Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2007, 11:32   #461
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
in de meeste gevallen gaat het gewoon om leden van de vakbond die worden uitgesloten omdat ze op een vb-lijst opkomen. het gaat dus niet om mensen die zich actief inzetten voor het welzijn van de werknemers en opkomen voor hun rechten, wel om mensen die profiteren van het goede werk dat de vakbond doet. tegelijkertijd komen ze wel actief op voor een partij die de vakbonden wil inperken.
Ik neem aan dat U een ernstige bron heeft voor deze gratuite opmerking? Bedoelt U hierbij dat mensen die op de VB kieslijsten stonden niét uit de vakbonden werden gekieperd in geval ze vb. délégé waren?
Of bedoelt U hierbij dat mensen die op de VB kieslijsten stonden zich per definitie niet nooit en tenimmer nuttig hebben gemaakt voor hun vakbond?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 15:07   #462
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Een paar analogien voor dat geval
Zij (de kranten) hebben zich beroepen op hun ideologische lijn en de rechter heeft dat beschouwd als een objectieve rechtvaardigingsgrond om toch een discriminatie door te voeren ten opzichte van bepaalde consumenten

- Ik ben groen, sta op de verkiezingslijst, en krijg electriciteit van Suez... Suez heet het recht mij af te sluiten. De ideologie van uw klant strookt niet met de diensten die uw bedrijf aanbiedt

- ik ben CAP , sta op de verkiezinglijst, en en wil gratis geneeskunde. U wordt nergens behandeld, want uw ideologie strookt niet met de diensten

- ik ben VB sta op de verkiezinglijst, en wil sociale zekerheid afbouwen, uw sociaal buro schrapt u van de dienstlijst, want hun ideologie stoorkt niet met hun diensten

Jullie zijn echt uniek hoor in jullie interpretatie, probeer de analogien maar te vinden...Straks wordt Belgie een land met het meeste politieke vluchtelingen (emigratie)
uw analogiën gaan niet op. een vakbond is een belangenorganisatie die zich in het politieke milieu begeeft. dat is niet zo voor de diensten die u opnoemt. appelen en peren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 15:09   #463
Tashunka
Gouverneur

Tashunka's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
U weet het blijkbaar beter dan de rechters van het hof zelf. Een aantal maanden geleden was er een perfekt precedent. Engelse vakbond gewonnen.
In een zielige pogiong heeft het VB hier alsnog een overwinning proberen van te maken, door op die overheidsrol te spelen.
Als mijn talenkennis niet al te slecht is, ging het over overheidstaken die OPGELEGD weden aan een organisatie. In dat geval ZOU het vonnis er anders kunnen hebben uitgezien.

Dus overwinning voor vakbonden over de ganse lijn. Zowel het princiepe, als de het voorbehoud, want in belgie MOETEN de vakbonden van overheidswege geen werkloosheid uitkeren, ze mogen het uitbetalen, en dan enkel aan leden.

Deze lange topic is het zoveelste achterhoedegevecht van mensen die denken dat hun mening de norm is, en het blijkbaar verleerd zijn naar argumenten van anderen te luisteren.
Als u verwijst naar het arrest van het Hof dd. 27 februari 2007 dan moet i, U ongelijk geven.
de Britse vakbond had in zijn statuten uitdrukkelijk opgenomen dat zij streefde naar: het bevorderen van gelijke behandeling ongeacht geslacht, seksuele geaardheid, burgerlijke staat, geloofsovertuiging of etnische origine.
De statuten van het ACW gaan niet zover.

De Britse vakbonden vervullen geen overheidstaken, de Belgische wel.
Of zij dat doen als loutere dienstverlening doet niet terzake. Van zodra men een overheidsopdracht overneemt ios men gebonden aan dezelfde eisen die een burger aan de overheid mag stellen.
Er was bovendien een wettelijke bepaling die toeliet mensen uit te sluiten op basis van lidmaatschap bij een politieke partij ([FONT=&quot]. Section 174 of the Trade Union and Labour Relations (Consolidation) Act 1992).

De zaken zijn dus ver van vergelijkbaar en misschien moeten wachten op een arrest van het Hof.
[/FONT]
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 15:11   #464
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik neem aan dat U een ernstige bron heeft voor deze gratuite opmerking? Bedoelt U hierbij dat mensen die op de VB kieslijsten stonden niét uit de vakbonden werden gekieperd in geval ze vb. délégé waren?
Of bedoelt U hierbij dat mensen die op de VB kieslijsten stonden zich per definitie niet nooit en tenimmer nuttig hebben gemaakt voor hun vakbond?
bij elke uitsluiting die het vb in de media heeft proberen uitsmeren, ging het om gewone leden. indien het om een vakbondsmandataris is, dan zouden ze die informatie niet achterhouden me dunkt. maar goed, als ik ongelijk heb mag je dat steeds aantonen hoor.

Citaat:
Oud 5 juni 2007, 15:15   #465
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik kom nog eens even terug op mijn vergelijking met de ziekenfondsen.

Volgens Edina(? en nog iemand anders dacht ik) is het niet noodzakelijk om lidgeld te betalen bij een ziekenfonds, vermits die enkel de extra's dekt, en zouden doktersbriefjes ook zonder lidgeld worden terugbetaald.

Nu toevallig kom ik gisteren iemand tegen die (vanuit een héél andere context hoor) me vertelde dat ze ooit problemen had gehad bij het ziekenfonds. Feit was dat ze zonder inkomen zat en haar lidgeld niet had betaald. Toen ze een aantal doktersbriefjes ging overhandigen wilde men haar NIET uitbetalen tenzij ze éérst dat lidgeld betaalde. Haar opmerking dat ze dat geld op dat ogenblik niet had, maar dat ze het wèl wilde betalen met hetgeen ze terugkreeg van de doktersbriefjes, bleek niet te helpen: ze werd gewoonweg niet uitbetaald.

N�* haar kwam een mevrouw met hoofddoek die blijkbaar hetzelfde probleem had: geen lidgeld betaald, geen terugbetaling op doktersbriefjes. Alleen: die mevrouw werd met hand en tand verdergeholpen met informatie hoe ze dan wèl haar doktersbriefjes kon terugkrijgen.

De autochtone persoon die me dit vertelde is dan nadien gaan vragen of het noodzakelijk was om een hoofddoek te dragen voordat men de juiste informatie kreeg!

Enfin, dit maar om te zeggen dat indien ziekenkassen ook zouden beginnen met hun leden te verwijderen indien ze de verkeerde politieke keuze maken, je er géén terugbetaling van doktersbriefjes meer kan krijgen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 5 juni 2007, 15:29   #466
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
De vakbond heeft overschot van gelijk. Leden die aangesloten zijn bij een organisatie die de vakbonden wil nekken, moeten eruit geflikkerd worden. Daar is gewoon geen discussie over. Het Vlaams Blok zou toch ook geen leden opnemen die de partij willen kapotmaken?
Terecht de vakbonden zijn zo corrupt. Weg ermee!
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 15:39   #467
ingenious

Standaard

Citaat:
Ik kom nog eens even terug op mijn vergelijking met de ziekenfondsen.

Volgens Edina(? en nog iemand anders dacht ik) is het niet noodzakelijk om lidgeld te betalen bij een ziekenfonds, vermits die enkel de extra's dekt, en zouden doktersbriefjes ook zonder lidgeld worden terugbetaald.

Nu toevallig kom ik gisteren iemand tegen die (vanuit een héél andere context hoor) me vertelde dat ze ooit problemen had gehad bij het ziekenfonds. Feit was dat ze zonder inkomen zat en haar lidgeld niet had betaald. Toen ze een aantal doktersbriefjes ging overhandigen wilde men haar NIET uitbetalen tenzij ze éérst dat lidgeld betaalde. Haar opmerking dat ze dat geld op dat ogenblik niet had, maar dat ze het wèl wilde betalen met hetgeen ze terugkreeg van de doktersbriefjes, bleek niet te helpen: ze werd gewoonweg niet uitbetaald.

N�* haar kwam een mevrouw met hoofddoek die blijkbaar hetzelfde probleem had: geen lidgeld betaald, geen terugbetaling op doktersbriefjes. Alleen: die mevrouw werd met hand en tand verdergeholpen met informatie hoe ze dan wèl haar doktersbriefjes kon terugkrijgen.

De autochtone persoon die me dit vertelde is dan nadien gaan vragen of het noodzakelijk was om een hoofddoek te dragen voordat men de juiste informatie kreeg!

Enfin, dit maar om te zeggen dat indien ziekenkassen ook zouden beginnen met hun leden te verwijderen indien ze de verkeerde politieke keuze maken, je er géén terugbetaling van doktersbriefjes meer kan krijgen!
het ziekenfonds moet idd terugbetalingen doen, ongeacht of je lid bent of niet. dit is namelijk overheidsgeld. hun dienstverlening naar leden toe is vaak wel beter dan naar niet-leden. daarom dat lidmaatschap ten zeerste aan te raden is.

ik ben ook al meermaals bij de ziekenkas geweest terwijl mijn betalingen niet in orde waren. ik werd vriendelijk verder geholpen en ik had nochthans geen hoofddoek op.

schoon verhaaltje dus, maar niet relevant in de discussie en bovendien ook weinig overtuigend.

Citaat:
Oud 5 juni 2007, 15:42   #468
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Als u verwijst naar het arrest van het Hof dd. 27 februari 2007 dan moet i, U ongelijk geven.
de Britse vakbond had in zijn statuten uitdrukkelijk opgenomen dat zij streefde naar: het bevorderen van gelijke behandeling ongeacht geslacht, seksuele geaardheid, burgerlijke staat, geloofsovertuiging of etnische origine.
De statuten van het ACW gaan niet zover.

De Britse vakbonden vervullen geen overheidstaken, de Belgische wel.
Of zij dat doen als loutere dienstverlening doet niet terzake. Van zodra men een overheidsopdracht overneemt ios men gebonden aan dezelfde eisen die een burger aan de overheid mag stellen.
Er was bovendien een wettelijke bepaling die toeliet mensen uit te sluiten op basis van lidmaatschap bij een politieke partij ([FONT=&quot]. Section 174 of the Trade Union and Labour Relations (Consolidation) Act 1992).

De zaken zijn dus ver van vergelijkbaar en misschien moeten wachten op een arrest van het Hof.
[/FONT]

Volgens mij kan de vakbond het LIDMAATSCHAP ontzeggen, maar gezien zij ook die dienst GRATIS kan doen, wat hier toch woordelijk gezegd is, moet zij diezelfde dienst GRATIS blijven doen voor dit VB lid.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 15:54   #469
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
het ziekenfonds moet idd terugbetalingen doen, ongeacht of je lid bent of niet. dit is namelijk overheidsgeld. hun dienstverlening naar leden toe is vaak wel beter dan naar niet-leden. daarom dat lidmaatschap ten zeerste aan te raden is.

ik ben ook al meermaals bij de ziekenkas geweest terwijl mijn betalingen niet in orde waren. ik werd vriendelijk verder geholpen en ik had nochthans geen hoofddoek op.

schoon verhaaltje dus, maar niet relevant in de discussie en bovendien ook weinig overtuigend.

Het is wel een feit dat de marketing van deze firma's dit doodzwijgt. Dus VB, JMD en VLD kunnen in hun marketing reclame maken dat ziekenfondsen en vakbonden GRATIS werken dankzij hun werk, en waar kun je een groter verkiezingscado geven aan de mensen dan 200euro lidgeld bij het ziekenfonds sparen en 200euro bij de vakbond sparen. Want 400euro ligt precies niet op straat.
Oud 5 juni 2007, 16:01   #470
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Sport promoten in een Christelijke sfeer staat in hun statuten.
Hoe zij dat juist zien weet ik ook niet.
misschien een beter voorbeeld om op te redeneren=
alle Koninklijke verenigingen moeten dan ook de VB'ers partijgenoten buiten trappen...

http://www.google.be/search?hl=en&q=...cr%3DcountryBE

we maken een juridisch precedent, dan kan het zelfs via snelrecht.
Oud 5 juni 2007, 16:13   #471
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
Je bent wèl echt grappig. Ik vermoed dat ik het hoofddoekgedeelte er niet bij had mogen vertellen?

Of bedoel je nu dat ik aan het verhaal van deze alleenstaande moeder moet twijfelen (waarbij het over het niet terugbetalen ging)?
We waren namelijk gewoon aan het praten over financiele onafhankelijkheid en zo... de hoofddoek was dus maar een fait-divers in functie van het vervelende verhaal dat ze haar doktersbriefjes niet uitbetaald kreeg : het was op dat ogenblik voor haar namelijk een natte dweil in haar gezicht dat ze onder die penibele omstandigheden niet enkel geen uitbetaling kreeg maar dan nog werd gediscrimineerd tegenover iemand die een hoofddoek droeg. Maar ja, dat doet natuurlijk niks terzake nietwaar?

Oud 5 juni 2007, 18:06   #472
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hoe zij dat juist zien weet ik ook niet.
Je zit dus eigenlijk weer te leuteren over dingen waar je geen zak vanaf weet...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 18:07   #473
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tashunka Bekijk bericht
Van zodra men een overheidsopdracht overneemt ios men gebonden aan dezelfde eisen die een burger aan de overheid mag stellen.
In welke wet staat dat?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 5 juni 2007, 18:18   #474
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het grote moslimcomplot!!! Nu hebben ze zelfs de ziekenkas onder hun controle!!!

Pas op! Achter u!!! Een weerwolf met een hoofddoek!!
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 19:55   #475
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

ze leren het toch maar niet é.
Een Belgische vakbond vervult geen overheidstaken. Ze vervullen enkel taken naar hun leden toe. En die leden zijn maar wat blij dat ook de ideologie van de vakbond verdedigd wordt.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 20:05   #476
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Een Belgische vakbond vervult geen overheidstaken. Ze vervullen enkel taken naar hun leden toe. En die leden zijn maar wat blij dat ook de ideologie van de vakbond verdedigd wordt.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 20:20   #477
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Het grote moslimcomplot!!! Nu hebben ze zelfs de ziekenkas onder hun controle!!!

Pas op! Achter u!!! Een weerwolf met een hoofddoek!!

Citaat:
Oud 5 juni 2007, 20:27   #478
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Raf

jullie zitten met teveel incest

Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 juni 2007 om 20:27.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2007, 21:44   #479
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
ik dacht dat 70% van de belgen tegen cordon sanitaire is, dus volgens mij zal wel 90% van de belgen tegen vakbonden zijn die politiek mengen met hun echte werk.
Dus denk ik moesten jullie marketing doen, dat jullie na grondig onderzoek zouden besluiten dat voor uw groeipotentieel van de organisatie jullie zich in deze zaak beter anders gedragen.

Full disclosure
de 90% zijn niet gebaseerd op een onderzoek, maar op een buikgevoel op basis van gesprekken met 'random' mensen.
Oud 5 juni 2007, 21:47   #480
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de 90% zijn niet gebaseerd op een onderzoek, maar op een buikgevoel op basis van gesprekken met 'random' mensen.
Ah! De wetenschappelijke aanpak op zijn Vlaams Bloks... Sterk! Je zal er ver mee komen...

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be