![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien antwoordt Aynerand niet op vragen van lagere klassen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 augustus 2006 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ...jamaar de kunst bestaat er in, om na de nodige transfers, iemand die normaal met ne prosche zou gereden hebben, met ne lada te laten rijden, en iemand die normaal met ne lada zou gereden hebben, met ne porsche te laten rijden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar hier ga je toch fameus uit de bocht. De dood van een mens is steeds een drama, ongeacht zijn of haar politieke overtuiging. Enig respect, al was het voor de familie, is niet te veel gevraagd, me dunkt. Citaat:
Onvoorstelbaar... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ik kan er ook niet aan doen dat het in het belang van de armen is dat Schiltz dood is. Waarom zou het een taboe moeten zijn om dat vlakaf te zeggen ? In alle geval kan van ons niet verwacht worden dat wij hier net zoals de vele anderen die tijdens zijn leven zijn bloed hadden kunnen drinken, openlijk het overlijden van een politieke tegenstander van de armen zogezegd gaan betreuren. Het zou conform de norm en de etikette zijn van de andersarmen maar het zou niet waar zijn, schijnheilig en geveinst. En dus niet conform onze normen en etikkette.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 21 augustus 2006 om 11:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
|
![]() Citaat:
Je geeft hem een stempel maar je haalt onvoldoende feiten en verklaringen van de man aan om geloofwaardig over te komen. Dat Schiltz geen linkse jongen was, maar een neo-liberaal pur sang kan ik onderschrijven: hij was het die jarenlange stookte om zowel de Volksunie als Spirit om te vormen tot een links-liberale partij. Je zal allicht niet verwonderd zijn dat dit in mijn ogen een ramp was... Hij verkondigde zelf dat hij dit niet luidop durfde te stellen. Hij wou trouwens de volksunie een andere naam geven, waar het woord liberaal ook in voorkwam, op zijn Hollands (VVD: Vlaamse Vrije Democraten) Maar indien je hier wil aantonen dat de man een vijand was van de armen dien je dit zeer duidelijk en gemotiveerd te bewijzen. Mijns inziens was de man, door het verblijf in de "haute finance" eerder geneigd om sociale problemen te "vergeten" dan er een duidelijk rechts standpunt rond in te nemen. Ik wacht dus op de argumenten. Ik had eerlijk gezegd, naar aanleiding van zijn overlijden meer achtergronden op het sociaal-economische vlak van de man vernomen. Men fixeert zich op de staatshervorming en zijn voorzitterscahp van de VU maar zwijgt in alle talen over zijn opvattingen rond dit thema. Graag je inbreng! Laatst gewijzigd door ericferemans : 21 augustus 2006 om 12:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
|
![]() 'Bij het overlijden van Hugo schiltz'.
Dit uitgebreid artikel in Journaal 17 aug. 2006 van Mark Grammens is het lezen waard. Stukken beter dan vele nietszeggende verhalen die de laatste dagen verschenen. Grammens kende Schiltz reeds tijdens zijn collegejaren in 1946. Hij kende hem van nabij tot 1977 met het Egmont pakt. Toen ging het mis. Wie meer dan de gewone gazettepraat wil horen en lofbetuigingen gebruikelijk bij overlijdens, moet dit lezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#470 |
|
![]() Waar vind ik dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
|
![]() losse nummers niet te verkrijgen.
Journaal, 14-daags opinieblad ab 89 euro per jaar kbc 430-0372691-08 Mark Grammens Stationstr 200 1770 Liedekerke Telkens als Journaal in mijn bus valt, zet ik me neer en lees alles van de eerst letter tot de laatste. Toen ik het blad gaf aan een kennis kreeg ik als antwoord: 'Ik weet zo al niet wat eerst gelezen'. Ik antwoordde: Als je journaal hebt, dan weet je wat eerst gelezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
|
![]() Kan ik een proefnummer vragen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
Staatssecretaris
|
![]() Typisch! Als we een voordeel kunnen doen wordt het ieder de helft en wanneer het in ons nadeel is mogen we het houden.
En dan nog zeggen dat Hans en zijn k*utkliekje geen Vlamingenhaters zijn!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Banneling
|
![]() Waarom toch die frustratie t.o.v. de B.U.B., Vlaams-nationalist?
Wij stelden toch niets voor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
|
![]() Citaat:
*ziet Luc het Journaal door het raam smijten* Laatst gewijzigd door Praetorian : 21 augustus 2006 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Jullie zijn de elementen in Vlaanderen die Vlaanderen keer op keer zouden willen verraden ten voordele van de franstaligen of toch iedereen die niet-Vlaams is, daarom dus dat ik op jullie k*ots. Duidelijk zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |