![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een goed boek van Fest?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
|
![]() Citaat:
Jaja, zo gaat dat wanneer men "willens nillens meegesleurd wordt in de golven van de geschiedenis". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Schepen
|
![]() een reden te meer om die tegen de muur gezette mensen te eren, en niet de slachters van de vnv milities
not?
![]() |
#464 |
Schepen
|
![]() (maar ik neem aan dat dat ook was wat jij bedoelde - excuus! van metternich moeten we intussen geen antwoord meer verwachten, dunkt me. die strontvlieg heeft wellicht weeral een nieuwe koeienvlaai ontdekt. wellicht zit hij nu een of ander schotschrift van Egmont-Uitgeverij te lezen over die arme, door de 'belzieke dictatuur' en 'het joods wereldcomplot' genekte vlaamse 'held')
![]() |
#465 |
|
![]() Wel, het was gewoon een feit dat ik eens las dat mij opvallend leek. Dat in combinatie met het boek "De greep naar de macht".
De vergelijking met Quisling is niet zover af. Btw, goed boek van Fest? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Schepen
|
![]() ik vraag me trouwens af - voor zover 'vragen' sowieso kunnen ontstaan op dit antwoordzieke terrein - waarom die Metternich zichzelf Metternich noemt?
Denkt hij misschien dat dé Metternich van het concert van Wenen ook een fascist was? ![]() Of misschien was er wel een of andere rioolnazi die ook Metternich heette. De gemachtigde leverancier van het Zyklon B ofzo. Zou inderdaad nog wel bij onze flauwe verontschuldiger van nazimisdaden passen ![]()
![]() |
#467 |
Schepen
|
![]() Zelfs een fantastisch boek van Fest! Nog beter dan dat over Albert Speer
![]()
![]() |
#468 | ||||||
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#469 | ||
|
![]() Citaat:
Maar hij was ook een geslepen politicus en iemand die vaak het juiste moment afwachtte om de juiste beslissingen te nemen. Een geslepen manipulator en iemand die anderen kon laten dansen naar zijn wil. En voor de dingen in deze alinea kan hij mijn respect wegdragen. En los daarvan, Metternich is een korte krachtige naam die, mijn inziens, nog redelijk opvalt tussen de andere namen van de mensen die hier vaak berichten plaatsen. Citaat:
![]() |
![]() |
#470 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#471 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wanneer Staf De Clercq met de Hiltergroet naast de Duitsers staat op een meeting, is het duidelijk. Dit heeft niets meer met het belang van Vlaanderen te maken. Dit was volksverlakkerij, eigenlijk volksverraad. Ik wil tevens niet te zwaar tilllen aan een mogelijke fout van Armand Preud'homme . Weet u, Preud'homme,Streuvels, Claes, Timmermans, allemaal lieden die uit twee ruiven hebben gegeten. Soms ook wat misbruikt door de Duitsers, maar heel hevig hebben die mensen zich daartegen toch niet verzet, behalve toen de oorlog op zijn eind liep en het duidelijk werd wie ging winnen. ![]() ![]() Spijtig, maar maar. De leider van het Vlaams Nationaal Verbond, dus van de Vlaams Nationalisten, spreekt zijn volk toe met het portret van Hitler achter zich. Vlaanderen verkocht voor een bord linzensoep aan de Nazi's. Staf de Clercq, het idool van de IJzerwake. Heerlijk. En dat soort mensen zouden wij dan moeten volgen. Nooit ofte nimmer. Laatst gewijzigd door system : 20 augustus 2007 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
Schepen
|
![]() dat over stalin dat zeg je inderdaad
![]() de regels van de logica zeggen dan dat jij het redelijk en ok vindt dat stalin wordt vereerd. waarom verwijs je daar anders naar? En ik ben blij dat je het dinasoplan serieus neemt. leg het eens voor zou ik zeggen, dan hoef je je volgend jaar niet alweer te schamen als je na de ijzerwake bij de familie passeert terwijl het televisiejournaal aan staat
![]() |
#473 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
De collaboratie zit dan ook ingewikkelder in mekaar dan "de vuile nazifascistische zwarten versus de goede witten".
![]() |
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#475 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#476 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() er waren zeker onschuldigen die nadien met het odium van 'vuile zwarte' zijn beladen, net zoals er 'witten' zijn geweest die misdaden hebben gepleegd die weinig met 'antifascisme' of zo te maken hebben maar staf de clerq, helaas, die is echt wel hors catégorie geweest hoor ![]()
![]() |
![]() |
#477 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#478 | |