Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2007, 22:02   #461
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
geweld geweld geweld geweld geweld geweld geweld geweld geweld geweld geweld geweld geweld geweld geweld geweld geweld geweld geweld geweld
?????

Wat moet ik hier uit concluderen? Dat je een voorkeur voor geweld hebt, of dat je het hier wil melden?
Daarvoor dient een knopke en dan zal de moderatie je klacht onderzoeken.

En nu: nog iemand argumenten in de conversatie? Kunnen de zelfverklaarde experten die het niet eens zijn met de stelling dat niet alle verzen uit de koran even vredelievend opgevat worden, me eens even verklaren hoe we ze dan wel moeten opvatten?

Laatst gewijzigd door Boadicea : 15 januari 2007 om 22:03.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 22:04   #462
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Oké, laten we een boksmatch organiseren. Blijkbaar loopt het hier uit de hand en wil men bloed zien vloeien. Ik geloof dat er nog altijd andere manieren zijn om je mening te verdedigen.
Ik begrijp je punt hier niet goed.

Ik krijg het verwijt toegestuurd dat ik onderhuids geweld wil, door de moslim in een verkeerd daglicht te stellen.

Ik geef aan wat door de islam allemaal wordt veroorzaakt, en krijg daar een woordje voor terug 'geweld'.
Wat mij betreft: een duidelijk bewijs van onmacht van discussieren en dan verzuip je dat door verwijten. Exact wat ik in een van mijn vorige post vermeldde: geen op links, teksten, boeken gebaseerde replieken maar verwijten....

Kan jij nog even verduidelijken wat je precies bedoelt met 'het loopt hier uit de hand' ??? Wordt tenzeerste geapprecieerd.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 22:26   #463
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk Bekijk bericht
Het is geen mom.
Ik ontdek de islam en geloof mijn eigen oren en ogen niet, dat ik dat nooit of nooit heb gezien.

Ik ben naar dit forum gekomen om te toetsen wat ik had gelezen in het boek A Throne in Brussels, met wat er onder andere over bekend was in de huidige belziek.

Meerdere malen werd ik geconfronteerd met hetgeen men hier zo dhimmie achtig 'moslim-bashen' noemt. Ik vond dat een beetje overdreven, nietwaar.
En dan begin je te zoeken op het internet, je leest een en meerdere boeken, je bekijkt de posts op dit forum, de antwoorden van dhimmies en moslims en hoe langer hoe meer besef ik het gevaar, dat vanuit die godsdienst onze Westerse vrijheid binnensluipt.

Vandaar dat ik alsmaar meer overtuigd ben, dat de islam een zeer ernstig gevaar betekent voor onze Westerse vrijheid en dat wij ons moeten verdedigen, zonder geweld als het kan, met geweld als het moet.
Het is tijd dat je een beetje budoshi gaat leren, tenminste weet je dat je eigen ogen en oren jezelf kunnen verraden en dat te veel zelfverzekerd zijn van je eigen een ramp kan betekenen voor jezelf,.
Oud 15 januari 2007, 22:58   #464
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
maar in werkelijkheid is "de moslim" niets anders dan de satan, de duistere, die ligt te woelen onder ons dun laagje beschavingsvernis, het donkere kantje van onszelf dat we liever niet leren kennen.
Ver gevorderde dhimmitude beschadigt de geest al even erg als het object van haar adoratie : islamitische hersenspoeling.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2007, 23:00   #465
Banneling

Standaard

Citaat:
Boadicea; Kunnen de zelfverklaarde experten die het niet eens zijn met de stelling dat niet alle verzen uit de koran even vredelievend opgevat worden, me eens even verklaren hoe we ze dan wel moeten opvatten?
Wat een vraag Boadicea. Weet jij dan nog altijd niet dat je die als 'verrijkingen' moet opvatten!
Oud 16 januari 2007, 07:49   #466
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
En wat mag "hét" vers dan wel zijn, beste Circe?

En je weet toch dat in de bijbel ook staat dat vrouwen om de haverklap "onrein" zijn hé?

Het kan best zijn dat iets gelijkaardigs in de bijbel staat Edina, toch heb ik nog nooit gehoord van christenen die mensen geen hand willen geven? Als ik mis ben: geef me gerust een voorbeeld van christenen die vb. een Minister in functie, een koningin of in het algemeen mensen(vrouwen) op hun werk, weigeren de hand de schudden "omwille van hun geloof".

Enfin, U vraagt, wij draaien:

004.043
YUSUFALI: O ye who believe! Approach not prayers with a mind befogged, until ye can understand all that ye say,- nor in a state of ceremonial impurity (Except when travelling on the road), until after washing your whole body. If ye are ill, or on a journey, or one of you cometh from offices of nature, or ye have been in contact with women, and ye find no water, then take for yourselves clean sand or earth, and rub therewith your faces and hands. For Allah doth blot out sins and forgive again and again.

PICKTHAL: O ye who believe! Draw not near unto prayer when ye are drunken, till ye know that which ye utter, nor when ye are polluted, save when journeying upon the road, till ye have bathed. And if ye be ill, or on a journey, or one of you cometh from the closet, or ye have touched women, and ye find not water, then go to high clean soil and rub your faces and your hands (therewith). Lo! Allah is Benign, Forgiving.

SHAKIR: O you who believe! do not go near prayer when you are Intoxicated until you know (well) what you say, nor when you are under an obligation to perform a bath-- unless (you are) travelling on the road-- until you have washed yourselves; and if you are sick, or on a journey, or one of you come from the privy or you have touched the women, and you cannot find water, betake yourselves to pure earth, then wipe your faces and your hands; surely Allah is Pardoning, Forgiving.

Het aanraken van vrouwen maakt de mannen dus onrein, waardoor ze zich moeten gaan wassen alvorens te kunnen bidden. Bij gebrek aan water is het wassen met aarde ook toegestaan!

Vind je het niet raar dat ons Linda nu nèt dat vers vergeten is bij haar handjestopic?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 16 januari 2007 om 07:52.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 08:45   #467
Laya
Minister

Standaard

Als ik een moslim tegenkom die weigert een vrouw een hand te geven zal ik het je laten weten circe. Wat ik wel al meemaakte is dat ze mijn man een hand geven en mij niet maar mijn uitgereikte hand werd NOOIT geweigerd. Dus vanaf nu ben ik ze voor. Dat ze zich dan daarna gaan wassen voor het gebed dat interesseert me niet, de zever dat vrouwen zelfs geen hand krijgen is dus... gewoon zever. Wie ik geen hand ga geven want die weigert dat is een imam.
Ik heb onlangs westerse vrouwen die niets van de islam kennen moslimmannen zien kussen ter begroeting, geen enkele heeft geweigerd. Ze hebben zelfs later aan dezelfde tafel zitten eten, de moslimmannen samen aan tafel en de moslima's gewoon tussen de westerse koppels. Dus de mannen zaten apart aan een uiteinde van de tafel, de vrouwen zaten met westerse mannen en vrouwen aan tafel, lees ik hier niet altijd dat vrouwen apart gezet worden?
Al die larie hier begint echt lachwekkend te worden.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 08:51   #468
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de zever dat vrouwen zelfs geen hand krijgen is dus... gewoon zever.
Je zou toch je leefwereld wat moeten uitbreiden. In Nederland zijn er al verschillende processen gevoerd wegens ontslagen omdat de werknemers weigeren hun klanten/ouders van kinderen etc.. een hand te geven.
Ik ga het hier niet meer zitten voorkauwen. Zelfs Nova had er een uitzending over: je kan het opzoeken.

Citaat:
Dus de mannen zaten apart aan een uiteinde van de tafel, de vrouwen zaten met westerse mannen en vrouwen aan tafel, lees ik hier niet altijd dat vrouwen apart gezet worden?
Welke larie?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 16 januari 2007, 11:36   #469
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het kan best zijn dat iets gelijkaardigs in de bijbel staat Edina, toch heb ik nog nooit gehoord van christenen die mensen geen hand willen geven? Als ik mis ben: geef me gerust een voorbeeld van christenen die vb. een Minister in functie, een koningin of in het algemeen mensen(vrouwen) op hun werk, weigeren de hand de schudden "omwille van hun geloof".

Enfin, U vraagt, wij draaien:

004.043
YUSUFALI: O ye who believe! Approach not prayers with a mind befogged, until ye can understand all that ye say,- nor in a state of ceremonial impurity (Except when travelling on the road), until after washing your whole body. If ye are ill, or on a journey, or one of you cometh from offices of nature, or ye have been in contact with women, and ye find no water, then take for yourselves clean sand or earth, and rub therewith your faces and hands. For Allah doth blot out sins and forgive again and again.

PICKTHAL: O ye who believe! Draw not near unto prayer when ye are drunken, till ye know that which ye utter, nor when ye are polluted, save when journeying upon the road, till ye have bathed. And if ye be ill, or on a journey, or one of you cometh from the closet, or ye have touched women, and ye find not water, then go to high clean soil and rub your faces and your hands (therewith). Lo! Allah is Benign, Forgiving.

SHAKIR: O you who believe! do not go near prayer when you are Intoxicated until you know (well) what you say, nor when you are under an obligation to perform a bath-- unless (you are) travelling on the road-- until you have washed yourselves; and if you are sick, or on a journey, or one of you come from the privy or you have touched the women, and you cannot find water, betake yourselves to pure earth, then wipe your faces and your hands; surely Allah is Pardoning, Forgiving.

Het aanraken van vrouwen maakt de mannen dus onrein, waardoor ze zich moeten gaan wassen alvorens te kunnen bidden. Bij gebrek aan water is het wassen met aarde ook toegestaan!

Vind je het niet raar dat ons Linda nu nèt dat vers vergeten is bij haar handjestopic?
Wa laa tamasouhounna is gewoon in de betekenis van "sex" hebben met je vrouw, maar ik zeg dat nog eens , als circe bekeerd wordt tot de islaam zal ze even extremistisch zijn dan die beweren dat de moslims-leiders kafirs zijn !
Oud 16 januari 2007, 11:37   #470
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Als ik een moslim tegenkom die weigert een vrouw een hand te geven zal ik het je laten weten circe. Wat ik wel al meemaakte is dat ze mijn man een hand geven en mij niet maar mijn uitgereikte hand werd NOOIT geweigerd. Dus vanaf nu ben ik ze voor. Dat ze zich dan daarna gaan wassen voor het gebed dat interesseert me niet, de zever dat vrouwen zelfs geen hand krijgen is dus... gewoon zever. Wie ik geen hand ga geven want die weigert dat is een imam.
Ik heb onlangs westerse vrouwen die niets van de islam kennen moslimmannen zien kussen ter begroeting, geen enkele heeft geweigerd. Ze hebben zelfs later aan dezelfde tafel zitten eten, de moslimmannen samen aan tafel en de moslima's gewoon tussen de westerse koppels. Dus de mannen zaten apart aan een uiteinde van de tafel, de vrouwen zaten met westerse mannen en vrouwen aan tafel, lees ik hier niet altijd dat vrouwen apart gezet worden?
Dat bestaat ook bij de joden, het is gewoon een cultureel vorm in het MO, nu natuurlijk zie er minder van...
Oud 16 januari 2007, 12:18   #471
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Wa laa tamasouhounna is gewoon in de betekenis van "sex" hebben met je vrouw, maar ik zeg dat nog eens , als circe bekeerd wordt tot de islaam zal ze even extremistisch zijn dan die beweren dat de moslims-leiders kafirs zijn !
Ik wil je gerust geloven Lincoln, maar dan vraag ik me af waarom erkende vertalers die allemaal moslim zijn dit vertalen als zijnde "to touch" of "to be in contact with".
Normaliter vertaalt men "sex hebben" properkes met "to LAY with a woman". Ga me nu niet wijsmaken dat die drie erkende vertalers dit niet zouden geweten hebben.

Laatst gewijzigd door circe : 16 januari 2007 om 12:44.
Oud 16 januari 2007, 12:40   #472
Banneling

Standaard

Na hoe sla ik mijn vrouw af volgens de islam, waarom sla ik mijn vrouw af volgens de islam.

Evenveel eermoorden in België als in Nederland

Voor het Antwerpse assisenhof is gisteren het proces tegen drie mannen gestart die uit bloedwraak de schoonbroer van één van hen doodschoten. Hulpverleners menen dat bloed- of eerwraak bij ons even vaak voorkomt als in Nederland of Duitsland.

[ ...]

In België is weinig geweten over eer- en bloedwraak. In Nederland zette onder andere het vroegere Nederlandse VVD-kamerlid Ayaan Hirsi Ali bloed- en eerwraak hoog op de politieke agenda, waarna de Nederlandse politie uitgebreid onderzoek deed naar het fenomeen. De cijfers waren ontluisterend. Jaarlijks worden er bij onze noorderburen twintig moorden gepleegd waarbij de geschonden eer een grote rol speelt. In de Nederlandse opvanghuizen verbleven op dat moment zeker 100 vrouwen in acuut levensgevaar omdat ex-echtgenoten of andere familieleden op wraak uit waren. Met enige voorzichtigheid werd ook besloten dat het vooral in de Turkse, Marokkaanse en Hindoestaanse gemeenschap plaatsvond.

,,In België ontbreekt het compleet aan cijfermateriaal. Maar ook bij ons vinden er zonder enige twijfel dergelijke eermoorden plaats'', zegt Helen Blow van het Steunpunt Algemeen Welzijnswerk. ,,Onze vluchthuizen krijgen alvast regelmatig meisjes aan de deur die naar het leven worden gestaan omdat ze de familie-eer bezoedelden.''

Ook SP.A-senatrice Mimount Bousakla is die mening toegedaan. ,,Ik help soms meisjes onderduiken die voor hun leven vrezen nadat hun familie ontdekte dat ze bijvoorbeeld een relatie met een Belgische jongen waren begonnen. In sommige gevallen biedt een vluchthuis een oplossing, als die nog een plekje vrij hebben tenminste. Maar soms moeten we die meisjes naar de andere kant van het land of zelfs over de grens brengen om hen uit de klauwen van hun gekrenkte familie te houden. Voor sommige meisjes zit er niks anders op dan ver van hun vertrouwde wereld en met een nieuwe identiteit een ander leven te beginnen.''

De eremoorden zijn volgens Bousakla trouwens maar het topje van de ijsberg. ,,Veel vaker worden deze meisjes mishandeld, lange tijd opgesloten of onder zware dwang in hun land van herkomst uitgehuwelijkt. En niet alleen meisjes krijgen er mee af te rekenen, maar ook moslimjongens die zich als homo outen. Ik heb altijd gedacht dat tradities als eer- en bloedwraak snel zouden uitdoven'', aldus nog Bousakla. ,,Maar blijkbaar kun je dergelijke gewoontes niet op twee of drie generaties uitwissen.''

(Het Nieuwsblad 16.01.2007)
Oud 16 januari 2007, 13:06   #473
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Tiens, misschien wordt dit voor Edina ook een "eye-opener"?

Hoeveel % allochtonen zijn er gemiddeld? 10%

Dus: ongeveer 10% vertegenwoordigt ongeveer 50% van de bevolking in de vluchthuizen.

Citaat:
Bron: De Volkskrant
AMSTERDAM - In het buitenland geboren vrouwen zijn er in de vrouwenopvang veel slechter aan toe dan autochtone Nederlandse vrouwen. Zij hebben te maken met meer dreiging en boosheid uit hun omgeving, zijn vaker ernstig getraumatiseerd door seksueel geweld en kunnen door taalproblemen moeilijker om hulp vragen.

Dit blijkt uit een landelijk onderzoek van het Trimbos-instituut en het UMC st. Radboud in Nijmegen naar de kwaliteit van de vrouwenopvang. Het is voor het eerst dat zo’n uitgebreide studie is gedaan. De onderzoekers spraken 218 vrouwen, van wie de helft in het buitenland is geboren (eerste generatie allochtonen, dertig nationaliteiten).

Opvallend is ook de forse vertegenwoordiging van de eerste generatie allochtone mannen onder de daders, zegt hoofdonderzoekster Judith Wolf. Van de ex-partners is 46 procent autochtoon, 48 procent allochtoon van de eerste generatie en 6 procent van de tweede generatie. ‘Dat vond ik echt een eye-opener. Daar kunnen de daderprogramma’s op inspelen.’
Voor alle vrouwen geldt dat zij in de opvang veel te weinig ruimte en privacy hebben om te herstellen. Ze leven in groepen, met veel getraumatiseerde vrouwen en kinderen boven op elkaar. Wolf: ‘Leven in groepen is echt achterhaald. Dat levert enorm veel stress op.’ Verder blijkt dat vrouwen veel meer praktische hulp willen bij huisvesting, het verwerven van inkomen, hun penibele financiële situatie en het opbouwen van sociale contacten. De maatschappelijke instanties kunnen ‘veel meer doen’. Nodig is ook meer hulp bij de veel voorkomende psychische problemen.

Toch hebben de vrouwen baat bij opvang. ‘Hoe langer een vrouw er zit, des te positiever het resultaat.’

Laatst gewijzigd door circe : 16 januari 2007 om 13:07.
Oud 16 januari 2007, 13:48   #474
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Je zou toch je leefwereld wat moeten uitbreiden. In Nederland zijn er al verschillende processen gevoerd wegens ontslagen omdat de werknemers weigeren hun klanten/ouders van kinderen etc.. een hand te geven.
Ik ga het hier niet meer zitten voorkauwen. Zelfs Nova had er een uitzending over: je kan het opzoeken.

Welke larie?
Mijn leefwereld uitbreiden? Ik ben daar goed aan bezig zou ik zo zeggen, ik sta veel dichter tegen de moslims dan de meesten hier, niet? Tenminste die uit het Midden-Oosten. Ik breid mijn leefwereld liever uit irl, niet door dingen op te zoeken op het net. En ja natuurlijk gaan er onnozelaars zijn die weigeren handjes te schudden maar alleen het feit dat men er gerechtszaken van maakt wil zeggen dat het meer uitzondering is dan regel of niet?

En welke larie? Dat het vrouwen zijn die een minderwaardige rol spelen, wereldvreemd zouden moeten zijn, terwijl op dat moment de (moslim)mannen bij elkaar gingen zitten en de moslima's gewoon tussen de autochtone koppels zaten te tafelen en dus zowel met mannen als vrouwen in gesprek waren... ik lees hier constant dat mannen veel meer 'mogen' dan vrouwen.

Het begint me tegen te steken steeds in herhaling te moeten vallen, jou niet circe? Altijd maar die frustraties terwijl het leven buiten politics.be zo mooi is.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 14:18   #475
Lincoln

Standaard

Citaat:
Ik wil je gerust geloven Lincoln, maar dan vraag ik me af waarom erkende vertalers die allemaal moslim zijn dit vertalen als zijnde "to touch" of "to be in contact with".
Normaliter vertaalt men "sex hebben" properkes met "to LAY with a woman". Ga me nu niet wijsmaken dat die drie erkende vertalers dit niet zouden geweten hebben.
Omdat de vertalers de methode volgen van "word to word" , een moderne vertalings methode,.
Moest je eens zien hoe men de koran vertaald volgens de oude methode ( door al-jalalain, imam tabari enz enz) dan zouden je ogen mss open gaan !

Ps: oude methode gaat als volgt:

Koran to koran (hier neemt men de tafseer van de koran zelf, in dit gedeelte is deze onderzoek opzich een hele groot wetenschap )

if not-->then (als er geen koran verzen bestaan die de eigen verzen vertaald dat gaat men dat in de "hadith" zoeken; gezegden van de profeet )

Koran to hadith (als er geen hadith die een vers opheldert, of een handelswijze van de profeet die de doelstelling (interpretatie)van de vers benadrukt gaat men in de leven of gezegde van zijn metgezellen de tafseer of de doelstelling (interpretatie)van de vers zoeken )

if not-->then

Koran-->opinion of the fellowship of the profete( en zo gaat men verder...)

if not-->then

koran-->opinion of aqwaal al mufassireen wa al ulama(...tot aan dit gedeelte zijn ontstonden verschillende handelswijze/scholen voor de vertaling van de koran maar vergeet nooit dat de koran geen vrije interpretatie toelaat binnen de soenitische school tenzij de bovenvermelde voorwaarden in acht neemt, wat de methode van shijieten en mo3tazielieten en heel andere filosofie inneemt )

if not-->then

koran-->arabic language (word to word) (als men niets vindt van de hierboven vermelde voorwaarden, dan probeert men de vertaling van het koranische "woord" (niet de interpretatie ) in het classieke arabisch zoeken, en dit gedeelte is opzich een leer )

Laatst gewijzigd door Lincoln : 16 januari 2007 om 14:36.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 14:28   #476
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Lincoln, die drie vertalingen worden gesteund door een moslimorganizatie. Me dunkt dat die wel zullen weten waarover ze het hebben? Ik vermoed zelfs dat ze het klassieke arabisch onder de knie hebben.

http://www.usc.edu/dept/MSA/

Oud 16 januari 2007, 14:36   #477
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Mijn leefwereld uitbreiden? Ik ben daar goed aan bezig zou ik zo zeggen, ik sta veel dichter tegen de moslims dan de meesten hier, niet? Tenminste die uit het Midden-Oosten. Ik breid mijn leefwereld liever uit irl, niet door dingen op te zoeken op het net. En ja natuurlijk gaan er onnozelaars zijn die weigeren handjes te schudden maar alleen het feit dat men er gerechtszaken van maakt wil zeggen dat het meer uitzondering is dan regel of niet? .
De gerechtszaken werden door de niet-handenschudders ingeleid omdat ze uit hun functie werden ontslagen (1 lesgeefster) of niet werden aangeworven (1 staatsambtenaar) wegens het weigeren van de Nederlandse beleefdheidsvorm.
Ze werden beiden in het ongelijk gesteld.

Citaat:
En welke larie? Dat het vrouwen zijn die een minderwaardige rol spelen, wereldvreemd zouden moeten zijn, terwijl op dat moment de (moslim)mannen bij elkaar gingen zitten en de moslima's gewoon tussen de autochtone koppels zaten te tafelen en dus zowel met mannen als vrouwen in gesprek waren... ik lees hier constant dat mannen veel meer 'mogen' dan vrouwen.
Het enige dat normaal zou zijn geweest is dat zowel de vrouwen als de mannen zich mengden met de anderen.
U mag het dan wel zeer vooruitstrevend vinden dat de moslimvrouwen zich normaal gedroegen, maar veel meer kan ik er niet van opsteken.

Citaat:
Het begint me tegen te steken steeds in herhaling te moeten vallen, jou niet circe? Altijd maar die frustraties terwijl het leven buiten politics.be zo mooi is
Ik ben helemaal niet gefrustreerd door steeds weer hetzelfde te moeten herhalen. Ik ben blij dat er hoe langer hoe meer mensen meer kennis over islam opdoen.

Mijn enige frustratie zijn de die-hards die zich in hun paternalistisch rolletje willen blijven verkneukelen om "die arme moslimkes" toch maar te kunnen bepamperen.

Oud 16 januari 2007, 15:24   #478
hermanvk
Minister

hermanvk's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar hermanvk
Standaard

Citaat:
Mijn enige frustratie zijn de die-hards die zich in hun paternalistisch rolletje willen blijven verkneukelen om "die arme moslimkes" toch maar te kunnen bepamperen.
Het probleem natuurlijk is ook nog, dat er boeken bestaan:
Islam Unveiled door Robert Spencer, en als die iets moeilijker leest is er zijn makkelijker leesbaar boek: The Politically Incorrect Guide to Islam.

Ook Eurabia door Bat Ye'or, waar ik net in begonnen ben, slaat mij met verstomming...
Ik ben pas aan pagina 24.
Ik hou mijn hart vast wat ik te weten kom tegen de tijd dat het boek uit is.
(*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel
hermanvk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 15:29   #479
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lincoln, die drie vertalingen worden gesteund door een moslimorganizatie. Me dunkt dat die wel zullen weten waarover ze het hebben? Ik vermoed zelfs dat ze het klassieke arabisch onder de knie hebben.

http://www.usc.edu/dept/MSA/
Op die site staat:

On this Web site, there are three translations of the Qur'an. Note that any translation of the Qur'an immediately ceases to be the literal word of Allah, and hence cannot be equated with the Qur'an in its original Arabic form. In fact, each of the translations on this site is actually an interpretation which has been translated. The first-time reader is strongly advised to read the introduction to the translations we have made available. Corrections and suggestions are appreciated.

(http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/)
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2007, 15:32   #480
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ja? en dan?

Een originele tekst uit de 7de eeuw zal ALTIJD en door iedereen moeten geinterpreteerd worden, vermits niemand die taal nog spreekt, laat staan exact weten wat welk woord betekende.

Feit blijft dat zijzelf deze drie vertalingen aanbieden.

Me dunkt in elk geval beter dan zoals de meeste moslims als een papegaai die oud-arabische teksten te zitten kwelen zonder ook maar één woord ervan te begrijpen!

Of dacht je nu dat alle Turkse en alle Indonesische moslims perfect klassiek arabisch spreken?

Laatst gewijzigd door circe : 16 januari 2007 om 15:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be