Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2004, 20:22   #461
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

ik steun mijn mening niet eens daarop. voor mijn part geven ze die containers op wielen gratis weg zonder taksen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 20:33   #462
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Belachelijk en waarschijnlijk ook nog jaloers en zo... raaskallen doe ik altijd, tenminste in de ogen van mensen die geen andere mening kunnen slikken.
Je draait de zaken moedwillig om.

Ik ben zeer tolerant. Ge moogt uw mening hebben, en ge moogt voor mijn part met uw kleine wagen blijven rondrijden.

Ik denk dat het probleem eerder is dat jij iemand het niet gunt om met het voertuig van zijn keuze rond te rijden.
Oud 10 december 2004, 20:43   #463
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Je draait de zaken moedwillig om.

Ik ben zeer tolerant. Ge moogt uw mening hebben, en ge moogt voor mijn part met uw kleine wagen blijven rondrijden.

Ik denk dat het probleem eerder is dat jij iemand het niet gunt om met het voertuig van zijn keuze rond te rijden.
Ik gun het ook geen enkele gebuur dat hij een wolkenkrabber naast mijn huis zet. Ik gun het ook mijn collega op het werk niet dat hij heel de dag de radio keihard zou kunnen zetten. Ik ben waarlijk intolerant...

(en natuurlijk jaloers)

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 december 2004, 20:57   #464
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gek dat elke eigenaar van een onaangepast vehikel elke commentaar altijd afdoet als jaloezie. Dat soort gedrag zie je normaal enkel op de speelplaats van lagere scholen.
Jazeker, volgens mij bent U wel degelijk een jaloerse aap. Ja, dat is zeker...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 21:26   #465
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Jazeker, volgens mij bent U wel degelijk een jaloerse aap. Ja, dat is zeker...
Klein kind. Is dat dus echt jullie enige verweer ? Dat van die lagere school was echt niet als grap bedoeld hoor. Ik zie hier gewoon het gedrag van die 4x4 rijders zoals ik dagelijks hun rijgedrag zie : lomp. Deze jaloerse aap heeft trouwens een niet onknappe firmawagen en is daar verders heel blij mee.

Vooruit allemaal in koor : ge zij ne jaloersen aap. nè nè nè

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 10 december 2004, 21:45   #466
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klein kind. Is dat dus echt jullie enige verweer ? Dat van die lagere school was echt niet als grap bedoeld hoor. Ik zie hier gewoon het gedrag van die 4x4 rijders zoals ik dagelijks hun rijgedrag zie : lomp. Deze jaloerse aap heeft trouwens een niet onknappe firmawagen en is daar verders heel blij mee.

ge zij ne jaloersen aap. nè nè nè

nè nè nè nè nè nè nè nè nè nè nè nè

PS: waarom worden onknappe firmawagens niet verboden?

Laatst gewijzigd door Chipie : 10 december 2004 om 21:45.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2004, 23:48   #467
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik gun het ook geen enkele gebuur dat hij een wolkenkrabber naast mijn huis zet. Ik gun het ook mijn collega op het werk niet dat hij heel de dag de radio keihard zou kunnen zetten. Ik ben waarlijk intolerant...

(en natuurlijk jaloers)

Het huis dat naast u staat zal moeten voldoen aan de building and zoning regulations van dat lapje grond, net zoals SUVs moeten voldoen aan alle regels opgelegd aan constructeurs.

We hebben in deze thread al ge-established dat veiligheid iets is dat men voor elke wagen afzonderlijk moet bekijken, en dat niet noodzakelijk SUV gelinkt is.

We zijn ook al tot conclusie gekomen dat het vervuilingsargument niet opgaat omwille van verscheidene redenen die ik hier niet ga herhalen, ge moogt zelf scrollen.

Wat schiet er dan nog over kwa reden?
Oud 14 december 2004, 11:23   #468
Bollinasius
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Een 4X4 is veiliger omdat hij over zijn 4 wielen wordt aangedreven, het risico om te slippen enz is miniemer omdat je altijd tractie hebt. Bovendien zijn de moderne voertuigen voorzien van allerlei snufjes om bij een doorslippend wiel de energie te verminderen of verhogen naar een ander wiel. (Traction Control ) als je dat met een gewone wagen voorhebt, is het gegarandeerd den decor in , ... bij een 4X4 heb je nog dat kleine kansje dat je 4X4 bied om toch in de baan te blijven.

Dat gelul over PC hooft, ... ruik ik daar een tikje jaloezie, ? ... trouwens, niet elke 4X4 rijder is een rijke stinkerd die met een X5 Full option over de autostrade cruised, Veel van die mensen kopen een tweede hands, of spenderen uren aan hun voertuig om het rijvaardig te houden ... (Minerva's en oudere Defenders... )

Het is een hobby als een ander maar wel een die meestal niet met hoge snelheden gepaard gaat. Bovendien zijn sommige mensen wel verplicht dergelijk voertuig aan te schaffen, Mensen met paarden, mensen die hune jetski willen vervoeren, Mensen die hune caravan op een veilige manier willen trekken, enz...

Ik persoonlijk heb dat gekocht voor de ruimte, en het zitcomfort, als grote mens zitte daar heel comfortabel in. Ik heb veel auto's geprobeerd voor ik mij confortabel voelde zitten, ik had nog twee alternatieven, ne monovolume en een camionette, ...

Wel ik heb voor mijn Mini SUV ke gekozen en ik heb daar nog gene seconde spijt van gehad.
Als ik me niet vergis wil Landuyt de fiscale VOORDELEN van 4x4-wagens in de eerste plaats wegwerken. De rijke stinkerdjes schrijven hun jeepkes in als lichte vrachtwagen, awel dat kan voor mij niet door de beugel. Ofwel gedragen jullie zich als een vrachtwagen en blijven jullie uit de stad (uitgezonderd de laad- en losuren ).

De arme stumperds die hun jeepke niet ingeschreven hebben als lichte vrachtwagen en/of bedrijfswagen, moeten ook maar uit het stad blijven ! De overheid moet denken aan ALLE weggebruikers, niet enkel aan de jeepkes
Oud 14 december 2004, 11:35   #469
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollinasius
Als ik me niet vergis wil Landuyt de fiscale VOORDELEN van 4x4-wagens in de eerste plaats wegwerken. De rijke stinkerdjes schrijven hun jeepkes in als lichte vrachtwagen, awel dat kan voor mij niet door de beugel. Ofwel gedragen jullie zich als een vrachtwagen en blijven jullie uit de stad (uitgezonderd de laad- en losuren ).

De arme stumperds die hun jeepke niet ingeschreven hebben als lichte vrachtwagen en/of bedrijfswagen, moeten ook maar uit het stad blijven ! De overheid moet denken aan ALLE weggebruikers, niet enkel aan de jeepkes
Wat gaan ze doen met de stedelingen zelf die een 4 x 4 hebben?
Ook weren zeker, of gaan ze die een "speciaal kaart" geven?
Of wat gaan ze doen met "nonkel Charel" die nog eens op bezoek wil bij familie "in 't stad"?
Moet hij zijn auto ook laten staan aan de rand van de city met het risico op vandalisme of diefstal enz....
En dan nadien maar weer klagen dat de verzekering duurder wordt...
De chauffeurs van grotere voertuigen klagen trouwens toch ook niet dat de kleinere voertuigen zich niet aan de verkeersregels houden, bedenk dat "te traag" rijden op bv. een autosnelweg veelal zeker zo gevaarlijk is dan "te snel".
crosserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 11:40   #470
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Halcyon
Voor de allerlaatste keer: ik heb nooit gezegd dat de 4x4 verboden moet worden of dat er zwaardere tax op moet betaald worden. Ik zeg alleen dat de bestuurders van een 4x4 (en ook van vrachtwagens enzoverder) er op attent moeten gemaakt worden dat ze met een potentieel moordwapen op de baan rijden, sensibiliseren dus.
Een potentieel moordwapen?
Dat gaat op voor zowat alle obstakels denk ik zoals daar zijn: vluchtheuvels
bloembakken , paaltjes.....
Oud 14 december 2004, 11:48   #471
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollinasius

Communist !

A Mijn voertuig is niet overdreven groter dan een monovolume of camionette

B is ingeschreven als personenwagen

C verbied de 4X4 morgen in de stad, goed voor mijn part, maar ik koop mij de grootste camionet die ik kan vinden en begin daar mee rond te toeren.

Nu content, ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 11:49   #472
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ons gedrag lomp in het verkeer, ...

allé vooruit, hoe noemde dan het gedrag van allerlei zotten die zich vlak voor mijn motorkap schieten, ?
Oud 14 december 2004, 11:52   #473
k9

Standaard

Citaat:
Communist !

A Mijn voertuig is niet overdreven groter dan een monovolume of camionette
Ik kan me zo al voorstellen over een paar jaar de zelfde discussie te hebben maar dan

"A Mijn voertuig is niet overdreven groter dan een mobilhome of tientonner"

Citaat:
B is ingeschreven als personenwagen
Goed voor jou, spijtig genoeg zijn er anderen.

Citaat:
C verbied de 4X4 morgen in de stad, goed voor mijn part, maar ik koop mij de grootste camionet die ik kan vinden en begin daar mee rond te toeren.

Nu content, ?
Ik zal met plezier je bezig zien te parkeren
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2004, 11:52   #474
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Het huis dat naast u staat zal moeten voldoen aan de building and zoning regulations van dat lapje grond, net zoals SUVs moeten voldoen aan alle regels opgelegd aan constructeurs.

We hebben in deze thread al ge-established dat veiligheid iets is dat men voor elke wagen afzonderlijk moet bekijken, en dat niet noodzakelijk SUV gelinkt is.

We zijn ook al tot conclusie gekomen dat het vervuilingsargument niet opgaat omwille van verscheidene redenen die ik hier niet ga herhalen, ge moogt zelf scrollen.

Wat schiet er dan nog over kwa reden?
Puur het licht in een ander zijn ogen niet gunnen,...

Op een ne monovolume met nen 2.5 Tdi van 30 000 euro had geen kat iets gezegd.

Op ne Land-Rover van 30 000 euro met nen 2.0 Tdi in, dat is nen mileuvervuildende egoistische klootzak.
Oud 14 december 2004, 11:55   #475
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Ik kan me zo al voorstellen over een paar jaar de zelfde discussie te hebben maar dan

"A Mijn voertuig is niet overdreven groter dan een mobilhome of tientonner"

Goed voor jou, spijtig genoeg zijn er anderen.

Ik zal met plezier je bezig zien te parkeren

Ik zal hem met veel plezier samen met u parkeren, maar nie verschieten dak hem in een parking zet, waarvan gij gaat zeggen dat het onmogelijk is om hem in te krijgen, die dingen draaien korter dan ge denkt.
Oud 14 december 2004, 11:56   #476
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door crosserke
Wat gaan ze doen met de stedelingen zelf die een 4 x 4 hebben?
Ook weren zeker, of gaan ze die een "speciaal kaart" geven?
Of wat gaan ze doen met "nonkel Charel" die nog eens op bezoek wil bij familie "in 't stad"?
Moet hij zijn auto ook laten staan aan de rand van de city met het risico op vandalisme of diefstal enz....
En dan nadien maar weer klagen dat de verzekering duurder wordt...
De chauffeurs van grotere voertuigen klagen trouwens toch ook niet dat de kleinere voertuigen zich niet aan de verkeersregels houden, bedenk dat "te traag" rijden op bv. een autosnelweg veelal zeker zo gevaarlijk is dan "te snel".
Hoe gaan ze ons tegenhouden, ? met een bussluis, ?
Oud 14 december 2004, 11:57   #477
k9

Standaard

Citaat:
Ik zal hem met veel plezier samen met u parkeren, maar nie verschieten dak hem in een parking zet, waarvan gij gaat zeggen dat het onmogelijk is om hem in te krijgen, die dingen draaien korter dan ge denkt.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 14 december 2004, 12:01   #478
k9

Standaard

Citaat:
Hoe gaan ze ons tegenhouden, ? met een bussluis, ?
"we" (om in de terminologie te blijven) maken een speciaal verbodsbord. Een SUV waar enorm veel uitlaatgassen uitkomen en die enkele voetgangers en yarissen aan het omverrijden is. (om het duidelijk te maken waar het over gaat)

Tevreden? Te verwachten aan elke weg behalve veldwegels.

Oud 14 december 2004, 12:03   #479
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Hallo k9
Ook weer back in town?
Baai the weej, vanaf 2006 gaat Toyota samen met Citroën en .....Peugeot autokes bouwen in Roemenië.
In de Yaris komt vanaf dan.....ne Peugeot motor.
Oud 14 december 2004, 12:04   #480
crosserke
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
"we" (om in de terminologie te blijven) maken een speciaal verbodsbord. Een SUV waar enorm veel uitlaatgassen uitkomen en die enkele voetgangers en yarissen aan het omverrijden is. (om het duidelijk te maken waar het over gaat)

Tevreden? Te verwachten aan elke weg behalve veldwegels.
Dat zou dan de eerste plaat zijn die je niet ziet bij een veldweg....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be