![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij hanteert dus een taalnationalistische definitie van "Vlamingen" en "Vlaanderen"? Vlaming kan je alleen zijn als je "Vlaams" spreekt?
Laatst gewijzigd door Kortaf : 9 augustus 2007 om 08:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat de francofone bourgeois van Brussel en omgeving met de Anschulss-eis alweer speciale privilegies voor zichzelf opeisen. Om dat tegen te gaan moeten alle Vlaamse gemeenten de kans krijgen bij het Brussels gewest aan te sluiten. Ik zou alvast voor stemmen als mijn Vlaanderse gemeente zo'n referendum zou houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou absoluut niet weten wat Vlamingen, behalve de taal, onderscheidt van Walen en Brusselaars. Heel veel Walen zijn tenslotte ook verfranste Vlamingen, en ook de "echte Walen" verschillen niet veel van de Vlamingen. Ik vind zelfs dat Walen meer gemeen hebben met Vlamingen dan met Brusselaars op sommige vlakken (bvb. de kerktorenmentaliteit)
Laatst gewijzigd door tomm : 9 augustus 2007 om 08:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De vraag is welke normen jij wenst te gebruiken om Vlaanderen (c.q. Wallonië, Brussel...) te definiëren. Ik stel vast dat jij daar taalnationalistische criteria wenst voor te hanteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja, omdat dat veruit de belangrijkste factor is die Vlamingen onderscheidt van Walen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voor mij is elke burger van Vlaanderen een Vlaming. Zijn moedertaal is daarin irrelevant. Dat houdt in dat Vlaanderen zonder problemen allerlei structurele taalminderheden kan tellen, zoals o.m. Franstalige, Arabischtalige, Engelstalige etc. Brusselaars. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |