Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2008, 21:12   #461
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dus het verhaal op het diner van de fractiedagen van het VB in Baune in 2004, het verhaal op het etentje van de fractie van het VB in een Brussels restaurant in 2005 zijn ook verzonnen. Dat gelooft u toch zelf niet.

Een andere verhaaltje. Er werd dus een overwinningsbal gehouden in zaal Hippodroom in Wilrijk. En de sfeer was uitgelaten en de deejay vraagt aan Verstrepen -gezien hij toch ook een radioman is geweest- of hij niet zelf een paar plaatjes wil draaien. Hetgeen Verstrepen dan ook doet.

Verstrepen:

Voor de eerste keer had ik het gevoel dat men mij aanvaarde zoals ik was. Hier staat Jurgen, jullie verruimer, en ik laat jullie dansen en springen op de juiste muzie;. Teen marsliedjes maar hedendaagse clubmuziek. De sfeer kon volgens mij niet meer stuk. Tot ik een Indische dancehit oplegde die op dat moment grijs werd gedraaid op radio Donna. Plotseling sonden er voor de discobar een aantal dronken kerels. 'Hé paljas. Dat doe je opzettelijk zeker? Zo van die negermuziek draaien. Je doet dat opzettelijk hè, om ons te kloten. Wie denk je wel dat je bent?' Eerst keek ik hen ongelovig aan. Ze bleven aandringen en uitdagen.../...Wat dacht dat tuig wel? Mij tot de orde roepen vanwege een internationale dancehit? Ik kookte van woede. Ik heb nog één plaat gedraaid en ben toen naar huis gegaan.
(Jurgen Verstrepen, Zwart op Wit, p 151.)

Tja, Verstrepen keek toen ongelovig op. Maar ik niet.
Was Jan van den Berghe op dat overwinningsbal? Indien niet, dan is het allemaal gelogen.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 21:21   #462
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

De Calimero reflex geillustreerd.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  calimero_reflex.jpg‎
Bekeken: 65
Grootte:  97,3 KB
ID: 39319  

Oud 4 oktober 2008, 21:24   #463
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg Bekijk bericht
De Calimero reflex geillustreerd.
oei, pas maar op. nu gaan ze op het rode knopje drukken en je zal strafpunten aan uw broek krijgen vanwege die calimero.....
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 21:27   #464
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U moet echt nog veel leren... "Verschaeve, een collaborateur tijdens WO I." Man, man, man...

Reeds voor WO I had priester Verschaeve een grote faam gekregen, niet alleen in de Vlaamse Beweging maar ook in katholiek Vlaanderen in het algemeen. Toen Duitse troepen in 1914 België binnenvielen, was het Verschaeve die in een vlammend pamflet van leer trok tegen deze agressie. Tijdens de oorlog zal Alveringem trouwens achter de frontlinie liggen; mij dus een raadsel hoe Verschaeve deelgenomen zou hebben aan het activisme... Wel zal Verschaeve een sleutelrol gaan spelen bij de vorming van en stuwing in de Frontbeweging.
Dat is zeker waar, maar Oorda was ook een van de pijlers bij de oprichting van het Verdinaso. Ook had hij tijdens WO I toch regelmatige contacten met activisten. Maar goed, in ieder geval, in Wereldoorlog II was hij wat minder vlammend tegen de Duitse agressor.

Laatst gewijzigd door system : 4 oktober 2008 om 21:33.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 21:28   #465
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oei, pas maar op. nu gaan ze op het rode knopje drukken en je zal strafpunten aan uw broek krijgen vanwege die calimero.....
Ja en ?

Dank u toch. Om op uw wijze het calimero complex te ilustreren.

Bang voor strafpunten. ........................My ass.

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 4 oktober 2008 om 21:29.
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 21:31   #466
Daimanta
Parlementsvoorzitter

Daimanta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mag wel zijn, maar in Wereldoolog II was hij in ieder geval wat minder vlammend tegen de Duitse agressor.
Hoogst waarschijnlijk wegens de Belgicistische repressie. Ik denk dat Verschaeve zich genoodzaakt zag te vechten tegen een onland en daarbij niet kritisch was over bondgenoten die hij kon krijgen.
Oud 4 oktober 2008, 21:34   #467
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Hoogst waarschijnlijk wegens de Belgicistische repressie. Ik denk dat Verschaeve zich genoodzaakt zag te vechten tegen een onland en daarbij niet kritisch was over bondgenoten die hij kon krijgen.
Dat liedje kennen we.
Oud 4 oktober 2008, 21:34   #468
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Objectief Bekijk bericht
Ik ben geen VB-lid, maar wil toch even reageren.

De Standaard schrijft dit - net zoals vele andere kranten - met als bron iemand die van het Vlaams Belang is overgestapt naar LDD (Gianni Boone). Dit allemaal in de context van 'het boek' van Verstrepen. Waarom zijn deze personen niet weggegaan bij het Vlaams Belang als deze liederen zouden gezongen zijn geweest? Waarom pas veel later? Ach ... ik moet de verdediging van het Vlaams Belang hier niet opnemen, maar mij is het toch duidelijk dat dit enkel nastampen en politieke spelletjes zijn (als men dat nog politiek kan noemen).
Dit gaat m'n petje toch ook te boven. Als ik me morgen aansluit bij de SPA-jongeren en het er dan afbol na een tijdje, gaan ze mij dan ook geloven als ik naar DS stap met het verhaal dat er communistische liederen worden gezongen tijdens kampen?

Een normale reporter/interviewer doet toch wel een beetje moeite om de geloofwaardigheid van zijn bron te controleren?
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 21:35   #469
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta Bekijk bericht
Bullshit.
Verschaeve was 100% nazi. Tot het bittere eind. Hij heeft Vlaanderen aan Hitler verkocht omdat hij meer nazi dan Vlaming was.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 21:38   #470
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dit gaat m'n petje toch ook te boven. Als ik me morgen aansluit bij de SPA-jongeren en het er dan afbol na een tijdje, gaan ze mij dan ook geloven als ik naar DS stap met het verhaal dat er communistische liederen worden gezongen tijdens kampen?

Een normale reporter/interviewer doet toch wel een beetje moeite om de geloofwaardigheid van zijn bron te controleren?
Maar dat verhaal over het VB en de VB parlementsleden en hun (vermeende?) nazistische sympathieën maakt maar ,op en al, 3 blz uit van het boek van Verstrepen. En het boek telt 160 blz. Maar het staat er wel. De helft van het boek gaat niet eens over het VB.

Laatst gewijzigd door system : 4 oktober 2008 om 21:40.
Oud 4 oktober 2008, 21:41   #471
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

"O dierbaar België, o heilig land der vaad'ren,"

Oei, een 'heilig land'. Staat dat niet zowat gelijk met garandeerd onheil?
Een heilig land der vaad'ren. Wiens vaad'ren?

"onze ziel en ons hart zijn u gewijd."

De overgave is totaal, en de vraag of diegenen die het heilig land der vaad'ren niet in hun hart dragen wel een ziel kùnnen hebben, dringt zich op.

"Aanvaard ons kracht en het bloed van ons aad'ren,"

Aanvaarden of opeisen?

"wees ons doel in arbeid en in strijd."

Ja, hop, doe eens wat moeite om een waardig doel te worden. Ge kunt beter, België.

"Bloei, o land, in eendracht niet te breken,"

Van die eendracht is nog nooit echt veel in huis gekomen, hé, vandaar dat het met die bloei ook niet echt goed loopt.

"Wees immer uzelf, en ongeknecht."

Ik ben mezelf, en gij gaat mij niet knechten. Nu uw beurt nog.

"Het woord getrouw, dat g'onbevreesd moogt spreken."

'Pour les flamands, la même chose'? 'Non'?

"Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht."

Ah, nu komt de aap uit de mouw! 't Is voor Albèèrt en z'n bende. Is dat verenigbaar met de rest van de woorden die we onbevreesd mogen spreken?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 4 oktober 2008 om 21:42.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 21:46   #472
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Bullshit.
Verschaeve was 100% nazi. Tot het bittere eind. Hij heeft Vlaanderen aan Hitler verkocht omdat hij meer nazi dan Vlaming was.
Fascinerende evolutie voor een priester uit de Frontbeweging, vind ik.

Fascinans et tremendum, wel te verstaan!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 21:48   #473
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Fascinerende evolutie voor een priester uit de Frontbeweging, vind ik.

Fascinans et tremendum, wel te verstaan!
Ik beschouw het eerder een 'nederdaling ter helle'. Een verbond met Adolf, de opperduivel. Zijn christelijke ziel heeft hij in ieder geval verkocht. Dus Verschaeve is eigenlijk een 'Faust avant la lettre'. Een tragische figuur.

Laatst gewijzigd door system : 4 oktober 2008 om 21:52.
Oud 4 oktober 2008, 21:52   #474
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht

Ik weet niet, maar hebben jullie nog niet door dat er hier eigenlijk niets anders wordt gedaan dan een hele hoop gelul weergeven over wat gezang van nul-importantie om zodoende wat eigenlijk WEL belangrijk is onopvallend te laten passeren? Nederland,... dat waren toch diegene waarmee we zouden moeten samen gegaan hebben bij een eventuele splitsing van België niet, hebben nog maar eens de stomme Belgische kloten van ons regering de loef af gestoken. Onze slimme vet betaalde kloefkaffers hebben ons weer eens flink in onze portemonnee laten zitten. De beste stukken van de Fortis taart zijn opgesoupeerd door Nederland en de rotten overschot is voor België. Och ja, euuu, ze zingen antieke liedjes bij het VB. DAT is pas van groot belang he.

Laatst gewijzigd door Garry : 4 oktober 2008 om 21:55.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 21:59   #475
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus het verhaal op het diner van de fractiedagen van het VB in Baune in 2004, het verhaal op het etentje van de fractie van het VB in een Brussels restaurant in 2005 zijn ook verzonnen. Dat gelooft u toch zelf niet.

Een andere verhaaltje. Er werd dus een overwinningsbal gehouden in zaal Hippodroom in Wilrijk. En de sfeer was uitgelaten en de deejay vraagt aan Verstrepen -gezien hij toch ook een radioman is geweest- of hij niet zelf een paar plaatjes wil draaien. Hetgeen Verstrepen dan ook doet.

Verstrepen:

Voor de eerste keer had ik het gevoel dat men mij aanvaarde zoals ik was. Hier staat Jurgen, jullie verruimer, en ik laat jullie dansen en springen op de juiste muziek. Teen marsliedjes maar hedendaagse clubmuziek. De sfeer kon volgens mij niet meer stuk. Tot ik een Indische dancehit oplegde die op dat moment grijs werd gedraaid op radio Donna. Plotseling sonden er voor de discobar een aantal dronken kerels. 'Hé paljas. Dat doe je opzettelijk zeker? Zo van die negermuziek draaien. Je doet dat opzettelijk hè, om ons te kloten. Wie denk je wel dat je bent?' Eerst keek ik hen ongelovig aan. Ze bleven aandringen en uitdagen.../...Wat dacht dat tuig wel? Mij tot de orde roepen vanwege een internationale dancehit? Ik kookte van woede. Ik heb nog één plaat gedraaid en ben toen naar huis gegaan.
(Jurgen Verstrepen, Zwart op Wit, p 151.)

Tja, Verstrepen keek toen ongelovig op. Maar ik niet.
TOEN hadden zijn ogen moeten opengaan en niet gewoon 'nog een plaatje draaien en naar huis gaan'.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 22:01   #476
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Wie gelooft er nu opportunisten? Juist ja, linkse ratten.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 22:02   #477
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
"O dierbaar België, o heilig land der vaad'ren,"

Oei, een 'heilig land'. Staat dat niet zowat gelijk met garandeerd onheil?
Een heilig land der vaad'ren. Wiens vaad'ren?

"onze ziel en ons hart zijn u gewijd."

De overgave is totaal, en de vraag of diegenen die het heilig land der vaad'ren niet in hun hart dragen wel een ziel kùnnen hebben, dringt zich op.

"Aanvaard ons kracht en het bloed van ons aad'ren,"

Aanvaarden of opeisen?

"wees ons doel in arbeid en in strijd."

Ja, hop, doe eens wat moeite om een waardig doel te worden. Ge kunt beter, België.

"Bloei, o land, in eendracht niet te breken,"

Van die eendracht is nog nooit echt veel in huis gekomen, hé, vandaar dat het met die bloei ook niet echt goed loopt.

"Wees immer uzelf, en ongeknecht."

Ik ben mezelf, en gij gaat mij niet knechten. Nu uw beurt nog.

"Het woord getrouw, dat g'onbevreesd moogt spreken."

'Pour les flamands, la même chose'? 'Non'?

"Voor Vorst, voor Vrijheid en voor Recht."

Ah, nu komt de aap uit de mouw! 't Is voor Albèèrt en z'n bende. Is dat verenigbaar met de rest van de woorden die we onbevreesd mogen spreken?
Ben jij zeker? Is die tekst wel juist? Ik heb dat vroeger anders geleerd. Dat was iets van in den aard van," Jeugd België jeugd en den ezel kon niet schij'ten, want zijnen ol, was toegeplakt met kol.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 22:03   #478
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
omdat hij meer nazi dan Vlaming was.
Ergo, het Vlaams-nationalisme treft geen schuld aan de collaboratie?

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 22:05   #479
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Het Vlaams-Nationalisme treft geen schuld, wel mensen die goede bedoelingen hadden om het Vlaams-nationalisme te helpen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2008, 22:08   #480
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Wat ik in mijn bad(niet bij mij thuis=dienstencentruum) al zoal zing,je zou verschieten
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be