Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2010, 12:31   #4781
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FerdiEgb Bekijk bericht
Die alternatieven bestaan al en zijn peperduur. Zonder subsidies gewoon onbetaalbaar. Sommigen daarvan (windkracht) leveren geen gram CO2 besparing (hoeveel fossiele centrales zijn er in Denemarken al gesloten?).
Als België (of Europa) alleen daarop zou overschakelen dan is de (chemische) industrie hier morgen weg en verhuist ze naar China of Indië.

Ik heb geen enkele affiniteit met de politieke denkbeelden van Amerikaanse (of Europese) absolute vrije markt voorstanders. Wel met mensen die de gegevens van de klimaatalarmisten grondiger bekijken en te licht bevinden: McIntyre, Spencer, Pielke Sr., af en toe Watts (afhankelijk van wie het artikel schrijft), enz... Allemaal mensen die niet door Big Oil worden betaald.

Zelfs als sommigen een zekere (politieke) zelf-interest hebben, dan nog moet men naar de argumenten kijken, met de nodige skepcis, dat geldt evengoed voor wetenschappers die door de overheid worden betaald, maar voor wie het (politieke) doel de middelen (de overdrijving) heiligt.
De alternatieven bestaan en worden steeds goedkoper.Er zijn goede milieuredenen om ze te forceren door subsidiëring zoalang nodig..Het is een sektor die in volle explosieve groei is.Gij levert dus een achterhoedegevecht.
Windenergie levert natuurlijk co2 besparing op want zonder had men nieuwe centrales moeten openen op fossiele brandstoffen.Naarmate de capaciteit groeit zal men uiteindelijk ook cenrtrales op fossiele brandstoffen kunnen sluiten.
Het woord klimaatalarmisten is voor uw rekening.
Uw beschuldiging tegen zogenaamd door de overheid betaalde wetenschappers is lachwekkend gegeven het feit dat regeringen nog altijd veel te weinig rekening houding met wat wetenschappers zeggen.
Gij negeert nog altijd dat onder aktieve klimaatwetenschappers het debat allang afgelopen is.Er bestaat een wetenschappelijke consesnsus die gij VERKIEST te ontkennen.Ook daar levert gij een achterhoedegevecht.

Laatst gewijzigd door grievous : 6 februari 2010 om 12:33.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 12:42   #4782
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
beste Grievous;

De grote financier van het IPCC,en wat daaronder zit,zijn honderden miljoenen gewone burgers wiens centjes,opgevorderd onder dreiging van gebruik van officieel gesanctioneerd geweld (belastingen)geresulteerd hebben in een rapportering waar duizenden politici en kabinetsleden (ook gefinacierd volgens eerder vermelde methode) onlangs in Kopenhagen,en ten aanschouwe van de ganse wereld,geen verantwoorde beslissing KONDEN mee nemen...
DAT is pas schandalig....

EXXON,BAT en wie weet ik nog allemaal wegen vederlicht daartegenover,en we WETEN tenminste dat ze HUN belangen beschermen!
Dit is de typische posting van een reactionair die vooral een ziekelijke afkeer van belastingen en de overheid heeft.Dat is ook het type mensen waaronder de meeste sceptici zitten en hun polilitieke beweegredenen zijn heel duidelijk.
Als puntje bij paaltje komt,wegen bedrijven helaas nog altijd zwaarder dan wetenschappers.Dat heeft men in Kopenhagen gezien.
In de Verenigde Staten hebben bedrijven nogal wat politici letterlijk en figuurlijk in hun zak.De uitlating over het vederlicht wegen van EXXOn is dus eerder lachwekkend te noemen.Dat de Verenigd Staten jaren aan de zijlijn stond,heeft alles te maken met de invloed van de olielobby onder de vorige President.
Oud 6 februari 2010, 12:44   #4783
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grievous Bekijk bericht
De alternatieven bestaan en worden steeds goedkoper.Er zijn goede milieuredenen om ze te forceren door subsidiëring zoalang nodig..Het is een sektor die in volle explosieve groei is.Gij levert dus een achterhoedegevecht.
Windenergie levert natuurlijk co2 besparing op want zonder had men nieuwe centrales moeten openen op fossiele brandstoffen.Naarmate de capaciteit groeit zal men uiteindelijk ook cenrtrales op fossiele brandstoffen kunnen sluiten.
Het woord klimaatalarmisten is voor uw rekening.
Uw beschuldiging tegen zogenaamd door de overheid betaalde wetenschappers is lachwekkend gegeven het feit dat regeringen nog altijd veel te weinig rekening houding met wat wetenschappers zeggen.
Gij negeert nog altijd dat onder aktieve klimaatwetenschappers het debat allang afgelopen is.Er bestaat een wetenschappelijke consesnsus die gij VERKIEST te ontkennen.Ook daar levert gij een achterhoedegevecht.
Droom maar rustig verder.
Oud 6 februari 2010, 12:52   #4784
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Verdwijning weerstations leidt tot hogere gemeten temperatuur wereldwijd"

http://www.hln.be/hln/nl/2656/Global...reldwijd.dhtml
Oud 6 februari 2010, 12:52   #4785
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Global warming doet bomen snelst groeien in 200 jaar

http://www.hln.be/hln/nl/5096/Kopenh...200-jaar.dhtml
Oud 6 februari 2010, 12:54   #4786
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Klimaatplan is ook dit jaar onmogelijk"

http://www.hln.be/hln/nl/5096/Kopenh...mogelijk.dhtml
en grievous maar dromen...
Oud 6 februari 2010, 13:05   #4787
grievous
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Droom maar rustig verder.
Het is duidelijk dat gij in een ivoren toren leeft;De evolutie naar hernieuwbare energie is volop bezig en niet meer te stoppen.Scepticisme is puur nog een zaak van blogs en internetforums die door weinig mensen bezocht worden.
Een politiek totaal irrelevant iemand zoals gij heeft dus geen reden om dergelijke verklariingen te plaatsen.
Oud 6 februari 2010, 13:21   #4788
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat gij in een ivoren toren leeft
Voor mij is het derde steen rechts, zoals een goeie kakkerlak betaamd.
Citaat:
De evolutie naar hernieuwbare energie is volop bezig en niet meer te stoppen.
Volop bezig. De realistische bronnen van alternatieve energie met de hedendaagse technologie word nog niet eens aangeboord op een schaal boven "dorpsgeleerde en uitvinder".
Voorbeelden
  • 1) de getijden energie. Al sinds de jaren 60 is de enige centrale die de job doet in gang, met succes, en toch word dit succes niet herhaald...
  • 2) Geothermisch. Ijsland en Nieuw Zeeland doen wat moeite, maar Italië, waar sinds begin 20ste eeuw al een installatie draait, investeerd kwasie niks in deze technologie.
Wind en zonne-energie zijn te onstuurbaar om realistisch de fossiele brandstof, nucleaire en waterkracht electriciteits centrales te vervangen. Dat is al dikwijls genoeg voorgerekend. Zelfs de meest extreme groenen geven toe dat puur op hernieuwbaar, met de huidige technologie alleen te doen is als we voorbij extreem gaan bezuinigen.
Laat ons dan eerst bezuinigen op die onnodige industrieën. Transport, allemaal niet nodig. Uw vegetarische tuin zal U wel voeden en voorzien van grondstoffen voor de homeopathische geneeskunde. Wat in 1 keer de Pharmaceutische geldgeile firma's de das gaat omdoen.
Maar als ontkenner en scepticus ken ik daar natuurlijk niks van, en wacht ademloos af hoe U die extreme bezuinigingen zou doorvoeren.

Citaat:
Scepticisme is puur nog een zaak van blogs en internetforums die door weinig mensen bezocht worden.
Schrijft U.
Citaat:
Een politiek totaal irrelevant iemand zoals gij heeft dus geen reden om dergelijke verklaringen te plaatsen.
Hoor ,hoor, de grote leider heeft gesproken. Iedereen die skeptisch is, is politiek irrelevant en zou eigenlijk naar een goelag gestuurd mogen worden, tot de educatie compleet is en Grievous als enige en ware aanbeden wordt.
Oud 6 februari 2010, 13:24   #4789
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is duidelijk dat gij in een ivoren toren leeft;De evolutie naar hernieuwbare energie is volop bezig en niet meer te stoppen.Scepticisme is puur nog een zaak van blogs en internetforums die door weinig mensen bezocht worden.
Een politiek totaal irrelevant iemand zoals gij heeft dus geen reden om dergelijke verklariingen te plaatsen.
Onderschat het gezond verstand van de gemiddelde man-van-de-straat niet.

Ik plaats de verklaring die ik wil.

Beter politiek irrelevant dan totaal irrelevant.
Oud 6 februari 2010, 13:27   #4790
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Voor mij is het derde steen rechts, zoals een goeie kakkerlak betaamd.
Dan zijn we buren?
Oud 6 februari 2010, 13:32   #4791
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
  • 1) de getijden energie. Al sinds de jaren 60 is de enige centrale die de job doet in gang, met succes, en toch word dit succes niet herhaald...
  • 2) Geothermisch. Ijsland en Nieuw Zeeland doen wat moeite, maar Italië, waar sinds begin 20ste eeuw al een installatie draait, investeerd kwasie niks in deze technologie.
Getijden energie is misschien te goedkoop.

Geothermisch, hmm sinds ze in Zwitserland daarmee een aardbeving hebben veroorzaakt ben ik er niet zo warm meer voor.
Oud 6 februari 2010, 13:48   #4792
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zijn we buren?
Indien zo, mijn ivoorhouten houtskool ligt klaar, mijn walvissteaks zijn goed gemarineerd in een honingsausje, kom je mee BBq'en? Nadien steken we nog een stapel huisvuil en PVC overgoten met afgewerkte en oververhitte transformatorilie in brand, waarna we de asse en half smeulende plastiek in de Zenne dumpen
Oud 6 februari 2010, 13:52   #4793
Jedd
Banneling

Standaard

De temperatuurgegevens van Januari zijn binnen en zoals iedereen die deze winter een sneeuwbal in zijn gezicht heeft gekregen al voelde aankomen : januari was warm.

Meer zelfs : de warmste januarimaand ooit gemeten. Ondertussen houden klimaatskeptici hardnekkig vol dat de aarde niet meer opwarmt...
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  UAH_LT_1979_thru_Jan_10.jpg‎
Bekeken: 100
Grootte:  77,4 KB
ID: 63733  

Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 13:53   #4794
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien zo, mijn ivoorhouten houtskool ligt klaar, mijn walvissteaks zijn goed gemarineerd in een honingsausje, kom je mee BBq'en? Nadien steken we nog een stapel huisvuil en PVC overgoten met afgewerkte en oververhitte transformatorilie in brand, waarna we de asse en half smeulende plastiek in de Zenne dumpen
Ok, maar het is nogal frisjes voor een BBQ, ik zal mijn sweater in zeehondenvel aandoen en mijn poolbeerpelsmantel.
Oud 6 februari 2010, 13:59   #4795
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
De temperatuurgegevens van Januari zijn binnen en zoals iedereen die deze winter een sneeuwbal in zijn gezicht heeft gekregen al voelde aankomen : januari was warm.

Meer zelfs : de warmste januarimaand ooit gemeten. Ondertussen houden klimaatskeptici hardnekkig vol dat de aarde niet meer opwarmt...
Ik was er zeker van dat iemand dat zou beweren. Dankzij jou heb ik een fles Gammel Dansk gewonnen van mijn vriendin.
Oud 6 februari 2010, 14:07   #4796
Jedd
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik was er zeker van dat iemand dat zou beweren. Dankzij jou heb ik een fles Gammel Dansk gewonnen van mijn vriendin.
drinken om de realiteit te ontvluchten is foei
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 14:27   #4797
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
drinken om de realiteit te ontvluchten is foei
De realiteit is: het is KOUD, en daar helpt een borrel GD tegen.
Oud 6 februari 2010, 15:10   #4798
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, maar het is nogal frisjes voor een BBQ, ik zal mijn sweater in zeehondenvel aandoen en mijn poolbeerpelsmantel.
Hey, opluchtverwarmende terraskachels genoeg hoor, je kan gerust afkomen in je reuzenpanda tanga. Dat gaat mijn Babethje ten zeerste kunnen smaken.
Oud 6 februari 2010, 15:11   #4799
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Man, januari was zo warm en droog dat men nu al waterratsoenering moet invoeren.

Ik heb de indruk dat we meer ijs en sneeuwdagen hebben gehad in januari 2010 dan in heel 2009 tesamen.

Laatst gewijzigd door maddox : 6 februari 2010 om 15:12.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2010, 15:17   #4800
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De realiteit is: het is KOUD, en daar helpt een borrel GD tegen.
Eigenlijk een dom idee alcohol drinken tegen de kou. Althans voor een deel.

Alcohol "versoepeld" de bloedsomloop, door de bloedvaten onder de huid een beetje open, waardoor de temperatuurshuishouding de mist in gaat in kou. Je voelt je wat minder koud, maar de temperatuur waar het echt van belang is zakt sneller. Je koelt in zijn gehele sneller af dus, en da's geen goeie zaak.

Maar dit geld alleen als je in de kou blijft.

Als je niet binnen een uur terug de kou in moet, is een goeie borrel een snel hulpmiddel om de warmte van in de huiskamer in je lijf op te nemen en je dus door en door op te warmen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be