Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 november 2012, 10:40   #461
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Er is nauwelijks een verschil, alleen dat ze dit keer door mensen in de licht werden gegooid, in plaats dat ze het zelf deden.
Katten kunnen van heel hoog perfect op hun pootjes vallen. Ze doen zich dan wel pijn, maar breken niets, en komen er zonder pels-scheuren vanaf.
Maar dit is natuurlijk niet het geval als één of andere sadistische klootzak hen eerst gedrogeerd heeft zodat ze hun reflexen kwijt zijn vooralleer er mee te gooien als ware het speelgoed...
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 10:41   #462
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dit was ook mijn eerste gedachte.

Geen klacht neergelegd bij de politie, geen uiterlijke verwondingen, alhoewel zeven (7!!!) man hem in elkaar hebben geramd, waarvan twee met matrakken, en NVA ervan beschuldigen dat zij de oorzaak zijn van de vreselijke aanval.

Is er nog ergens een dwangbuis beschikbaar?
We mogen veronderstellen dat de "autoriteiten", het Onderlijveke bovenaan, "het" al weten.
Dat hij iets gefantaseerd heeft in de hoop er wat beter uit te komen.

Een deftig onderzoek, door eenderwie, pers of politie, zou heel vlug de waarheid aan het licht brengen.

Maar we mogen veronderstellen dat de "autoriteiten" al bezig zijn met het indekken van de ambetante waarheid.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 10:45   #463
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Je mag er er iets over zeggen, alleen als je sentimenteel/emotioneel gaat doen over iemand die katten loopt te gooien maar je wel elke dag een lekker stukje vlees op je bord wil. Ben je gewoon een hypocriet.
Het één heeft met het ander niets te maken. Een koe, kip of varken slachtten voor op te eten, soit. Dat is om te eten, anders zou ik die beesten gerust laten. Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken deze beesten te drogeren, dan van een aantal meter naar beneden te doen donderen, en dit dan " kunst " te noemen.
Begrijp je het verschil ?
Oud 4 november 2012, 10:48   #464
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Dit was ook mijn eerste gedachte.

Geen klacht neergelegd bij de politie, geen uiterlijke verwondingen, alhoewel zeven (7!!!) man hem in elkaar hebben geramd, waarvan twee met matrakken, en NVA ervan beschuldigen dat zij de oorzaak zijn van de vreselijke aanval.

Is er nog ergens een dwangbuis beschikbaar?
Fabre zal misschien tot zichzelf gezegd hebben : " de mensen willen mij gestraft zien voor die katten. Ik zal zelf een straf fantaseren, dan zijn ze content, en dan laten ze mij verder gerust ".
Oud 4 november 2012, 10:50   #465
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Niemand verwacht ook dat iedereen alle werken van iedere kunstenaar apprecieert hé! Er is ook niemand die dat doet. Nogal logisch. Smaak is iets uiterst subjectief. Maar dat is nog wel van een andere orde dan kunstenaars die je niet kan appreciëren plots vogelvrij verklaren.

En de media vraagt zowat van iedereen de mening over vanalles en nog wat tegenwoordig waarbij kennis terzake absoluut irrelevant is. Als je daar een probleem mee hebt, moet je bij die media aankloppen.
Als je een kunstwerk niet kunt waarderen, dan moet je eens trachten wat extra moeite ervoor te doen.
Lukt vaak hoor:
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  KunstIsKunst.jpg‎
Bekeken: 55
Grootte:  90,8 KB
ID: 88183  

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 4 november 2012, 12:39   #466
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ik vind Fabre wel een interessant kunstenaar, voor zover ik zijn werk ken. Of het zinvol is om aan de man op dit moment nog belastinggeld te spenderen daar heb ik mijn vragen bij. Talentvolle kunstenaars zijn gewoon niet zo zeldzaam als men soms doet uitschijnen. Waarom een rijke elite financieren die reeds vele mogelijkheden gekregen heeft zich artistiek te ontplooien en haar kunst wereldkundig te maken? Dient de overheid daarvoor?

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 november 2012 om 12:41.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 12:42   #467
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Het één heeft met het ander niets te maken. Een koe, kip of varken slachtten voor op te eten, soit. Dat is om te eten, anders zou ik die beesten gerust laten. Geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken deze beesten te drogeren, dan van een aantal meter naar beneden te doen donderen, en dit dan " kunst " te noemen.
Begrijp je het verschil ?
Natuurlijk snap ik het verschil, het een is voor het eten en de ander is voor de kunst.

Alleen ik begrijp niet waarom het een erger is dan het ander.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 12:43   #468
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik vind Fabre wel een interessant kunstenaar, voor zover ik zijn werk ken. Of het zinvol is om aan de man op dit moment nog belastinggeld te spenderen daar heb ik mijn vragen bij. Talentvolle kunstenaars zijn gewoon niet zo zeldzaam als men soms doet uitschijnen. Waarom een rijke elite financieren die reeds vele mogelijkheden gekregen heeft zich artistiek te ontplooien en haar kunst wereldkundig te maken? Dient de overheid daarvoor?
fabre is vooral een laf mannetje, lekker provoceren maar niet de consequenties er van willen dragen.
Oud 4 november 2012, 12:46   #469
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
hoezo "allochtonen"? damagtochniemeer?
Toch wel, in artistieke vorm mag da
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 12:48   #470
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Straks gaat hij nog afkomen dat het drinken van levende visjes
Bestaat reeds jaaaaaaren in Geraardsbergen en wordt nog steeds gedaan.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 12:51   #471
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk snap ik het verschil, het een is voor het eten en de ander is voor de kunst.

Alleen ik begrijp niet waarom het een erger is dan het ander.
Manifest gebrek aan kennis van psychologie ?

Nu, je zit in goed gezelschap, want ik snap het ook niet.
Alleen: ik erken het wel. Het is nu eenmaal zo dat mensen menselijk handelen, en niet wiskundig.

Soms moet je daar tegen in durven gaan. Omdat je anders nooit zou evolueren. Maar je moet wel weten waar, wanneer en hoe ver. Want anders ga je op je bek.

Tot zover het aspect dierenwelzijn.

Het aspect "een overval verzinnen, om een bepaalde politieke partij te beschuldigen", dat is nog even andere koek.

.

Oud 4 november 2012, 12:53   #472
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Manifest gebrek aan kennis van psychologie ?

Nu, je zit in goed gezelschap, want ik snap het ook niet.
Alleen: ik erken het wel. Het is nu eenmaal zo dat mensen menselijk handelen, en niet wiskundig.

Soms moet je daar tegen in durven gaan. Omdat je anders nooit zou evolueren. Maar je moet wel weten waar, wanneer en hoe ver. Want anders ga je op je bek.

Tot zover het aspect dierenwelzijn.

Het aspect "een overval verzinnen, om een bepaalde politieke partij te beschuldigen", dat is nog even andere koek.

.
Leg mij de psychologie er achter eens uit dan? Waarom is het *mishandelen* van dieren voor kunst erger dan dieren *mishandelen* voor het vlees?
Oud 4 november 2012, 12:55   #473
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Och ja, volkswoede zal alleen maar getolereerd worden als het in de linkse kraam past?
Waarom sleur je daar "links" bij?
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 13:08   #474
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Waarom sleur je daar "links" bij?
Dat is veel voorkomend op dit forum. Men kan het sluikreklame noemen of politieke recuperatie.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 4 november 2012 om 13:09.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 13:10   #475
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Links staat voor dierenmishandeling. Het is rechts geweest die zich als eerste echt ging inzetten voor dierenrechten, neem nu Adolf Hitler.

Het is dus volkomen logisch dat hier links bij betrokken word.
Oud 4 november 2012, 13:13   #476
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Fabre is een 'belgicist'. En daarom moet hij van het anti-Belgische regime kapot.
Oud 4 november 2012, 13:16   #477
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Links staat voor dierenmishandeling. Het is rechts geweest die zich als eerste echt ging inzetten voor dierenrechten, neem nu Adolf Hitler.

Het is dus volkomen logisch dat hier links bij betrokken word.
Inderdaad. Net zoals niet kunnen smaken van provocerende broddelkunst gevaarlijk dicht komt bij het verketteren van zogenaamde 'ontaarde kunst' is het ook zéér Hitleriaans om dieren rechten toe te willen kennen.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 13:25   #478
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Ik stel voor dat de kunstsector volledig gefinancierd wordt door het mecenaat. Dat gebeurt ook zo in de U.S.A. en gebeurde eeuwenlang op dezelfde wijze. Overigens, dat gebeurt gedeeltelijk bij ons ook zo. Zo bijvoorbeeld wordt De Munt flink gesubsidieerd door de overheid, maar daarnaast worden concrete opera-opvoeringen ook meegefinancierd door ondernemingen. In de Metropolitan-Opera in New York is het uitsluitend het mecenaat. Welnu, dat mag wat mij betreft evenzeer zo gebeuren voor de overige kunsttakken.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 13:26   #479
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Links staat voor dierenmishandeling.
Inderdaad, Groen pleit voor verdere dierenmishandeling in de vorm van rituele onverdoofde slachtingen, uiteraard ten dienste van haar progressieve hakbaar-achterban.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 november 2012, 13:36   #480
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Democratisch verkozen worden is bovendien ook gevaarlijk nazi-achtig.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be