Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 februari 2012, 21:20   #461
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
het probleem stelt zich wanneer die denkt zoals jij hier schrijft .
Dan is er nog steeds geen probleem

Waarom zou ik enerzijds stellen dat ik geen zin heb om voor anderen op te draaien, en dan zelf verwachten dat anderen voor mij opdraaien? Had ik dat willen doen, was ik wel gaan vegeteren in België .

Citaat:
Ik geloof wel niet dat je zo een dingen durft te brengen in het echt... onderhuids zuur dus; het ergste soort.
Jij mag geloven wat je wil , 't is niet dat dat enig verschil maakt voor mij eh.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 februari 2012, 21:38   #462
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Jij mag geloven wat je wil , 't is niet dat dat enig verschil maakt voor mij eh.
ok dan...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 09:10   #463
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik heb al meerdere keren gevraagd waarom het olijke duo T & S beweren dat ze geen deel uitmaken van de grijze massa, maar tot nu toe heb ik nog steeds geen antwoord gekregen.

Een beetje slogantaal, dat wel, maar echt iets concreets ? Nada.
"Grijze massa" kwam van Tavek dacht ik...
Sfax is veeleer iemand die het niet over intelligentie heeft maar gewoon leeft voor de centen. Komt wat pretentieus over maar is natuurlijk onschadelijk en er is wel een plaatsje in de business voor dat soort mensen. Is zo het type dat denkt dat als hij zijn kuisvrouw 15€ per uur betaalt i.p.v. 10€ per uur hij ze ook af en toe eens mag aanraken. Of wanneer zijn vrouw heel boos is hij ze gewoon een dure ketting moet kopen. Je herkent ze ook wel rap die nouveau riches...
Tavek is een ander paar mouwen; die waant zich zodanig intelligent dat hij mag neerkijken op mensen die zijn diplomas niet hebben. Is volledig van de wereld vervreemd en vergeet maar al te graag van waar hij zelf komt.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 17 februari 2012, 09:24   #464
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Sfax is veeleer iemand die het niet over intelligentie heeft maar gewoon leeft voor de centen. Komt wat pretentieus over maar is natuurlijk onschadelijk en er is wel een plaatsje in de business voor dat soort mensen. Is zo het type dat denkt dat als hij zijn kuisvrouw 15€ per uur betaalt i.p.v. 10€ per uur hij ze ook af en toe eens mag aanraken. Of wanneer zijn vrouw heel boos is hij ze gewoon een dure ketting moet kopen. Je herkent ze ook wel rap die nouveau riches...
Tavek is een ander paar mouwen; die waant zich zodanig intelligent dat hij mag neerkijken op mensen die zijn diplomas niet hebben. Is volledig van de wereld vervreemd en vergeet maar al te graag van waar hij zelf komt.
Lol!

En voor je het weet zit je plots in een verhaaltje niveau "Dag allemaal" of "Story"
Oud 17 februari 2012, 09:32   #465
largo_w

Standaard

Citaat:
Lol!

En voor je het weet zit je plots in een verhaaltje niveau "Dag allemaal" of "Story"
Hoge bomen vangen veel wind hé sfax... en laat ons wel wezen; een hoge boom is je forumnick wel hé? 't is ten minste geen werkmens... da's al iets.
Citaat:
Oud 17 februari 2012, 09:46   #466
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoge bomen vangen veel wind hé sfax...
Dag allemaal of story-toestanden zijn zelfs geen uiting van "hoge bomen vangen veel wind" meer. Da's gewoon zuiver populistisch op de man spelen .
Maar bon, 'k vind het wel lollig . 't Zegt meer over jullie dan over mij, dus feel free . Miss Sfax zal er ook eens mee kunnen lachen

Citaat:
en laat ons wel wezen; een hoge boom is je forumnick wel hé? 't is ten minste geen werkmens... da's al iets.
I'm popular!
Oud 17 februari 2012, 10:00   #467
largo_w

Standaard

Citaat:
Dag allemaal of story-toestanden zijn zelfs geen uiting van "hoge bomen vangen veel wind" meer. Da's gewoon zuiver populistisch op de man spelen .
Maar bon, 'k vind het wel lollig . 't Zegt meer over jullie dan over mij, dus feel free . Miss Sfax zal er ook eens mee kunnen lachen
Dat is nu al de tweede keer dat je het belangrijk acht te vertellen dat er een Miss Sfax is... waarom denk je dat ik dat belangrijk zou vinden? Ik verwacht niet anders hoor van iemand met jouw grandeure...
Nu laat me wel wezen ik speel niet "op de man" hoor ik analyseerde gewoon even de persoonlijkheid die je hier wenst naar voor te brengen (want dat is ook het enige wat een nick op een forum doet hé... een persoonlijkheid naar voor brengen heeft niks met de echte wereld te maken). Denk je dat de analyse fout is misschien?
Citaat:
I'm popular!
Enorm populair... je hebt zelf een miss sfax naar ik heb vernomen.
Citaat:
Oud 17 februari 2012, 10:21   #468
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Jezus wat maak jij er nu van.

Mijn verhaal komt op hetzelfde neer: we leven in een verzorgingsmaatschappij waarin iedereen en alles naar een mediaan wordt getrokken. De mensen die boven het maaiveld uitsteken worden omlaag gehaald en de kansarmen naar boven.

Het concept van de sterkste schouders dragen de lasten treft vooral hardwerkende, ambitieuze carrieremensen die een grote toegevoegde waarde hebben (ik zal intelligentie maar niet meer gebruiken of het regent binnenkort godwin punten van jullie kant uit). Deze mensen zijn vaak ook in loondienst (kader/hogere bedienden) omdat zij het niet moeten hebben van erfenissen of grote kapitalen. Maar toch, kwa geldelijke massa, zijn zij de grootste netto bijdragers aan de maatschappij.

Het resultaat is, dat in princiepe zij opdraaien voor de rest van de maatschappij. Via vakbonden, politieke partijen worden maar maatregelen aangenomen die de last op deze (bruto) goedverdienende mensen constant verhoogt. Met als excuus dat men de zwakkeren moet beschermen.

Men beschermt de zwakkeren absoluut niet door ons sociaal systeem. In tegendeel, men houdt ze net zwak. Door ze constant aan de tepel van de staat te houden ontneem je ze van iedere mogelijkheid en incentieve om zelf hun situatie in handen te nemen. Want ze hebben het relatief goed. Nood breekt wet, zegt men, maar dat geldt niet in Belgie.

Daarom ben ik zo assertief tov vakbondslui en consoorten. Men is langzaam op weg naar een communistisch beleid, waarin ondernemers, high potentials en harde werkers (arbeiders en zelfstandigen dus zeer zeker ook !) stilletjes aan niet enkel voor hun eigen kinderen moet zorgen,maar ook voor een massa volk dat niet in staat is, of niet wenst, hun eigen leven te bepalen.

Die ballon gaat niet langer op. Op een gegeven moment wordt het zo erg, dat men gewoon richting buitenland gaat, en dan blijft men hier achter...verweesd, zonder sterke schouders.

Jaag uw sponsors niet weg, koester ze.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2012, 11:13   #469
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Jezus wat maak jij er nu van.
Het is maar een analyse hé Tavek...
Hier een staaltje van Uw kunnen;
Citaat:
Allez ik zal mijn koffer al pakken voor de dag dat jullie aan de macht komen.

En dan laten we jullie achter. Wat overblijft zijn een bende laaggeschoolden met een gemiddeld iq van 90 die er trots op zijn dat ze de "rijken" en "potentials" hebben weggejaagd. Om samen in de armoede te zitten....

Citaat:
Afgunstquatsch van iemand die zelf nog nooit een universiteit aan binnenkant heeft gezien.

Intelligentie is inderdaad erfelijk, is dat nu ook al een zonde ? Iedereen even dom voor u zeker ?

Citaat:
Ja er zijn mensen met hogere intelligentie die meer als u verdienen, dinges...heel wat meer.

Zijn die meer als u ? Ja, omdat ze intelligenter zijn.

Ik ben die equality quatsch goed beu ja. Je hebt evenveel rechten als iemand anders. Maar hoge intelligentie zorgt er voor dat men u op de arbeidsmarkt meer en beter betaalt.

Citaat:
Oh maar er zijn ook succesvolle mensen die geen opleiding hebben gehad. Zeer zeker.

Maar de dag van vandaag gaan die deuren niet meer zo gemakkellijk open zonder diploma als pakweg 40 jaar geleden.

En ik heb de indruk dat ik op uw (lange) tenen ben gaan staan dat u u zo opjaagt

Citaat:
Ik laat het bestaan in de grijze massa aan mij voorbij gaan, dank u.

Citaat:
Ik wens geen deel te zijn van uw maatschappij. Want u hebt geen enkele interesse in mijn zelfontplooing, ambities en doelen. Dus waarom zou ik een deel willen zijn van uw gemeenschap ? Ze biedt mij NIKS.
...
En ik stop voortijdig maar je snapt waar ik naar verwijs hé?
Citaat:
Mijn verhaal komt op hetzelfde neer: we leven in een verzorgingsmaatschappij waarin iedereen en alles naar een mediaan wordt getrokken. De mensen die boven het maaiveld uitsteken worden omlaag gehaald en de kansarmen naar boven.
Ik betwijfel dat jij "boven het maaiveld uitsteekt". Iemand die boven dat maaiveld uitsteekt zou namelijk de intelligentie hebben niet over zijn intelligentie te praten.
Mensen worden ook niet naar de mediaan getrokken. Iedereen is vrij te doen en te laten wat hij wil... iedereen kan bijvoorbeeld een bevoorrecht jobke krijgen binnen een universiteit in ons land; zoon van een arbeider of zoon van meneer de baron het is gelijk.
Citaat:
Het concept van de sterkste schouders dragen de lasten treft vooral hardwerkende, ambitieuze carrieremensen die een grote toegevoegde waarde hebben (ik zal intelligentie maar niet meer gebruiken of het regent binnenkort godwin punten van jullie kant uit). Deze mensen zijn vaak ook in loondienst (kader/hogere bedienden) omdat zij het niet moeten hebben van erfenissen of grote kapitalen. Maar toch, kwa geldelijke massa, zijn zij de grootste netto bijdragers aan de maatschappij.
Het is niet "de sterkste schouders dragen de lasten" maar "de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten"... m.a.w. iedereen draagt bij alleen de ene wat meer dan de andere. En laat ons wel wezen Tavek; jij maakt geen deel uit van die mensen die het meest bijdragen aan de maatschappij. Vergeet dat maar... Jij bent niet de oprichter van een groot bedrijf met duizenden werknemers jij bent net zozeer een parasiet als die parasieten die je zo haat. Ik kan best geloven dat jij veel afstaat (geldelijk) aan de staat maar dat doen heel wat mensen; en die zullen uw gezanik over grijze massa evenzeer verticaal klasseren.
Citaat:
Het resultaat is, dat in princiepe zij opdraaien voor de rest van de maatschappij. Via vakbonden, politieke partijen worden maar maatregelen aangenomen die de last op deze (bruto) goedverdienende mensen constant verhoogt. Met als excuus dat men de zwakkeren moet beschermen.

Men beschermt de zwakkeren absoluut niet door ons sociaal systeem. In tegendeel, men houdt ze net zwak. Door ze constant aan de tepel van de staat te houden ontneem je ze van iedere mogelijkheid en incentieve om zelf hun situatie in handen te nemen. Want ze hebben het relatief goed. Nood breekt wet, zegt men, maar dat geldt niet in Belgie.
En zeg eens dat verlichtend principe van "In tegendeel, men houdt ze net zwak." welke van jouw zestien diploma's kan dat hardmaken? Jij als bevoorrechte burger zou toch moeten beseffen dat dit soort slogans op niks trekt? Waar haal jij de pretentie om een alleenstaande moeder die moeilijk haar electriciteitsrekening kan betalen af te doen als iemand die "constant aan de tepel van de staat moet hangen"?
Citaat:
Daarom ben ik zo assertief tov vakbondslui en consoorten. Men is langzaam op weg naar een communistisch beleid, waarin ondernemers, high potentials en harde werkers (arbeiders en zelfstandigen dus zeer zeker ook !) stilletjes aan niet enkel voor hun eigen kinderen moet zorgen,maar ook voor een massa volk dat niet in staat is, of niet wenst, hun eigen leven te bepalen.
Stap dan uit je slogans en maak dan een verschil. Je grondboodschap is zo fout nog niet (het is zelf zo erg dat ik me helemaal achter die boodschap kan plaatsen maar hier gewoon een degout van jou heb gekregen bij het lezen van je posts) en er zit zeker een grond van waarheid in alleen dat neerkijken en kleineren haal dat er toch in godsnaam uit.
Citaat:
Die ballon gaat niet langer op. Op een gegeven moment wordt het zo erg, dat men gewoon richting buitenland gaat, en dan blijft men hier achter...verweesd, zonder sterke schouders.
Ik zou je inderdaad aanraden eens naar het buitenland te gaan... ga eens naar een derdewereldland; ga daar eens wat helpen. Met je handen voor de verandering. Leer eens wat nederigheid. En kom dan terug...
Citaat:
Jaag uw sponsors niet weg, koester ze.
Die sponsors worden gekoesterd daar moet je niet ongerust over zijn.
Citaat:
Oud 17 februari 2012, 11:13   #470
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is nu al de tweede keer dat je het belangrijk acht te vertellen dat er een Miss Sfax is... waarom denk je dat ik dat belangrijk zou vinden? Ik verwacht niet anders hoor van iemand met jouw grandeure...
Ik had het ook niet anders verwacht

Verder ga ik ervan uit dat je niveau begrijpend lezen hoog genoeg is dat je zelf wel doorhebt dat de boodschap daar niet is dat zij er is, maar dat ze er ook eens goed mee kan lachen. Mocht dat niet zo zijn en mocht ik je te hoog inschatten, mes excuses! Avondonderwijs kan daar wel enig soelaas brengen.

En uiteraard vertel ik graag dat er een Miss Sfax is! 't Is een prima Miss hoor, echt eentje om trots op te zijn. Daar mag eens mens zo al eens mee uitpakken toch, niet? (open doel voor showbruidjes-opmerkingen, make good use of it! )

Citaat:
Nu laat me wel wezen ik speel niet "op de man" hoor ik analyseerde gewoon even de persoonlijkheid die je hier wenst naar voor te brengen (want dat is ook het enige wat een nick op een forum doet hé... een persoonlijkheid naar voor brengen heeft niks met de echte wereld te maken). Denk je dat de analyse fout is misschien?
Ik denk dat niet, ik weet dat.
Maar ik vind het vooral lollig om te zien welke gevolgtrekkingen er uitgevonden worden. Vertrekken van het hebben van een mening en daar ook voor opkomen, om dan in het hokje "betaalt de kuisvrouw meer om aan haar lijf te mogen zitten en moet de tevredenheid van zijn partner afkopen" te belanden. Amusing!

Citaat:
Enorm populair... je hebt zelf een miss sfax naar ik heb vernomen.
Meerdere zelfs!
Plan for the future eh, zie dat je wat wisselstukken achter de hand houdt

Laatst gewijzigd door Sfax : 17 februari 2012 om 11:13.
Oud 17 februari 2012, 11:20   #471
largo_w

Standaard

Citaat:

Ik denk dat niet, ik weet dat.

bevestigt ook maar wat ik dacht hé... je speelt hier maar de stoere man.
Citaat:
Oud 17 februari 2012, 11:23   #472
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Interessante opmerking. Hoe dan?

Gisteren hier de vraag ook al gesteld, maar wie weet geef jij er wel een antwoord op: met welke vormen van koestering ga je zij die al weggetrokken zijn overtuigen om terug te komen, of ga je zij die willen wegtrekken overtuigen om te blijven?
Oud 17 februari 2012, 11:25   #473
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

bevestigt ook maar wat ik dacht hé... je speelt hier maar de stoere man.
Who knows

Misschien wel, misschien niet. Hoop je dat eigenlijk?
Oud 17 februari 2012, 11:32   #474
largo_w

Standaard

Citaat:
Interessante opmerking. Hoe dan?

Gisteren hier de vraag ook al gesteld, maar wie weet geef jij er wel een antwoord op: met welke vormen van koestering ga je zij die al weggetrokken zijn overtuigen om terug te komen, of ga je zij die willen wegtrekken overtuigen om te blijven?
Daar werd in het verleden al heel wat aangewerkt en ook nu worden die niet vergeten.
Voorbeelden zijn legio:
-Notionele interestaftrek
-Innovatiepremies en andere subsidies
-tot nu toe een erg voordelige regeling voor bedrijfsvoertuigen
-Interessante aftrekposten
-...
België is daarin zeker niet de slechtste van de klas bewijst ook dit: http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...53880-3136.art

Uiteraard kan het altijd beter maar men leeft nu eenmaal in een maatschappij met veel verschillende mensen en denkbeelden. Wie daar niet mee kan leven is inderdaad gedoemd zuur door het leven te gaan...
Citaat:
Oud 17 februari 2012, 11:36   #475
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik betwijfel dat jij "boven het maaiveld uitsteekt". Iemand die boven dat maaiveld uitsteekt zou namelijk de intelligentie hebben niet over zijn intelligentie te praten.
Mensen worden ook niet naar de mediaan getrokken. Iedereen is vrij te doen en te laten wat hij wil... iedereen kan bijvoorbeeld een bevoorrecht jobke krijgen binnen een universiteit in ons land; zoon van een arbeider of zoon van meneer de baron het is gelijk.
Nogmaals het is niet omdat ik een lesopdracht heb dat ik niet binnen een bedrijf actief kan zijn....

Citaat:
Het is niet "de sterkste schouders dragen de lasten" maar "de sterkste schouders dragen de zwaarste lasten"... m.a.w. iedereen draagt bij alleen de ene wat meer dan de andere. En laat ons wel wezen Tavek; jij maakt geen deel uit van die mensen die het meest bijdragen aan de maatschappij. Vergeet dat maar... Jij bent niet de oprichter van een groot bedrijf met duizenden werknemers jij bent net zozeer een parasiet als die parasieten die je zo haat. Ik kan best geloven dat jij veel afstaat (geldelijk) aan de staat maar dat doen heel wat mensen; en die zullen uw gezanik over grijze massa evenzeer verticaal klasseren.
Allez dan. Genoteerd: jij meent dat iedereen die veel verdient het leuk vindt om 50% plus van zijn loon af te staan aan de staat. Daarom dat Belgie fraude capital van Europa is...

Citaat:
En zeg eens dat verlichtend principe van "In tegendeel, men houdt ze net zwak." welke van jouw zestien diploma's kan dat hardmaken? Jij als bevoorrechte burger zou toch moeten beseffen dat dit soort slogans op niks trekt? Waar haal jij de pretentie om een alleenstaande moeder die moeilijk haar electriciteitsrekening kan betalen af te doen als iemand die "constant aan de tepel van de staat moet hangen"?
Waarom ben ik, of jij, verantwoordelijk voor het leven van die moeder ? Het klinkt hard, maar dat is nu wel eenmaal de realiteit.

De stelling dat sneller afschaffen van uitkeringen meer mensen geactiveerd krijgt, snijdt wel hout. BTW: Dat van een alleenstaande moeder die haar rekeningen niet kan betalen: zij kan ook gaan werken. Trust me, ik weet daar meer over als jij

Citaat:
Stap dan uit je slogans en maak dan een verschil. Je grondboodschap is zo fout nog niet (het is zelf zo erg dat ik me helemaal achter die boodschap kan plaatsen maar hier gewoon een degout van jou heb gekregen bij het lezen van je posts) en er zit zeker een grond van waarheid in alleen dat neerkijken en kleineren haal dat er toch in godsnaam uit.
Respect komt van 2 kanten. De vakbonden, met haar aanhangers in de maatschappij en op dit forum, doen er alles aan om welvaart te vernietigen, en mensen kansen te ontnemen. Ik kap daar op, en zal dat blijven doen. Als jij dat ziet als kappen op de kleine man: zo zij het. Zij staan aan de piketten om mij toegang tot het bedrijf te ontzeggen, zij willen de maatregelen doorvoeren die onze welvaart kapot maakt.

Citaat:
Ik zou je inderdaad aanraden eens naar het buitenland te gaan... ga eens naar een derdewereldland; ga daar eens wat helpen. Met je handen voor de verandering. Leer eens wat nederigheid. En kom dan terug...

Ik zie veel op de man en weinig op de bal.

Ik heb al 7 jaar in het buitenland gewerkt, gewoond en geleefd. Dus kom niet af met die flauwe, ik kan vergelijken.
Oud 17 februari 2012, 11:38   #476
largo_w

Standaard

Citaat:
Who knows

Misschien wel, misschien niet. Hoop je dat eigenlijk?
Helemaal niet... Ik hoop geen miserie toe aan anderen en ik ben ook helemaal niet onder de indruk van opgeblazen woorden zoals jij ze hier schrijft. Het getuigt enkel van een kleine mentaliteit. Zelf al bent u wat u beweert te zijn mensen "als u" ken ik bij de vleet maar dan wel in het echt en als puntje bij paaltje komt is niemand zo radicaal.
Citaat:
Oud 17 februari 2012, 11:38   #477
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar werd in het verleden al heel wat aangewerkt en ook nu worden die niet vergeten.
Voorbeelden zijn legio:
-...
België is daarin zeker niet de slechtste van de klas bewijst ook dit: http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...53880-3136.art
Ik had het uiteraard over individuele personen, niet over bedrijven. Daar gaat de "discussie" hier immers over (met wat zijsprongen links en rechts over het privéleven van de betrokkenen, uiteraard ). Die kunnen van wat je hier opnoemt niet veel gebruik maken...

Citaat:
Uiteraard kan het altijd beter maar men leeft nu eenmaal in een maatschappij met veel verschillende mensen en denkbeelden. Wie daar niet mee kan leven is inderdaad gedoemd zuur door het leven te gaan...
Ach, het zuur-verhaaltje is intussen wel al achterhaald. Het voluntarisme van de Guy werkte toen niet, en nu nog steeds niet.
Oud 17 februari 2012, 11:40   #478
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Helemaal niet... Ik hoop geen miserie toe aan anderen en ik ben ook helemaal niet onder de indruk van opgeblazen woorden zoals jij ze hier schrijft. Het getuigt enkel van een kleine mentaliteit. Zelf al bent u wat u beweert te zijn mensen "als u" ken ik bij de vleet maar dan wel in het echt en als puntje bij paaltje komt is niemand zo radicaal.
Je hoopt het niet maar eigenlijk hoop je het dus wel.

Is dit niet moeilijk, zo'n interne tweestrijd?
Oud 17 februari 2012, 11:41   #479
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Voorbeelden zijn legio:
-...

Allemaal druppels op een hete plaat.

De absolute belastingsdruk is in Belgie een van de hoogste ter wereld, en pakken hoger als ons omringende landen. Dat is uiteindelijk het cijfer dat telt, niet een voordeel (bedrijfswagen) dat moet compenseren voor een zware belasting ergens anders (personenbelasting).

Het ambtenarenapparaat moet verkleind worden, de regelgeving simpeler (hangt direct vast aan het eerste), de pensioenleeftijd vrij gemaakt worden en de pensioenen stilletjes aan geprivatiseerd worden. Uitkeringen tijdgebonden en de hele overheid onderworpen aan een efficientieaudit.

Dan zal je merken dat, er massas geld uitgespaard kan worden. Door de lagere belastingen zal dan ook veel minder in het zwart gebeuren en kan onze welvaart bewaard en verhoogd worden, en wordt de vergrijzing niet meer als een simpel probleempje.

Er zijn in dit land (conservatieve) krachten die dit tegenhouden.
Oud 17 februari 2012, 11:42   #480
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik had het uiteraard over individuele personen, niet over bedrijven. Daar gaat de "discussie" hier immers over (met wat zijsprongen links en rechts over het privéleven van de betrokkenen, uiteraard ). Die kunnen van wat je hier opnoemt niet veel gebruik maken...
Ook jij snapt er niks van... daar kijk ik wel van op eigenlijk
Citaat:
En laat ons wel wezen Tavek; jij maakt geen deel uit van die mensen die het meest bijdragen aan de maatschappij. Vergeet dat maar... Jij bent niet de oprichter van een groot bedrijf met duizenden werknemers jij bent net zozeer een parasiet als die parasieten die je zo haat. Ik kan best geloven dat jij veel afstaat (geldelijk) aan de staat maar dat doen heel wat mensen; en die zullen uw gezanik over grijze massa evenzeer verticaal klasseren.
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be