![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Banneling
|
![]() Ah, gij neemt alleen wanhopige schooiers aan ? Om je eens goed op te kunnen afreageren zeker ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ziekelijk, maar soit, toch ook lachwekkend...Op voorwaarde van zwarte humor te houden. Laatst gewijzigd door den dinges : 31 augustus 2010 om 23:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Banneling
|
![]() Ik wist dus niet wat een boefer was. Bedankt mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij ben jij zo een mens die totaal geen zelfvertrouwen heeft en daardoor ook steeds werkloos bent...tussen hier en daar een karweitje in. En dat je daarom maar jezelf weer naar school stuurt om telkens een excuus te hebben om niet te moeten werken. Tussendoor teer je op je diploma die je amper kunt verzilveren. Dat is dus een serieuze zwakte. En je bent meer ziek dan niet ziek en zoekt daarom zoveel mogelijk bevestiging bij een ganse rij van dokters terwijl ze u feitelijk gewoon aan het doorsturen zijn en je al lang zou moeten begrepen hebben dat je een beetje aan het neuten bent. Maar dat kan aan je kinderjaren liggen.
![]() |
![]() |
#468 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben je zeker dat je geschikt bent voor " baas " te spelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ofwel een jaar milicien spelen ofwel 2 betaald worden. Zover was uw verstand nog niet geraakt he? Trouwens leg eens uit wat er verkeerd is aan het leger? Misschien voor u, omdat u fysiek en mentaal te zwak en afgekeurd was?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 31 augustus 2010 om 23:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En die dan van tijd is op een forum zich komt afreageren... Als het zo zit, het is je gegund. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ik weet niet precies wat maar het is heel erg.
Een soort zoete geur met wat bij die ik niet kan thuisbrengen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 31 augustus 2010 om 23:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik haatte en minachtte boeffers in die tijd. Nu is dat wat afgenomen, met de leeftijd word mijn karakter beter mischien ![]() Maar het leger is nog steeds het toppunt van stompzinnigheid voor mij, als ervaringsdeskundige heb ik dus het recht op die mening. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin dat is de miserie van gans het leger, ze doen daar allemaal meestal maar hun tijd. Tussendoor kunnen we niet en zeker niet zoveel jaren geleden zonder een leger zitten.
![]() |
![]() |
#477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben in m'n leven een paar maand werkloos geweest, telkens met zicht op een nieuwe job. Ik heb iedere keer een job op maat van m'n diploma gehad, een tijdje in leidinggevende functie maar dat doe ik niet graag (meer bezig met administratie dan iets anders), dus doe ik dat maar niet meer. Ik slaag erin werk te combineren met studeren, ook in periodes dat ik 100% en meer gewerkt heb. Maar die periodes waren niet leuk wegens veel te veel stress en veel te weinig tijd voor ontspanning, dus doe ik dat niet meer. En dat hoeft ook niet, want ik hoef helemaal niet fulltime te werken. Dat ik wip van de ene naar de andere job en verschillende projecten tegelijk doe is ook een eigen keuze. Ik had al lang een job kunnen hebben 'voor het leven' maar die heb ik geweigerd, want het andere leek me leuker en beter voor m'n carrière. Bleek ook zo te zijn. Nu heb ik wel een vaste job, of ik hem ga blijven doen weet ik niet... hangt ervan af wat ik vind met m'n toekomstig diploma. Dat ik een neurofysiologisch probleem heb waar niemand weg mee kan, is niet bepaald m'n eigen schuld. Het IS ook niet behandelbaar - toch niet door de mensen bij wie ik gaan zoeken ben. Het lijkt me redelijk logisch dat je, als je al 14 jaar sukkelt met iets, je al een paar keer naar een andere arts bent geweest. Uiteindelijk is hun oordeel altijd: niet behandelbaar. Je vindt het zwak dat je dan nog verder zoekt? Ok, goed, een oordeel als een ander. Is het dan zwak dat je toch je eigen ding verder doet, en zoekt naar een andere toekomstige werkinvulling die a) je liever zou doen, en b) beter zal zijn voor je lichaam? Je hebt rare ideeën van wat "zwak" is. Voor mij is het in ieder geval de enige oplossing. Ik zou me overigens, met m'n diagnose op zak, vast ook in de invaliditeit kunnen nestelen. Dat lijkt me behoorlijk saai, en onnodig, want ik kan nog heel wat. Niet alles, maar dat is ook niet nodig. Mensen die niet alles kunnen zijn alleen in jouw visie zwak. Later misschien, als het ooit eens helemaal misgaat en ik een beetje heel erg verlamd ben zo. Maar nu nog niet. Ik wil me vooral ongelooflijk amuseren in 't leven. Ik kan me gerust voorstellen dat je neerkijkt op iemand die werkt om te leven, en die ervoor kiest om maar parttime te werken en de rest van de tijd zich zo wat zit te amuseren. Persoonlijk vind ik het super dat ik dat kan. Ik heb dit niet geschreven omdat ik vind dat ik me moet verantwoorden tegenover jou. Ik weet wie ik ben, en ik ben heel blij met wie ik ben én trots op wat ik al bereikt heb in m'n leven. Maar je zit er oh zo naast, misschien - ijdele hoop - zul je ooit eens inzien dat je oordelen over anderen, die je niet eens kent, op niks slaan. Je bent niét de sterkste van de wereld, Mambo. En er zijn mensen die het met minder dan jij even ver en zelfs verder schoppen. Tijd om jezelf eens te relativeren, lijkt me.
![]() |
![]() |
#478 |
Banneling
|
![]() Een paar toffe gasten zaten er wel tussen, dat heb ik reeds toegegeven. Maar dat waren dan de uitzonderingen, het was het hele leger als systeem dat mij niet aanstond. Ze wilden van de mensen tyrannetjes maken, zelfs bij ons, de miliciens, werd dat aangemoedigd : eens dat we daar een maand of zes waren, mochten we baasspelen over de laatst aangekomenen, die moesten dan alle korvee's doen enzo. En ik heb veel jongens gezien dat daar plezier in vonden, met deze had het leger dus gewonnen, en er smeerlappen van gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en nu kruip ik erin. morgenochtend examen en daarna de eerste werkdag.
'k mag al meteen thuiswerken, als dat niet lief is.
![]() |
#480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men moet dus eerst tot aan zijn master diploma gaan en als ik het goed op heb ga je er nog wat jaartjes aan toevoegen om dat ....hoe zou ik het zeggen...iets minder dan full time werkloos te kunnen blijven? Gewoon om u te kunnen ontspannen en te amuseren. En uiteraard mag arme drommels als ik die wel ganse dagen moeten werken u een handje toesteken bij een aanvullend loontje? Want dat is uw recht...in uw visie althans? Wie kijkt er op wie neer?
![]() |