![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe zou jij anders onderstaande tekst interrpreteren? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Er is natuurlijk een groot verschil tussen kritisch zijn, daar een argument van maken, of gewoonweg een strawman opzetten en dan doen alsof dat kritisch is. Dat is net zo kritisch als wanneer ik zou zeggen dat zeitgeist de volledige waarheid is, of net zo kritisch als jij wanneer je het een hoax noemt. Bovendien ging z'n straw man er vanuit dat wij allemaal bosapen zijn die nog nooit het woord kritisch gehoord hebben en alles zomaar slikken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Gouverneur
|
![]() Gezien tot 24min... morgen meer.
De les economie vind ik alvast heel goed... Helaas hebben de makers een belangrijk hoofdstuk moedwillig weggelaten... Kan je raden welk? Tip: Ik ben absoluut schuldenvrij. En toch heb ik een berg geld... ![]()
![]() |
#465 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#466 |
Burger
|
![]() Happy hyperinflation!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#468 | |
|
![]() Citaat:
![]() Er bestaat weldegelijk een enorm verschil tussen een 'kritische houding' en 'ontkenning uit gewoonte' terwijl duidelijk dit tweede voor jou van toepassing is en je van het eerste enkel maar kan dromen.
![]() |
![]() |
#469 |
Minister
|
![]() Wat ze voorspellen in deze documentaire is reeds uitgekomen. Kijk maar naar de bankcrisis die de wereld op stelten zet. Dit speelt ongetwijfeld in haar voordeel. Het is tijd voor verandering.
![]() |
#470 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
|
![]() Nog steeds?
![]() |
#472 |
Gouverneur
|
![]() Het stemt mij erg triest dat mensen in zulke filmpjes geloven. Het is biased en onwetenschappelijk. Het mag dan een eenvoudig te begrijpen voorstelling zijn, het gebruikt de gebrekkige economische kennis van de kijker om verkeerde ideeen naar voren te schuiven. Het geeft de kijker het idee dat hij nu plots op de hoogte is van verschrikkelijk ingewikkelde fenomenen, dat hij nu de expert op dat vlak is.
Maar er zijn nu eenmaal geen makkelijke antwoorden en iedereen met een voorkennis van economie ziet onmiddellijk waar de film in de fout gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
|
![]() Citaat:
Of blijkt uw post gebakken lucht?
![]() |
![]() |
#475 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
...terwijl er ook een PRODUCTIE zijde bestaat. Zoals in arbeid, werken, geld verdienen...
![]() |
![]() |
#476 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Gouverneur
|
![]() Mss als ik ooit eens tijd en zin heb. Oneliners zijn veel plezanter om te typen. Maar gebakken lucht is mijn post zeker niet. Je kan moeilijk ontkennen dat het onverstandig is om u bronnen wat te diversifieren ipv enkel af te gaan van een internetfilmpje waarvan je niet weet of het betrouwbaar is, niet weet wie het maakte en waarom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Burger
|
![]() bekijk zeker ook eens de laatste anderhalf uur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik wacht vol spanning op uw expertise trouwens, ik zou graag weten waar ze verkeerd zitten. Laatst gewijzigd door Akufen : 6 oktober 2008 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ole; wereldarmoede wordt veroorzaakt door monetair beleid...
Hoe zeer dat het er ook aan toevoegt, dat is verre van de enige reden - en zeker niet de belangrijkste. Kutpropaganda 1: Coole slogans zijn dom. Dan wat geblaat over de werking van Fractional Reserve. Dat weten we allemaal, dus blablabla. Daar heb je geen voodoofilmpjes voor nodig. Pure economisch wetenschappelijke analyse kan daar de kwalijke gevolgen van aantonen. (Maar de wereldarmoede daarop steken, is gewoon ridicuul.) Alweer het zelfde verhaaltje dat de Fed is opgericht door 'international bankers'. Dat is wrslk wel waar, maar dat is compleet irrelevant. De fed is slecht omdat het geld inflateert met kracht van de overheid. Meer niet - daar heb je geen voodooverhaaltjes voor nodig, dat staat los van 9/11 aanslagen & verhaaltjes over de waarheid van Jezus al dan niet. Het degouteert me zelfs dat die zaken worden gelinkt, waardoor iets zuiver objectief & algemeen gekend onder goede economen op 1 en dezelfde lijn wordt gezet door iets totaal belachelijk als dat soort verhaaltjes van conspiracyfans. Wat onzin is, is dat steeds meer geld nodig is om schulden te betalen. Dat is compleet belachelijk. Het is ook onzin dat geld dat geleend wordt niet 'legally exist'. Dat bestaat juist wel wettelijk - en dat is helaas het probleem. Ook heel die verwarring dat 'schuld' (debt) daarachter het functionerende mechanisme is, is ook maar een afleiding. Het probleem zou ook ontstaa, ook al zou de overheid geen governmentbonds uitdelen - zoals ze zelf uitdelen. Ik weet niet waarom ze het per se op die 'debt' willen leggen, want het is inconsistent met zichzelf. Het probleem is een lage (onechte) rente, die alleen maar kan betaald worden als er geld bijgedrukt wordt. Wat inderdaad voor de uitholling van geld betekent; maar dat betekent niet (alweer) dat er altijd meer geld gedrukt moet worden om schulden af te betalen (ook al is het logisch dat je meer terug betalat dan je hebt gekregen). En dan een leuk verhaaltje dat het IMF en WorldBank loser instituties zijn. Wauw! Enfin, nog iets interessant na drie kwartier?
![]() |
![]() |