![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als dat er staat, dan moet er toch ooit in de geschiedenis van de islam een geleerde zijn opgestaan die het tegendeel beweerde. Wel, kunt u iets voorleggen van die aard?
|
![]() |
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de moraal van de koran is minsten zo primitief in bepaalde (vele) opzichten als de bijbel. En deze precepten zijn niet meer van onze tijd en vervallen. ![]() Een volledig achterhaalde godsdienst. Die niet past in onze maatschappij. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 januari 2015 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
#463 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#464 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dat is nu juist het probleem: wat heeft Mohammed nu werkelijk gezegd.
|
![]() |
![]() |
#466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen Van den Berghe. Vrijwillig slaaf of slavin zijn is niet een kenmerk van het soort vrijheid van onze Westerse samenleving. En moet het vooral ook niet worden.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 januari 2015 om 00:12. |
![]() |
![]() |
#473 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ook door niet-islamieten. Het komt bijvoorbeeld ook voor onder de christelijke Ethiopiërs, terwijl het gebruik niet voorkomt in landen als Marokko, Algerije, Tunesië en het allergrootste deel van het Arabisch Schiereiland.
|
![]() |
![]() |
#475 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee zeggen is een contradictio in terminis, maar ja zeggen in principe ook. Dat is best wel een dilemma. |
|
![]() |
![]() |
#477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Indiase kinderen die in de verfoeilijke kledingateliers werken zeggen: ik voel me helemaal geen slaaf. Ik heb daar geen problemen mee. En onze vrouwen zeiden vroeger: mijn man is nu eenmaal de baas en ik moet hem gehoorzamen. Ik heb daar geen problemen mee. En de boer zei vroeger: ik moet mijn klak afnemen wanneer de graaf van het dorp voorbijkomt op zijn paard , hem niet recht in de ogen kijken en het hoofd buigen, maar ik heb daar geen problemen mee. En... En... En... Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 januari 2015 om 00:30. |
|
![]() |
![]() |
#478 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad een dilemma, tegelijkertijd sterkte maar ook zwakte van het Westen. Dit bleek ook in die discussie tussen Jahjah en FdW, waarbij die eerste heel sterk inzette op dat element. FdW kon dat niet winnen, omdat die vrijheden fundamenteel zijn en dus niet beperkt kunnen worden tot deze mensen en niet voor anderen gelden.
|
![]() |
![]() |
#479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowel nee als ja zijn tegenstrijdig. Maar toch zou ik eerder naar "nee" neigen , aangezien we gewoon merken dat de islam echt niet samengaat met vrijheden. Het veroorzaakt enkel en alleen problemen. |
|
![]() |
![]() |
#480 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke lijn kan men dan trekken als er religies in hun geheel niet meer aanvaardbaar worden geacht? Geeft men dan eigenlijk niet toe dat het "westers experiment" gestoeld op vrijheid eigenlijk gedoemd was te mislukken, zodra het in contact kwam met elementen die hiermee strijdig zijn?
|
![]() |