![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als vanaf die erectie, de man zijn "goestingen volgt", de "vrouw niet tegenspartelt en de zaken positief laat gebeuren", en dergelijke meer, is de zaak op gang. Zonder erectie komen er geen zaken van. Natuurlijk kan je zeggen: nee, het is vanaf de vrouw de slappe lul begint te zuigen en een erectie veroorzaken. Ma foi, misschien wel. Kortom, van zodra je gaat graven naar vanaf welk punt, als we TERUG KIJKEN, is het eigenlijk begonnen, dan is het wel degelijk vanaf de "zin en mogelijkheid in paren van die man". Zonder die zin en mogelijkheid kwam het niet. Met die zin en mogelijkheid, was de zaak in gang gezet, en de bevruchte eicel was maar een stapje in die lijn, he. Maar dat mist het punt dat het "begin van een leven van een mens" niks te betekenen heeft. Dat heeft an sich geen enkele waarde. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 7 juli 2022 om 14:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ten eerste zou ik niet spreken over zelfverdediging, want dat moet je ZELF doen he ![]() Kijk, 3 stenen op elkaar zijn geen kathedraal. Als we verder bouwen, kan daar misschien een kathedraal van komen. Wat menselijke cellen bijeen zijn geen PERSOON (noem dat eventueel een mens, maar dan stelt een mens niks voor dan). Het is pas als die hoop cellen zodanig gesofistikeerd wordt dat die intelligentie en cultuur en dergelijke begint te hebben ver boven andere dieren, dat het een PERSOON wordt, en het is pas als die hoop stenen zodanig groot en gesofistikeerd is geworden dat dat al goed op een kathedraal begint te trekken dat het, wel, een kathedraal begint te zijn he. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 juli 2022 om 14:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat u vindt dat menselijk leven op moment x start, dat dat ook de universele waarheid is hé. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 juli 2022 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben veel meer dan een hoopje cellen, net omdat ik ben volgroeid tot een mens. Enkele dagen na bevruchting was ik dat nog niet. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 7 juli 2022 om 14:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het plan van de kathedraal lag daar en de bouwwerf zou de plannen uitvoeren. En ja, we zouden de plannen kunnen veranderen. Zoals we ook die zygote zouden kunnen eruit halen, modificeren en zo en eventueel zelfs terugsteken. Of niet. En de werf stopzetten, net zoals met die zygote. Kortom, ja, we kunnen tussenkomen, zowel in de bouw van een kathedraal, als in het veranderen van wat met die zygote zou gebeuren. Kijk, het is eigenaardig dat je zegt dat men "zou kunnen tussenkomen om de plannen van een kathedraal niet uit te voeren" ; maar als we dan exact hetzelfde doen met een zygote, dan is het moord en brand. Die kathedraal zou dan evengoed "vernietigd zijn" als die mens die er zou gekomen zijn, niewaar. Maar nee, een kathedraal niet bouwen is NIET een kathedraal vernietigen. Waarom bouwt men ze niet ondanks dat de plannen klaar waren ? Omdat we het uiteindelijk niet opportuun vinden. Omdat het teveel zou kosten alles bij elkaar. Omdat we misschien liever later daar een voetbal stadion zouden zetten. Wel, wat doet de bouwwerf van die zygote ? (die vrouw dus). Die vindt het niet opportuun om verder aan die mens te bouwen. Omdat het teveel (tijd?) zou kosten. Omdat ze misschien iets anders wil doen. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 juli 2022 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
een raad van wijzen? Heerschappen waarvan de kak niet stinkt die zeggen "wat leven is?" Zijn dat dezelfde die zeggen dat de zon rond de aarde draait? Ik had deze morgen, (na de lockdown in de form van m'n leven) nog een erectie, vlak voor ik opstond. Ge kent dat mss nog wel. De fameuze ochtenderectie. Er is geen leven uit ontstaan. Poepen met ne slappe is inderdaad lastig, en zwanger worden via fellatio is ook lastig, dus het leven ontstaat (moeizaam) minstens na ejaculatie en een eitje op de juiste plaats. Nu, ik geloof wel een beetje in de theorie van de flappende vlindervleugels. Dus de aanleiding NAAR het leven ligt ook vast in het verleden, maar niet naar de toekomst. De rest van uw betoog komt op hetzelfde neer.
![]() |
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus het hele idee van abortus in de grondwet houdt volstrekt geen steek als de voorwaarden errond niet mee in die grondwet staat
Een moment vinden waar 2/3e vh parlement mee akkoord gaat is onhaalbaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#470 |
|
![]() Juist niet. Ik laat de natuur beslissen.
![]() |
#471 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#472 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
|
![]() Citaat:
Dat is juist de hele discussie. Je kan enkel maar "niet-kiezen" als de natuur "kiest."
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 7 juli 2022 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik wil jou daar eventueel wel in volgen. Diegene die een woord gebruikt, kan, for sake of argument, het woord herdefinieren zoals hij dat wil om "precies" te zijn. Als jij zegt dat een zygote een mens is, omdat het menselijk DNA bevat, dan wil ik het woord "mens" in die zin wel gebruiken. Maar dan moeten we dat niet meer gebruiken in andere betekenissen van dat woord he. Kortom, dan betekent het woord mens "cel die menselijk DNA bevat". Ma foi, waarom niet. So what ? Het woord "mens" heeft niks magisch he. Voor 't zelfde geld noem je jouw vuilnisbak "mens". Zolang we daar maar duidelijk over zijn. Citaat:
Uw enige absolutie kon zijn als er geen vruchtbare vrouw ergens in de buurt was die ge had kunnen penetreren, he. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 juli 2022 om 15:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je beseft toch wel dat het plan niet het geplande object is he. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 7 juli 2022 om 15:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat uw DNA enkel maar bepaalt welke uw eiwitten zijn, en hoeveel er van wanneer gemaakt worden. Kortom, het bepaalt grotendeels uw hardware. Maar een computer is niet bepaald door zijn hardware he, maar de software die erop draait. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vrouw ontwikkelt eicel en man zaadcel, het bouwplan ligt daar al klaar Vanaf dat de vent zijn madam beft en daardoor een stijve krijgt zal hij zaadcellen uitstorten als hij klaarkomt. Kan een vent niets aan doen en Dat behoort dus ook al tot het bouwplan van de mens. Het is is maar waar uw grens ligt en aan uw grens is niets objectiefs. Zoal patrick al zei. Het is een afspraak tussen mensen hoe we dingen definiëren en rechten toekennen. Abortus in de grondwet steken en abortus enkel toestaan bij ziekte foetus? Dan is abortus, wettelijk en strikt genomen, toegelaten. Feitelijk is er dan natuurlijk een abortusverbod |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
|
![]() Citaat:
Daarom dat kinderen van dezelfde ouders er toch anders uitzien. Het gaat er niet over om géén leven te scheppen. Het gaat erover dat abortus gelijk is aan reeds geschept leven te vermoorden.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 7 juli 2022 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
|
![]() Citaat:
Bovendien, een erectie krijgen betekent niet noodzakelijkerwijs ejaculeren, noch ejaculeren in de vagina van een vrouw, noch dat zelfs ejaculeren in de vrouw tot conceptie leidt.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 7 juli 2022 om 16:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
|
![]() Citaat:
side-question; zijn computers naar het menselijk lichaam gemodelleerd of andersom?
![]() |