![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef eens een handvol realistische voorbeelden?
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede, het beleid en de politiek moeten niet bepaald worden door dat handjevol mensen zoals gij (wegens je woonplaats) en ik (wegens mijn loopbaan in de ambtenarij) die veel mensen kennen van de andere kant van de taalgrens. Ten derde, gelijk de woorden van Vermeersch: er is een verschil tussen de individuele mens en het systeem. Luxemburgers uit het Groothertogdom enerzijds, en uit de provincie anderzijds, maken niet meer of minder ruzie, omdat ze leven in een ander georganiseerd politiek bestel. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En dat er aan de ambtenarenpensioenen niets wordt gedaan is een pertinente leugen.....de jaren waarop dat pensioen wordt berekend, bijv., worden 'uitgebreid'..... En wees maar gerust, er volgt nog meer....het klimaat hiervoor wordt duidelijk voorbereid.....
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik betaalde 5 keer zoveel bijdragen als de plaatselijke kapper en in ruil krijg ik daarvoor misschien 100 euro (zo ongeveer 10 procent) meer pensioen. Het is gewoon een crapuleus systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er zijn zelfstandigen en zelfstandigen. Er zijn er die inderdaad goed hebben geboerd, en er zijn er anderen die hard hebben gewerkt en weinig hebben verdient. Maar dit terzake. De grote slachtoffers van het systeem zijn mi trouwens niet de zelfstandigen, maar wel de werknemers die heel hun leven tegen een laag loon hebben gewerkt, en het nu moeten stellen met een nog lager pensioen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij zou het ook logisch lijken dat men deze maxima wat omhoogtrekt. Maar zie dit helemaal niet gebeuren. Het geld is nu eenmaal op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als opgelegde solidariteit niet meer transparant is, dan riskeert het te ontsporen.
Ik kan alleen maar constateren dat het bij de ambtenaren super transparant is: de weddeschalen staan allemaal in het staatsblad; de pensioenen worden idem dito berekend. Toch lijkt het niet "marktconform" genoeg te zijn, want sommige administraties worden geleid door een "klassieke ambtenaar", en andere door "managers van het type Schouppe die wegliep met ettelijke miljoenen ontslagpremie". Dank u oude machtspartijen, voor die ongelooflijke soep. .
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Eén van de redenen dat mijn kinderen België verlaten hebben en ergens anders belastingen betalen die bijna 50% lager liggen dan in hun moederland. En zo ik ondernemingen aanmoedig België te verlaten zo raad ik de jeugd ook aan dit Belgikske de rug toe te keren. Solidariteit moet er zijn maar solidariteit kent zijn grenzen. En als belastingbetaler zou ik mijn inspraak willen hebben in de gehanteerde spelregels. Het zijn wel degenen die van de solidariteit gebruik maken (of profiteren) die hier in België het voor 't zeggen hebben en de verdeelsleutels bepalen. Laatst gewijzigd door Don Kie Sjotte : 11 mei 2013 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In 2012 werd er 20 miljard Euro betaald aan 2.200.000 andere gepensioneerden. De voordelen die statutairen genieten gaat niet enkel over perikwatie. Zo maken statutairen geen onderscheid tussen bijvoorbeeld gezinshoofden en alleenstaanden. Ons pensioenstelsel is KRAPULEUS! In geen enkel land in de wereld hebben ambtenaren een hoger pensioen dan mensen uit de privésector. In dit krankzinnig land hebben zij gemiddeld het DUBBELE!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Banneling
|
![]() »59% heeft totaal geen idee wat ze als pensioen mogen verwachten. Opvallend is dat de meeste mensen hun toekomstige pensioen flink overschatten. Een zelfstandigenpensioen schatten ze op 912 euro. Het gemiddelde is 758 euro. Een loontrekkende verwacht 1.192 euro. Het gemiddelde is 1.077 euro. Alleen ambtenaren onderschatten hun pensioen. Ze verwachten 1.547 euro maar krijgen gemiddeld 2.273 euro.
http://www.humo.be/humo-archief/2411...ensioenenquete |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Banneling
|
![]() We hebben een andere geschiedenis dan de nederlanders, andere gebouwen, ander koningshuis, andere muziek cultuur, andere windmolens, andere schepen, andere colonies, andere godsdienst, andere gewassen. ...
Wat hebben we eigenlijk (buiten taal) die we uniek gemeen hebben met de Nederlanders dat ons zou kunnen binden? Laatst gewijzigd door BonBon : 2 juni 2013 om 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tja, ik had maar geen ernstig antwoord moeten verwachten...
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een Vlaming heeft mijn inziens evenveel gemeen met een Waal als met een Franstalige, Engelstalige, Nederlander, Duitser.... Alles behalve de taal.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het stormt in de USA begint het hier te regenen. Ondertussen de waarheid over ambtenaren pensioenen in Illinois:
https://www.zerohedge.com/news/2018-...stunning-chart In 1987, pension promises made to active workers and retirees in the state’s five state-run pension plans totaled just $18 billion. By 2016, they had ballooned to $208 billion. ![]()
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Resultaat: die nieuwe sporthal, schrijf die maar op je buik. De gemeente wordt een soort administratief centrum dat pensioenen beheert.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo'n oude draad terug opvissen.
![]() |
![]() |