![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of bedoelt U hierbij dat mensen die op de VB kieslijsten stonden zich per definitie niet nooit en tenimmer nuttig hebben gemaakt voor hun vakbond?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
de Britse vakbond had in zijn statuten uitdrukkelijk opgenomen dat zij streefde naar: het bevorderen van gelijke behandeling ongeacht geslacht, seksuele geaardheid, burgerlijke staat, geloofsovertuiging of etnische origine. De statuten van het ACW gaan niet zover. De Britse vakbonden vervullen geen overheidstaken, de Belgische wel. Of zij dat doen als loutere dienstverlening doet niet terzake. Van zodra men een overheidsopdracht overneemt ios men gebonden aan dezelfde eisen die een burger aan de overheid mag stellen. Er was bovendien een wettelijke bepaling die toeliet mensen uit te sluiten op basis van lidmaatschap bij een politieke partij ([FONT="]. Section 174 of the Trade Union and Labour Relations (Consolidation) Act 1992). De zaken zijn dus ver van vergelijkbaar en misschien moeten wachten op een arrest van het Hof. [/FONT] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kom nog eens even terug op mijn vergelijking met de ziekenfondsen.
Volgens Edina(? en nog iemand anders dacht ik) is het niet noodzakelijk om lidgeld te betalen bij een ziekenfonds, vermits die enkel de extra's dekt, en zouden doktersbriefjes ook zonder lidgeld worden terugbetaald. Nu toevallig kom ik gisteren iemand tegen die (vanuit een héél andere context hoor) me vertelde dat ze ooit problemen had gehad bij het ziekenfonds. Feit was dat ze zonder inkomen zat en haar lidgeld niet had betaald. Toen ze een aantal doktersbriefjes ging overhandigen wilde men haar NIET uitbetalen tenzij ze éérst dat lidgeld betaalde. Haar opmerking dat ze dat geld op dat ogenblik niet had, maar dat ze het wèl wilde betalen met hetgeen ze terugkreeg van de doktersbriefjes, bleek niet te helpen: ze werd gewoonweg niet uitbetaald. N�* haar kwam een mevrouw met hoofddoek die blijkbaar hetzelfde probleem had: geen lidgeld betaald, geen terugbetaling op doktersbriefjes. Alleen: die mevrouw werd met hand en tand verdergeholpen met informatie hoe ze dan wèl haar doktersbriefjes kon terugkrijgen. De autochtone persoon die me dit vertelde is dan nadien gaan vragen of het noodzakelijk was om een hoofddoek te dragen voordat men de juiste informatie kreeg! Enfin, dit maar om te zeggen dat indien ziekenkassen ook zouden beginnen met hun leden te verwijderen indien ze de verkeerde politieke keuze maken, je er géén terugbetaling van doktersbriefjes meer kan krijgen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
|
![]() Citaat:
ik ben ook al meermaals bij de ziekenkas geweest terwijl mijn betalingen niet in orde waren. ik werd vriendelijk verder geholpen en ik had nochthans geen hoofddoek op. schoon verhaaltje dus, maar niet relevant in de discussie en bovendien ook weinig overtuigend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij kan de vakbond het LIDMAATSCHAP ontzeggen, maar gezien zij ook die dienst GRATIS kan doen, wat hier toch woordelijk gezegd is, moet zij diezelfde dienst GRATIS blijven doen voor dit VB lid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel een feit dat de marketing van deze firma's dit doodzwijgt. Dus VB, JMD en VLD kunnen in hun marketing reclame maken dat ziekenfondsen en vakbonden GRATIS werken dankzij hun werk, en waar kun je een groter verkiezingscado geven aan de mensen dan 200euro lidgeld bij het ziekenfonds sparen en 200euro bij de vakbond sparen. Want 400euro ligt precies niet op straat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
alle Koninklijke verenigingen moeten dan ook de VB'ers partijgenoten buiten trappen... http://www.google.be/search?hl=en&q=...cr%3DcountryBE we maken een juridisch precedent, dan kan het zelfs via snelrecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of bedoel je nu dat ik aan het verhaal van deze alleenstaande moeder moet twijfelen (waarbij het over het niet terugbetalen ging)? We waren namelijk gewoon aan het praten over financiele onafhankelijkheid en zo... de hoofddoek was dus maar een fait-divers in functie van het vervelende verhaal dat ze haar doktersbriefjes niet uitbetaald kreeg : het was op dat ogenblik voor haar namelijk een natte dweil in haar gezicht dat ze onder die penibele omstandigheden niet enkel geen uitbetaling kreeg maar dan nog werd gediscrimineerd tegenover iemand die een hoofddoek droeg. Maar ja, dat doet natuurlijk niks terzake nietwaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je zit dus eigenlijk weer te leuteren over dingen waar je geen zak vanaf weet...
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In welke wet staat dat?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Pas op! Achter u!!! Een weerwolf met een hoofddoek!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ze leren het toch maar niet é.
Een Belgische vakbond vervult geen overheidstaken. Ze vervullen enkel taken naar hun leden toe. En die leden zijn maar wat blij dat ook de ideologie van de vakbond verdedigd wordt.
![]() |
#476 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 juni 2007 om 20:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus denk ik moesten jullie marketing doen, dat jullie na grondig onderzoek zouden besluiten dat voor uw groeipotentieel van de organisatie jullie zich in deze zaak beter anders gedragen. Full disclosure de 90% zijn niet gebaseerd op een onderzoek, maar op een buikgevoel op basis van gesprekken met 'random' mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |