw joker maar zitten.
Dit is trouwens de meest nonsensikale draad op het forum.
Van de meest nonsensikale draad starter.
Die goed genoeg weet wat een volk is,
die goed genoeg weet wat dat volk met verraad bedoelt.

En als hij dat niet weet dan is hij onsterfelijk dom.

Als onsterfelijkheid samen met domheid kom, teken ik daar onmiddellijk voor. Gelukkig gaat een stevige portie nonsens er bij mij altijd makkelijk in.

In tegenstelling wat u meent, weet ik niet wat een volk is, noch kan ik me iets zinnigs voorstellen bij volksverraad.

Dus, met het gevaar in herhaling te vallen, ben ik geneigd aan te nemen dat het vlaams-nationalistische adagium "van verraad over verraad gaan we naar de vlaamse staat" een onzinnige gedachte verwoordt; en dat bij uitbreiding het op politics.be populaire idee van de vlaamse staat, niets anders dan een geloofsartikel is, gelijkaardig aan de gouden paplepels, de onbevlekte ontvangenis en de veertig gewillige opengesperde maagden.

Ja toch?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 12 september 2011 om 19:14.
4x10E6 is offline  
Oud 12 september 2011, 19:17   #468
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Als onsterfelijkheid samen met domheid kom, teken ik daar onmiddellijk voor.

In tegenstelling wat u meent, weet ik niet wat een volk is, noch kan ik me iets zinnigs voorstellen bij volksverraad.

Dus, met het gevaar in herhaling te vallen, ben ik geneigd aan te nemen dat het vlaams-nationalistische adagium "van verraad over verraad gaan we naar de vlaamse staat" een onzinnige gedachte verwoordt; en dat bij uitbreiding het op politics.be populaire idee van de vlaamse staat, niets anders dan een geloofsartikel is, gelijkaardig aan de gouden paplepels, de onbevlekte ontvangenis en de veertig gewillige opengesperde maagden.

Ja toch?
Helaas kan ik u die onsterfelijkheid niet beloven. Maar als u er in gelooft heb ik daar geen probleem mee. Doe dat vooral. Denk ook aan die gouden lepeltjes, sterker nog denk aan die maagden. En slaap zacht, droom lekker.
stuyckp is offline  
Oud 12 september 2011, 20:04   #469
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Wat alleszins een feit is... dat is dat 90% van de belgicisten lege koekendozen zijn..
Wat voor koekjes zitten er in die andere 10%?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 12 september 2011, 20:04   #470
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Als onsterfelijkheid samen met domheid kom, teken ik daar onmiddellijk voor. Gelukkig gaat een stevige portie nonsens er bij mij altijd makkelijk in.

In tegenstelling wat u meent, weet ik niet wat een volk is, noch kan ik me iets zinnigs voorstellen bij volksverraad.

Dus, met het gevaar in herhaling te vallen, ben ik geneigd aan te nemen dat het vlaams-nationalistische adagium "van verraad over verraad gaan we naar de vlaamse staat" een onzinnige gedachte verwoordt; en dat bij uitbreiding het op politics.be populaire idee van de vlaamse staat, niets anders dan een geloofsartikel is, gelijkaardig aan de gouden paplepels, de onbevlekte ontvangenis en de veertig gewillige opengesperde maagden.

Ja toch?
Dat U een volksverrader bent, zou ik niet durven zeggen...
Wel dat U ze waarschijnlijk alle vijf niet hebt...
freelancer is offline  
Oud 12 september 2011, 20:08   #471
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Dat U een volksverrader bent, zou ik niet durven zeggen...
Wel dat U ze waarschijnlijk alle vijf niet hebt...
Heb ik het goed dat u meent dat de gedachte van de vlaamse staat geen geloofsartikel is? Leg uit.
Dat ik ze wellicht niet alle vijf heb en ook geen volksverrader ben, zijn jammer genoeg geen steekhoudende argumenten.
Bestaat die vlaamse staat dan? Bestaan die veertig welwillende maagden?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 12 september 2011 om 20:10.
4x10E6 is offline  
Oud 12 september 2011, 20:20   #472
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Heb ik het goed dat u meent dat de gedachte van de vlaamse staat geen geloofsartikel is? Leg uit.
Dat ik ze wellicht niet alle vijf heb en ook geen volksverrader ben, zijn jammer genoeg geen steekhoudende argumenten.
Bestaat die vlaamse staat dan? Bestaan die veertig welwillende maagden?
Zijn er dat geen 72?
freelancer is offline  
Oud 12 september 2011, 20:27   #473
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Zijn er dat geen 72?
Neen 4x10E6, ik vrees dat hij dat niet gaat aankunnen.
stuyckp is offline  
Oud 12 september 2011, 20:28   #474
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Zijn er dat geen 72?
Geen idee hoeveel welwillenden er zijn, doch vertel me bestaat die ene vlaamse staat?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 12 september 2011 om 20:33.
4x10E6 is offline  
Oud 12 september 2011, 20:30   #475
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

En nu ernstig jochies.

Aangezien volksverraad niet bestaat, ben ik geneigd aan te nemen dat het vlaams-nationalistische adagium "van verraad over verraad gaan we naar de vlaamse staat" een onzinnige gedachte verwoordt; en dat bij uitbreiding het op politics.be populaire idee van de vlaamse staat, niets anders dan een geloofsartikel is, gelijkaardig aan de gouden paplepels, de onbevlekte ontvangenis en de veertig gewillige opengesperde maagden.

Ja toch?
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 12 september 2011, 20:41   #476
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
En nu ernstig jochies.

Aangezien volksverraad niet bestaat, ben ik geneigd aan te nemen dat het vlaams-nationalistische adagium "van verraad over verraad gaan we naar de vlaamse staat" een onzinnige gedachte verwoordt; en dat bij uitbreiding het op politics.be populaire idee van de vlaamse staat, niets anders dan een geloofsartikel is, gelijkaardig aan de gouden paplepels, de onbevlekte ontvangenis en de veertig gewillige opengesperde maagden.

Ja toch?
"van verraad over verraad gaan we naar de vlaamse staat"

Misschien wordt bedoeld:

"van Sp.a over Groen! gaan we naar de Vlaamse Staat'
freelancer is offline  
Oud 12 september 2011, 20:43   #477
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
En nu ernstig jochies.

Aangezien volksverraad niet bestaat, ben ik geneigd aan te nemen dat het vlaams-nationalistische adagium "van verraad over verraad gaan we naar de vlaamse staat" een onzinnige gedachte verwoordt; en dat bij uitbreiding het op politics.be populaire idee van de vlaamse staat, niets anders dan een geloofsartikel is, gelijkaardig aan de gouden paplepels, de onbevlekte ontvangenis en de veertig gewillige opengesperde maagden.

Ja toch?
no comment aangezien we ernstig moeten zijn
stuyckp is offline  
Oud 14 september 2011, 20:26   #478
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Op Ter Zake wordt gemeld dat er een akkoord bereikt zou zijn over BHV en de niet benoemde burgemeesters. Op dit ogenblik wordt de laatste punten en kommaas geplaatst.

Plegen onze onderhandelaars volksverraad door straks een akkoord te sluiten over BHV en de drie niet benoemde burgemeesters?

Pleegt Yves Leterme vaandelvlucht door naar de OESO te verkassen ?

Pleegde Bart De Wever volksverraad door aan de kant te gaan staan ?

Pleegde Ben Weyts volksverraad door de nota Di Rupo dit weekend te lekken naar de pers ?

Al die vragen toch.
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 14 september 2011 om 20:26.
4x10E6 is offline  
Oud 14 september 2011, 21:06   #479
stuyckp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 juli 2011
Locatie: Hoevenen
Berichten: 15.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Op Ter Zake wordt gemeld dat er een akkoord bereikt zou zijn over BHV en de niet benoemde burgemeesters. Op dit ogenblik wordt de laatste punten en kommaas geplaatst.

Plegen onze onderhandelaars volksverraad door straks een akkoord te sluiten over BHV en de drie niet benoemde burgemeesters? JA

Pleegt Yves Leterme vaandelvlucht door naar de OESO te verkassen ? JA

Pleegde Bart De Wever volksverraad door aan de kant te gaan staan ? NEE, de vraagstelling is ook verkeerd hij werd aan de kant gezet en dat was op zich ook wel een verraad. We hebben dit punt ook al bewezen door u van de nodige linken te voorzien. Maar u weigert de waarheid te zien wegens selectieve blindheid.

Pleegde Ben Weyts volksverraad door de nota Di Rupo dit weekend te lekken naar de pers ? NEE

Al die vragen toch.
stuyckp is offline  
Oud 14 september 2011, 21:14   #480
Slasty
Burgemeester
 
Slasty's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2005
Berichten: 584
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Dan was er wel iemand anders geweest. Iedere partij heeft stemmenkanonnen. Hoeveel zou cd&v in 2007 gehaald hebben zonder leterme? Hoeveel zou ps halen zonder di rupo.

Belachelijke vraag.
je slaat hier juist de nagel op de kop, onze politiek is bij uitstek een zielig spelletje persoonsverheerlijking geworden waarbij alles ondergeschikt is aan de pop polls van die éne persoon. Waarom willen die partijen zo graag BV's hebben denk je, omwille van hun gedachtegoed???? De meeste van die klojo's kennen het partijprogramma niet eens! Niet moeilijk natuurlijk, hun kiezers kennen het ook niet.E
En ondertussen wordt er oeverloos gezeverd over een territorium dat er eigenlijk geen is want het adagio volk=grondbezit is te belachelijk om los te lopen. Eventjes een vraagje aan de hardliners hier. Is een Antwerpenaar die al tot in de 50e generatie sinjoor is , maar die Franstalig is een Vlaming? Volgens de Vlamingen wel want zij zeggen, dat is Vlaams grondgebied. maar de walen zeggen, neen, want zij rekenen op de taal die er gesproken wordt, dus is hij géén Vlaming. En dat is, in a nutshell, het hele probleem. Er is gewoon een verschil in definiëring. De Vlamingen stellen geografische grenzen, de walen willen linguïstische grenzen. Los daarvan is het hele gekrakeel op wereldvlak wel grappig natuurlijk. Ik vermaak mij soms om aan vrienden uit het buitenland te proberen uit te leggen hoe het hier zit. De meesten zijn verbijsterd en/of vinden het ongelooflijk grappig.
__________________
Paranoia is a disease onto itself, and may I add ..... the person standing next to you may not be who they appear to be... (Les Claypool)
Slasty is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be