Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2009, 11:18   #461
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Dan steek je ze maar in een grote doos en stuur je ze maar terug. Wij moeten daar toch niet voor opdraaien?
Oei, dat wist ik niet.
Ik dacht dat dat nog een paar kilometer voorbij Brussel lag.
Oud 17 juli 2009, 11:19   #462
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan steek je ze maar in een grote doos en stuur je ze maar terug. Wij moeten daar toch niet voor opdraaien?
Leg me nu eens geen woorden in de mond. Ik heb dat niet gezegd! Ik weet niet wie dat heeft gezegd! En ik sta er dus ab-so-luut niet achter. Ik draag geen sexy lingerie! Ik heb dat nooit gedaan! Zelfs niet die van mijn vrouw, om eens te proberen.

Man toch
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 11:21   #463
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Leg me nu eens geen woorden in de mond. Ik heb dat niet gezegd! Ik weet niet wie dat heeft gezegd! En ik sta er dus ab-so-luut niet achter. Ik draag geen sexy lingerie! Ik heb dat nooit gedaan! Zelfs niet die van mijn vrouw, om eens te proberen.

Man toch
Dat zijn wel veel woorden met weinig inhoud, hoor.

Het is nochtans vrij eenvoudig:

Hoewel tegenwoordig de terpentijn perfect gerectificeerd wordt, werden in vroegere eeuwen juist vaak de, van nature met terpentijnolie vermengde, natuurlijke harsen veel als schildersmedium gebruikt: de zogenaamde balsems. Het woord terpentijn duidde oorspronkelijk de hars aan. Historisch belangrijke typen zijn de:

Venetiaanse terpentijn, ook wel Lariksterpentijn genoemd, want deze balsem werd gewonnen uit de Larix decidua, de Europese lork. De hars bevat maar een vijfde aan terpentijnolie, de rest is voornamelijk larizinolzuur. De dus zeer stroperige gelige vloeistof, die in niets lijkt op de terpentijn die nu te koop is, was zeer geliefd vanwege de fonkelende glans die hij aan de olieverfglacis gaf. De stad Venetië had het monopolie in de belangrijkste productiegebieden in de Alpen, waar de hars uit de bomen getapt werd. Deze terpentijn was het duurst, want hij bleef helder na droging. Dat was anders bij de goedkopere:
Straatsburgse terpentijn. Dit is niets anders dan de hars van sparren (meestal Abies alba of A. pectinata). Deze hars bevat een derde aan terpentijnolie en is dus veel vloeibaarder. Het nadeel van dit type was dat het abiëtinezuur bevat, wat op den duur de verf dof maakt. Op veel schilderijen van rond 1800, toen het mode werd zeer grote hoeveelheden hars aan de verf toe te voegen, zijn de effecten hiervan duidelijk zichtbaar. De naam komt van de belangrijkste stapelmarkt tussen de productiegebieden in de Vogezen en het Zwarte Woud.
Franse terpentijn: oorspronkelijk is dit de hars die gewonnen werd uit dennen (meestal Pinus pinaster aan de Franse oceaankust). Deze balsem gold als inferieur. Wellicht dat hij daarom als eerste gebruikt werd voor rectificatie. In het midden van de 19e eeuw wordt dit de naam van alleen de zo gewonnen balsemterpentijnolie en is dus gewoon wat wij tegenwoordig onder terpentijn verstaan. Toen de balsems in onbruik raakten, viel de noodzaak voor het onderscheid weg en daarmee ook de toevoeging "Franse". Sommige merken bleven die aanduiding echter wel gebruiken, vooral voor goedkope enkel gerectificeerde terpentijn, die nog een zekere harscomponent bevatte. Daardoor kreeg de naam een ongunstige betekenis.

Nog steeds wordt er harsolieverf in tuben geproduceerd. Hoewel sommige merken nog Venetiaanse terpentijn verkopen, is het schildertechnisch belang daarvan alleen nog gelegen in de restauratie of imitatie van oude werken: er zijn nu superieure vervangers in de vorm van media op copaïva- of alkydbasis.
Oud 17 juli 2009, 11:28   #464
La Chunga
Minister

La Chunga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een parlementaire onderzoekscommissie die deze materie ten gronde uitpluist lijkt me niet meer dan normaal. Het moge voor iedereen duidelijk zijn dat dit alles bijzonder gevoelig ligt. Laat me één ander nog maar eens op een rijtje zetten ...
Het begon allemaal toen de eerste minister niet enkel vergat door te spoelen maar bovendien naliet zijn remsporen weg te vagen. Dat de oppositie hierop de eerste minister verweet een strontzak te zijn was, hoewel begrijpelijk, niet in overeenstemming met de realiteit. De eerste minister is namelijk geen zak gevuld met stront; althans niet volledig. Meer correct ware het de premier een zak te noemen die deels met stront is gevuld. Het empirisch experiment tijdens de plenaire vergadering van het parlement - waarbij de minister een zak van zijn volume openbaar diende vol te schijten - stelde de oppositie dan ook in het ongelijk. Hierdoor werd de tekst van de motie gewijzigd zodat nu sprake is van: "... de eerste minister een kwartvolle zak stront is ...". Deze gewijzigde motie werd - zoals te verwachten - unaniem goedgekeurd.
Over de remsporen blijft echter onenigheid bestaan waardoor een parlementaire strontcommissie noodzakelijk is. Belangerijke getuigen op de zittingen worden de wc-madam, de leveranciers van de wc-pot, het toiletpapier en de luchtverfrisser, die allen onder ede over de stront van de eerste minister komen getuigen.
Al bij al een zaak met een geurtje aan, denk ik!
Oud 17 juli 2009, 11:32   #465
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door La Chunga Bekijk bericht
Een parlementaire onderzoekscommissie die deze materie ten gronde uitpluist lijkt me niet meer dan normaal. Het moge voor iedereen duidelijk zijn dat dit alles bijzonder gevoelig ligt. Laat me één ander nog maar eens op een rijtje zetten ...
Het begon allemaal toen de eerste minister niet enkel vergat door te spoelen maar bovendien naliet zijn remsporen weg te vagen. Dat de oppositie hierop de eerste minister verweet een strontzak te zijn was, hoewel begrijpelijk, niet in overeenstemming met de realiteit. De eerste minister is namelijk geen zak gevuld met stront; althans niet volledig. Meer correct ware het de premier een zak te noemen die deels met stront is gevuld. Het empirisch experiment tijdens de plenaire vergadering van het parlement - waarbij de minister een zak van zijn volume openbaar diende vol te schijten - stelde de oppositie dan ook in het ongelijk. Hierdoor werd de tekst van de motie gewijzigd zodat nu sprake is van: "... de eerste minister een kwartvolle zak stront is ...". Deze gewijzigde motie werd - zoals te verwachten - unaniem goedgekeurd.
Over de remsporen blijft echter onenigheid bestaan waardoor een parlementaire strontcommissie noodzakelijk is. Belangerijke getuigen op de zittingen worden de wc-madam, de leveranciers van de wc-pot, het toiletpapier en de luchtverfrisser, die allen onder ede over de stront van de eerste minister komen getuigen.
Al bij al een zaak met een geurtje aan, denk ik!
Ik geloof er niets van dat het Schumacher is. Moest het waar zijn gingen ze dit vorig seizoen al bekend gemaakt hebben.

Laatst gewijzigd door Infidel : 17 juli 2009 om 11:33.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 11:36   #466
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Ik geloof er niets van dat het Schumacher is. Moest het waar zijn gingen ze dit vorig seizoen al bekend gemaakt hebben.
Waarom?
Nike maakt toch al jaren sportschoenen?
Oud 17 juli 2009, 11:40   #467
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Waarom?
Nike maakt toch al jaren sportschoenen?
Dit is - opnieuw - totaal naast de kwestie!
Oud 17 juli 2009, 11:59   #468
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is - opnieuw - totaal naast de kwestie!
De Eifeltoren is belange na niet het hoogste bouwwerk ter wereld.
Wie heeft u dat weer wijsgemaakt?
Oud 17 juli 2009, 12:03   #469
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
De Eifeltoren is belange na niet het hoogste bouwwerk ter wereld.
Wie heeft u dat weer wijsgemaakt?
Je kan die mailen hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 12:07   #470
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je kan die mailen hoor.
Wel ja, ik eet vlees! Ook op vrijdag!
Oud 17 juli 2009, 12:10   #471
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ja, ik eet vlees! Ook op vrijdag!
Hier is het anders even gestopt met regenen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 17 juli 2009, 12:30   #472
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hier is het anders even gestopt met regenen.

Fascist!
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 12:32   #473
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Fascist!
Wat een rare naam om aan een baby te geven.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2009, 12:35   #474
La Chunga
Minister

Standaard

Citaat:
Wat een rare naam om aan een baby te geven.
Ongeveer 6 liter per 100 km.
Oud 17 juli 2009, 12:37   #475
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Een vat is of 30 of 50 liter. Een beetje praktische kennis mag wel, me dunkt.
Oud 17 juli 2009, 12:38   #476
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vindt Dronkoers hiervan?
Oud 17 juli 2009, 12:40   #477
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Wat vindt Dronkoers hiervan?
Niet rond de pot draaien! Effe concreet als het kan!
Oud 17 juli 2009, 12:44   #478
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Niet rond de pot draaien! Effe concreet als het kan!
Durft ge dat hier komen zeggen?

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 17 juli 2009, 12:46   #479
<!-- / message -->
Parlementslid

<!-- / message -->'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Dat zijn wel veel woorden met weinig inhoud, hoor.

Het is nochtans vrij eenvoudig:
Een goede massageolie vergemakkelijkt het glijden van de handen over de huid en geurt prettig. Je kunt kant-en-klare massageolie kopen maar zelf maken is wel zo leuk en goedkoper. Massageolie bestaat uit twee soorten olie: basisolie en essentiële olie. Een prettige massageolie met krachtige essentiële oliën maak je als volgt:
50 ml zonnebloemolie
10 druppels ylang-ylang
5 druppels patchouli.
Recepten voor massage olie kunnen bijzonder gevarieerd zijn probeer dus verschillende combinaties uit van onderstaande bestanddelen. Pas op met overmatig toevoegen van druppels essentiële oliën, dit kan bijzonder onaangenaam zijn.
Oud 17 juli 2009, 14:06   #480
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

In de hedendaagse staatsvormen verdienen de politici hopen geld (en dat maakt hen niet minder corrupt). Onder de arbeidersdemocratie verdient iedere verkozene niet meer (maar ook niet minder) dan de gemiddelde geschoolde arbeider. De mensen hebben geen behoefte aan leiders die op de duur niet meer weten wat de prijs van een brood is; ze moeten leiders hebben die weten wat het alledaagse leven van de arbeiders en jongeren is. 3.Het beroepsleger is een broeihaard van militaire kastevorming, van rechtse samenzweringen en van autoritaire, ondemocratische omgangs-vormen. Onder de arbeidersdemocratie heerst het gewapende volk, een goed georganiseerde volksmilitie met verkozen en permanent afzetbare officieren: het beste middel tegen staatsgrepen, nationalistisch extremisme en de chaos van de burgeroorlog. De toegang tot een wapen om jezelf en de verworvenheden van je klasse te verdedigen wordt dan een recht. Het wordt dan ook mogelijk om alle wapens centraal op te slaan, te registreren en de omloop ervan te controleren zonder dat de burgers zich aangetast voelen in hun recht om een wapen te dragen. Het is dus nog een goed middel tegen de gewapende misdaad ook. Militaire training wordt in zo'n volksleger i.p.v. een hersenspoeling en de onderwerping van je individuele persoonlijkheid gewoon een plezierige en avontuurlijke vorm van vrijetijdsbesteding; landsverdediging wordt i.p.v. een peperdure aangelegenheid relatief goedkoop, want je moet geen onproductieve beroepslegers onderhouden; de arbeiders worden ook de best getrainde soldaten ter wereld, want hun training is een doordeweekse activiteit. Het is een beetje zoals bij de vrije Atheense staatsburgers uit de Oudheid, die tijdens hun militaire oefeningen ook discussieerden over politiek, kunst en filosofie en ondertussen ook nog hun conditie onderhielden. En zoals je weet: de Grieken waren betere soldaten dan de ongemotiveerde huurlingen en miliciens van de Aziatische tirannieën.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be