Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2004, 16:14   #461
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
"Geloof" jij Filip Dewinter?
Welke reden heeft ie om te liegen hierover ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2004, 16:16   #462
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
[size=1](pfft... dus toch een religie...nu nog uitvinden dewelke...)[/size]

[size=1]Het grote woekergezwel, de grootste kanker van deze eeuw, is het nationalisme. In combinatie met religie, de cocaïne voor de nationalist, komt de grote moordmachine in warp-speed! [/size][font=Arial]
[size=1](thePiano, 3 april 2001)[/size]
[/font]
U bent een staatsnationalist. U bent een belgicist terwijl er geen rationele redenen zijn voor het bestaan van zulks kunstmatige staat. U zou meer dan wie ook zichzelf nationalist moeten noemen. U spreekt immer over geloven. Ikzelf ben agnosticus.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 9 september 2004, 16:23   #463
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
U bent een staatsnationalist. U bent een belgicist terwijl er geen rationele redenen zijn voor het bestaan van zulks kunstmatige staat. U zou meer dan wie ook zichzelf nationalist moeten noemen. U spreekt immer over geloven. Ikzelf ben agnosticus.
Als het over taal gaat ben ik vlaamsgezind, maar daar houd het voor mij dan ook echt op. Het is ooit wel anders geweest. Voor de rest ben ik eerst Antwerpenaar, Europeaan en Globalist. Ik noem mijzelf een Atheïstische Nederlandstalige Wereldburger.

En over religie kan ik het best een arabier aan het woord laten: "Er zijn twee soorten mensen op deze wereld, die met verstand en zonder godsdienst, en die met een godsdienst en zonder verstand."
Abu al Ala'a al Ma'ari - Syrië (973-1057)

Oud 9 september 2004, 16:31   #464
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En over religie kan ik het best een arabier aan het woord laten: "Er zijn twee soorten mensen op deze wereld, die met verstand en zonder godsdienst, en die met een godsdienst en zonder verstand."

Da's ene om in te kaderen. Verstandige kerel, die Abu !

(Die was waarschijnlijk geen moslim, niet ? )
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2004, 16:32   #465
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het over taal gaat ben ik vlaamsgezind, maar daar houd het voor mij dan ook echt op. Het is ooit wel anders geweest. Voor de rest ben ik eerst Antwerpenaar, Europeaan en Globalist. Ik noem mijzelf een Atheïstische Nederlandstalige Wereldburger.

Ik beschouw Atheïsme op zich reeds als een blinde religie. De mens die - hoewel hij dat niet kan weten - reeds gelooft dat er niets is.

Ik ben nationalist omwille van de taal en omwille van het verschil in visie op wat een sociaal vangnet moet zijn en wat een gezonde economie is. Daarom is belgië voor mij niet leefbaar. De walen mogen hun visie en beleid gerust hebben maar laat hen maar bewijzen dat ze zulks met eigen geld levensvatbaar kunnen houden zonder te zorgen dat wij de geldmachine voor hen zijn.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 9 september 2004, 16:40   #466
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Da's ene om in te kaderen. Verstandige kerel, die Abu !

(Die was waarschijnlijk geen moslim, niet ? )
Niet alle arabieren zijn moslims en niet alle moslims zijn arabieren. Maar of ze dat verschil erkennen bij het racistische Blok, of ze hun strategie daaraan zullen aanpassen? Ik betwijfel het.
Oud 9 september 2004, 16:46   #467
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Ik beschouw Atheïsme op zich reeds als een blinde religie. De mens die - hoewel hij dat niet kan weten - reeds gelooft dat er niets is.
Zou kunnen, ik filosofeer daar al lang niet meer over. Ik ben r-k grootgebracht tot ik het op mijn 18de beredeneerd van me heb afgeworpen. Sindsdien heb ik geen moeite meer met religies. Overigens ben ik in 1999 gehuwd voor de Georgisch Christen-Orthodoxe Kerk, ik ga graag eens naar de cinema en zeker als ik er een hoofdrol in mag spelen.

Citaat:
Ik ben nationalist omwille van de taal en omwille van het verschil in visie op wat een sociaal vangnet moet zijn en wat een gezonde economie is. Daarom is belgië voor mij niet leefbaar. De walen mogen hun visie en beleid gerust hebben maar laat hen maar bewijzen dat ze zulks met eigen geld levensvatbaar kunnen houden zonder te zorgen dat wij de geldmachine voor hen zijn.
Het economische aspect interesseert me niet, want dan zou ik wellicht een anti-globalist zijn geworden. Eigen Zak Eerst is niet aan mij besteed. Misschien moet ik toch Das Kapital eens lezen, kijken of ik er iets van begrijp.

Voor het overige vind ik dat iedereen in de wereld (slechts) 2 talen moet beheersen: streektaal en het engels. Dan zijn alle misverstanden opgelost doordat we met iedereen kunnen communcieren en tegelijkertijd toch onze eigenheid (dmv streektaal) kunnen behouden. Want geef toe, waar gaat die Vlaamse Beweging de laatste 50 jaar nog over? Toch alleen maar taal hé?
Oud 9 september 2004, 16:47   #468
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Niet alle arabieren zijn moslims en niet alle moslims zijn arabieren. Maar of ze dat verschil erkennen bij het racistische Blok, of ze hun strategie daaraan zullen aanpassen? Ik betwijfel het.
Da's natuurlijk je goed recht. Zonder een goede portie twijfels zou het leven maar saai zijn.

P.S. : zegt die Abu hierboven eigenlijk niet dat alle moslims dommekloten zijn ? Waar is Leman ?

Nee, serieus, da's zowat het schoonste citaat over godsdienst dat ik ooit gelezen heb. Zoveel wijsheid in zo weinig woorden, dat kom je niet vaak tegen.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
Oud 9 september 2004, 16:52   #469
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het economische aspect interesseert me niet, want dan zou ik wellicht een anti-globalist zijn geworden. Eigen Zak Eerst is niet aan mij besteed. Misschien moet ik toch Das Kapital eens lezen, kijken of ik er iets van begrijp.
Mij wel. Het gaat mij niet om eigen zak eerst, maar of er wat er iets efficient gebeurt met dat geld. Geld waarvoor je kreupel moet liggen om het te verdienen zien verdwijnen in een zwart gat van overdreven ambtenarij en profitariaat (beladen term maar hij dekt de lading) is zielsverscheurend voor mij. De transfers van West-Duitsland naar Oost-Duitsland worden ten volle aangewend om het oosten op te krikken en daar is dientengevolge niets mis mee. Integendeel... het zal zorgen voor een land op 1 snelheid.

Citaat:
Voor het overige vind ik dat iedereen in de wereld (slechts) 2 talen moet beheersen: streektaal en het engels. Dan zijn alle misverstanden opgelost doordat we met iedereen kunnen communcieren en tegelijkertijd toch onze eigenheid (dmv streektaal) kunnen behouden.
Daar ben ik het compleet mee eens.

Citaat:
Want geef toe, waar gaat die Vlaamse Beweging de laatste 50 jaar nog over? Toch alleen maar taal hé?
Dat is een onderdeel. De veroveringsdrang van de franstaligen is de druppel arrogantie die de emmer doet overlopen. Maar ik raad u echt aan om eens rond te waren in het Vlaams Nationalisme en je niet enkel blind te staren op het blok en hun meest extreme satellieten. Ga eens naar de site van de N-VA of bezoek andere pluralistische Vlaamse initiatieven en dan zal u zien dat het niet enkel gaat om taal.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 9 september 2004, 16:53   #470
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Voor het overige vind ik dat iedereen in de wereld (slechts) 2 talen moet beheersen: streektaal en het engels. Dan zijn alle misverstanden opgelost doordat we met iedereen kunnen communcieren en tegelijkertijd toch onze eigenheid (dmv streektaal) kunnen behouden.
Verdorie, wat gebeurt er ?
Roerend mee eens ! Het zou de (nodeloze) belasting van de schoolgaande jeugd overigens ook sterk verlichten.

Citaat:
Want geef toe, waar gaat die Vlaamse Beweging de laatste 50 jaar nog over? Toch alleen maar taal hé?
Daar ben ik het nu toch niet mee eens. In de laatste 50 jaar is de financiële uitbuiterij, waarbij Vlaanderen als een soort Waals wingewest fungeert, een steeds belangrijker rol gaan spelen. Bovendien zijn er meer dan genoeg beleidsvelden waar zowel Vlaanderen als Wallonië beter gediend zouden zijn met een specifiek regionaal beleid. Sociale zekerheid is dan misschien het opvallendste van die domeinen, maar het is verre van het enige...
Oud 9 september 2004, 16:53   #471
thePiano

Standaard

Citaat:
Nee, serieus, da's zowat het schoonste citaat over godsdienst dat ik ooit gelezen heb. Zoveel wijsheid in zo weinig woorden, dat kom je niet vaak tegen.
Jeps, het Vlaams Blok dat zich bij haar maatschappelijke en racistische kijk laat inspireren op de Christelijke beschaving (AVV-VVK) slaat hier ook een gek figuur.
Oud 9 september 2004, 17:00   #472
abramis brama
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Jeps, het Vlaams Blok dat zich bij haar maatschappelijke en racistische kijk laat inspireren op de Christelijke beschaving (AVV-VVK) slaat hier ook een gek figuur.
Ik kan niet begrijpen waarom jij per se bij alles wat je schrijft zonodig het Vlaams Blok moet betrekken. Dat het VB uit de lokale godsdienst een aantal kernwaarden als waardevol naar voor schuift is hun goed recht. Elke godsdienst heeft zijn waardevolle elementen. Dat ontken ik niet. Eén van de mooiste voorbeelden wordt gevormd door de 10 geboden (behalve de eerste twee dan, wegens onzinnig). Zowel de Islam als het katholicisme als het boeddhisme als ... hebben zo hun eigen pareltjes.

Het is het institutionele aspect van religies, en meer in het bijzonder dan het fanatisme en de bekeringsdrang, die mij met afschuw vervullen. En dat de RKK daarin niet veel beter is dan de islam, is een feit.

Laatst gewijzigd door abramis brama : 9 september 2004 om 17:00.
Oud 9 september 2004, 17:01   #473
thePiano

Standaard

Citaat:
In de laatste 50 jaar is de financiële uitbuiterij, waarbij Vlaanderen als een soort Waals wingewest fungeert, een steeds belangrijker rol gaan spelen. Bovendien zijn er meer dan genoeg beleidsvelden waar zowel Vlaanderen als Wallonië beter gediend zouden zijn met een specifiek regionaal beleid. Sociale zekerheid is dan misschien het opvallendste van die domeinen, maar het is verre van het enige...
Die situatie Wallonnië/Vlaanderen omtrent mogelijke transfers zijn niet relevant voor de Vlaamse Beweging. Vlamingen hebben nooit een probleem gehad met onze Waalse zuiderburen. Wat Vlamingen wel hebben meegemaakt, en ik heb daar persoonlijk ervaring mee, is uitgebuit worden door een Vlaamse patroon die Franstalig is.

Wat is er nu veranderd tegen vroeger? Diezelfde patroon van toen spreekt nu Nederlands maar ik wordt nog altijd uitgebuit en dat zal niet veranderen als Wallonnië wordt afgestoten omdat het economisch minder zou presteert, want waarom zou ik er dan niet voor moegen kiezen om tegelijkertijd Limburg af af te stoten want dat gaat daar al bijna even slecht toe als Wallonnië. En wat zou ik -als Antwerpenaar- meer gemeen hebben met Limburg dan pakweg Luik? Noem eens iets? Ik heb nu al dikwijls meer gemeen met mijn Georgische vrouw dan de eerste de beste patat die van "de Vlaenders" komt.

Laatst gewijzigd door thePiano : 9 september 2004 om 17:01.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2004, 17:03   #474
thePiano

Standaard

Citaat:
Ik kan niet begrijpen waarom jij per se bij alles wat je schrijft zonodig het Vlaams Blok moet betrekken. Dat het VB uit de lokale godsdienst een aantal kernwaarden als waardevol naar voor schuift is hun goed recht. Elke godsdienst heeft zijn waardevolle elementen. Dat ontken ik niet. Eén van de mooiste voorbeelden wordt gevormd door de 10 geboden (behalve de eerste twee dan, wegens onzinnig). Zowel de Islam als het katholicisme als het boeddhisme als ... hebben zo hun eigen pareltjes.

Het is het institutionele aspect van religies, en meer in het bijzonder dan het fanatisme en de bekeringsdrang, die mij met afschuw vervullen. En dat de RKK daarin niet veel beter is dan de islam, is een feit.
Dat is niet moeilijk om het Vlaams Blok in alles te betrekken: het Blok bemoeit zich (of wil dat toch) met alle aspecten van ons leven: ethisch, materieel, werk, religie, wie we (moeten) zijn en wat we moeten goed vinden en niet.
Oud 9 september 2004, 17:09   #475
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is niet moeilijk om het Vlaams Blok in alles te betrekken: het Blok bemoeit zich (of wil dat toch) met alle aspecten van ons leven: ethisch, materieel, werk, religie, wie we (moeten) zijn en wat we moeten goed vinden en niet.
Dat hebben alle regeringen al gedaan. Daar zwijgt u echter 'zedig' over. Aangezien het Vlaams Blok nooit in de regering gezeten heeft staat u behalve enkele vermoedens van uwentwege met lege handen.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2004, 17:12   #476
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Dat hebben alle regeringen al gedaan. Daar zwijgt u echter 'zedig' over. Aangezien het Vlaams Blok nooit in de regering gezeten heeft staat u behalve enkele vermoedens van uwentwege met lege handen.
Ik noem de inhoud van het 70-puntenplan een ernstige indicatie van wat mij en de mijnen te wachten staat en wat jij nu nog als een vermoeden wilt aanduiden.
Oud 9 september 2004, 17:45   #477
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zonder het Vlaams Blok zou uw leven een lange woestijn zonder einde zijn, lijkt me.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 9 september 2004, 17:46   #478
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of mensen als jijzelf raken er gewoon door geobsedeerd. Ik heb me nog nooit tot iets verplicht gevoeld door het blok.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 9 september 2004, 18:19   #479
predator
Parlementslid

predator's schermafbeelding

Standaard

Jazeker schreef t.a.v. thePiano :

Citaat:
Zonder het Vlaams Blok zou uw leven een lange woestijn zonder einde zijn, lijkt me.
Jazeker, een prachtige ...

Voor thePiano is inderdaad, het Blok, iets essentieels in zijn bestaan.

Pianistje,

je zou ons missen ...
Oud 9 september 2004, 18:34   #480
thePiano

Standaard

De argumentdoos van jazeker en predator is weer eens voortijdig leeg en nu komt het gezever en gebash. Doen jullie rustig verder, ik ga wat anders doen. Dada!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be