![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is dat geen keuze. Je gelooft, of je gelooft niet. Daar kan je niet aan doen, he. Je stelt gewoon vast dat je gelooft in God de Almachtige waar ge half verliefd op zijt of zo, of ge kunt U zelfs niet indenken dat ge in zo een zever zou kunnen geloven. Als je gelovig bent is 't zo: Je stelt vast dat haat en den daver op 't lijf komen als iemand iets verkeerds zegt over uwe god den almachtige. Je durft zelfs niet eens de gedachte in uw geest oproepen wat het zou willen zeggen om niet te geloven. Als je niet gelovig zijt, kunt ge U niet indenken van dat te zijn. Te belachelijk voor woorden.
Met de beste wil van de wereld kan ik niet beslissen dat ik in God zou geloven. Ik stel vast dat ik dat zever in pakskes vind. Geloven is een heel vergelijkbare affaire met verliefd zijn. Dat is ook iets dat ge niet echt beslist, he. Alleen zijt ge verliefd op een soort van onzichtbaar vriendje, niet op een ander levend wezen. Het is wel redelijk duidelijk dat geloof iets is dat U ingelepeld wordt via opvoeding, maar eens ge er in vast zit, is de kans groot dat ge er uw gans leven in vast zit. Er zijn gevallen van mensen die er zich van ontdoen, ik ben zo iemand, maar het is een redelijk zeldzaam fenomeen. Als kind was ik heel gelovig. Opeens is dat "poef" gegaan, en ben ik dat totaal idioot gaan vinden. Ik heb leren nadenken. Sinds dien geloof ik geen snars meer van wat men mij vertelt, zonder het zelf voor mijzelf af te leiden. Dat moet een beetje zijn zoals iemand waar ge verliefd op waard, en opeens daagt de werkelijkheid he ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 14 september 2018 om 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Religie is wel degelijk een keuze, bij mijn weten worden kinderen niet geboren met een godsbesef, maar is het de opvoeding, cultuur , traditie die je aanzet/ meegeeft/ oplegt of je wel of niet moet / mag geloven in al of niet een God. Die situatie zet mensen aan om wel of niet te geloven in een God, maar evengoed beslissen mensen om daarmee te stoppen , getuige de lege kerken. Juist binnen samenlevingen die dit niet eisen krijgen mensen die vrijheid, vaak valt dit samen met de mogelijkheid zelfstandig in je basisnoden te voorzien. Religie en armoede zitten vaak binnen hetzelfde systeem. Maar u bent amusant, dus blijf vooral je onzinnige mening spuien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij moet absoluut van geen jeanetten weten en amuseert zich te pletter met "argumenten" die mensen zelfs 100 jaar terug niet zouden gebruikt hebben. In dezelfde bijdrage zal hij beweren dat hij niets heeft tegen homo's maar twee zinnen verder begint hij over keuzes van kleur van haar of al dan niet graag eten van kreeft. Hij is gewoon te laf om rechtuit te zeggen homo's zijn abnormaal. Het is gewoon tijdverlies te trachten met hem een discussie aan te gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij is zelfs TE gek bevonden voor aldaar te mogen zijn !! Steek hem in een raket naar de planeet Mercurius !! En anders dat die naar de maan loopt , in z'n blote kont !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 16 september 2018 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus u moet terug naar de middeleeuwen om uw onzin met gebakken lucht te omkleden? Of naar de uitwassen van islam, alsof nergens al staat dat religie vanuit haar moreel kader acceptatie onmogelijk maakt en dus discrimineert en uitsluit? Maar kom, het is nog amusant, haal nog eens wat boven ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nog identiek dezelfde open geest als in de jaren zestig. Ik denk niet dat zoiets met leeftijd te maken heeft. Homoseksualiteit is trouwens zo oud als de mensheid zelf. Procentueel worden er trouwens veel cijfers naar voor gebracht. Zeven procent homo's is een realistisch cijfer maar niemand is 100% homo of 100% hetero. Wat nog steeds niet de stap doet zetten tenzij experimenteel. Het valt niet uit te sluiten dat degenen die het meest homoseksualiteit verachten in een hoger homoseksualiteit percentage liggen en daar zich innerlijk tegen verzetten. Dat die zich ook in de omgang een soort niet-homo certificaat willen toekennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarop is die uitspraak eigenlijk gebaseerd? Studies? Of gewoon een poging om de andere partij met een etiket de mond te snoeren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kortom, seksuele identiteit is aangeboren , je kan er niets aan veranderen. Tenzij je misschien door een zwaar ongeval hersenschade hebt opgelopen en daardoor 'van kamp' verandert, daar zijn enkele gevallen van bekend. Overigens zijn er weinig mensen 100 % homo of 100 % hetero, de meeste mensen zullen op de curve eerder naar het hetero-zijn neigen, maar dus zelden 100 %. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
Banneling
|
![]() waarom zou je dat doen? die mens gaat veel gelukkiger zijn in de mannengevangenis gewoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Europees Commissaris
|
![]() Ingefluisterd door De Heer zelve...
![]() |
#476 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() der bestaan effectief studies van, maar daar is het Jan niet om te doen natuurlijk
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Homophobic people have a higher chance of being gay, according to science Maar ja, met wetenschap kan je nu eenmaal alles bewijzen hé, zoals evolutie ![]()
![]() |
![]() |
#478 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Veruit de meeste mensen die, via hun opvoeding, streng gelovig werden opgevoed, blijven dat voor de rest van hun leven. Veruit de meeste mensen, die ongelovig werden opgevoed, blijven dat voor de rest van hun leven. Een relatief klein percentage verandert. Mocht het een totaal vrije keuze zijn, dan zou er in principe geen enkele correlatie zijn tussen uw "geloofstoestand" als ge 50 jaar zijt, en die die ge hebt als ge 15 jaar zijt. Die correlatie is nochtans heel hoog. Want dan zou je, voor de fun, 10 keer veranderd zijn in uw leven, om eens te zien wat het geeft he. Eens blond haar, eens bruin haar, eens rood haar. Eens moslim, eens katholiek, eens vrijzinnige, eens jood. Voor de fun. En dus ook, eens hetero, eens homo, voor de fun. Maar zo is het niet. Als dusdanig kan je stellen dat het toch niet zo een willekeurige, en vrije keuze is. Je ondergaat "gelovig zijn". Zoals ik onderga dat ik niet graag kreeft eet. Maar ik onderga niet dat ik "een blondje wil zijn". Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2018 om 12:43. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 18 september 2018 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ik zie het verschil niet tussen "is vervolgd voor zijn homoseksualiteit" of "is vervolgd voor zijn religieuze overtuigingen", bijvoorbeeld. Maar van dat laatste wil je absoluut doen alsof het een vrije keuze is, van van dat eerste zou het schandalig zijn mocht men er ooit een vrije keuze van maken. |
|
![]() |
![]() |