Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 november 2010, 17:13   #461
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht

1. Opeens is de goedheilige katholieke sint wel goed voor de islamiet.

2. Dat gebeurt vaak dat ze voorkruipen in de rij.

3. Ik heb dan altijd goesting om te kloppen, maar dat mag niet meer tegenwoordig
1. Daar is toch niks verkeerd mee? Dat is 'assimilatie'!

2. Daar kan ik ook niet tegen. Een bejaarde of een hoogzwangere vrouw bied ik - doorgaans tot grote ergernis van diegenen die achter mij staan aan te schuiven - spontaan de plaats voor mij aan, maar vaak gaan die daar niet op in. Er is echt iets niet in orde met Brusselaars, ik zweer het u.

3. Ah, bent u er zo ene van 'hou mij tegen of ik bega een ongeluk, als 't zou mogen van de wet'?

Waarom trouwens altijd maar willen kloppen?

Ik zeg gewoon dat voorkruipen in deze contreien niet echt geapprecieerd wordt, en ik kom daar mee weg, hoor.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 17:14   #462
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Idd.
Wel een probleem in de scholen.
Na de halal, weigeren van bepaalde onderdelen van lessen, hoofddoekjes enz kan dat er ook nog bij zeker! We staan voorlopig toch nog een eindje van de madrassa's...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 17:15   #463
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Idd.
Een land is toch véél minder een territorium met eigen gewoontes (en godsdienst en taal) dan de verzameling mensen die op dat territorium leven.
Eigenlijk goed samengevat: een land is (weldegelijk) een territorium met eigen gewoontes!
Oud 11 november 2010, 17:20   #464
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
De paus smijt wel niet met niknakskes en mandarijntjes he
Maar hij begint er aan te denken om weer wat meer volk naar de kerk te krijgen!
Oud 11 november 2010, 17:26   #465
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Mooi zo!
Tuurlijk! Weer een stapje vooruit in het islamiseringsproces!
Oud 11 november 2010, 17:33   #466
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Misschien eens tijd om een Oosters-Orthodoxe Sinterklaas te lanceren?
Allez, om het wat te illustreren:
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 17:59   #467
Klarekijk
Banneling

Standaard Christelijke feestdagen afschaffen

Waarom ook niet meteen Sinterklaas en Kerstmis afschaffen , dan klapt ons hele economie zo in elkaar , of zoekt men naar meer middelen om het suikerfeest van de moslims te financieren ? het lijkt er in ieder geval op nu men de fienenciering van de kerk ook in vraag stelt . En geloof me, ik ben geen kerkganger of fantiek christen.
Dat integratie is mislukt zag de gewone burger al lang , en wordt nu ook bevestigd door de politieke wereld. maar nog zij onze politiekers blind en lanceren maatregelen om onze eigen waarden te ondermijnen en om onze financiele slagkracht te verzwakken . als men zo verder gaat kan men over enkele jaren 11 november ook afschaffen want dan zal er de noodzaak zijn aan de verjaardag van de nieuwe oorlog die men nu zelf aan het creeeren is .

Mijn conclusie , stop met maatregelen te nemen die onze eigen waarden ondermijnen en die de moslimwereld meer slagkracht geven .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 18:22   #468
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Sja, alles eigenlijk eh. Je kan dan nooit vermelden wie je bent uiteindelijk. Als ik zou willen overstappen naar een andere hogeschool of universiteit om daar te werken zou ik toch graag kunnen zeggen wie ik ben.

Er is zo een bepaalde woordvoerder die onlangs zijn ontslag ingediend heeft. Moet die dan ook gaan solliciteren zonder dat hij kan zeggen: "ik ben de ex-woordvoerder van Leonard"?

Ken zo iemand die in een familiebedrijf werkt en serieus bekend is in de omgeving van dat bedrijf (en eigenlijk tot ver buiten dat bedrijf). Als hij daar geen zin meer in heeft of het familiebedrijf stopt ermee en hij heeft geen zin om het alleen over te nemen, mag hij dan niet gaan solliciteren met "ik ben X, ge weet wel, van bedrijf Y, en ik kom mij hier aanbieden"? Die wordt zonder aarzelen meteen aangenomen waar hij zich ook aanbiedt, maar hij mag niet meer duidelijk maken wie hij is?

allez, het maakt van nu af aan dus niet meer uit of je naamsbekendheid en enige faam verwerft, alles anoniem
Alsof onze autochtonen zich daar veel zullen van aantrekken, zowel werknemers als werkgevers! Er zijn genoeg middelen zeker om dat te omzeilen in de stijl van "dit gesprek heeft nooit plaats gevonden ofte "deze opname/dat papier zal zichzelf binnen 10 seconden vernietigen!" Eventjes James Bond inhuren...
Of misschien moet men uitgebreid aantonen waarom bepaalde werknemers, autochtoon zoals allochtoon, na een tijdje weer aan de deur moeten worden gezet! Zodat iedereen goed op de hoogte is van het hoe en waarom.
Het moet blijven bij de beste kandidaten, niet bij het verplichte kleurtje!

Laatst gewijzigd door andev : 11 november 2010 om 18:24.
Oud 11 november 2010, 21:21   #469
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Pasen, Hemelvaartsdag en Allerheiligen verdwijnen als wettelijk betaalde feestdag. In de plaats komen andere dagen die aangepast zijn aan de multiculturele samenleving. Dat staat in de aanbevelingen van het pas gepubliceerde eindrapport van de Interculturele Dialoog.
Onze maatschappij is nog steeds dominerend van christelijke huize. Bijgevolg zijn de feestdagen de afspiegeling van deze werkelijkheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2010, 21:24   #470
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Tuurlijk! Weer een stapje vooruit in het islamiseringsproces!
Islamisering zou ik het niet noemen.

Alleszins ik ben een voorstander.
Oud 11 november 2010, 21:25   #471
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Dat komt omdat ons beeld van de Paus gebaseerd is op de Westerse bisschop.

Allez, Sint Nicolaas was eigenlijk een Oosters Christen, maar ik heb geen flauw idee hoe'n mijter die in zijn tijd droegen. De huidige mijter is gebaseerd op de Byzantijnse keizerskroon.
In de tijd waarin Sint Nikolaos leefde droegen bisschoppen in het Oosten geen hoofddeksel. De kleine hoed die later de grote mijter werd, was wel al gebruikelijk in de vroege Middeleeuwen in het Westen.

In het Oosten zullen de bisschoppen pas na de val van Constantinopel de hoed van keizer als hun mijter overnemen. Ook de kleding van de huidige orthodoxe bisschoppen is op het keizerlijk ceremonieel gebaseerd en niet op de traditionele gewaad van de bisschoppen. In het Westen is men langer trouw gebleven aan het traditionele bisschoppelijk gewaad.

De heilige Nikolaos zal dus een kazuifel gedragen hebben die min of meer gelijkt op een groot uitgevallen gothische kazuifel, met daarop het traditionele pallium.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 01:32   #472
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Islamisering zou ik het niet noemen.

Alleszins ik ben een voorstander.
En waarom bent u een voorstander? En indien dit geen islamisering is hoe noemt u dat dan?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 08:48   #473
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En waarom bent u een voorstander? En indien dit geen islamisering is hoe noemt u dat dan?

Ga jij die dagen naar de mis Alice ??
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 08:58   #474
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
...

1. Dat integratie is mislukt zag de gewone burger al lang ...

2. Mijn conclusie , stop met maatregelen te nemen die onze eigen waarden ondermijnen ...
1. Hoezo, 'mislukt'. Het enige wat mislukte, was de tot nu toe geprobeerde aanpak. Met de 'integratie' an sich zijn we eigenlijk nog maar pas begonnen.

2. "Defaitisme" beschouw ik alleszins niet als een 'eigen waarde', maar mocht de meerderheid van mijn volk daar anders over denken, dan kan die 'eigen waarde' niet snel genoeg ondermijnd worden, als je 't mij vraagt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 09:23   #475
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Waarom ook niet meteen Sinterklaas en Kerstmis afschaffen , dan klapt ons hele economie zo in elkaar , of zoekt men naar meer middelen om het suikerfeest van de moslims te financieren ? het lijkt er in ieder geval op nu men de fienenciering van de kerk ook in vraag stelt . En geloof me, ik ben geen kerkganger of fantiek christen.
Dat integratie is mislukt zag de gewone burger al lang , en wordt nu ook bevestigd door de politieke wereld. maar nog zij onze politiekers blind en lanceren maatregelen om onze eigen waarden te ondermijnen en om onze financiele slagkracht te verzwakken . als men zo verder gaat kan men over enkele jaren 11 november ook afschaffen want dan zal er de noodzaak zijn aan de verjaardag van de nieuwe oorlog die men nu zelf aan het creeeren is .

Mijn conclusie , stop met maatregelen te nemen die onze eigen waarden ondermijnen en die de moslimwereld meer slagkracht geven .
Sinterklaas is geen officiële feestdag...
Oud 12 november 2010, 09:26   #476
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Waarom zou ik "mijn" feestdagen moeten aanpassen ?
Waarom zou ik mij überhaupt moeten aanpassen aan de eisen van een "minderheidsgroep" ?
Waarom zou ik,als atheïste, mijn principes over halal-slachten overboord moeten gooien om een groep religiefanaten ter wille te zijn ?
Waarom moet ik hen en hun overtuigingen respecteren als zij mijn overtuiging nog niet eens respecteren?

Iemand die mij dit kan uitleggen?
Om hen (Multicul stuff) het goede voorbeeld te geven.

Tonen wat het is in een vrij land te leven, waar een gezonde democratie leeft en waar volgens strikte regels, het volk het voor het zeggen heeft.

Hebben ze (Laurette, Joëlle en vriendjes) eral eens aan gedacht om in dit dossier ook de positieven discriminatie toe te passen of hebben ze het inmiddels al door, dat positief ook wel eens een negatieve tegenligger kan hebben?

Ge zult zien: van den ogenblik dat ze (Allochtonen) hun eigen feestdagen zullen kunnen vieren, zullen ze wel een stukje vriendelijker worden en het ook veel minder op uwe portemonnee gemunt hebben.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 09:38   #477
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

In de vroege Keizertijd waren 109 dagen van het jaar "geen-werk"-dagen.

Oud 12 november 2010, 09:55   #478
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Geef mij maar liever een stevig touw, en een nog steviger boom (*) om mij aan op te knopen, Andy.

(*) Het mag een beuk zijn, al gaat mijn voorkeur uit naar een linde. Als het even kan met zicht op zee.
Uw wens! wat met mevrouw en kroost?.

Dus, koort voor zeven en, willen jullie daarna nog eens verdronken worden ook?
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 10:18   #479
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
In de vroege Keizertijd waren 109 dagen van het jaar "geen-werk"-dagen.

Technisch gezien is dat nu nog steeds perfect mogelijk, als we wat minder brol consumeren en meer kwaliteit, en het nodige werk rationeel verdelen.

Maar ja, ik ben maar een naïeve communist eh.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2010, 10:23   #480
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Van dit voorstel komt trouwens toch niks in huis..

Het zou trouwens niet 'aanpassen aan de multiculsamenleving' mogen heten, het is een pure islamisering, nergens wordt er met één woord gesproken over tegemoetkomingen aan joden,protestanten,boedhisten of grieks-orthodoxen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be