![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Lokaal Raadslid
|
![]() d�*t vind ik nu echt een "volwassen" antwoord van u dude, waarom dienen dan net al die hulpinstanties denk je?
voor de personen die dit volgen zonder tunnelvisie:vandaag is de nieuwe gezinsbegeleidster 2de maal gekomen en heeft ons als ouders "gehoord" "(waar sommigen mensen blijkbaar problemen mee hebben) ze was zeer verrast dat wij nog altijd geen brief van jeugdrechtbank hebben gehad ivm bezoekrecht van die vent want...als dit een "beschikking/uitspraak" zou zijn, dan zouden wij normaal 2 weken de tijd gehad hebben om daar tegen in beroep te gaan maar wij weten dus niets dankzij consulente.onze "nieuwe" zou erachter horen, ze was ook zeer verbaasd over het feit dat wij praktisch niks horen van kompas , dat we niet weten waar onze dochter binnen 3 weken gaat terechtkomen, dat de psychologe met onze dochter op 3 maanden nog maar 2 echte gesprekken had gehad ondanks zelfverminking en verleden van zelfmoordbrieven probleem erbij is dat onze advocaat alleen betaald wordt voor rechtzaak correctionele, jeugdrechtbank is apart en verleden jaar waren wij overgegaan naar andere verzekering indien je totaal aanbod aan nam(je kent het wel) en de nieuwe verzekering wil zaak jeugdrechtbank niet betalen omdat dit al een lopende zaak is de "nieuwe" ging ook contact opnemen met de consulente van de jeugdrechter wil hier nog iets meedelen voor personen die denken dat oplossing ligt bij moeder/dochter: al gehoord van seksueel grensoverschrijdend gedrag? als 1 van de 6 punten afwijkt heb je met seksueel grensoverschrijdend gedrag te maken: 1.beide partijen gaan (non)-verbaal akkoord 2.vrijwilligheid:er is geen sprake van beloning, manipulatie, druk of dwang 3.de partners zijn gelijkwaardig op vlak van leeftijd, intelligentie, macht, maturiteit... 4.ontwikkeling:het gedrag is typisch en aanvaardbaar voor de ontwikkelingsfase 5.context:het gedrag houdt rekening met de omgeving en stoort/choqueert niemand 6.zelfrespect:het gedrag veroorzaakt geen fysieke, emotionele of psychische schade wel dude: hier is mijn oplossing: 1.zij kon niet akkoord gaan wegens de -14jaar leeftijd en dan hebben we het nog niet eens over penetratie maar zelfs "maar" over tongzoenen 2.vrijwilligheid:hmm, onder welke invloed was ze die bewuste avond met de grote ogen toen ze uit zijn auto stapte met haar armen voor de eerste keer verminkt 3.gelijkwaardigheid partners?leeftijd njet, intelligentie zeker niet want een volwassen normale man zou zoiets niet doen 4.ontwikkeling?gedrag typisch en aanvaardbaar voor ontwikkelingsfase, nu, ik ken niemand die zoiets meemaakt hoor 5.context?stoort of choqueert niemand?IEDEREEN die ik ken snapt er niks meer van... 6.zelfrespect?sinds ze hem kent schrijft ze zelfmoordbrieven, doet ze aan zelfverminking, verstoot niet alleen haar ouders maar ganse familie of vrienden die "onze partij kiezen"... oplossing volgens nieuwe en ons: hij uit haar leven, zij wel eerst liefdesverdriet(kan je niet omheen) en dan proberen de schade te beperken... alleen: de nieuwe heeft dus slechts 3 weken om "voorzichtig" proberen haar visie op de feiten te geven... en dan krijgen we weer nieuwe begeleiding, starten we weer vanaf nul en ergste nachtmerrie is weer eentje met tunnelvisie of een vers broekje, net van de schoolbanken afgestudeerd die denkt de wijsheid in pacht te hebben... |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
de oplossing zou zijn dat hij uit haar leven verdwijnt want stel dat je hem "de kans" zou geven thuis te komen, kijken wat voor vlees in de kuip ligt, zoals ze het zo mooi zeggen, als het een serieuse was... kan je niet om het feit dat zij zm-brieven schrijft sinds ze hem kent, dat ze zelfverminking doet sinds ze hem kent, dat ze medicatie van hem kreeg, dat ze de familie verstoot sinds ze hem kent, dat ze in een autoongeval betrokken met hem was en dat wij dit van de school moesten horen, en nog andere privé-dingen die ik niet graag herhaal... wij willen niet in die miserie blijven steken maar staan met onze rug tegen de muur, wij kùnnen niks meer...dankzij de consulente u doet net alsof wij ouders, of ik de moeder, in afwachtende houding verwacht dat anderen het oplossen, wij hebben al een jaar geleden hulp gezocht bij instanties waarvan wij verwachtten dat die daarvoor dienden maar telkens moesten wij ons opnieuw "bewijzen" dat de waarheid een heel andere versie had...en dan verlies je tijd...kostbare tijd... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() u hoeft zich niet te bewijzen, u wil zich bewijzen. Waarom is een goeie vraag.
Zolang u blijft steken in bovengestelde redeneringen heeft hulpverlening weinig zin.
![]() |
#464 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
zal u even "helpen" in 1e beschikking stond oa om "onderliggende problemen" duidelijk te stellen onze dochter gaf ene keer aan dat ze niet naar huis wou omwille van ruzies tussen vader en broer, laatste keer op rechtbank volgens jeugdrechter wegens "ruzies" tussen broers.. waarom ik het wil bewijzen?omdat wij en de kinderen groot gebracht zijn zonder leugens...en als je dan telkens opnieuw geconfronteerd wordt met "nieuwe leugens" van onze jongste omwille van die vent of dat een psychologe zich de vraag stelt of ze bij kompas denken aan misbruik door de vader, andere keer was het weer de vraag mishandeling.. ik denk niet dat u zich zo zwaar zou laten beschuldigen als dit totaal niet met de waarheid strookt! snapt ge het nog niet?heb je wel het hele verhaal gevolgd?want die consulente kwam ook op het laatst "binnen wippen" en aanhoorde onze dochter, wij kregen nog niet eens de kans onze versie te geven en dan maken ze hun eigen conclusies op basis van gissingen en speculaties maw "tunnelvisie" en u leidt daar precies ook aan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent en blijft de ouder van jouw dochter. Jij alleen. Niet de psychologe, de consulente, de paus, de rechter, de politie,ik, noch enige andere persoon. Jij bent dus ook de enige (buiten jouw andere gezinsleden) die jouw dochter kent. Dat kan niemand ontkennen. Dat is een vaststaand feit. Jij en jij alleen (met evt partner) weten hoe en wie jouw dochter is. In alle facetten dus. Ook bv hoe ze vroeger was. Hoe ze als baby, als peuter, kleuter en als kind was. Ook jij alleen kent haar "mooie" en goede kanten, die ze ONGETWIJFELD heeft. Nog steeds, ondanks de aanslepende problemen met haar. Ergens diep in haar zit nog steeds dat kleine meisje, dat mss onzekere meisje. Ik weet dat je hemel en aarde beweegt om haar te helpen. Dat blijkt wel uit jouw posts hier. Laat je niet ontmoedigen door sommigen die het beter denken te weten. Ik zeg je eerlijk dat ik ook geen 1-2-3 oplossing voor je heb. Ik heb dan ook niet de pretentie om jou - uit gemakzucht- de schuld toe te schrijven. Weet dat je niet mag opgeven, dat je nooit mag opgeven. Laat haar mss even losser nu? Wel met de duidelijke boodschap dat jij er altijd voor haar bent, dat ze jou altijd in vertouwen kan nemen. (mét de belofte dat je NIET gaat zeuren/haar veroordelen indien ze iets vertrouwelijks aan jou vertelt)?? Voorts die "vriend" blijven aanklagen, niet opgeven. Wat die vent doet KAN echt niet. Ga ervoor, op jouw manier. Doe hetgeen je goed lijkt. Laat je niet doen, door niemand. Het gaat hier om JOUW kind dat JIJ op de wereld gezet hebt. Ik weet het, het is makkelijk gezegd/geschreven allemaal. Ik wens je veel, heeeel veel sterkte meid! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja dus. Beste Gast2. Oftewel los je het probleem om met je gezin. En dan in de eerste plaats in samenspraak met je partner. Je trekt aan dezelfde kar. Je spreekt weinig over je partner. Is deze relatie goed ? Ik zeg dat jullie er alle belang bij hebben op dezelfde frequentie te zitten. Misschien heb ik niet alles goed gelezen, tussen de lijnen lees ik dat de relatie niet zo goed is. Binnen een solide relatie sta je nochtans het sterkst. Oftewel doe je beroep op overheidsinstanties, gesubsidieerd, of via hulpverleners gelinkt aan een sociaalzekerheidssysteem. Je kan dit systeem uitmelken, maar ik vrees dat eens je dochter oud genoeg is jij aan het kortste eind zal trekken. Jij zal de schuld van alles kijgen, hoewel je je steeds hebt uitgesloofd. En je partner aan de zijlijn loopt met de pluimen weg. Opteer voor de eerste optie. Het is uw leven. Als uw dochter oud genoeg is om op eigen voeten te staan dan hoef je ook geen schuldgevoelens meer te hebben. En je begint een nieuw leven. Laat al die betweters buiten aub. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
hoe mijn relatie is, gooi ik niet publiek maar ik hoef mij daar niet voor te verdedigen of te schamen, het gaat erom dat de "mannen" thuis het "opgegeven" hebben(wetende dat de correctionele nog eraan komt) en het rouwproces voor hun voorbij is en verder met hun leven willen, de vrouwen/meisjes gingen er nog voor totdat de jongste zus de oudste zwaar publiekelijk vernederd had en deze dit de eerste komende tijd haar niet kan vergeven... blijven alleen nog 1 zus met vriend en ikzelf over en die ene zus wordt verscheurd door de hunkering naar haar zus en de "dingen" die ze gedaan heeft naar de ouders toe daarom leg ik haar ook geen dwang op, het moet haar wens blijven als ze wil meegaan... u zei opteer voor de eerste optie, er heeft momenteel niemand nog aan de kar te trekken, de consulente heeft ons dit ontnomen... maar ik zal die brief ooit lezen over het bezoekrecht en ik verzeker je, als dit een beschikking was, dan gaat er eentje problemen krijgen en het is niet ikke, ik verzeker het je.. opgeven of tijdelijk loslaten kan ik niet, waarom niet?ik zie welke invloed die vent op haar heeft, heel haar familie verstoot ze, haar grootouders weten we niet van hoe lang ze nog zullen leven en hun kleinkind wordt hun momenteel ontnomen onder invloed van die vent.... met welke waarden en normen gaat mijn dochter opgroeien moest ik haar nu loslaten?zij krijgt momenteel het sein dat liegen en bedriegen ok is, dat dit gesteund wordt door volwassenen, door consulentes, door jeugdrechters, dat wetten of contactverboden mogen overtreden worden(want ze wordt nog "bestraft" dat hij bezoekrecht krijgt, begrijpe wie kan, het heet onder het mom van betere controle zodat ze niet meer bij hem in de auto kruipt maar momenteel wordt sexueel grensoverschrijdend gedrag gedoogd door begeleiders, consulentes en zelfs een jeugdrechter!!!) hoe het gaat verlopen als de correctionele niet ingrijpt?zij wordt "daar " gehouden tot min 16j en wordt dit "oogluikend" toegestaan(letterlijke woorden van de consulente, dank u, weer iets voor onze dochter om naar uit te zien!) ik begrijp ook niet waarom jeugdrechter ineens een psychiater wil uitstellen want wij maken ons zorgen WAAROM ze zich sneed(had zich eerste keer gesneden toen ze bij hem uit auto kroop en we voor de eerste keer wisten dat ze contact hadden), waarom ze zm-brieven schreef, waarom ze soms zo hysterisch kon worden als je een gsm afnam, dit zijn bezorgdheden waar we antwoorden op zoeken maar niet krijgen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben Nieuwoors niet. Ik ben ook geen moeder. Rudy Laatst gewijzigd door Rudy : 22 maart 2012 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
en dat je geen moeder bent, had ik al lang door... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen probleem. Het volstaat wel om het te weten. Beetje duidelijkheid, anders wordt het nogal verwarrend. Concrete reacties zullen voor morgen zijn.
Laatst gewijzigd door Rudy : 22 maart 2012 om 23:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Lokaal Raadslid
|
![]() hoop dat reacties iets kunnen opleveren, goedenacht
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met begrip kom je zoveel verder. Oh en ik weet waar ik het over heb, alvorens je mij ook te lijf wil gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
een begeleider zei letterlijk vrijdag aan de telefoon tegen me:"mevrouw, als u die relatie niet goedkeurt, raakt u uw dochter voor altijd kwijt" hoe kan ik dit goedkeuren als zoveel verontustende dingen zijn gebeurd en ze ons verstoot(en gans de familie) sinds ze hem kent... moet misschien doen wat mijn zus zegt, ik laat een papier tekenen dat ik de relatie goedkeur omdat kompas aan pedofilie doet maar wij dit niet goedkeuren maar wij niet anders kunnen... vandaag weer op bezoek geweest met honden, na 40 minuten wou ze terug naar kompas binnen, daaag bezoek...was ze nog uitgegleden doordat grote hond aan riem trok en bezeerde haar knie, begeleidster dit verteld en gevraagd om ijs er te mogen opleggen, nadat dochter binnen was, herhaalde begeleidster dit tegen me aan de deur:"was ze gevallen?uitgegleden?" thuis kreeg ik al te horen:"jaja mama, jij bent volgende in de rij die haar mishandeld heeft" ik vond dit niet grappig, verdachten ze mijn man al van, dochter wou toen broer ervan beschuldigen en nu die smalende opmerking van begeleidster, hou mijn hart al vast... nog vermelden dat jeugdrechter het goed uitgedokterd heeft door hem ook bezoek op (dinsdag 1h en)zaterdag 2h te geven, zo zal ze nooit een weekend aanvragen....wij gaan op zondag normaal 2h, we kunnen ook op zaterdag nog 2h gaan maar weten zelfs niet eens om hoe laat hij gaat, kunnen we een nummertje nemen wie eerst gaat, hij of wij, fijn bezoek als we dit zouden doen... ps...hij zet nu openlijk op fb dat hij een relatie met haar heeft(dus een meerderjarige met een minderjarige), hoe leuk voor de ouders... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik snap u frustratie en machteloosheid als moeder , echt waar. Maar zoals ik je al eerder zei , hoe krampachtiger jij haar terug wil, hoe verder zij van je weg zal trekken. Ook al is ze uw eigen vlees en bloed , je kan haar niet dwingen om van u te houden. Klinkt hard, maar dit is nu eenmaal de realiteit. Net zoals je een persoon ook niet kan dwingen om iemand NIET meer graag te zien. Ze kiest voor haar vriend. Ze kiest voor zijn familie . Al wat hij doet of zegt is evangelie voor haar , en zijn familie is de beste. Logisch, want ze is verliefd. En hoe harder u hen uit elkaar wil halen, hoe harder zij zich aan hem vastklampt. Ik zeg niet dat je haar moet laten vallen Gast2 , maar laat haar los en neem afstand. Stop met zo te pushen , stop met je zo aan haar op te dringen , stop met zo geforceerd je dochter "van vroeger" terug te willen. Want die krijg je niet meer terug, de dochter van vroeger is weg. Eens je dat kan en wil inzien, dan pas heb je de kans dat ze terug toenadering zal zoeken met jullie. En geloof me, op een dag zal ze ooit wel merken dat het gras in de tuin van haar vriend en zijn familie toch niet groener is dan de grasmat in de tuin bij haar ouders thuis.
![]() |
![]() |
#475 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ik vind niet ik me opdring als moeder door alleen nog op zondag contact te hebben, verleden week 1h ipv 2h door met honden te gaan wandelen met haar(zelfs de honden herkennen haar niet meer terwijl ze dan bijna letterlijk smeekt aan de hond maar die wil niets meer met haar te doen hebben...)en nu werden het nog 40 min.Ik heb gemerkt als ik ook maar over iemand van de familie praat(heb het dan nog niet eens over ons gezin), dat ze dan precies blokkeert en wil dan weg...vindt u dat normaal,ikke niet
de dochter van vroeger is idd weg maar wat er nu in de plaats is bevalt me helemaal niet, moest ik haar nu totaal loslaten, belandt ze in de goot want met "zijn verleden", ziet het er niet goed uit! "En geloof me, op een dag zal ze ooit wel merken dat het gras in de tuin van haar vriend en zijn familie toch niet groener is dan de grasmat in de tuin bij haar ouders thuis. " tegen die tijd, wil niemand van gezin of familie nog met haar te maken hebben... dèt is net het verontrustende!ze verstoot niet alleen ons, maar de hele familie, haar groutouders die niet lang meer te leven hebben... dit vind niet ik alleen, maar meerdere personen verontrustend gedag... Laatst gewijzigd door gast2 : 26 maart 2012 om 10:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gast2. Als ik vader zijnde zeg dat je nogal opdringerig bent, krijg ik hoogstwaarschijnlijk de wind vanvoor.
Laatst gewijzigd door Rudy : 26 maart 2012 om 16:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou graag hebben dat vrouwen dit even eerlijk vertellen aan hun partner (man).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Lokaal Raadslid
|
![]() nog geen uur geleden een vernietigende sms gekregen, ik heb nooit over hem gepraat in kompas, hij dus duidelijk wel over ons, de details bespaar ik jullie, maar iedereen is ontzet wat ze stuurde, ik heb hier nog aangehaald over het pas-syndroom, volgens mij bestaat dit dus ook tussen ouders en een derde...klein detail, had haar deze avond gebeld over bezoek as zondag of ik niet wist of ik met of zonder honden zou komen daar ik veel pijn heb momenteel èn maandag word geopereerd, dat weet ze....
![]() die jeugdrechter weet echt niet wat ze gedaan heeft met die bezoekrecht te geven... |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
na bezoek verleden week zondag, dag voor operatie van me, ik was er alleen en had een twintigtal foto's meegenomen voor haar(er was al opgemerkt in kompas dat er niks "persoonlijks" van haar hing ik vroeg of ze zich herinnerde wanneer deze of deze foto was genomen, wist ze nog, maar ze was zo opgewonden aan het wiebelen, je zag het gewoon en dan ineens schoot ze los:dat ik niet meer op bezoek moest komen, dat ze dit niet meer wenste, dat ik op rechtbank had gezegd dat ik nog maar 4 kinderen had ipv 5 en hiervoor heb ik me al eerder geexcuseerd dat in boosheid soms dingen worden gezegd die niet gemeend zijn maar ze bleef dit maar herhalen(toen ik aankwam, liep ze eerst van me weg), heb toen gezegd dat zij verleden jaar al dit tegen mij zei dat ik haar moeder niet was en dat ze "dingen" had gedaan naar de ouders toe maar dat ik dit toch ook niet bleef herhalen maar het kwam haar allemaal goed uit als ik een "fout" maak, die gebruikt ze dan keer op keer... woensdag heb ik dan van in het ziekenhuis naar haar gebeld, zij weigerde aan de telefoon te komen....(nu weet ik dat "hij" boos was omdat hij op dinsdag niet op bezoek kon omdat ze met kompas op uitstap waren en dat hij geen andere dag hiervoor kreeg) vrijdag vervroegd uit ziekenhuis gekomen omdat ik al eerder een afspraak had gemaakt met CAW/slachtofferhulp, we zijn er als ouders naartoe gegaan, ze aanhoren je, gaan met consulente en gezinsbegeleidster praten, hebben we niks aan omdat we juridisch advies zochten krijgen dan tussen neus en lippen te horen dat een eerste gesprek gratis is....hoe?ik dacht dat slachtofferhulp gratis was? 's namiddags dan gezinsbegleidster gekomen, die had aangeboden om dochter mee te laten komen, zij weigerde dit resoluut maar gaf wel lijstje mee wat juffrouw allemaal van thuis wil, hoorden dan ook dat ze op lijst staat van een tehuis wat werkt naar begleiding op 17j(wie zei dit hier nog op dit topic?) en nog een ander en ze dacht dat dit was in zijn stad!!!!!!kan ze vanuit haar raam naar hem wuiven of wat...ppppfffff nu is consulent in verlof, gezinsbegleidster in verlof, ik weet het, die mensen verdienen dit ook maar er gaat zoveel tijd verloren en als dit ooit nog goed komt... " stop met je zo aan haar op te dringen , stop met zo geforceerd je dochter "van vroeger" terug te willen. Want die krijg je niet meer terug, de dochter van vroeger is weg." dat zei die psychologe in kompas dus ook, de kleine x is weg, dit is de grote x die aan zichzelf wil werken, eerlijk gezegd?die grote x is echt geen dochter van mij, een meisje dat leert dat ze door liegen en bedriegen zelfs een jeugdrechter op haar hand krijgt, welke normen en waarden leert dit kind dan?zo zijn mijn andere 4 ècht niet opgevoed, net andersom, eerlijkheid duurt het langst... en toch hoop ik dat er nog een stukje van dat kleine meisje in zit, morgen zullen we misschien meer weten... |
|
![]() |
![]() |