Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 augustus 2020, 18:33   #461
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Je bent een voorstander van liegen, uitroeien en verval?
Als je een zwart wit denkende wappie bent die zich vooral via Facebook informeert, dan kan dat zo lijken.

Maar de realiteit is dan allang de deur uit natuurlijk.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2020, 19:49   #462
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Als je een zwart wit denkende wappie bent die zich vooral via Facebook informeert, dan kan dat zo lijken.

Maar de realiteit is dan allang de deur uit natuurlijk.
Je verkiest de gekuiste versie van een gecontroleerde media boven de vele ongekuiste waarheid die u enkel via sociale media u nog kan bereiken dus.

En dan noemt u zichzelf realist.

Als honderden zoniet duizenden dokters u waarschuwen via het enige mogelijk platform dat ze nog kunnen beheersen, zegt u " dit is niet waar want het staat niet in de gazet".
Maar dat alle gazetten onder eender welke naam van dezelfde eigenaar is die ook politiek geëngageerd en afhankelijk is deert u niet.

En u noemt zich realist, nog steeds.

Dergelijke pilaarbijters bestaan nog. Overwegend religieus christelijk of moslim.
Rede is daar verloren. Maar het zijn trouwe terriërs dat wel.

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 augustus 2020 om 19:58.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2020, 20:05   #463
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het nieuws.
Weinig demonstranten en rap naar huis.

Live
https://www.facebook.com/10000146649...35351/?app=fbl

https://www.facebook.com/10004340240...80375/?app=fbl

Berichtgeving scheelt een dag en nacht.

Politie doet hun helmen af en geven hun steun

https://www.facebook.com/10001091019...56050/?app=fbl

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 augustus 2020 om 20:08.
Oud 29 augustus 2020, 20:44   #464
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 augustus 2020 om 20:50.
Oud 29 augustus 2020, 23:56   #465
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vaccin tegen corona trekt nieuwe ziekten aan.
Althans dat was/is zo wat geweten is.

https://www.facebook.com/10000048583...88423/?app=fbl
Oud 30 augustus 2020, 16:17   #466
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Veel meldingen van staff infections.
Komt van die maskers.
Is nu een pandemie aan het worden.

https://www.facebook.com/732343819/p...53820/?app=fbl

Wat is dat?
En wat zijn de gevolgen?

Staphylococcus aureus is een bacterie die bij veel mensen voorkomt, vooral op de huid en in de neus. De bacterie veroorzaakt normaal gesproken geen ziekte, maar bij beschadiging van huid of slijmvliezen kunnen infecties ontstaan. Ook bij dieren komt de bacterie voor.

Wat is Staphylococcus aureus?
Staphylococcus aureus is een bacterie die bij veel mensen voorkomt. De Staphylococcus aureus-bacterie kan verschillende infecties veroorzaken; van een oppervlakkige huidinfectie tot een bloedstroominfectie. Welke infectie ontstaat, is vooral afhankelijk van de weerstand van de patiënt. Daarnaast spelen ook kenmerken van de bacterie zelf een rol.

Een bijzondere Staphylococcus aureus is de MRSA Methicillin-resistant Staphylococcus aureus (Meticilline resistente Staphylococcus aureus). Deze bacterie is multiresistent, dus voor meerdere antibiotica tegelijk ongevoelig. Hoewel oppervlakkige huidinfecties met Staphylococcus aureus vaak spontaan genezen, moeten andere gevallen behandeld worden met antibiotica. Behandeling van een multiresistente bacterie is lastig.

Wat zijn symptomen van Staphylococcus aureus?
De ziekteverschijnselen bij de mens zijn heel verschillend. We kunnen ze verdelen in huidinfecties, invasieve infecties (infecties in het lichaam) en voedselvergiftiging. Huidinfecties kunnen oppervlakkig zijn, zoals bijvoorbeeld krentenbaard (impetigo). Dieper in de huid kunnen ook infecties ontstaan, bijvoorbeeld in een wond. Ook steenpuisten, ontstoken nagelriemen, borstontsteking en cellulitis (niet de sinaasappelhuid, maar een ontsteking van de opperhuid en het huidvet) zijn voorbeelden hiervan.

De bacterie kan dieper in het lichaam komen en verschillende ziektebeelden veroorzaken, zoals bloedvergiftiging, endocarditis (ontsteking aan de hartkleppen), abcessen, botontsteking, gewrichtsontsteking en longontsteking. Sommige Staphylococcus aureus-bacteriën kunnen giftige stoffen (toxinen) aanmaken. Als deze gifstoffen in de bloedbaan terecht komen kunnen zij verschillende ziektebeelden veroorzaken. De belangrijkste zijn het toxische-shocksyndroom en voedselvergiftiging.

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 augustus 2020 om 16:19.
Oud 30 augustus 2020, 20:58   #467
Walvader
Parlementslid

Standaard

Wanneer gaat een expert nu eens ingaan tegen dat groepje zelfverklaarde experten / beleidsmakers ( Van Ranst, van gucht, Vlieghe, Van Damme, ... ) en de echte waarheid over die pcrtests en "besmettingen" naar buiten brengen. Er is GEEN tweede golf. Weg met die mondmaskerzever en andere idiote maatregelen.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2020, 21:06   #468
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Wanneer gaat een expert nu eens ingaan tegen dat groepje zelfverklaarde experten / beleidsmakers ( Van Ranst, van gucht, Vlieghe, Van Damme, ... ) en de echte waarheid over die pcrtests en "besmettingen" naar buiten brengen. Er is GEEN tweede golf. Weg met die mondmaskerzever en andere idiote maatregelen.
Weg met het stijgend aantal besmettingen in Frankrijk.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2020, 21:13   #469
Walvader
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Weg met het stijgend aantal besmettingen in Frankrijk.
Tijdens een griepepidemie wordt gekeken naar symptomen. De huisartsen houden dat bij en wordt gerapporteerd. Er zijn tellingen. Sommigen belanden in het ziekenhuis en sterven.

Bij corona schakelt men plots over op "besmettingen". En hoe wordt die "besmetting" dan geconstateerd ? Waarschijnlijk in Frankrijk ook met de PCR-test. En wat weten we over de PCR-test:

Een positieve PCR uitslag toont louter en alleen aan, of er bij iemand (een stukje) viraal RNA in neus slijmvies zat…. Cruciaal: Iemand bij wie de test positief is, BETEKENT NIET, dat die persoon ook daadwerkelijk klinisch is geïnfecteerd, ziek is, of ziek gaat worden. Dat kan een PCR uitslag helemaal niet aantonen. Daar is deze moleculair biologische assay niet voor. Daar heb je namelijk extra klinische parameters voor nodig, want de PCR detecteert niet eens, of er intact virus RNA aanwezig was in de persoon, noch kun je iets zeggen of het virus infectieus is, of is geweest. Ik maak mij ernstig zorgen, omdat u momenteel mogelijk (door toedoen van de media) onterecht de indruk heeft, dat het aantal potentieel zieke mensen met corona zal gaan toenemen, maar dat is dus niet correct!
Oud 30 augustus 2020, 21:31   #470
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Feit is dat je maar kunt besmet geraken van een ziek iemand.

Hoe die weinige zieke mensen er dan zoveel kunnen besmetten is een raadsel.

Die testen deugen niet.
En ik ben nog niet zeker of die zieken wel bestaan.

Laatst gewijzigd door Mambo : 30 augustus 2020 om 21:32.
Oud 30 augustus 2020, 22:31   #471
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Corona-update, stel je vraag
Kun je iemand besmetten zonder zelf symptomen van het coronavirus te hebben?
Aangepast: 26 maart 2020 15:34

In deze derde aflevering met jullie coronavragen: kun je iemand besmetten zonder dat je zelf symptomen hebt?

Carolien wil weten hoe het zit.

Het nieuwe coronavirus wordt overgedragen door hoesten en niezen. Tot nu toe lijkt de overdracht van het virus door iemand zonder deze klachten een kleine rol te spelen, zegt het RIVM.

Update 26 maart
Op dit moment wordt ervan uitgegaan dat één ziek persoon gemiddeld 2 andere personen kan besmetten. Hoe zieker iemand is, hoe meer hij of zij het virus verspreidt.

Iemand die nog niet ziek is of nog niet hoest of niest, zal het virus niet verspreiden, stelt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Maar niet iedereen ervaart de klachten als een symptoom. Dat kan verwarring veroorzaken.

En toch hebben we zeer vele besmettingen zonder zieken.
Nu men draait de wetenschappelijke wind blijkbaar naar de stand van zaken en niet de stand van zaken naar de wetenschap.

Dit klopt niet meer.
Oud 30 augustus 2020, 22:57   #472
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Feit is dat je maar kunt besmet geraken van een ziek iemand.

Hoe die weinige zieke mensen er dan zoveel kunnen besmetten is een raadsel.

Die testen deugen niet.
En ik ben nog niet zeker of die zieken wel bestaan.
Voor elk statement of 'vraag' die je in elke waanzinnige post op dit forum neerschrijft, is een simpel antwoord voorhanden. Het is tevens zinloos om je dit te proberen inzien, want complotdenkers denken sowieso dat ze gelijk hebben en keren meer in zichzelf indien iets of iemand hun wereldbeeld verstoort.

Denk niet dat het nalopen van uw faceboolbrol gelijk is aan kritisch denken. Ik hoop dat u ooit tot dit inzicht komt, en uw naasten ondertussen veilig blijven.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2020, 23:33   #473
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Voor elk statement of 'vraag' die je in elke waanzinnige post op dit forum neerschrijft, is een simpel antwoord voorhanden. Het is tevens zinloos om je dit te proberen inzien, want complotdenkers denken sowieso dat ze gelijk hebben en keren meer in zichzelf indien iets of iemand hun wereldbeeld verstoort.

Denk niet dat het nalopen van uw faceboolbrol gelijk is aan kritisch denken. Ik hoop dat u ooit tot dit inzicht komt, en uw naasten ondertussen veilig blijven.
Ik hoop dat u tot inzicht komt.

Want u volgt alleen maar de persmededeling.
Geen vragen noch antwoorden van u.

Iedereen en ook u sluit telkens af met de mededeling dat alles wat van facebook of elders komt waardeloos is, en bijgevolg ook de aanbrenger... Ik dus.

Maar niemand van jullie staat er ook 1 moment ooit bij stil dat die sociale media aandachtig gevolgd worden door zowat alle geheime inlichtingsdiensten. En dat alle verkregen informatie of het nu ging over terreur of wat dan ook net daar te vinden is.

Niet in jullie gegeerde persbericht.

Dat maakt niet mij maar jullie waardeloos.
Oud 31 augustus 2020, 00:50   #474
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zelfs charles hebdo laat u weten dat er iets gaande is.
https://www.facebook.com/10000916861...30776/?app=fbl

Miljoenen mensen denken nu kritischer.
Oud 31 augustus 2020, 07:40   #475
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat u tot inzicht komt.

Want u volgt alleen maar de persmededeling.
Geen vragen noch antwoorden van u.

Iedereen en ook u sluit telkens af met de mededeling dat alles wat van facebook of elders komt waardeloos is, en bijgevolg ook de aanbrenger... Ik dus.
Niet jij bent waardeloos maar wel je bronnen en je "inzichten".
Facebook is een leugenmachine waarin je in een bubbel komt waarin je altijd vind wat je zoekt, maar het is een illusie.

Citaat:
Maar niemand van jullie staat er ook 1 moment ooit bij stil dat die sociale media aandachtig gevolgd worden door zowat alle geheime inlichtingsdiensten.
Nee hoor, er worden bepaalde accounts gevolgd (uiteraard) en voor de rest doen de inlichtingendiensten aan webcrawling, algoritmes doorzoeken automatisch miljoenen pagina's op bepaalde woorden en combinaties van woorden.
Dat weten we al meer dan 10 jaar natuurlijk.

Citaat:
En dat alle verkregen informatie of het nu ging over terreur of wat dan ook net daar te vinden is.
1 stuk informatie op 1 miljoen stukken desinformatie en 10 miljoen stukken leugens, onzin en hoaxen.

Citaat:
Dat maakt niet mij maar jullie waardeloos.
Helaas begrijp je blijkbaar nog niet veel van Social Media, je denkt nog altijd dat je daar info vindt.
Oud 31 augustus 2020, 08:19   #476
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Facebook is een leugenmachine waarin je in een bubbel komt waarin je altijd vind wat je zoekt, maar het is een illusie.
Inderdaad, de core business van die commerciele sociale netwerken: U vraagt, wij draaien, en ondertussen kijkt U naar de gepaste reclame.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2020, 08:21   #477
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, de core business van die commerciele sociale netwerken: U vraagt, wij draaien, en ondertussen kijkt U naar de gepaste reclame.
De rattenvanger Zuckerberg (et. al.) speelt en de kinderen dansen terwijl het geld binnenrolt.

Laatst gewijzigd door parcifal : 31 augustus 2020 om 08:21.
Oud 31 augustus 2020, 08:49   #478
Walvader
Parlementslid

Standaard

Kan iemand eens vertellen HOE in België wordt vastgesteld of iemand besmet is ? M.a.w. hoe komt sciensano aan haar gegevens ? Ik vermoed / dacht gelezen te hebben dat dat dus gebeurt met die PCR-testen. Kan iemand dat bevestigen ?
Oud 31 augustus 2020, 09:53   #479
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet jij bent waardeloos maar wel je bronnen en je "inzichten".

Nee hoor, er worden bepaalde accounts gevolgd (uiteraard) en voor de rest doen de inlichtingendiensten aan webcrawling, algoritmes doorzoeken automatisch miljoenen pagina's op bepaalde woorden en combinaties van woorden.
Dat weten we al meer dan 10 jaar natuurlijk.

1 stuk informatie op 1 miljoen stukken desinformatie en 10 miljoen stukken leugens, onzin en hoaxen.

Helaas begrijp je blijkbaar nog niet veel van Social Media, je denkt nog altijd dat je daar info vindt.
Zeg me eens hoe een journalist werkt als hij een verslag maakt over iets.

Telefacts of faroek, what ever.
Ze spreken met mensen die ergens getuige van zijn of documenten bezitten.
Iedereen werkt zo. Ook een politie onderzoek gaat zo.
Een rechtszaak gaat zo.
Foto's, filmpjes, getuigen van een gebeurtenis, worden daar wel plots bewijslast genoemd.

Zelfde manier van werken.

Blijkbaar hebben jullie dat niet door.

Kom mij niet de wijsneus uithangen terwijl er geen verschil zit in de modus operandi.

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 augustus 2020 om 09:57.
Oud 31 augustus 2020, 10:01   #480
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Walvader Bekijk bericht
Kan iemand eens vertellen HOE in België wordt vastgesteld of iemand besmet is ? M.a.w. hoe komt sciensano aan haar gegevens ? Ik vermoed / dacht gelezen te hebben dat dat dus gebeurt met die PCR-testen. Kan iemand dat bevestigen ?
Ben zelf 2x getest met die pcr-test. Dus ja.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be