![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Waarom zou ik enerzijds stellen dat ik geen zin heb om voor anderen op te draaien, en dan zelf verwachten dat anderen voor mij opdraaien? Had ik dat willen doen, was ik wel gaan vegeteren in België ![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | ||
|
![]() Citaat:
Sfax is veeleer iemand die het niet over intelligentie heeft maar gewoon leeft voor de centen. Komt wat pretentieus over maar is natuurlijk onschadelijk en er is wel een plaatsje in de business voor dat soort mensen. Is zo het type dat denkt dat als hij zijn kuisvrouw 15€ per uur betaalt i.p.v. 10€ per uur hij ze ook af en toe eens mag aanraken. Of wanneer zijn vrouw heel boos is hij ze gewoon een dure ketting moet kopen. Je herkent ze ook wel rap die nouveau riches... Tavek is een ander paar mouwen; die waant zich zodanig intelligent dat hij mag neerkijken op mensen die zijn diplomas niet hebben. Is volledig van de wereld vervreemd en vergeet maar al te graag van waar hij zelf komt.
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En voor je het weet zit je plots in een verhaaltje niveau "Dag allemaal" of "Story" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
|
![]() Hoge bomen vangen veel wind hé sfax... en laat ons wel wezen; een hoge boom is je forumnick wel hé? 't is ten minste geen werkmens... da's al iets.
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Banneling
|
![]() Dag allemaal of story-toestanden zijn zelfs geen uiting van "hoge bomen vangen veel wind" meer. Da's gewoon zuiver populistisch op de man spelen
![]() Maar bon, 'k vind het wel lollig ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |||
|
![]() Citaat:
Nu laat me wel wezen ik speel niet "op de man" hoor ik analyseerde gewoon even de persoonlijkheid die je hier wenst naar voor te brengen (want dat is ook het enige wat een nick op een forum doet hé... een persoonlijkheid naar voor brengen heeft niks met de echte wereld te maken). Denk je dat de analyse fout is misschien? Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn verhaal komt op hetzelfde neer: we leven in een verzorgingsmaatschappij waarin iedereen en alles naar een mediaan wordt getrokken. De mensen die boven het maaiveld uitsteken worden omlaag gehaald en de kansarmen naar boven. Het concept van de sterkste schouders dragen de lasten treft vooral hardwerkende, ambitieuze carrieremensen die een grote toegevoegde waarde hebben (ik zal intelligentie maar niet meer gebruiken of het regent binnenkort godwin punten van jullie kant uit). Deze mensen zijn vaak ook in loondienst (kader/hogere bedienden) omdat zij het niet moeten hebben van erfenissen of grote kapitalen. Maar toch, kwa geldelijke massa, zijn zij de grootste netto bijdragers aan de maatschappij. Het resultaat is, dat in princiepe zij opdraaien voor de rest van de maatschappij. Via vakbonden, politieke partijen worden maar maatregelen aangenomen die de last op deze (bruto) goedverdienende mensen constant verhoogt. Met als excuus dat men de zwakkeren moet beschermen. Men beschermt de zwakkeren absoluut niet door ons sociaal systeem. In tegendeel, men houdt ze net zwak. Door ze constant aan de tepel van de staat te houden ontneem je ze van iedere mogelijkheid en incentieve om zelf hun situatie in handen te nemen. Want ze hebben het relatief goed. Nood breekt wet, zegt men, maar dat geldt niet in Belgie. Daarom ben ik zo assertief tov vakbondslui en consoorten. Men is langzaam op weg naar een communistisch beleid, waarin ondernemers, high potentials en harde werkers (arbeiders en zelfstandigen dus zeer zeker ook !) stilletjes aan niet enkel voor hun eigen kinderen moet zorgen,maar ook voor een massa volk dat niet in staat is, of niet wenst, hun eigen leven te bepalen. Die ballon gaat niet langer op. Op een gegeven moment wordt het zo erg, dat men gewoon richting buitenland gaat, en dan blijft men hier achter...verweesd, zonder sterke schouders. Jaag uw sponsors niet weg, koester ze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |||||||||||||
|
![]() Het is maar een analyse hé Tavek...
Hier een staaltje van Uw kunnen; Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik stop voortijdig maar je snapt waar ik naar verwijs hé? Citaat:
Mensen worden ook niet naar de mediaan getrokken. Iedereen is vrij te doen en te laten wat hij wil... iedereen kan bijvoorbeeld een bevoorrecht jobke krijgen binnen een universiteit in ons land; zoon van een arbeider of zoon van meneer de baron het is gelijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Verder ga ik ervan uit dat je niveau begrijpend lezen hoog genoeg is dat je zelf wel doorhebt dat de boodschap daar niet is dat zij er is, maar dat ze er ook eens goed mee kan lachen. Mocht dat niet zo zijn en mocht ik je te hoog inschatten, mes excuses! Avondonderwijs kan daar wel enig soelaas brengen. En uiteraard vertel ik graag dat er een Miss Sfax is! 't Is een prima Miss hoor, echt eentje om trots op te zijn. Daar mag eens mens zo al eens mee uitpakken toch, niet? (open doel voor showbruidjes-opmerkingen, make good use of it! ![]() Citaat:
Maar ik vind het vooral lollig om te zien welke gevolgtrekkingen er uitgevonden worden. Vertrekken van het hebben van een mening en daar ook voor opkomen, om dan in het hokje "betaalt de kuisvrouw meer om aan haar lijf te mogen zitten en moet de tevredenheid van zijn partner afkopen" te belanden. Amusing! ![]() Citaat:
![]() Plan for the future eh, zie dat je wat wisselstukken achter de hand houdt ![]() Laatst gewijzigd door Sfax : 17 februari 2012 om 11:13. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
|
![]() ![]() bevestigt ook maar wat ik dacht hé... je speelt hier maar de stoere man. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gisteren hier de vraag ook al gesteld, maar wie weet geef jij er wel een antwoord op: met welke vormen van koestering ga je zij die al weggetrokken zijn overtuigen om terug te komen, of ga je zij die willen wegtrekken overtuigen om te blijven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | ||
|
![]() Citaat:
Voorbeelden zijn legio: -Notionele interestaftrek -Innovatiepremies en andere subsidies -tot nu toe een erg voordelige regeling voor bedrijfsvoertuigen -Interessante aftrekposten -... België is daarin zeker niet de slechtste van de klas bewijst ook dit: http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...53880-3136.art Uiteraard kan het altijd beter maar men leeft nu eenmaal in een maatschappij met veel verschillende mensen en denkbeelden. Wie daar niet mee kan leven is inderdaad gedoemd zuur door het leven te gaan...
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De stelling dat sneller afschaffen van uitkeringen meer mensen geactiveerd krijgt, snijdt wel hout. BTW: Dat van een alleenstaande moeder die haar rekeningen niet kan betalen: zij kan ook gaan werken. Trust me, ik weet daar meer over als jij ![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb al 7 jaar in het buitenland gewerkt, gewoond en geleefd. Dus kom niet af met die flauwe, ik kan vergelijken. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
|
![]() Helemaal niet... Ik hoop geen miserie toe aan anderen en ik ben ook helemaal niet onder de indruk van opgeblazen woorden zoals jij ze hier schrijft. Het getuigt enkel van een kleine mentaliteit. Zelf al bent u wat u beweert te zijn mensen "als u" ken ik bij de vleet maar dan wel in het echt en als puntje bij paaltje komt is niemand zo radicaal.
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is dit niet moeilijk, zo'n interne tweestrijd? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De absolute belastingsdruk is in Belgie een van de hoogste ter wereld, en pakken hoger als ons omringende landen. Dat is uiteindelijk het cijfer dat telt, niet een voordeel (bedrijfswagen) dat moet compenseren voor een zware belasting ergens anders (personenbelasting). Het ambtenarenapparaat moet verkleind worden, de regelgeving simpeler (hangt direct vast aan het eerste), de pensioenleeftijd vrij gemaakt worden en de pensioenen stilletjes aan geprivatiseerd worden. Uitkeringen tijdgebonden en de hele overheid onderworpen aan een efficientieaudit. Dan zal je merken dat, er massas geld uitgespaard kan worden. Door de lagere belastingen zal dan ook veel minder in het zwart gebeuren en kan onze welvaart bewaard en verhoogd worden, en wordt de vergrijzing niet meer als een simpel probleempje. Er zijn in dit land (conservatieve) krachten die dit tegenhouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |