![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Banneling
|
![]() Uitbraken in Z-Korea en Iran zouden geen link hebben met Wuhan.
Inmiddels ook twee doden in N-Italië... |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#463 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Krokusvakantie. Uittocht Krokusvakantie is begonnen op Zaventem. Wees maar zeker dat ettelijke mensen op onderstaande foto's terug zullen komen, besmet met het Corona-virus. Het kan bijna niet anders. Hopelijk niet natuurlijk. We zullen het vlug weten. ![]() Een troost: een vaccin zou in April klaar moeten zijn. Misschien eerder. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 februari 2020 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() statistic geeks, enjoy. Met cijfers die binnen aanvaardbare marges correct zouden zijn.
Het steeds terugkerend dilemma, niet?
![]() |
#467 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Interessant om te weten bij diegene die het niet overleefd hebben :
- leeftijd - algemene gezondheidstoestand (voor ze besmet waren natuurlijk.... ) Dat zou een beter beeld kunnen geven op het reële gevaar. Wat de leeftijd betreft, denk ik dat het vooral oudere mensen zijn.
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen. Laatst gewijzigd door kojak : 23 februari 2020 om 06:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Viroloog Van Ranst: 'Er is sprake van een pandemie'
Virus verspreidt zich in Italië: meer dan 50 besmettingen. Het Coronavirus de nieuwe pest? ![]() Een hele tijd geleden schreef ik al dat Europa zich hermetisch moet afsluiten van risicolanden, op huidig ogenblik zijnde China maar ook Afrika staat in het rijtje om reden van: Afrika moet zich beter weren tegen nieuw coronavirus, zegt WHO Grenzen dicht? Daar ziet men het zo. ![]() De Corona-crisis en de economie. En toch gaat iedereen op reis ... ![]() Trump Was Furious That Passengers With Coronavirus Were Brought Back to U.S. Moeten wij het op een panikeren zetten, handschoenen gaan kopen ons een mondmaskertje aanmeten, niet meer op reis gaan naar landen waar het gevaar schuilt, niet meer op restaurant gaan, handen elke keer wassen (in de onschuld) na het met geld omgaan ... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 23 februari 2020 om 09:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De builenpest bestaat nog steeds hoor. Die ziekte is niet uitgeroeid en kent wereldwijd jaarlijks 650 slachtoffers. Gelukkig wel goed te behandelen. Toch een mortaliteit van 10% met behandeling en littekens voor het leven.
De pest met behandeling: Laatst gewijzigd door Weyland : 23 februari 2020 om 12:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
Banneling
|
![]() 34 nieuwe Covid-19 gevallen in Italie vandaag.
Een kwestie van tijd dus voor ook hier de cijfers de hoogte ingaan. https://twitter.com/vanranstmarc/sta...24077501845504 |
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch nog een beetje op de boerenbuiten blijven dus. Ergens wel een geluk dat het weer mensen binnenhoudt. Mocht het in de zomer uitbreken, dan pas zou het virus snel verspreiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net niet, dan zijn de scholen gesloten en bij warmer weer verspreid het virus zich minder snel, als het zich gedraagt als een griep wat tot nu toe zo is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, de luchtwegen infecties nemen toe in de winterperiode. En ook voor covid-19 hoopt men dat de besmetting zal verminderen na de winter, en dat men tegen volgende winter een vaccinatie klaar heeft.
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.factcheck.org/2020/02/wi...away-in-april/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Omdat Trump zoals geweten gemiddeld 15 leugens per dag verkoopt ruim 16 000 sinds zijn inauguratie, was die uitspraak uiteraard weer een kanshebber, maar het bleek zelfs vrij correct te zijn, waarschijnlijk omdat Trump gewoon de woorden van een viroloog herhaalde. Een gelukkige uitzondering dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 4rus evolutie in Europa doet ons voor een geplande komende vlucht naar Belgenland een plaatske zoeken in de diepvriezer van Den Bart van A.
REDEN: geen goesting om door locale gefrustreerden gebullied te worden wegens 't aziatisch uiterlijk van mijn "She That Must Be Obeyed". En ze heeft zelfs GEEN joodse neus noch pruik. Go figure! ![]() Toemaatje: updated Hong Kong timezone 11:00 am, vandaag.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 24 februari 2020 om 04:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De lokale frietchinees van mijn boerengat blijft hier nog geapprecieerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier lopen ook wel wat Aziatische types rond en die worden daarvoor niet meer of niet minder bekeken dan anders.
![]() |
![]() |
#480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 februari 2020 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |