Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2009, 18:51   #461
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Euhm, wat wil u insinueren?
Ik zeg gewoon dat in de grensstreek waar IK woon de Nederlanders veel meer last geven dan bv. Turken en/of Marokkanen. Dat is geen hypocrisie, dat is een feit!
Welke last dan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 19:03   #462
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

En geef en 'passant' - als je dan toch bezig bent met die 'lasten' op te noemen - ook eens een 'bewijs' van dat 'feit'!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 19:32   #463
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
In Antwerpen zijn er ook véél te veel, om van Luik en Charleroi nog niet te spreken. Trouwens, elk belgisch stad(je) en zelfs dorp tegenwoordig, heeft wel zijn plaatselijk regiment Vervelende Allochtonen.
Citaat:
Trouwens, elk belgisch stad(je) en zelfs dorp tegenwoordig, heeft wel zijn plaatselijk regiment Vervelende Autochtonen.
Niets niews onder de zon. Over de Vervelende Autochtonen maakt niemand zich druk.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 juli 2009 om 19:35.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2009, 19:45   #464
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Wat in Brussel opvalt is de ongelooflijke onbeleefdheid, haast brutaliteit, op straat. Voor sommigen is dat gewoon. Suits them fine.
Ik heb jaren in Antwerpen gewoond, lang geleden, dan jaren in Brussel gewoond, lang geleden, dan weer jaren in Antwerpen gewoond, en nu weer jaren in Brussel. Ik ken beide dus, én hun evolutie.
Naar mijn ervaring is de brutaliteit in Antwerpen stukken aggressiever. De VB-scores in Antwerpen zijn er IMO een bewijs voor.
En 't is ook niet uit pure fantasie dat ik nu weer in Brussel heb verkozen te wonen, noch om Frans te spreken.
Indien je met
Citaat:
de ongelooflijke onbeleefdheid, haast brutaliteit, op straat
dubbelparkeren bedoelt, j�*, d�*t is hier idd. frequenter.
Oud 15 juli 2009, 19:54   #465
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Ik heb daar gewoond, al lang geleden nu, en zelfs toen waren er al te veel. Vorig jaar ben ik eens in de buurt van het Zuidstation gaan wandelen, met het idee ergens te gaan eten, en een paar pinten te drinken. Man man man, niks als bruin mannekkes, die je nog vies aankijken ook nog. Een drukkende ambiance. De volgende keer dat ik verplicht ben om daar nog naar toe te gaan, steek ik een wapen op zak.
Dus omwille van huidskleur en "vies aankijken"(in jouw opinie) plan je al wapendracht?
Kwestie van superioriteitsgevoel en opgekropte aggressiviteit, amaai! Natuurlijk, als je vertrekt van de premisse
Citaat:
Ik heb daar gewoond, al lang geleden nu, en zelfs toen waren er al te veel.
Een beetje relax, aub.

PS, ik enkele weken nog eens "aan de Midi" uit eten geweest, héél relax

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 juli 2009 om 20:02.
Oud 15 juli 2009, 23:06   #466
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En was het lekker?
Zelf onlangs nog aan Noord geweest, veel junkies van allochtone afkomst, rond het station en bedelaars. Maar geen agressie, veel winkelede mensen en ook lekker gegeten! Maar ondanks die leuke ervaring zie ik dit niet als "bewijs" dat er in die wijken geen problemen zijn. Maar ik vond de sfeer minder agressief dan in Antwerpen.
Oud 16 juli 2009, 18:23   #467
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik heb jaren in Antwerpen gewoond, lang geleden, dan jaren in Brussel gewoond, lang geleden, dan weer jaren in Antwerpen gewoond, en nu weer jaren in Brussel. Ik ken beide dus, én hun evolutie.
Naar mijn ervaring is de brutaliteit in Antwerpen stukken aggressiever. De VB-scores in Antwerpen zijn er IMO een bewijs voor.
En 't is ook niet uit pure fantasie dat ik nu weer in Brussel heb verkozen te wonen, noch om Frans te spreken.
Indien je met dubbelparkeren bedoelt, j�*, d�*t is hier idd. frequenter.

u bent een leugenaar.
Ik kom dagdagelijks voor mijn werk in brussel en bijhorende gemeenten en brussel is niet zo leuk als u stelt.
Als enkel dubbelparkeren het probleem was, deden we het toch gewoon allemaal.
U liegt. Niet alleen als u posts van hier aanhaalt, maar ook als u over uw ervaringen schrijft.

instead of korans and imams

Laatst gewijzigd door Pist*on : 16 juli 2009 om 18:25.
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2009, 19:40   #468
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Welnee, Filo liegt helemaal niet! Maar omdat hij persoonlijk weinig ervaring heeft met de minder aangename kanten van het multicultuele leven bestaan die problemen niet,dat kun je een filosoof niet kwalijk nemen!

Laatst gewijzigd door alice : 16 juli 2009 om 19:41.
Oud 17 juli 2009, 07:08   #469
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Plezant, leuk maar eigenlijk doelloos, onproductief en tijdrovend.
Wat en gelul, gezeik en zenuwslijtende bekommernissen over een fenomeen dat de laatste vijf decennia met de ongestoorde regelmaat van een Zwitserse horloge door de opeeenvolgende regeringen tot stand is gekomen.
Ze zijn er en naar alle waarschijnlijkheid zullen ze blijven ook. Ze zijn niet meer weg te halen uit ons dagdagelijks leven.
Aan wie de schuld?
De Politici: Eigenlijk hebben deze niet meer gedaan dan waarvoor zij door een meerderheid werden aangesteld.
De extreem rechtse oppositiepartijen ?: Hun 'falen' is eigenlijk te wijten aan een overgrote meerderheid van bangerige en niet of uiterst slecht ingelichte kiezers.
De Noord-Afrikaanse Inwijkelingen zelf ?: Om straatarme mensen er toe te bewegen om met het weinige dat ze bezitten zulks een onzekere en gevaarlijke reis te ondernemen, moet de belofte van een betere toekomst in Europa toch goed zijn gepromoot.
De uiterst moeilijke en harde levensvoorwaarden, waarmee deze Allochtonen in hun land van herkomst te kampen hebben, buiten beschouwing gelaten: Hoed af voor die dappere mensen, alhoewel hun aanwezigheid mijn geluk ook niet ten goede komt.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 07:10   #470
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die Nederlanders maken er hier een zooitje van!
Citaat:
Ik zeg gewoon dat in de grensstreek waar IK woon de Nederlanders veel meer last geven dan bv. Turken en/of Marokkanen. Dat is geen hypocrisie, dat is een feit!
Bizarre reactie van iemand die constant in het verweer gaat tegenover forummers die spreken over 'de allochtonen'...
Citaat:
Dat is geen hypocrisie, dat is een feit!
Froummers die spreken over 'de allochtonen' zeggen krek hetzelfde.

Enige consequentie in je gedachtengang zou niet misstaan...

Laatst gewijzigd door Esperanza : 17 juli 2009 om 07:11.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 13:22   #471
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Plezant, leuk maar eigenlijk doelloos, onproductief en tijdrovend.
Wat en gelul, gezeik en zenuwslijtende bekommernissen over een fenomeen dat de laatste vijf decennia met de ongestoorde regelmaat van een Zwitserse horloge door de opeeenvolgende regeringen tot stand is gekomen.
Ze zijn er en naar alle waarschijnlijkheid zullen ze blijven ook. Ze zijn niet meer weg te halen uit ons dagdagelijks leven.
Aan wie de schuld?
De Politici: Eigenlijk hebben deze niet meer gedaan dan waarvoor zij door een meerderheid werden aangesteld.
De extreem rechtse oppositiepartijen ?: Hun 'falen' is eigenlijk te wijten aan een overgrote meerderheid van bangerige en niet of uiterst slecht ingelichte kiezers.
De Noord-Afrikaanse Inwijkelingen zelf ?: Om straatarme mensen er toe te bewegen om met het weinige dat ze bezitten zulks een onzekere en gevaarlijke reis te ondernemen, moet de belofte van een betere toekomst in Europa toch goed zijn gepromoot.
De uiterst moeilijke en harde levensvoorwaarden, waarmee deze Allochtonen in hun land van herkomst te kampen hebben, buiten beschouwing gelaten: Hoed af voor die dappere mensen, alhoewel hun aanwezigheid mijn geluk ook niet ten goede komt.
Inderdaad zijn die mensen hier en zullen ze blijven, of dit daarom "helden" zijn is een uitspraak voor uw rekening. Sommigen ongetwijfeld, maar de overgrote meerderheid niet. Reden te meer om aan het samenleven aandacht te geven, je ogen open doen voor de bestaande problemen kan nog steeds voorkomen dat dit samenleven niet verder komt dan stilzwijgende verdraagzamheid zolang er niet te veel en te vaak conflicten zijn. De torenhoge werkloosheid, overbevolking in gevangenissen, vrouwen in vluchthuizen en kinderen die uit de boot vallen in het onderwijs is de zaak van iedereen, juist omdat niemand weggaat en er steeds meer bijkomen.
Oud 17 juli 2009, 22:05   #472
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indien je met dubbelparkeren bedoelt, j�*, d�*t is hier idd. frequenter.
Lieve help gast yom. Dubbel parkeren vind je veel erger dan sackjackings-geweld en drugs.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 00:47   #473
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pist*on Bekijk bericht
vertel eens.
Ik ken brussel namelijk ook behoorlijk goed.
En wat ken jij zo in Brussel?
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 03:27   #474
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Welke last dan?
Groepjes Nederlandse jongeren die in België komen feesten (lees: ruzie komen zoeken). Ik en mijn kameraden zijn al diverse keren slachtoffer geweest van verbale en vooral fysieke agressie, al hebben de agressors meer slaag gekregen dan ik en mijn kameraden .

Maar dat is nog niets in vergelijking met de overlast die Nederlandse drugsbaronnen in de grensstreek veroorzaken. Gisteren hebben ze hier weer een klopjacht gehouden op 2 'zware jongens' die poogden een gewapende homejacking uit te plegen. En vorige maand hebben ze een grote drugsbende weten ontmaskeren.

Bron: http://www.nieuws.nl/559540
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 03:29   #475
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
En geef en 'passant' - als je dan toch bezig bent met die 'lasten' op te noemen - ook eens een 'bewijs' van dat 'feit'!
Die feiten zijn in de grensstreek algemeen bekent.

Laatst gewijzigd door Weiße Rose : 19 juli 2009 om 03:32.
Oud 19 juli 2009, 03:36   #476
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Bizarre reactie van iemand die constant in het verweer gaat tegenover forummers die spreken over 'de allochtonen'...
Froummers die spreken over 'de allochtonen' zeggen krek hetzelfde.

Enige consequentie in je gedachtengang zou niet misstaan...
Wat zit jij nu weer te brabbelen?
Oud 19 juli 2009, 03:40   #477
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Waar wij wonen komen steeds meer allochtonen met kinderen, die besloten hebben Brussel te verlaten wegens 'onleefbaar'. Dat verbaast me niks. Een collega van mij zijn dochter is vorig jaar aangevallen in Koekelberg door 4 meisjes die haar kleinere vriendin 'aanspraken', en toen zij tussenbeide kwam kreeg ze een messteek in haar gezicht. De man, een Macedonier, is intussen ook verhuisd.
Wat in Brussel opvalt is de ongelooflijke onbeleefdheid, haast brutaliteit, op straat. Voor sommigen is dat gewoon. Suits them fine.
Wel, dan hebt u heel andere ervaringen dan mijn kameraden.
Oud 19 juli 2009, 04:38   #478
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zit jij nu weer te brabbelen?
Dat je de overeenkomsten in de respectievelijke argumentaties niet begrijpt kan ik niets aan verhelpen.

Gelet op de inhoud van je laatste posts verwondert mij trouwens niet eens.

Laatst gewijzigd door Esperanza : 19 juli 2009 om 04:39.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 07:25   #479
Pist*on
Schepen

Pist*on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
En wat ken jij zo in Brussel?

Om het kort te stellen, ik durf zeggen dat bijna geen enkele wijk mij onbekend is. Niet dat ik de plaatsnamen allemaal ken, maar ik ik kom/kwam regelmatig in brussel en randgemeenten. Marollen, lemmens, noord & zuid, centrum,... Meestal eerder de verloederde kanten.

en u?

instead of korans and imams
Pist*on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2009, 08:48   #480
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad zijn die mensen hier en zullen ze blijven, of dit daarom "helden" zijn is een uitspraak voor uw rekening. Sommigen ongetwijfeld, maar de overgrote meerderheid niet. Reden te meer om aan het samenleven aandacht te geven, je ogen open doen voor de bestaande problemen kan nog steeds voorkomen dat dit samenleven niet verder komt dan stilzwijgende verdraagzamheid zolang er niet te veel en te vaak conflicten zijn. De torenhoge werkloosheid, overbevolking in gevangenissen, vrouwen in vluchthuizen en kinderen die uit de boot vallen in het onderwijs is de zaak van iedereen, juist omdat niemand weggaat en er steeds meer bijkomen.
‘Multicultureel’ is een mooi woord en wat ermee bedoeld wordt is zeker lofwaardig.
Het zou echter verkeerd zijn de huidige situatie in overwegend de grootsteden als multicultureel te bestempelen. Ruw uitgedrukt kan gesteld worden dat de meeste Allochtonen naar Europe zijn gekomen om met de moed van de wanhoop hun ondraaglijke levensvoorwaarden in hun eigen land van herkomst in te ruilen voor het ‘dolce-farniete leventje’ zoals het getoond wordt op televisie en Internet.
Voor de meesten is het dan ook wel een bittere te slikken pil te merken dat het Europees rijke welvaartleventje slechts in het bereik ligt van een beperkte minoriteit.
Het resultaat van deze ontgoochelingen en frustraties vind men uiteraard terug in de toestanden die U citeert.
Voor de meeste mensen (Autochtonen en Allochtonen) betekent eigenlijk het ‘Multicultureel’ : Verscheidene etnische groepen tegen hun wil in verplichten met elkaar samen te leven, liefst met behulp van overtuiging maar als het niet anders kan: ook met dwangmaatregelen (anti-racistenwet - positieve discriminatie enz).
Van de ongemakken ervan geniet zowat iedereen die ermee gekonfronteerd is, slechts de welmenende ''3 aapjes-symboliek Politici'' worden ervoor vergoed.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be