![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
|
![]() Citaat:
Morele referenties zijn daarentegen eerder iets voor rechts. Zoals bvb een deontologische ethiek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
|
![]() Citaat:
En bovendien zijn er patronen die zich herhalen. Die herkennen geeft een voordeel. En maken uw leven ook dragelijker. Maar dit weet toch iedereen? Hebt u geen interessantere vragen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt? Dus, links filosofen kennen geen deontologie, geen ethiek? Dat is nu echt wel nieuw, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U keert zich tegen de kennis van het Latijn, maar plotseling wordt geschiedenis de grote referentie... Uw redenering klopt niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er wordt hier rond de pot gedraaid dat het niet mooi meer is. Ik krijg er echt hoofdpijn van. Volgens de Jan is uw kennis geen macht want bij uw kennis moet latijn zitten. Enzoverder. Wat zit er bij die kennis nog allemaal niet bij om machtiger te zijn of worden? Mijn eerste baas vroeg mij ooit of ik wilde dansen toen ik hem geen gelijk gaf via onderbouwde argumenten. Daarmee kon ik het stellen dus. Er is dus wel een verschil tussen gelijk hebben in een debat en tussen gelijk krijgen. Als de tegenstander zo glad is als een paling in eigen slijm dan probeert hij telkens weer opnieuw je mee in zijn slijm te trekken. Ik stop hier met lezen. Mijn logica zegt dat dat het geen zin heeft. ![]() Ik ga hier niet machtiger worden met de kennis die ik vergaar. Trouwens de macht verkregen via kennis is beperkt. De macht van maffiosi is er en dit meestal zonder veel kennis. Je blijft best met al uw kennis uit hun vaarwater. ![]() Zelfs Bredero wist dat al. Laatst gewijzigd door werkman : 6 juni 2016 om 07:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
|
![]() Citaat:
Om te beoordelen of een gedrag ethisch is of niet, zal een linkse persoon eerder een nutsethiek gebruiken. een rechtse persoon zal eerder een deontologische ethiek gebruiken. Een goed voorbeeld is abortus. Linkse mensen zullen het rechtvaardigen met het argument dat het nuttig is om de foetus te doden, omdat het anders een miserabel leven zal leiden als het ongewenst is. Rechtse mensen zullen het principe 'gij zult niet doden' hanteren, en daarom abortus afwijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | ||
|
![]() Citaat:
Ik weet wat ge probeert te doen, hoor. Het gaat u toch niet lukken. Het is u nog nooit gelukt trouwens. Citaat:
Maar ik ga nooit iemand verbieden om latijn te leren, waarom zou ik? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ge kunt tegen vreemdelingen zijn of niet. Maar.....het VB loopt toch niet warm voor niet aangepaste vreemdelingen of toch dezen die zich niet willen aanpassen. Tot daar kan ik volgen met mijn primaire kennis. Maar dan als blokker de Bijbelse moraliteit (is die er?) verdedigen snap ik dan weer niet. In de leer van de kerk staat wel dat je steeds je andere wang moet aanbieden. Nu ja; de kerk leerde mij vroeger ook via een paar vettige sigaren rokende zwartrokken dat we bij het plassen onze eigen piemel niet langer dan 30 seconden mochten vasthouden. Anders deden wij een hoofdzonde. Maar de piemel van kleine kinderen mag men wel langer vasthouden. Doodzonde? Ongestraft nog wel! Weggemoffeld zoals die piemels. Het zal wel liggen aan mijn te beperkte kennis van het Latijn want.....ik snap het dus niet. Er is een belangrijk gat in mijn cultuur. Want in die Bijbelse teksten of Latijnse teksten werd nogal losjes omgesprongen met piemels vasthouden. Op sommige plaatsen werd het zelfs aanvaard. Het is dus niet aan deze achterlijke om er zinnig over te oordelen. Maar desondanks kom ik er niet meer uit. Die andere wang aanbieden ligt dus wel op mijne lever. Wat is het nu? Is het aanbieden of er op slagen? Of is het aanbieden voor de openbare schijn en er achteraf in het duister duchtig op motten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jaja, over dat systeem is goed nagedacht. Zo houden ze mensen die ze alles kunnen wijsmaken en tot alles in staat zijn in hun macht.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 juni 2016 om 10:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uitsterven? Ooit de moeite genomen om de officiële uitsplitsingen van de inschrijvingen van het ASO in Vlaanderen te bekijken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |