![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
"Neen joh, je moet al die hypotheses aan elkaar linken en musea bezoeken, en die sterke aanwijzingen die gebaseerd zijn op de hypotheses die kunnen wij staven door de rest in te kleuren, als we onze hypotheses in onze experimenten niet kunnen staven, zullen we daar wat gaan manipuleren, als we na een halve eeuw eindelijk onder de microscoop cellen ZELF kunnen selecteren in een veilige warme suikerbasis, dan merken we iets ja, vlug deze cellen in leven steken door ze op te kweken in een vliegje en als we ze er zelf hebben ingestoken dan hebben we ons bewijs." Ja wat moet ik daar tegen in brengen praha? Citaat:
![]() Citaat:
Een paard in de vrije natuur zal ook niet zo snel zijn been breken als een gefokt raspaard. dus ja " beter" is een groot woord. Maar we gaan wel de eigenschappen selecteren die de mens beter liggen he. Maar mag ik je nog eens vragen, welke andere voorbeelden van evolutie zijn er te vinden zonder toedoen van de mens? En waarom zijn die van toedoen met de mens niet zo "beter" als het originele? ![]() Citaat:
Wanneer ik je vraag waar onze instincten naartoe zijn als vis, salamander, reptiel, zoogdier vallen we stil? Daar wou ik dus heel graag op verder gaan, maar niemand beet. Wat is ons instinct? Citaat:
De kakkerlak is misschien het taaiste dier ter aarde, maar als hij de enige overlevende is en we komen 100 miljoen jaar later terugkijken, wat zouden we zien? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Instincten zijn iets heel vreemds, daar zijn we nog niet uit. We hebben al gezien dat bepaalde ervaringen overgezet worden naar het nageslacht, herinneringen worden instincten. Ze maakten een muis bang voor een bepaald geluid, nu bleek dat z'n nageslacht ook bang was van dat geluid zonder dat de moeder ze opgevoed heeft en zonder dat ze het gehoord hadden. Instincten zijn dus niet in steen gebeiteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ruimtevaart is cool enzo maar eigenlijk nutteloos, de afstanden zijn te groot en het is makkelijker een basis op de zeebodem te bouwen dan in de ruimte, waarom zitten we dan nog niet op de zeebodem en insecten wel? Nu misbruik je wetenschap om een goddelijk inzicht te bewijzen, o de ironie. ![]() Laatst gewijzigd door Doge : 14 mei 2014 om 07:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ruimtevaart is niet enkel cool, het was bij al onze "inzichten" een onvermijdelijke zaak. Ik ben niet anti wetenschap en ik ben niet anti god doge, je zou moeten weten dat ik een midden poog te vinden. De vraag is, wat moeten we op de zeebodem doen en wat kunnen we op mars doen? Graver zou zijn te kijken onder het ijs van Europa. En eigenlijk, er zijn zowat vanalle velden op het menselijke vlak he. Ge hebt er die zich bezig houden met diepzeeduiken en ge hebt er die zich bezig houden met reizen naar mars. Ieder zijn veld, en de tijd is nooit zo rap gegaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb dat al eens gezegd: De slang komt uit het ei en is direct met alles weg. Allez ja, ervaring opdoen maar de basis zit erin. Ruiken met de tong, spoor volgen, moment afwachten, naar voren schieten, wurgen, opvreten, ... Spin komt uit het ei, vreet mekaar op, overlevenden bouwen allemaal instinctief hetzelfde web. Waren wij geen jagers zoals andere zoogdieren? Kunt ge niet zeggen dat wij ons instinct verliezen ? Weet ge Dutroux zijn IQ? Andere zotten hun IQ?µ Wat als ons instinct heel lelijk is makker? What changed us to humane? And what is humane??? Humaniteit is dat misschien de contra van ons instinct? Citaat:
Maar de mens? daar heb je het laatste nog niet van gezien ... ![]() Instincten zitten er wel in gebeiteld, maar we zijn het onze precies kwijt lol |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat krijgen we dan als ge 7 miljard mensen de onderdrukking oplegt??? Chaos, en er moet chaos zijn om te kunnen heersen.. Geen chaos, geen orde. Maar is de orde dan een goddelijke kracht of de menselijke jaloezie? Where is the love? Waar is Jezus nu he? ^^ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is tegenwoordig geen kat die nog Ernst Haeckel serieus neemt en stelt dat de ontogenetische ontwikkeling van organismen een exacte weergave vormt van hun evolutie. Behalve natuurlijk de creationisten die dat blijven beweren. Je mist hier dus compleet het punt ... zoals gewoonlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het vormt verder geen wetenschappelijk argument of zo. Wetenschap legt zich neer hoe de zaken zich voordoen niet meer niet minder en bouwt daarop verder. Citaat:
![]() Citaat:
Je hebt er totaal geen kaas van gegeten _kwam je net te stellen_ maar niettemin waag je jezelf aan zulk huzarenjob waar je dan vervolgens tot de conclusie komt dat het allemaal geen toeval kan zijn. Citaat:
Dus het ding doet gewoon zijn/haar ding zoals een planeet of wat anders. Zie dan in die elementaire zaken ID of een creator dan kan ik het nog begrijpen. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Wil je nu zeggen dat die klein zou zijn of 'verdacht' groot is of watte ? klein beetje duidelijker wezen Laatst gewijzigd door praha : 14 mei 2014 om 12:54. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De platentektoniek heeft niets te maken met de omvang van de aarde. ... waar blijf je toch al die die nonsens halen ? In fact de omvang van de aarde is niet noemenswaardig gegroeid behalve in het prille begin misschien wanneer er nog vele brokstukken uit de ruimte bij kwamen. Citaat:
het is niet omdat er zoiets bestaat als Nieuw-Zwabenland dat ooit geclaimd werd door de Duitsers dat de rest van de bullshit waar zou zijn. komaan hé bij het naderen van het einde van de oorlog ( terwijl Nazi-Duitsland dus al flink op z'n gat lag en totaal geen bewegingsvrijheid meer hadden ) zouden ze daar overhaast talloze geheime projecten, geleerden en slaafjes ondergebracht hebben in ondergrondse basissen die in het diepste geheim tijdens hun hoogdagen van de oorlog zouden aangelegd zijn. Compleet waanzinnige story In die tijd was het al een ongelooflijke onderneming om nog maar een verkennende expeditie op poten te brengen laat staan dat ze daar wat zouden vinden en kunnen inrichten. Laatst gewijzigd door praha : 14 mei 2014 om 13:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en verder gewoon ... eerlijk toegeven dat je in je queeste tegen de evolutietheorie de reinste zever verkoopt en met andere maten en gewichten werkt Citaat:
Snapjem? dat bedoelde ik dus .... jij gaat a priori uit van de gedachte dat er om één of andere bizarre reden waar je dus verder geen enkele plausibele reden voor kan geven maar blijkbaar wel blindelings in gelooft de hiaten wijzen dat er plots iets niet het patroon zou volgen. Dat is dus net hetzelfde dan stellen dat als we onze ogen sluiten de maan even niet meer de ons bekende wetmatigheden zou opvolgen maar eerst even een tripje langs Saturnus zou maken om dan op het ogenblik dat we onze ogen weer openen terug haar normale patroon te hervatten. Citaat:
Of koeien nu al dan niet moeten weglopen van predators of paarden al dan niet constant hun benen maakt niet uit... zoalng het ding zich maar kan verderzetten. ...en wat wij al dan niet doen ten behoeve van onze luxe doet er in feite ook niet toe als je dat als nieuwe natuurlijke omgeving beschouwt. Pas bij het plots verdwijnen van de mens zou er zich misschien een 'probleem' stellen met de koeien en paarden. ...dus ja laat die koeien en paarden dan in de worst scenario nog van de aardbodem verdwijnen omdat ze niet meer snel genoeg zouden kunnen aanpassen. Wat leert ons dat ? Citaat:
...en voorbeelden van evolutie zijn hier al ruim zat gegeven... we blijven dat niet herhalen. Trouwens je drukt je verkeerd uit... jij wenst immers enkel voorbeelden van directe observaties. ... maar ook die zijn al gegeven en ik zal er nog eentje aan toe voegen : Ruïnehagedissen. een aanvankelijke populatie van 10 individuen heeft op minder dan 40 jaar een 'Klep van Bauhin' ontwikkeld die oorspronkelijk niet voorkwam in de oorspronkelijke populatie. inbreng mens : nihil buiten het neerzetten van die populatie op een eiland waar ze aanvankelijk niet voorkwamen en het observeren van die beestjes. - Citaat:
het klopt ook niet hé Ik zou begot niet weten waarom we überhaupt nog instincten zouden moeten overhouden van vissen ed als bewijs dat we daar van zouden afstammen... die kunnen net zo goed totaal verdwenen zijn of in zulke mate verdwenen dat we daar niks van zouden merken. omgekeerd natuurlijk zou zo'n overgebleven instinct wel een sterke aanwijzing zijn. en weet ge ... die zijn er ... 't schijnt zelfs dat men onze hersenen indeelt in bepaalde zones met klinkende namen Citaat:
Niettemin kan het wel Dat is je zoveelste misvatting over evolutie en evolutietheorie. Er is geen doel of een éénduidende richting. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mensen zijn gelijk onze verwanten veelal omnivoren. Vóórdat we het voordeel kregen om met werktuigen en wapens aan de slag te gaan bestond het dieet van de 'mens' wellicht hoofdzakelijk ook maar uit zaden, bessen en peulen Citaat:
laat zowat alles los en we grijpen er terug naar. Toch logisch dat je erfelijk vastgelegd gedragspatronen ergens loslaat of naar de achtergrond zet ( of beter het gedeelte respons laten ) als we ons opperste best doen elke stimulus te bannen. Laatst gewijzigd door praha : 14 mei 2014 om 14:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bij mijn kandidatuur burgerlijk ingenieur had ik een gans vak enkel en alleen over reeksen. Nadat je dit vak hebt gevolgd, besef je dat je eender welke reeks nummers in een formule kan gieten zoals die van Fibonacci wat n = n-1 + n-2 is. Het is wel mooi meegenomen dat dit een bekende en eenvoudige reeks is voor de ID mensen. De volgende reeks is minder makkelijk: 1 3 2 5 3 8 5 13 8 21 ... maar ook een reeks. En weet je wat? Dezelfde getallen komen er in voor ! Feit is dat zaken zoals fysica en chemie op wiskunde gebaseerd zijn. Een ID'er kan dus eigenlijk zeggen dat de wereld ontworpen is want: Fysica!! Waarom doen ze dat niet? Omdat fysica voor de meeste mensen veel te moeilijk is. En vooral omdat een aantal takken van de wetenschap die ook aardig wiskundig zijn, ID totaal tegen spreken. Laatst gewijzigd door Athelas : 14 mei 2014 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | ||
Banneling
|
![]() ID mensen
![]() Ben wel heel nieuwsgierig naar een voorbeeld . -> Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Welk baat halen we trouwens uit beide ideeën? Beide zijn zinloos op het einde... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je snapt toch ergens de paradox van evolutie? Enfin, langs mijn ogen dan ![]() Citaat:
![]() Neen, op een bepaald moment heeft het geen zin meer. Er zijn geen soortovergangen te zien, men heeft die bedacht, dat zit evengoed in mekaar dan het spaghettimonster ![]() En ja, dat mag de rest niet teniet doen. Zoals natuurlijke selectie en survival of the fittest.... Maar je ziet de beperkingen daarin toch ook? En je ziet toch ook dat nieuwe soorten in de levende bewijzen kruisingen zijn, en geen spontane mutaties at all. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Banneling
|
![]() dbbl
Laatst gewijzigd door Peche : 14 mei 2014 om 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb er diep op ingekeken en op den duur toch eens neutraal gaan kijken. Je zal opgemerkt hebben dat ik plots meer respect voor de theorie kreeg. Maar het stopt bij mij bij de Australopithecus betreft de mens. We kunnen enigszins terugkijken, de rest is geen wetenschap meer maar puur hypothetisch denken. Citaat:
Hij bestaat tot je het tegendeel bewijst, snapjem? Citaat:
![]() Citaat:
Nu in de natuur bestaat er geen beter of slechter, maar ze heeft wel degelijk geselecteerd. En zelfs met het oog van organismes met een centraal zenuwstelsel. Does that count? Citaat:
Citaat:
En Praha, die hagedissen, ... allemaal nog hagedissen zeker? ![]() Waar heb ik zulke dingens ooit ontkent? Zoals de Darwinvinken, allemaal vinken ej? Ja voorbeelden zat, maar wat tonen ze ons? Iedereen blijft familie, en de vis wordt gene salamender he ![]() Citaat:
Als jagen niet in ons instinct zit, dan denk ik dat wij toch een geheel andere visie op het leven hebben praha. Die reptillian part of the brain heb ik al naar voren geduwd, bicameral mind ook, instincten ook, maar we tasten allemaal in het duisteren he... Citaat:
Maar dan opnieuw, hiermee is origins nergens mee verklaard. Agreed? |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() We zijn nog geen honderdduizend jaar mens, misschien nog maar 40 000 jaar. Dus wat heeft ons veranderd? Jagen? Agricultuur? Citaat:
Ja we zijn iets kwijt van ons dierlijke instincten denk ik. Is het noodzakelijk elke stimulus te bannen? Veroorzaakt dat geen problemen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoeveel keren nog er valt niet veel zinnigs te vertellen over kansen als je zelf de enige bekende uitkomst bent. Citaat:
Alleen... dat brengt ons nergens / maakt ons geen stap wijzer en doet verder totaal geen afbreuk aan het issue Citaat:
Of beter de tegenstrijdigheid hé ( dat bedoelde je toch , ) want een paradox is slechts een schijnbare tegenstrijdigheid Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Kitzmil...chool_District Kirk Cameron doet nog steeds zijn speech met zijn banaan maar nu als komische act. Slim gezien natuurlijk. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |