Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2017, 13:55   #461
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

In de gegeven omstandigheden zou ik dat ook zeggen. Dat ik goedgelovig was en er ben ingeluisd door die huurder.

Of dat de waarheid is kunnen we niet met zekerheid weten.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2017, 14:43   #462
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

@ Iemand weet waar die Argentijn is ?

Zelfde gevangenis; of Bolivia ontvlucht.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2017, 16:07   #463
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
@ Iemand weet waar die Argentijn is ?

Zelfde gevangenis; of Bolivia ontvlucht.
Die is gewoon vrijgelaten weet ik uit goede bron, woont waarschijnlijk nog steeds in Bolivië.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2017, 16:20   #464
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Een mooi verhaal. Hij heeft tijd genoeg gehad om dat te verzinnen. Het klassieke verhaal van "onschuldigen" die betrokken raken bij drugs. Wie mij kent uit het verleden op dit forum weet dat in onverbiddelijk ben tegen drugs. Als men de 10 heeft geëxecuteerd in Indonesië is gerechtigheid geschied. Hij heeft geluk dat de doodstraf is afgeschaft in Bolivia.
Je zult zelf zien dat Johan uiteindelijk weinig blaam treft, het enige dat hij deed was die kamer verhuren. Ik heb het uit goede bron en het is zeer waarschijnlijk.
Niemand heeft hem trouwens van iets anders beschuldigd dan het verhuren van die kamer, nergens wordt hij beschuldigd van verkoop en productie.
En als de mensen die de drugs produceerden vrij zijn, en Johan niet, weet je toch zelf dat er vragen te stellen zijn bij de Boliviaanse justitie. Overigens zulke verhalen heb ik al veel gehoord in meerdere Latijns-Amerikaanse landen. Het blijven apenlanden.
"onverbiddelijk tegen drugs". M'n oom heeft 30 jaar gewerkt voor de UNDCP, en had er de leiding van deze VN-organisatie in Zuid-Oost-Azië. Dit is de afdeling van de VN die zich bezig houdt met de bestrijding van de drugs.
Hij is een hevige tegenstander van de "war on drugs", en zegt dat het totaal niets verholpen heeft behalve de zakken van corrupte flikken, politici, ambtenaren, etc. gevuld.
De "war on drugs" heeft oorlogen veroorzaakt in Myanmar, Afghanistan, Laos en Cambodia, Colombië, Peru en nog heel wat andere landen.
Het resultaat? Er wordt meer drugs gebruikt en geproduceerd dan ooit, de prijs van cocaïne bvb. is in België nog nooit zo laag geweest. Zelfs in de VS beginnen ze dat nu in te zien en heel wat staten hebben cannabis gelegaliseerd, net als grote delen van Zwitserland en (gedeeltelijk) Nederland.
Er moet veel meer ingezet worden op begeleiding van verslaafden en het informeren van het grote publiek over de gevolgen van zeer gevaarlijke drugs als heroïne.
In Latijns-Amerika doen ze eigenlijk geen moeite meer en drugs zijn overal vrij verkrijgbaar tot in de gevangenis toe. Alleen bestaat er nog een wet, die Morales niet heeft durven afschaffen, en die een rijke bron van inkomsten is voor politie, douaniers, rechters, enzovoort.
Oud 26 februari 2017, 16:24   #465
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
In de gegeven omstandigheden zou ik dat ook zeggen. Dat ik goedgelovig was en er ben ingeluisd door die huurder.

Of dat de waarheid is kunnen we niet met zekerheid weten.
Johan wist van de productie, dat heeft hij zelf toegegeven, en dat laatste had hij beter niet gedaan.
Oud 26 februari 2017, 19:27   #466
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een mooi verhaal. Hij heeft tijd genoeg gehad om dat te verzinnen. Het klassieke verhaal van "onschuldigen" die betrokken raken bij drugs. Wie mij kent uit het verleden op dit forum weet dat in onverbiddelijk ben tegen drugs. Als men de 10 heeft geëxecuteerd in Indonesië is gerechtigheid geschied. Hij heeft geluk dat de doodstraf is afgeschaft in Bolivia.
Tegen alle drugs ? Want ik ken wel meer ketting rokende zatlappen die met hun doosje temesta in hun binnenzak staan te brullen hoezeer ze tegen drugs zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2017, 19:35   #467
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Soedan hangen ze je aan een boom als ze je betrappen met een flesje bier.
In Afghanistan wordt je dochter gestenigd als ze voor het huwelijk aanpapt met een jongen.
In Angola gaat je zoon jarenlang de gevangenis in als uitkomt dat hij homo is.
En in bepaalde streken van je geliefde Indonesië krijg je stokslagen tot je erbij ligt als ze je betrappen met Alcohol.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...verkocht.dhtml

Ik mag te hopen dat je deze executies ook allemaal ziet als zijnde gerechtigheid en deze evenzeer apprecieert.

Als we in jouw gerechtigheid zouden moeten geloven dan zou men beter beginnen met de Alcoholproducenten en tabaksboeren te executeren

Alstublieft wat leesplezier

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.1965467

http://www.knack.be/nieuws/gezondhei...mal-57319.html

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 februari 2017 om 19:42.
Oud 26 februari 2017, 19:36   #468
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Zeldzame oen is JB !

Iedereen is in de zaak is vrij, behalve JB.

En toegeven dat je weet dat een huurder paddo's kweekt; hoe verzin je het !

Lees ik dit goed of is het FAKENEWS ? Nogmaals onvoorstelbaar !

De enige hoop is dat hij er minder naïef uitkomt, dan is zijn verblijf toch niet voor niets geweest.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 februari 2017 om 19:40.
Oud 26 februari 2017, 19:47   #469
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Tegen alle drugs ? Want ik ken wel meer ketting rokende zatlappen die met hun doosje temesta in hun binnenzak staan te brullen hoezeer ze tegen drugs zijn.
Alcohol is ingeburgerd in onze cultuur en je bent niet verplicht een fles sterke drank of een bak bier in één keer op te drinken. Het is trouwens wettelijk wat van de drugs hier ter sprake geen geval is. Als je weet dat er zware straffen op staan blijf je er af wat bij mij zelfs niet nodig is want ik ben er gewoon tegen.

Als u alcohol een drug vind OK maar het is een wettelijke. Naar gelang de periodes kan ik gemakkelijk weken zonder. Zelfs ooit eens twee jaar dus is er geen verslaving.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2017, 19:59   #470
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Frankenstein

Citaat:
Zeldzame oen is JB !

Iedereen is in de zaak is vrij, behalve JB.

En toegeven dat je weet dat een huurder paddo's kweekt; hoe verzin je het !

Lees ik dit goed of is het FAKENEWS ? Nogmaals onvoorstelbaar !
Nee, U leest het goed. Ik vind Johan heel intelligent en interessant maar hij heeft ook een naïef mensbeeld.

Ik heb eens een stommiteit uitgehaald in een Latijns-Amerikaans land (Colombië) lang geleden(niet te vergelijken weliswaar), en onmiddellijk gevraagd of ik kan "helpen" en m'n fout "rechtzetten" of enige manier. En geïnformeerd of de man in kwestie kinderen had die studeerden, en erbij vermeld dat dit duur is waarschijnlijk. Het is niet zoals in Kenia "how much", ik denk dat je latino's subtieler moet aanpakken. Weet niet hoe dat gaat in Suriname.

Citaat:
De enige hoop is dat hij er minder naïef uitkomt, dan is zijn verblijf toch niet voor niets geweest.[
Ik denk dat z'n geloof in de mensheid nu wel een ferme knauw heeft gekregen. Ik geloof al lang niet meer in de goedheid van de mens. Sommige wel, maar het zijn uitzondering. Extreem cynisme is echter ook vervelend en kan je zelf ook slecht maken..

Laatst gewijzigd door tomm : 26 februari 2017 om 20:04.
Oud 26 februari 2017, 20:09   #471
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alcohol is ingeburgerd in onze cultuur en je bent niet verplicht een fles sterke drank of een bak bier in één keer op te drinken. Het is trouwens wettelijk wat van de drugs hier ter sprake geen geval is. Als je weet dat er zware straffen op staan blijf je er af wat bij mij zelfs niet nodig is want ik ben er gewoon tegen.

Als u alcohol een drug vind OK maar het is een wettelijke. Naar gelang de periodes kan ik gemakkelijk weken zonder. Zelfs ooit eens twee jaar dus is er geen verslaving.
De mens heeft altijd al alcohol gedronken. https://www.youtube.com/watch?v=pSm7BcQHWXk
Maar ook marihuana gaat zeer ver terug. Echter cocaïne was oorspronkelijk een geneesmiddel. OVerigens niet vergeten dat veel mensen geneesmiddelen of zelfs lijm of nootmuskaat als drugs misbruiken, ook allemaal verbieden?
Oud 26 februari 2017, 20:49   #472
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Frankenstein

Nee, U leest het goed. Ik vind Johan heel intelligent en interessant maar hij heeft ook een naïef mensbeeld.

Ik heb eens een stommiteit uitgehaald in een Latijns-Amerikaans land (Colombië) lang geleden(niet te vergelijken weliswaar), en onmiddellijk gevraagd of ik kan "helpen" en m'n fout "rechtzetten" of enige manier. En geïnformeerd of de man in kwestie kinderen had die studeerden, en erbij vermeld dat dit duur is waarschijnlijk. Het is niet zoals in Kenia "how much", ik denk dat je latino's subtieler moet aanpakken. Weet niet hoe dat gaat in Suriname.

Ik denk dat z'n geloof in de mensheid nu wel een ferme knauw heeft gekregen. Ik geloof al lang niet meer in de goedheid van de mens. Sommige wel, maar het zijn uitzondering. Extreem cynisme is echter ook vervelend en kan je zelf ook slecht maken..
Surinaams gerecht is niet corrupt. Heeft het Nederlands rechtssysteem. Geen lange wachttijden voordat zaak voorkomt. Om voor een zaak uit te komen -dus tijdens politieverhoor- moet je de connecties hebben, dit zijn slechts een handvol mensen die politiek gelieerd zijn. Maar mocht zoiets voordoen bij dergelijke types, dan wordt het wel breed uitgemeten in de media.

Zorgen voor een goede advocaat en connecties hebben met een journalist bij dagblad doet wonderen bij de 99% anderen. Mochten zij dat kunnen permiteren en betreffen het zaken van slachtoffers van FAKEnieuws of stommelingen als een JB. In ieder geval glashard ontkennen is altijd het beste dat je kan doen, en huilen bij een vrouwelijke rechter als de zaak voorkomt wil ook wel helpen. Dat glashard ontkennen heeft JB dus ook niet gedaan. Geen idee hoe hij er in Suriname er vanaf zou komen. Die Argentijn had wel moeten brommen, tenminste neem ik aan. Het idee om paddo laboratorium te ontmantelen doet het bij de politie natuurlijk goed in de pers.

Trouwens, waarom ook de moeite doen als er wortels en lianen in het bos te vinden zijn die een veel sterker effect hebben.

>>Je doelt op Gipsy zeker. Dat hij een cynisme stoornis heeft is nu wel duidelijk.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 februari 2017 om 21:06.
Oud 26 februari 2017, 21:05   #473
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Surinaams gerecht is niet corrupt. Heeft het Nederlands rechtssysteem. Geen lange wachttijden voordat zaak voorkomt. Om voor het gerecht uit te komen -dus tijdens politieverhoor- moet je de connecties hebben, dit zijn slechts een handvol mensen die politiek gelieerd zijn. Maar mocht zoiets voordoen bij dergelijke types, dan wordt het wel breed uitgemeten in de media. Zorgen voor een goede advocaat en connecties hebben met een journalist bij dagblad doet wonderen. In ieder geval glashard ontkennen is altijd het beste dat je kan doen, en huilen bij een vrouwelijke rechter als de zaak voorkomt wil ook wel helpen.

Je doelt op Gipsy zeker. Dat hij een cynisme stoornis heeft is nu wel duidelijk.
Stoornis, tiens hebben we een psychiater in huis? Ik heb in ieder geval een maagdelijk strafblad en ik preek geen moraal. Ge zit hier verdorie zelf uit leggen als ge een misdaad hebt gepleegd hoe het gerecht te manipuleren. Dat is één van de redenen dat de rechters daar niet meer in lopen of denkt ge dat het idioten zijn omdat ze geen blank vel hebben?

Laatst gewijzigd door Gipsy : 26 februari 2017 om 21:08.
Oud 26 februari 2017, 21:08   #474
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Stoornis, tiens hebben we een psychiater in huis? Ik heb in ieder geval een maagdelijk strafblad en ik preek geen moraal.
Daar zeg je wat ! Glashard ontkennen zijn dit soort types met een cynisme stoornis niet vreemd.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 februari 2017 om 21:12.
Oud 26 februari 2017, 21:09   #475
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zeg wat ! Glashard ontkennen zijn dit soort types met een cynisme stoornis niet vreemd.

Stoornis, tiens hebben we een psychiater in huis? Ik heb in ieder geval een maagdelijk strafblad en ik preek geen moraal. Ge zit hier verdorie zelf uit leggen als ge een misdaad hebt gepleegd hoe het gerecht te manipuleren.Dat is één van de redenen dat de rechters daar niet meer in lopen of denkt ge dat het idioten zijn omdat ze geen blank vel hebben?

Laatst gewijzigd door Gipsy : 26 februari 2017 om 21:11.
Oud 26 februari 2017, 21:13   #476
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U spreekt over onze cultuur terwijl ik net probeerde te verduidelijken dat uw Alcohol niet overal in de wereld wettelijk is en er op sommige plaatsen niet mee gelachen wordt ( u had het toch over Indonesië ?)
Verder ben je nooit verplicht grote hoeveelheden van eender welke drug te gebruiken....je bent zelfs helemaal niet verplicht om eender welke drug te gebruiken....
Eerlijk gezegd denk ik dat het proberen uit de buurt te blijven van Alcohol een pak moeilijker ligt dan van pakweg LSD of Cocaïne. Hoeveel keren in je leven heb jij al 'dank u liever niet' moeten zeggen tegen heroïne ?? Terwijl als je dit zegt over alcohol je al snel als een droge saaie stoppel wordt aanzien.

Maar goed zoals de meesten hier vind u de zowat gevaarlijkste drug niet echt een drug....gezien ik het een drug vind en je zelfs de moed niet hebt van gewoon te zeggen Ja Alcohol is een (hard)drug....want dan moet je toegeven dat ook jij drugs gebruikt en of die nu legaal is of niet doet er niet toe

Verder zijn er bij alle drugs matige gebruikers en verslaafden.

Maar het is nu stilaan een bewezen feit dat Alcohol zowat één der meest verslavende is. En of je het nu graag hoort of niet zelfs gevaarlijker dan Coke.

Vergewis je zelf

https://www.jellinek.nl/vraag-antwoo...gevaarlijkste/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 februari 2017 om 21:22.
Oud 26 februari 2017, 21:17   #477
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Stoornis, tiens hebben we een psychiater in huis? Ik heb in ieder geval een maagdelijk strafblad en ik preek geen moraal. Ge zit hier verdorie zelf uit leggen als ge een misdaad hebt gepleegd hoe het gerecht te manipuleren.Dat is één van de redenen dat de rechters daar niet meer in lopen of denkt ge dat het idioten zijn omdat ze geen blank vel hebben?
Toevallig stond een bandiet die mij beroofd voor de rechter te huilen dat hij spijt had. Het heeft allemaal niet geholpen..

Tiens duidelijk ?

Je cynisme stoornis kent geen grenzen blijkt maar weer.
Oud 26 februari 2017, 21:24   #478
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Steeds die arrogantie van westerlingen die misprijzend neerkijken op landen zoals in Azië en Zuid-Amerika. Ze denken dat ze boven de wet staan als ze met drugs experimenteren of zelfs kinderen neuken. Voor Singapore en Indonesië staat het zelfs op de boarding pass geprint. Death Penalty als ge gepakt wordt met drugs en toch doen ze het. Als ze dan gepakt worden is het een vergissing en weten ze van niets en ineens is dat aard paradijs een wetteloze hel met domme en corrupte overheid en gerecht.

Ik heb het schijt aan dat soort westerlingen, dat ze hun smeerlapperij thuis doen.
Oud 26 februari 2017, 21:37   #479
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Steeds die arrogantie van westerlingen die misprijzend neerkijken op landen zoals in Azië en Zuid-Amerika. Ze denken dat ze boven de wet staan als ze met drugs experimenteren of zelfs kinderen neuken. Voor Singapore en Indonesië staat het zelfs op de boarding pass geprint. Death Penalty als ge gepakt wordt met drugs en toch doen ze het. Als ze dan gepakt worden is het een vergissing en weten ze van niets en ineens is dat aard paradijs een wetteloze hel met domme en corrupte overheid en gerecht.

Ik heb het schijt aan dat soort westerlingen, dat ze hun smeerlapperij thuis doen.
Het is nogal wiedes dat je je aan de wetten van een land moet houden.

Ik denk dat iedere westerling die zich inlaat met dingen die in dat bepaalde land onwettig zijn heel goed weet welk gevaar hij loopt of het moet al een ernstig zwakzinnige zijn.

Als je een homo bent moet je dit absoluut niet in Nigeria gaan vertellen of vertellen of je krijgt de doodstraf.....In de VS moet je niet proberen van 200 per uur te rijden ....of in sommige staten op straat staan zwaaien met je flesje Duvel.
Als een pedofiel naar bepaalde oorden trekt is het niet opdat hij denkt dat hij daar zijn lusten wettelijk mag botvieren maar wel dat hij denkt daar meer aan zijn trekken te komen en de pakkans er een stuk lager ligt dan hier.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 februari 2017 om 21:38.
Oud 26 februari 2017, 21:44   #480
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 februari 2017 om 21:53. Reden: laat ook maar
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be