![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zei ik ook niet, Jan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die wet voorziet dat ge uw persoonsgegevens kunt laten verwijderen en zelfs controleren of dat dat ook gebeurd is. Is die wet je niet bekend of is je punt dat ze niet van toepassing zou zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. De beslissing van uw ouders om u te dopen, was hun verantwoordelijkheid. Het zinnetje "iedereen deed dat doen" is geen argument, daar wie zich bewust is van zijn daden niet zomaar met anderen meeloopt. Als uw ouders er echter voor gekozen hadden met "de rest mee te lopen", dan is dat echter ook hun verantwoordelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Kerk doet dit op theologische gronden. Als u dus meent dat u daardoor nog steeds lid bent van de Kerk, dan wil dat gewoon zeggen dat u de christelijke opvatting over het doopsel tot de uwe hebt gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, Jan.... Ik vrees dat ik jou ergens gelijk moet geven bij deze
Blijkbaar is die wet in België helemaal niet zo vergaand als die in Nederland.... dat móet beter kunnen ![]() Er is, zover ik kan terugvinden, geen recht op verwijdering of zelfs verbetering algemeen. Wel inzagerecht ed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou de RKK - maar ook andere christelijke belijdenissen zich het doopsel als "onuitwisbaar" - afstand moeten doen van de theologie van het doopsel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Paulus betwist dat helemaal niet. Wel stipt Paulus aan dat het "contract" dat Rafs ouders in zijn plaats voor hem hebben afgesloten, hun verantwoordelijkheid was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat vechten we aan? Mag ik u vragen eens een bericht te citeren waar wij het "ontdopings"recht betwisten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, ze is daar wettelijk toe verplicht.
![]() |
#475 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar laten we dat toch maar eens nuchter bekijken per parochie. Nu betaalt elke Belg ("parochiaan") mee. Er moet een eerlijke verdeelsleutel komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Minister-President
|
![]() Een eerlijke verdeelsleutel zoals jij die bedenkt zou betekenen dat bv de islam meer centen zou ontvangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De eerlijkste is volgens mij om de subsidies aan religies gewoon koudweg te schrappen, zonder meer. Als ze niet op eigen kracht kunnen overleven, hebben ze geen bestaansreden meer.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Minister-President
|
![]() ja, laten we dat doortrekken naar iedere organisatie, geen subsidies en belastingen innen en zien of ze het overleven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee. Nuttige organisaties mogen gerust gesubsidieerd worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |