Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 februari 2011, 12:11   #461
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat Marie Rose Morel veel liever nog had geleefd dan ze nu die aandacht en die plechtigheid heeft gekregen.

Velen vergeten in hun afgunst dat de dood het definitieve afscheid is hier op aarde althans: volgende maand, volgend jaar staat enkel Frank Vanhecke en de kinderen nog op het kerkhof. De rest van de wereld gaat gewoon door.

Ik denk dat mevrouw Morel liever 80 jaar geworden was en een anonieme begrafenis had gekregen, dan hetgeen nu.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 12:17   #462
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Mijn bedoeling was niet van emotionele chantage te begaan. Als dat toch zo is overgekomen, dan neem ik daar mijn verantwoordelijkheid voor, maar ik wens toch te benadrukken dat dit geenszins de bedoeling is.

Mijn punt is gewoon: dit is een politiek forum. Het gaat hier dus louter over de politica Marie-Rose Morel. Het is hier geen rouwregister en wie zijn medeleven wil tonen aan de nabestaanden moet dat doen op de daartoe voorziene plaatsen en niet op een politiek forum.

Op een politiek forum gaat het over de politieke consequenties van dit overlijden. Zij die sympathie hebben voor de politica Marie-Rose Morel mogen deze sympathie gerust uiten. Maar zij die altijd tegenstander geweest zijn, moeten nu niet de hypocriet uithangen en krokodillentranen storten.

Wat betreft respectvol omgaan met overleden personen kan dit forum nog heel wat leren. Politiek relevant is daarbij vooral dat elk menselijk leven even waard is, en dat elke Palestijnse of Irakese moeder die werd vermoord door de bezettingstroepen, evenveel recht heeft op ons medeleven als Marie-Rose Morel.

Ik hoop dat bepaalde posters hier bij stil zullen staan.

Daarom vond ik het verbazend dat u haar posts "kritisch" noemde. Rationele kritiek is erin afwezig. Het gaat puur om haat en rancune.

Ik beschuldig Jazeker van idolatrie. Dat is helemaal geen aanval op Marie-Rose Morel. Wel integendeel: idolatrie van een persoon afwijzen, betekent die persoon juist respecteren. Idolatrie is een gebrek aan respect voor een menselijke persoon.
1. Wat mij betreft heeft u zeker het recht uw mening te uiten, al hebben anderen ook het recht om hier niet mee akkoord te gaan. Ook in deze draad mag wat mij betreft op een fatsoenlijke manier weliswaar over politiek gepraat worden.

2. Wat de Palestijnse en Irakese slachtoffers betreft moet u diegene aanpakken die die slachtoffers op hun geweten hebben: zijnde de zionistische schurkenstaten. Ook diegene die die landen steunen zoals Geert Wilders en toch ook Filip Dewinter moeten hierover aangepakt worden. Marie Rose Morel heeft naar mijn weten geen echte pro zionistische uitlatingen gedaan. Medeleven mag uiteraard ook betuigd worden aan de slachtoffers van de zionistische terreur.

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 13 februari 2011 om 12:18.
Oud 13 februari 2011, 12:20   #463
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Iemand die door Karel Dillen uitfekozen wordt als opvolger moet uiteraard voor eeuwig branden in de hel!

Wat een stupiede veroordeling: Hij IS slecht, want hij is mijn vijand.
Dat heeft niets met 'goed' of 'slecht' te maken. Dat heeft hier te maken met : 'soort kiest soort'.

Laatst gewijzigd door system : 13 februari 2011 om 12:32.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 12:22   #464
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik denk dat Marie Rose Morel veel liever nog had geleefd dan ze nu die aandacht en die plechtigheid heeft gekregen.

Velen vergeten in hun afgunst dat de dood het definitieve afscheid is hier op aarde althans: volgende maand, volgend jaar staat enkel Frank Vanhecke en de kinderen nog op het kerkhof. De rest van de wereld gaat gewoon door.

Ik denk dat mevrouw Morel liever 80 jaar geworden was en een anonieme begrafenis had gekregen, dan hetgeen nu.
Gebeurt zelden, maar deze keer 100% akkoord.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 12:23   #465
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat denk ik ook.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 12:32   #466
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ook uw mening is vrij.
Ik stel vast wat ik vaststel nietwaar.

De Wever grijpt deze kans op extra publiciteit met beide handen aan om in the picture te staan terwijl hij de dame vroeger een politieke hoer genoemd heeft.
Als de man tenminste nog het fatsoen gehad had om zich met haar te verzoenen eer ze dood was......
En dat heeft hij ook gedaan . Al van vorig jaar toen ze herviel en zij het VB vaarwel zei. Informeer eerst vooraleer hier met losse flodeers iemand te komen afschieten

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 12:35   #467
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
En dat heeft hij ook gedaan . Al van vorig jaar toen ze herviel en zij het VB vaarwel zei. Informeer eerst vooraleer hier met losse flodeers iemand te komen afschieten
Dat zijn vijgen na Pasen nietwaar ?
Ten eerste:
-Een echte Heer noemt een dame geen "hoer", nooit, nie, jamais....
-Dat zegt veel over die Heer en niet over het onderwerp.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 12:43   #468
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, allicht, maar daar valt weinig aan te doen he? Mensen kiezen er niet voor om ineens een terminale vorm van kanker te krijgen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 12:43   #469
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zijn vijgen na Pasen nietwaar ?
Ten eerste:
-Een echte Heer noemt een dame geen "hoer", nooit, nie, jamais....
-Dat zegt veel over die Heer en niet over het onderwerp.
Ik heb nochtans de indruk dat jij BDW graag zo zou willen noemen.
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 12:51   #470
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ja, allicht, maar daar valt weinig aan te doen he? Mensen kiezen er niet voor om ineens een terminale vorm van kanker te krijgen.
Inderdaad, mijn reactie was dan ook naar diegenen die aandacht voor de plechtigheid aanklaagden (zoals Solidarnosc). Marie Rose Morel en Frank Vanhecke hadden het zeker ook liever anders gewild.

Oud 13 februari 2011, 12:54   #471
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn bedoeling was niet van emotionele chantage te begaan. Als dat toch zo is overgekomen, dan neem ik daar mijn verantwoordelijkheid voor, maar ik wens toch te benadrukken dat dit geenszins de bedoeling is.

Mijn punt is gewoon: dit is een politiek forum. Het gaat hier dus louter over de politica Marie-Rose Morel. Het is hier geen rouwregister en wie zijn medeleven wil tonen aan de nabestaanden moet dat doen op de daartoe voorziene plaatsen en niet op een politiek forum.

Op een politiek forum gaat het over de politieke consequenties van dit overlijden. Zij die sympathie hebben voor de politica Marie-Rose Morel mogen deze sympathie gerust uiten. Maar zij die altijd tegenstander geweest zijn, moeten nu niet de hypocriet uithangen en krokodillentranen storten.
Marie-Rose was meer dat een politica. Ze was ook moeder, vrouw, vriendin,... en uiteindelijk ook kankerpatiënte. Er worden hier ook topics geopend nav het overlijden van niet-politici. Ik zie je dan niet zeggen dat het moet gaan over de politieke consequenties ervan?

Het is trouwens niet omdat je de politica Morel niet kon appreciëren dat je andere facetten van haar persoon ook niet apprecieert. Ik vond haar nogal zwak als politica. Maar haar strijd met kanker en alles dat daarbij komt kijken heeft me wél geraakt. Waarom zouden dat krokodillentranen zijn?

Citaat:
Wat betreft respectvol omgaan met overleden personen kan dit forum nog heel wat leren. Politiek relevant is daarbij vooral dat elk menselijk leven even waard is, en dat elke Palestijnse of Irakese moeder die werd vermoord door de bezettingstroepen, evenveel recht heeft op ons medeleven als Marie-Rose Morel.
Er is geen 'recht op medeleven'. Medeleven is een emotioneel ding, je kan niet eisen van mensen dat ze evenveel medeleven voelen voor ieder menselijk verlies.
Ik vind het redelijk normaal dat mensen meer gevoelens hebben bij een overlijden dat dichter bij hen staat (zowat iedere vlaming komt in aanraking met kanker en MR Morel is nu eenmaal een bekend persoon die we hebben gezien en hebben horen praten) dan bij een overlijden van een compleet onbekend persoon in een situatie die we moeilijker kunnen aanvoelen.
De mensen die overleden zijn tijdens de protesten in Egypte bijvoorbeeld, dat zijn voor mij anonieme gezichten. Ik vind dat erg dat daar mensen gestorven zijn, ik vraag me af hoe zij zich voelden vlak voor hun dood, en probeer in te voelen hoe hun familie daarmee omgaat, maar eigenlijk vind ik dat moeilijk. Andere cultuur, andere opvattingen over doodgaan, een situatie (massaprotesten in een dictatuur) die ik niet ken... Maakt het allemaal wel moeilijk om daar echt in mee te leven, ertussen gaan staan zou helpen.

Ik denk trouwens dat iedereen emotioneel ten onder zou gaan mochten ze evenveel voelen bij elk overlijden in de wereld. Iedere minuut sterven mensen. Je kan niet continu in rouw zitten.
Oud 13 februari 2011, 12:57   #472
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik ken er die pruiken dragen. Hoe je het draait of keer, een hoofddoek is een hoofddoek. Zij heeft jarenlang tegen iets zitten strijden en op het eind van haar rit ging ze als gehoofddoekte dame door het leven. Hopelijk een les voor velen. Meer heb ik hier niet over te zeggen.
Een vrouw die vecht tegen een ongemeen harde ziekte en als gevolg daarvan haar lange lokken, wenkbrauwen en wimpers verliest , zo'n vrouw vecht ook nog eens tegen het verlies van haar vrouwelijkheid. Sommige vinden hun heil in een pruik, anderen proberen hun vrouwelijkheid ietwat terug te vinden door hun kale hoofd te bedekken met kleurige en opfleurende sjaaltjes.
Niet omdat ze het zo graag willen Suqar.

Dat jij de sjaaltjes die kankerpatiënten dragen wil vergelijken met de hoofddoeken die moslima's dragen , is er voor mij echt over.
En het zinnetje in je quote die in het vet gedrukt staat , komt toch wel gevaarlijk dicht in de buurt van "straf van Allah" tirade die Sharia4Belgium de wereld in stuurde.
Had ik van jou niet echt verwacht.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 13:07   #473
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Een vrouw die vecht tegen een ongemeen harde ziekte en als gevolg daarvan haar lange lokken, wenkbrauwen en wimpers verliest , zo'n vrouw vecht ook nog eens tegen het verlies van haar vrouwelijkheid. Sommige vinden hun heil in een pruik, anderen proberen hun vrouwelijkheid ietwat terug te vinden door hun kale hoofd te bedekken met kleurige en opfleurende sjaaltjes.
Niet omdat ze het zo graag willen Suqar.

Dat jij de sjaaltjes die kankerpatiënten dragen wil vergelijken met de hoofddoeken die moslima's dragen , is er voor mij echt over.
En het zinnetje in je quote die in het vet gedrukt staat , komt toch wel gevaarlijk dicht in de buurt van "straf van Allah" tirade die Sharia4Belgium de wereld in stuurde.
Had ik van jou niet echt verwacht.
natuurlijk niet.
Maar in de fond... allemaal ...
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 13:14   #474
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ze zijn zelfs zo tolerant dat ze zonder dank en zonder misplaatste trots de transfers ontvangen
Ik wil niet over Walen beginnen, maar toch betwijfel dat Walen toleranter zijn. Wel hebben ze een bredere kijk op de wereld dan Vlamingen (als in; hun pers heeft het meer over buurlanden, en ook meer over Vlaanderen). Ze zijn - op sommige vlakken althans - iets minder boerenlummel, zeg maar. Nu ja, misschien is mijn visie gekleurd, de Vlamingenhaat is er erg hoog immers, en laat mij er toevallig eentje zijn.
Volgens mij zijn Vlamingen niet inherent xenofoob, maar eerder bekrompen en kortgeestig op vele vlakken. De Walen zijn dat ook voor een groot deel, trouwens.

Verder, ik snap niet wat er Vlaamsnationalistisch is aan het bekritiseren van religie en een hoger gewicht zetten aan kankerpatiënten dan aan de religieuze noden van iemand. Wat mij betreft: ik ben niet tegen een hoofddoekje, zolang het niet onder dwang is. Soms moeilijk te controleren wanneer de hoofddoekjes de meerderheid vormen.
In het Westen is men trots op het feit dat de rol van religie minder macht heeft over de dagelijkse aspecten van Jan met de Pet en dat wil men zo houden, vandaar die terughoudendheid erover.

Maar goed, ik dwaal af. Zeer onverantwoord van me.

Ik hoop dat men leert beseffen dat men MRM als mens respecteerde en soms bewonderde, niet als politica. De Franstalige media slaan de bal ernstig mis wanneer ze de nadruk leggen op 'hoe het Vlaams Belang' nu als normale partij behandeld wordt. Zeker niet door MRM, laat dat duidelijk zijn en het VB zal evenmin aan stemmen winnen (of toch weinig indien wel).

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 13 februari 2011 om 13:20.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 13:26   #475
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
met andere woorden je vraagt aan een ander wat je zelf nog niet kan opbrengen
Oud 13 februari 2011, 13:27   #476
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Ik wil niet over Walen beginnen, maar toch betwijfel dat Walen toleranter zijn. Wel hebben ze een bredere kijk op de wereld dan Vlamingen
.
Vlaanderen zorgt voor meer dan 80 % van de export. Vele Vlamingen zijn meertalig, en hebben daardoor meer belangstelling voor de rest van de wereld;
De Franstaligen beperken zich veelal tot de Franstalige wereld.

Wat jij vertelt lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Oud 13 februari 2011, 13:27   #477
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik stop er hier mee. Deze draad is gewoon niet bedoeld om over de oorlog over Irak te beginnen.
Je begint hem door te hebben. ;D
Oud 13 februari 2011, 13:29   #478
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook uw mening is vrij.
Ik stel vast wat ik vaststel nietwaar.

De Wever grijpt deze kans op extra publiciteit met beide handen aan om in the picture te staan terwijl hij de dame vroeger een politieke hoer genoemd heeft.
Als de man tenminste nog het fatsoen gehad had om zich met haar te verzoenen eer ze dood was......
1. De Wever heeft zich niet lang na het incident met Marie-Roos verontschuldigd bij Marie-Roos. De muur tussen hen werd echter niet afgebroken.
2. Bart Heeft op een gegeven moment ingezien dat het leven toch iets meer is dan een politieke partij en is terug gaan praten met Marie-Roos, hetgeen resulteerde in een hernieuwde vriendschap. Een vriendschap die zover ging dat Mari-Roos Bart persoonlijk gevraagd heeft om iets te zeggen op haar eigen begrafenis.

En wie geluisterd heeft naar hetgeen Bart daar vertelde, kon zeer goed voelen hoeveel spijt Bart heeft van de verloren jaren. Ook schuwde Bart het "Mea Culpa" niet.
Oud 13 februari 2011, 13:31   #479
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vlaanderen zorgt voor meer dan 80 % van de export. Vele Vlamingen zijn meertalig, en hebben daardoor meer belangstelling voor de rest van de wereld;
De Franstaligen beperken zich veelal tot de Franstalige wereld.

Wat jij vertelt lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
De meeste Vlamingen kunnen slechts halftands het AN en slecht Engels. Sommigen oudere Vlamingen kunnen een ietwat acceptabel Frans, onder voorwaarde dat ze goed geschoold zijn. Verder is er een selecte groep die inderdaad echt meertalig is.

Verder is er een wereld van verschil tussen 'talen kennen' en 'naar de wereld kijken'. Ik vind wat dat betreft Vlaanderen soms te veel op de eigen kerktoren staren, meer dan zelfs Franstaligen.
Ik vind de Vlaamse kranten nogal, middelmatig, om eerlijk te zijn.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 13 februari 2011 om 13:35.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2011, 13:32   #480
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'duizend berichten op dit forum waarin vrolijk wordt gelachen met Palestijnse baby's die met fosforbommen verbrand worden

Kallikles, ben je niet een klein beetje aan 't overdrijven?

Ik heb in ieder geval nooit zoiets gezien.
moest dat wel zo zijn zou ik daar heftig tegen protesteren.
Hij wordt stilaan een karikatuur van zichzelf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be